Duyuru

Collapse
No announcement yet.

INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

    Arkadaşlar tecrübelerimle konuya açıklık getireyim.

    A16LET motorlu Insignia araca sahibim. Öncfeki sahibi yeni montajlı bir Atiker GOLD kit ile aracı sattı. Araç güncel olarak 11bin KM'dir Atiker GOLD OBDII sistem ile yürüyor. Subaplar kompresyon testinden geçti. Ancak bundan sonrası nasıl olacak?

    Öncelikle aracımın nozzle ve basınç ayarlarının yanlış olduğunu gördüm. Enjektör ucu 2.2mm idi, basıncımız 1.1bardı ve bu araç için ufaktı. Rolantide 3.9ms gaz enjeksiyon süresi vardı. Bu gaz yetiştirmede sıkıntı çıkacağı ve aracın tam gazda aslında fakir çalışacağı anlamına geliyordu. 2.4mm uç ve 1.25-1.30 arası regülatör basıncı ile temel kurguyu tamamladım. Rolantide 2ms benzin enj. süresi 3.4-3.5ms gaz enjeksiyon süresi vermeye başladı ki bu en ideal değerdir.

    Sonrasında ayar işine girişmeye koyuldum. Daha önceden hep BRC kullandığım için Atiker'in yazılımına ve çalışma sistemine biraz yabancıydım. Ancak çözdüm. 3 gündür Atiker ayar kablom ve bir adet bluetooth ELM327 cihazı ile gerek LPG haritasını gerek aracın hangi devirde gaza ne açıda bastığımda fakire/zengine düştüğünü izliyorum.

    Öncelikle bu araçların subap yakmasının en büyük sebebi fakir karışım. LPG'de veya aracın subaplarında suç yok. Bu araç turbolu yüksek basınçlı ve güçte bir araç olduğu için LPG montajı yapan "ustacıklar" bu araca tam gazda fakir bırakıyorlar ayarlayamıyorlar ve biz fakire düştüğünde biz çoğunlukla bunu anlayamıyoruz. Neden? Çünkü araç ile gaza yüklendiğimizde durumunda tam turbo basıncı oluştuğunda yakıt düzeltmesi yapmıyor. Bu yüzden dolayı STFT ve LTFT yükselmiyor ve fakir patlamanın farkına varamıyoruz.

    Kitimin haritasından farkettim ki ayarlarım kötü olmasa da gaza çeyrek bastığım zaman fakire (%10-%15), gazsa biraz yüklenmeye başladığım zaman ise zengine (%6-7) düşüyor. Burada zengin kısmında sıkıntı yok. Çünkü LTFT değerim zaten 4-5 ti. Bu da aracın gaza yüklenmelerde %1-2 zengin kaldığını gösterir ve kitim OBD2 bağlantısı ile sürekli STFT ve LTFT değerlerini okuduğu için gerekli gaz kesmeyi yapacaktır. Ancak fakir kısıma müdahale edemeyecektir. O yüzden bu kısımlara müdahale ederek o kısmı zenginleştirdim. Yola çıktım. Telefonumdan Torque programından başladım izlemeye. LTFT değeri yavaş yavaş düşmeye ve 0'a yaklaşmaya başladı. STFT miz de 0 çizgisinin etrafında dalgalı bir grafikle geziniyordu. İşlem tamam, buraya kadar herşey güzel.

    Peki tam gaz durumu? Tam gazda baktım ki, aracı çok fakir çalıştırsam da çok zengin ayarlasam da haritayı STFT ve LTFT değerleri gelmiyor. Araç tam gazda open loop dediğimiz duruma dönüyor ve gaz düzeltmesi yapmıyor. İşte burası çok tehlikeli. Aracınız turbo devreye girip yüksek basınçlarla silindirlerde patlama yaparken fakir kalıyor. Fakir karışım + basınçlı yanma. Bu subapların dayanmaması çok doğal.

    Konuya dönelim, tam gaz durumunu tam ölçemediğim için alt devirlerden gelen çarpanların da fikir vermesiyle az çok ayarladım. Ama teyit edecek hiçbirşey yok tabi elimde. Teyit edebilmek için bir adet Wideband AFR sensörüne ihtiyacım var ki, basınçlı yanma sırasında Air-Fuel Ratio silindirde kaç göreyim. Benzinde mesela tam gazda 13 e düşüyorsa, gazda 13.7 kalıyorsa demekki tam gazda fakirim hala Neyse, bu sensörümüz de yok. O zaman ne yapacağız? Tam basınç oluştuğunda ya tamamen benzine geçiş yapacağız, ya da yüksek miktarda takviye yaptıracağız.

    Ben 1500 devirden itibaren 15ms püskürtme süresini geçtiği gibi 7 ms benzin takviyesini işaretledim. 15ms, gaza %75-80 basış açısı diyebilirim. Altında hep gazlı. Tam gaz durumunda %35 e varan bir benzin takviyesi anlamına geliyor.

    Araçlarımızı bu şekilde kullanır ayarlarsak, subaplarımızda da diğer ekipmanlarımızda da hiçbirşey olmaz arkadaşlar. Bu şekilde kullanmazsak istediğiniz subabı takın, yine uzayacak, yine subap olmasa yuvası deforme olacaktır. Bursa'da olan arkadaşlara bu konuda yardımcı da olabilirim. Elimde Atiker ve BRC kablosu mevcut.

    Saygılar.

    Yorum


    • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

      Isı bozan openloop a dusmesi zaten. Çok dedim zamanında
      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

      Yorum


      • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

        Orjinal yazı sahibi: aSya
        Isı bozan openloop a dusmesi zaten. Çok dedim zamanında
        Aliexpressten temin ettiğim 3$ lık bluetooth elm327 cihazı ve atiker kablosu programı ile 1-2 gün izliyorum ben bunları farkedebiliyorum elimden geldiğince düzeltiyorum da, 100-110 beygirlik düz atmosferik motoru bile fakir bırakmayı başarıp subap erittiren lpg montajcıları nasıl anlayamıyorlar bunları, nasıl para kazanıyorlar anlayamıyorum hocam.

        Yorum


        • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

          Bunları çözecek olanlar bu işin üzerinde çalışan firmaların arge bölümleri.
          Çözümleri de bölge bayiliklerine aktarıp bağlı olduğu montaj firmalarına aktarmaları. Ustalar da ona göre ayarı yapmaları.

          Kaldı ki, örnek olarak zavoli, insignia için ayarın hazır olduğunu belirtiyor. Ustalar özel bir ayar artık pek yapmıyor.

          Araç ile alakalı sorunlarda lpg ayarları o zaman ustalık gerektiriyor. Her insignia'nın yakıt ayarları hava yakıt karışımları vs vs aynı değil. Ve aynı olmayan o kadar cok insignia' ya standart OBD yazılımını yüklersen şans eseri sorunsuz kullananda çıkar. Subap eritende.
          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

          Yorum


          • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

            Hocam siz LPG işinden anlıyor musunuz? Vallahi sizde ki de sağlam cesaret, o ayarlarla oynamak riskli değil mi?

            Yorum


            • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

              Orjinal yazı sahibi: Davudx
              Hocam siz LPG işinden anlıyor musunuz? Vallahi sizde ki de sağlam cesaret, o ayarlarla oynamak riskli değil mi?
              Anlamayan ustalar sayesinde anlar olduk, usta olduk. Öyle söyleyeyim.

              Risk derken neyden bahsettiğinizi anlayamadım. Tabii bilgisizce ve kötü yapılırsa ayarlar motorda düzensizlikler ve zarar görme durumu artacaktır. Zaten ayarlar öyle kafaya göre yapılacak ayarlar değil ki, ELM327 cihazıyla aracın beynindeki verileri anlık olarak telefonumdan okuyorum araç ne söylüyorsa ona müdahale ediyorum. Mesela 2500 devirde gaza ufak ufak dokunurken durumu seyrediyorum, o dokunuşa 4ms püskürtme süresi diyelim mesela; araç 2500 devirde 4ms enjeksiyon süresinde %10 fakir, gaz haritasından 2500 devir ve 4ms enjeksiyon süresinde olan noktanın çarpanını %10 daha fazla püskürtecek şekilde yükseltiyorum. Sonra yola devam ediyorum. Böylece ince bir harita ayarı yapılmış oluyor. Sapma en aza indirgeniyor.

              Onun haricinde sızıntı, patlama gibi durumlardan bahsediyorsanız kesinlikle söz konusu değil. Bilgisayar ile yapılan ayarlarda sadece gaza ne kadar basıldığında ve devir bandında motora püskürtülen yakıt miktarıyla oynuyorsunuz. Onun haricinde enjektör uçlarını değiştirme ve alyanla regülatör basıncını arttırmaya gelirsek; titizlikle uğraştığınız sürece ve ne yaptığınızı bildiğiniz sürece sıkıntı yok. Sıkıntı olması için bir sebep yok. Ben LPG sistemimin filtrelerini de kendim değiştiriyorum, ayarını da kendim yapıyorum. Arabanın yağını filtrelerini değiştirmekten kolay

              Yorum


              • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                Bahsettiğim şey, şu belirttiğiniz ayarların hepsini içine katabiliriz. Pek anladığım bir konu değil ama aracın direk yakıt sistemine müdahale ediyorsunuz. Zengin, fakir karışım STFT , LTFT yani herneyse bunların oranları artık, bu değerlerle oynamak, yanlış birşey yapmak, motoru kucağa aldırmasın sonra. Dediğim gibi anlamadığım bir mevzu, o yüzden sizdeki sağlam cesaret dedim tmr

                Yorum


                • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                  Ağzınıza sağlık. Güzel anlatmışsınız.
                  .
                  Bu tarz işlerde ustalık önemli gerçektende. Ben o 2 dakikada Lpg ayarı yapanlarada çok inanmıyorum. Bu kadar hassas bir iş nasıl o kadar hızlı yapılabilir?
                  .
                  Yarım doktor candan, yarım imam dinden eder.
                  .
                  Yarım ustalarda motordan ediyor. Sonra Lpg nin adı çıkıyor.
                  .
                  Hep söylediğimiz bir laf vardır. Bu aracı yapan mühendisten iyi mi bileceksin...
                  .
                  Eğer Lpg yi yapanda büyük firmaların mühendisi kadar ilgili ve bilgili ise sorunsuz bir iş ortaya çıkıyor. Yoksa sorumsuzca yapılan, yüzlerce soruna yol açan bir iş ortaya çıkıyor.
                  İnsignia 2014 Cosmo 1.6 170hp, Marjet Sıvı Sistem LPG, Zeytin Yeşili, Otomatik, FlexRide Paketi, Çevre Görüş Paketi 2, Sunroof, BOSE Ses Sistemi, Park and Go Paketi, Isıtmalı Siena Perfore Deri Koltuklar

                  Yorum


                  • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                    Cok guzel bir anlatim olmus tesekkurler.Ayar yaptiramayan yada bu konfigurasyonlari lpg li insignia sina uygulayamayan ne yapmali peki? Insignia yi lpg de kullanirken dip gaz ve yuksek devir cevirmemek gerekiyor diyebilir miyiz ? Daha garanti bi cozum sanki


                    - INSIGNIA 1.6T 180HP SEDAN COSMO + FLEXİ
                    - ASTRA 1.4T 170HP HATCHBACK SPORT
                    - AUDI Q5 2.0TDI 190HP QUATTRO SLINE

                    Yorum


                    • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                      Forumca uzak masaüstü ve kablo + cihaz ile ayar yapalım.
                      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                      Yorum


                      • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                        Astralarla da ilgileniyorsanız fikir almak isterim.

                        Yorum


                        • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                          Orjinal yazı sahibi: nalbantoglu
                          Arkadaşlar tecrübelerimle konuya açıklık getireyim.

                          A16LET motorlu Insignia araca sahibim. Öncfeki sahibi yeni montajlı bir Atiker GOLD kit ile aracı sattı. Araç güncel olarak 11bin KM'dir Atiker GOLD OBDII sistem ile yürüyor. Subaplar kompresyon testinden geçti. Ancak bundan sonrası nasıl olacak?

                          Öncelikle aracımın nozzle ve basınç ayarlarının yanlış olduğunu gördüm. Enjektör ucu 2.2mm idi, basıncımız 1.1bardı ve bu araç için ufaktı. Rolantide 3.9ms gaz enjeksiyon süresi vardı. Bu gaz yetiştirmede sıkıntı çıkacağı ve aracın tam gazda aslında fakir çalışacağı anlamına geliyordu. 2.4mm uç ve 1.25-1.30 arası regülatör basıncı ile temel kurguyu tamamladım. Rolantide 2ms benzin enj. süresi 3.4-3.5ms gaz enjeksiyon süresi vermeye başladı ki bu en ideal değerdir.

                          Sonrasında ayar işine girişmeye koyuldum. Daha önceden hep BRC kullandığım için Atiker'in yazılımına ve çalışma sistemine biraz yabancıydım. Ancak çözdüm. 3 gündür Atiker ayar kablom ve bir adet bluetooth ELM327 cihazı ile gerek LPG haritasını gerek aracın hangi devirde gaza ne açıda bastığımda fakire/zengine düştüğünü izliyorum.

                          Öncelikle bu araçların subap yakmasının en büyük sebebi fakir karışım. LPG'de veya aracın subaplarında suç yok. Bu araç turbolu yüksek basınçlı ve güçte bir araç olduğu için LPG montajı yapan "ustacıklar" bu araca tam gazda fakir bırakıyorlar ayarlayamıyorlar ve biz fakire düştüğünde biz çoğunlukla bunu anlayamıyoruz. Neden? Çünkü araç ile gaza yüklendiğimizde durumunda tam turbo basıncı oluştuğunda yakıt düzeltmesi yapmıyor. Bu yüzden dolayı STFT ve LTFT yükselmiyor ve fakir patlamanın farkına varamıyoruz.

                          Kitimin haritasından farkettim ki ayarlarım kötü olmasa da gaza çeyrek bastığım zaman fakire (%10-%15), gazsa biraz yüklenmeye başladığım zaman ise zengine (%6-7) düşüyor. Burada zengin kısmında sıkıntı yok. Çünkü LTFT değerim zaten 4-5 ti. Bu da aracın gaza yüklenmelerde %1-2 zengin kaldığını gösterir ve kitim OBD2 bağlantısı ile sürekli STFT ve LTFT değerlerini okuduğu için gerekli gaz kesmeyi yapacaktır. Ancak fakir kısıma müdahale edemeyecektir. O yüzden bu kısımlara müdahale ederek o kısmı zenginleştirdim. Yola çıktım. Telefonumdan Torque programından başladım izlemeye. LTFT değeri yavaş yavaş düşmeye ve 0'a yaklaşmaya başladı. STFT miz de 0 çizgisinin etrafında dalgalı bir grafikle geziniyordu. İşlem tamam, buraya kadar herşey güzel.

                          Peki tam gaz durumu? Tam gazda baktım ki, aracı çok fakir çalıştırsam da çok zengin ayarlasam da haritayı STFT ve LTFT değerleri gelmiyor. Araç tam gazda open loop dediğimiz duruma dönüyor ve gaz düzeltmesi yapmıyor. İşte burası çok tehlikeli. Aracınız turbo devreye girip yüksek basınçlarla silindirlerde patlama yaparken fakir kalıyor. Fakir karışım + basınçlı yanma. Bu subapların dayanmaması çok doğal.

                          Konuya dönelim, tam gaz durumunu tam ölçemediğim için alt devirlerden gelen çarpanların da fikir vermesiyle az çok ayarladım. Ama teyit edecek hiçbirşey yok tabi elimde. Teyit edebilmek için bir adet Wideband AFR sensörüne ihtiyacım var ki, basınçlı yanma sırasında Air-Fuel Ratio silindirde kaç göreyim. Benzinde mesela tam gazda 13 e düşüyorsa, gazda 13.7 kalıyorsa demekki tam gazda fakirim hala Neyse, bu sensörümüz de yok. O zaman ne yapacağız? Tam basınç oluştuğunda ya tamamen benzine geçiş yapacağız, ya da yüksek miktarda takviye yaptıracağız.

                          Ben 1500 devirden itibaren 15ms püskürtme süresini geçtiği gibi 7 ms benzin takviyesini işaretledim. 15ms, gaza %75-80 basış açısı diyebilirim. Altında hep gazlı. Tam gaz durumunda %35 e varan bir benzin takviyesi anlamına geliyor.

                          Araçlarımızı bu şekilde kullanır ayarlarsak, subaplarımızda da diğer ekipmanlarımızda da hiçbirşey olmaz arkadaşlar. Bu şekilde kullanmazsak istediğiniz subabı takın, yine uzayacak, yine subap olmasa yuvası deforme olacaktır. Bursa'da olan arkadaşlara bu konuda yardımcı da olabilirim. Elimde Atiker ve BRC kablosu mevcut.

                          Saygılar.
                          Çok güzel değerli bilgiler, elinize sağlık. Ben de romano obd kit ile 1.3bar, 2.8mm Nozul ile kendi ayarlarını yapıp kullanıyorum. LPG yakıt haritalarımızı paylaşalım. Belki fikir ediniriz.
                          Beyaz 1.6 T Cosmo Flexride DVD800 Infinity

                          Yorum


                          • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                            Bu forum yakında servislerin alayına ve her türlüsüne ders vermezse birşey bilmiyorum.!!
                            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                            Yorum


                            • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                              Orjinal yazı sahibi: fatihdemircelik
                              Cok guzel bir anlatim olmus tesekkurler.Ayar yaptiramayan yada bu konfigurasyonlari lpg li insignia sina uygulayamayan ne yapmali peki? Insignia yi lpg de kullanirken dip gaz ve yuksek devir cevirmemek gerekiyor diyebilir miyiz ? Daha garanti bi cozum sanki
                              Yani yüksek oranda benzin takviyesi veya benzine geçiş yapsanız çok daha iyi. Ama yine de düşük devirlerde de düzenli karışım için ince ayar yapılıp OBD bağlantısı da olursa çok iyi olur.

                              Orjinal yazı sahibi: balkes
                              Astralarla da ilgileniyorsanız fikir almak isterim.
                              Tabii, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

                              Orjinal yazı sahibi: akif hoca1
                              Çok güzel değerli bilgiler, elinize sağlık. Ben de romano obd kit ile 1.3bar, 2.8mm Nozul ile kendi ayarlarını yapıp kullanıyorum. LPG yakıt haritalarımızı paylaşalım. Belki fikir ediniriz.
                              Çok daha iyi bir temel kurguya imza atmışsınız . Romano kit'de bildiğim kadarıyla Atiker ile aynı yazılımı kullanıyor (AEB), birbirimizin haritaları çok iyi referans olacaktır. Harita görüntülerini paylaşırsanız güzel olur. Ben de uç büyüklüğünü arttırmayı düşünüyorum enjeksiyon sürelerini bir nebze daha düşürebilmek amaçlı. 2.4mm ucun ciddi anlamda yetersiz kaldığını düşünüyorum. Yarın 2.6 veya 2.8 e geçiş yapacağım. Torque ekran görüntüleri ve harita paylaşımını kesinlikle yapalım. Şu an aracımda ufak bir sıkıntı var bu sebepten benzinde kullanıyorum.

                              Orjinal yazı sahibi: aSya
                              Bu forum yakında servislerin alayına ve her türlüsüne ders vermezse birşey bilmiyorum.!!
                              Valla her birimiz işi gücü bıraktık birer usta olma yolunda ilerliyoruz, katılıyorum

                              Yorum


                              • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                                Orjinal yazı sahibi: nalbantoglu
                                Orjinal yazı sahibi: fatihdemircelik
                                Cok guzel bir anlatim olmus tesekkurler.Ayar yaptiramayan yada bu konfigurasyonlari lpg li insignia sina uygulayamayan ne yapmali peki? Insignia yi lpg de kullanirken dip gaz ve yuksek devir cevirmemek gerekiyor diyebilir miyiz ? Daha garanti bi cozum sanki
                                Yani yüksek oranda benzin takviyesi veya benzine geçiş yapsanız çok daha iyi. Ama yine de düşük devirlerde de düzenli karışım için ince ayar yapılıp OBD bağlantısı da olursa çok iyi olur.

                                Orjinal yazı sahibi: balkes
                                Astralarla da ilgileniyorsanız fikir almak isterim.
                                Tabii, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.

                                Orjinal yazı sahibi: akif hoca1
                                Çok güzel değerli bilgiler, elinize sağlık. Ben de romano obd kit ile 1.3bar, 2.8mm Nozul ile kendi ayarlarını yapıp kullanıyorum. LPG yakıt haritalarımızı paylaşalım. Belki fikir ediniriz.
                                Çok daha iyi bir temel kurguya imza atmışsınız . Romano kit'de bildiğim kadarıyla Atiker ile aynı yazılımı kullanıyor (AEB), birbirimizin haritaları çok iyi referans olacaktır. Harita görüntülerini paylaşırsanız güzel olur. Ben de uç büyüklüğünü arttırmayı düşünüyorum enjeksiyon sürelerini bir nebze daha düşürebilmek amaçlı. 2.4mm ucun ciddi anlamda yetersiz kaldığını düşünüyorum. Yarın 2.6 veya 2.8 e geçiş yapacağım. Torque ekran görüntüleri ve harita paylaşımını kesinlikle yapalım. Şu an aracımda ufak bir sıkıntı var bu sebepten benzinde kullanıyorum.

                                Orjinal yazı sahibi: aSya
                                Bu forum yakında servislerin alayına ve her türlüsüne ders vermezse birşey bilmiyorum.!!
                                Valla her birimiz işi gücü bıraktık birer usta olma yolunda ilerliyoruz, katılıyorum
                                Hızlı iletişim için whatsapp tan haberleşebiliriz. 2.4mm Nozul, 1.55 bar ile ben kullandım. Depoda yakıt azalınca regülatör basıncı anlık düşüyordu. Bu kombinasyon daha iyi. Özelden numara paylaşalım..
                                Beyaz 1.6 T Cosmo Flexride DVD800 Infinity

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X