Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Subaplar eridi

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #61
    Ynt: Subaplar eridi

    Çelik subaplar eriyor mu sonradan takılmamışmıydı arkadaşın çelik subapları konu eski ama sonuca bağlanmamış sanırım
    Birde bu yağlamalı kit olayının tamamen hikaye olduğu birçok yerde söyleniyor Astra kullanıcısı olarak araştırmalarımda hep bu sonuca vardım.
    Sert kullanımda 60-70 bin km de yakması muhtemel yakın arkadaşımın aracı yağlamalı landi ve 60 binde eritti çelikten sonra çok daha verimli oldu ve LPG yağının hiç azalmadığı yada çok az azaldığı gözlemleniyordu
    2013 Astra j Neptün Blue - Cosmo Jant - Cyclone Multimedya - Brc Lpg - Kapı kolu,Vites altı Led - Led Sis Farı - Krom Cam Çıtası - Krom Kapı Eşiği - Krom Kapı Kolu - Shark Anten - Cam Filmi

    Yorum


    • #62
      Ynt: Subaplar eridi

      Orjinal yazı sahibi: adRe j
      Çelik subaplar eriyor mu sonradan takılmamışmıydı arkadaşın çelik subapları konu eski ama sonuca bağlanmamış sanırım
      Birde bu yağlamalı kit olayının tamamen hikaye olduğu birçok yerde söyleniyor Astra kullanıcısı olarak araştırmalarımda hep bu sonuca vardım.
      Sert kullanımda 60-70 bin km de yakması muhtemel yakın arkadaşımın aracı yağlamalı landi ve 60 binde eritti çelikten sonra çok daha verimli oldu ve LPG yağının hiç azalmadığı yada çok az azaldığı gözlemleniyordu
      O yağlama sisteminde kusur varmış demek ki.. Yağlamayı yapsa 60 bin km de değilde 120 bin km de subap sorunu çıkartacaktı belkide daha geç bilinmez.. Yağlama yapamayan sistem yüzünden yağlamalı kit işe yaramıyor demek pek doğru değil.
      Benim önceki aracımda yağlama sistemi 9-10 bin km arasında sıvıyı tüketiyordu. Sıvı bittiğinde lpg sistemi çalışmıyordu. Bazı ustalar işçilikte hakkını veremiyor maalesef.

      (2009) 1.6 Turbo Cosmo Spor Tourer >>> (2012) 1.4 Turbo Edition Elegance Yeni Stil Sunroof >>> (2015) 1.4 Turbo Edition Elegance Sunroof Orginal LPG power

      Yorum


      • #63
        Ynt: Subaplar eridi

        Orjinal yazı sahibi: omfaya
        Orjinal yazı sahibi: adRe j
        Çelik subaplar eriyor mu sonradan takılmamışmıydı arkadaşın çelik subapları konu eski ama sonuca bağlanmamış sanırım
        Birde bu yağlamalı kit olayının tamamen hikaye olduğu birçok yerde söyleniyor Astra kullanıcısı olarak araştırmalarımda hep bu sonuca vardım.
        Sert kullanımda 60-70 bin km de yakması muhtemel yakın arkadaşımın aracı yağlamalı landi ve 60 binde eritti çelikten sonra çok daha verimli oldu ve LPG yağının hiç azalmadığı yada çok az azaldığı gözlemleniyordu
        O yağlama sisteminde kusur varmış demek ki.. Yağlamayı yapsa 60 bin km de değilde 120 bin km de subap sorunu çıkartacaktı belkide daha geç bilinmez.. Yağlama yapamayan sistem yüzünden yağlamalı kit işe yaramıyor demek pek doğru değil.
        Benim önceki aracımda yağlama sistemi 9-10 bin km arasında sıvıyı tüketiyordu. Sıvı bittiğinde lpg sistemi çalışmıyordu. Bazı ustalar işçilikte hakkını veremiyor maalesef.
        Ben bugün itibari ile yağlama sistemimin fişini çektim.

        8bin kmlik kullanım sonucu mekanik tek noktadan selenoid valf ile belirli bir süreye kurmalı şekilde manifolda püskürtülen yağlama sisteminin:

        - Bujilerde ıslanma / yağlanma bu sebeplerden; tam gazda verimli yanamama
        - Katalizörde ve eksoz ucunda kirlenme
        - Sabah soğuk havalarda ilk çalıştırmada yanık yağ dumanı ve kokusu atma gibi

        sonuçlarını tecrübe etmem üzerine mekanik yağlama sistemlerinin ve yağının yarardan çok zararı olduğu sonucunu izlenim etmiş bulunmaktayım.

        Bu yağlama sisteminin de bir mantığı zaten yoktur.

        Elektronik yağlama sistemlerini bu ulaştığım sonucun dışında tutuyorum. Onlar hakında görüp tecrübe etmediğim için ne olumlu ne olumsuz birşey söyleyemiyorum.

        Saygılar.

        Yorum


        • #64
          Ynt: Subaplar eridi

          Konuyu açan arkadaşın tüm mesajlarını okudum.Talihsiz bir durum elbette.Ancak şuna katılmıyorum "insignialar benzinde bile 150 bin km de motor yiyor" demiş arkadaş.Ben 1.6 turbo 300.000 km olan araç gördüm ve herhangi bir rektefeye de girmemiş.

          Kaldı ki Ford mondeo'nun ecoboost motoru 1.6 160 ps. Ve o motorda 32 binde motor indireni gördüm ki hala ford forumlarına girin bakın ecoboost motorları eleştirenler verimsiz bulanların yanında bu motorlarla 100 bin km'yi devirmiş ve sorun yaşamamış insanların mesajları vardır. İnsigniaların kullandığı 1.6 turbo beslemeli motorların kronik olarak belirtilen arızaları pek yoktur esasında. Şu mantık oluşmuş burada sanki, arkadaşın mesajından anladığım , "düşük motor hacmine yüksek ps olma,olursa mıtlak arıza verir" gibi bir şey.Oysa mazda 1.3 180 ps , Yine Volvos60 ta kullanılan 2.0 302 ps, Peugeot 1.6 156 ps, Mercedes AMG 2.0 , 382ps ,araçların sorunsuz motorlara sahip olduğu gibi de bir gerçek var.

          Bu olay biraz elektronikte ki gibi şans işi. Ben 120 bin km lpg de sorun yaşamayan insignia kullananlar da gördüm.Çelik sübap değişimi ile farklı markalarda turbo beslemeli araçlarıyla 300.000 km yi devirene de şahit oldum. Bu tarz sorunlar her marka modelin başına gelebilir ancak genelleme yaparak tüm araçlarda bu sorunlar mutlaka olcak mantığı yanlış.Ben lpg uyumsuz denilen mondeo ile 85 bin km lpg de sorunsuz kullandım mesela.Ancak çok yüksek devirlerde kullanmaktan kaçınmak, bakımları eksiksiz yapmak şartı ile
          2000 Fiesta Flair 1.25 *** 2000 Wolswagen Golf Basic 1.6 *** 2009 Chevrolet Cruze Ls Plus 1.6 *** 2009 Ford Mondeo Selective 1.6 ***2012 Fiesta Titanium X 1.4***2012 Peugeot 508 Allure Auto6r 1.6 Dizel *** 2015 Renault Megane Touch Plus 1.5 Edc Dizel***2012 Chevrolet Cruze Sport Plus 1.6 *** 2010 Chevrolet Aveo Ls 1.4 Otm***2009 Ford Mondeo Titanium 1.6***2016 Peugeot 2008 Allure  Auto6r 1.6 Dizel*** 2010 Opel İnsignia 1.6 Turbo Edition Elegance***2011 Opel İnsignia 1.6 Turbo Edition Elegance

          Yorum


          • #65
            Ynt: Subaplar eridi

            Orjinal yazı sahibi: nalbantoglu
            Orjinal yazı sahibi: omfaya
            Orjinal yazı sahibi: adRe j
            Çelik subaplar eriyor mu sonradan takılmamışmıydı arkadaşın çelik subapları konu eski ama sonuca bağlanmamış sanırım
            Birde bu yağlamalı kit olayının tamamen hikaye olduğu birçok yerde söyleniyor Astra kullanıcısı olarak araştırmalarımda hep bu sonuca vardım.
            Sert kullanımda 60-70 bin km de yakması muhtemel yakın arkadaşımın aracı yağlamalı landi ve 60 binde eritti çelikten sonra çok daha verimli oldu ve LPG yağının hiç azalmadığı yada çok az azaldığı gözlemleniyordu
            O yağlama sisteminde kusur varmış demek ki.. Yağlamayı yapsa 60 bin km de değilde 120 bin km de subap sorunu çıkartacaktı belkide daha geç bilinmez.. Yağlama yapamayan sistem yüzünden yağlamalı kit işe yaramıyor demek pek doğru değil.
            Benim önceki aracımda yağlama sistemi 9-10 bin km arasında sıvıyı tüketiyordu. Sıvı bittiğinde lpg sistemi çalışmıyordu. Bazı ustalar işçilikte hakkını veremiyor maalesef.
            Ben bugün itibari ile yağlama sistemimin fişini çektim.

            8bin kmlik kullanım sonucu mekanik tek noktadan selenoid valf ile belirli bir süreye kurmalı şekilde manifolda püskürtülen yağlama sisteminin:

            - Bujilerde ıslanma / yağlanma bu sebeplerden; tam gazda verimli yanamama
            - Katalizörde ve eksoz ucunda kirlenme
            - Sabah soğuk havalarda ilk çalıştırmada yanık yağ dumanı ve kokusu atma gibi

            sonuçlarını tecrübe etmem üzerine mekanik yağlama sistemlerinin ve yağının yarardan çok zararı olduğu sonucunu izlenim etmiş bulunmaktayım.

            Bu yağlama sisteminin de bir mantığı zaten yoktur.

            Elektronik yağlama sistemlerini bu ulaştığım sonucun dışında tutuyorum. Onlar hakında görüp tecrübe etmediğim için ne olumlu ne olumsuz birşey söyleyemiyorum.

            Saygılar.
            kesinlikle katiliyorum..


            - INSIGNIA 1.6T 180HP SEDAN COSMO + FLEXİ
            - ASTRA 1.4T 170HP HATCHBACK SPORT
            - AUDI Q5 2.0TDI 190HP QUATTRO SLINE

            Yorum


            • #66
              Ynt: Subaplar eridi

              Mekanik yağlama sistemi konusunda hem fikiriz ama lpg sistemi garantisi olduğu için en düşük ayarda kullanmaya devam ediyorum

              Yorum

              İşleniyor...
              X