Duyuru

Collapse
No announcement yet.

LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

    ustaya sordum geçen abi wideband cihazın var mı openloop ayarı yapar mıyız dedim. Abi o yarış arabalarında olur dedi. Biz obd ve oksijen sensörü ile hallederiz open loopu dedi. Ne dersiniz haklılık payı var mı?

    Yorum


    • #32
      Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

      Orjinal yazı sahibi: gambleroflife
      ustaya sordum geçen abi wideband cihazın var mı openloop ayarı yapar mıyız dedim. Abi o yarış arabalarında olur dedi. Biz obd ve oksijen sensörü ile hallederiz open loopu dedi. Ne dersiniz haklılık payı var mı?
      OBD bağlantısı ile LTFT değerinin sadece aşırı değerlere ulaşmamasını sağlar. Sürekli ideal kısımda tutar, tabii closed loop kısmı.

      Aracın oksijen sensörü de Narrowband (Dar bant) olduğu için open loop'ta o iş olmuyor malesef. Narrowband sensör, closed loopta lambda ( λ ) = 1.00 sabit tutturmak için çalışır bu da benzinde 14.7 havaya 1 birim yakıt oranına, LPG'de ise 15.5 havaya 1 birim yakıt oranına denk gelmektedir.

      Şunu da yazayım ; neden benzinde 14.7 birim havaya 1 birim yakıt ile yanma olurken iken lpgde 15.5 birim havaya 1 birim yakıtla yanma oluyor. Sebebi oktan farklılığı. Benzin 95 oktan iken, LPG'yi oluşturan Propan 112 , Bütan ise 102 oktandır. Yani daha yanıcı bir yakıttan bahsediyoruz. Denklem basittir. Düşük oktan, birim havaya düşen yakıt miktarını arttırır. lambda = 1'deki AFR düşer. Yüksek oktan birim havaya düşen yakıt miktarını azaltır. lambda = 1'deki AFR yükselir.

      Konumuza dönelim;

      Narrowband dar bir bantta ölçüm yapar değeri verir ve aracın beynine sürekli buna göre anlık zengin/fakir şeklinde sinyal göndererek hava yakıt karışımının sürekli sabit tutulmasını sağlar. Open loop'ta ise araç tam güç istendiğinden kasıtlı olarak ecu tarafından zenginleştirilecek bu değerler aşağılara düşecek, araç beyni narrowband o2 sensöründen gelen sinyallere göre yakıt düzeltmesi yapmayacaktır. Bu yüzden open-loopta bu sensör bizim hiçbir işimize yaramayacaktır. Öyle olsa boşuna Wideband (geniş bant) lambda sensörü almak gerekmezdi değil mi, fiyatları 600-700 lira iken hemde.

      Konu hakkında detaylı bilgi ve mantığını kavramak amaçlı :

      1 - http://www.techturkey.com/forum/maka...ark-nedir.html
      2- https://otomobilteknoloji.blogspot.c...belirtisi.html

      Ayrıca yarış arabaları derken neyi kastettiğini anlayamadım. Yarış arabalarına da bunun takılmasının nedeni bu araçların aşırı beslemeli olması ve yine open loop kısımlarda benzin / hava kısmını takip edebilmek ve ayarlamak amaçlıdır. Bizim araçlarımızda benzinli kullanımda uzun bir kilometre/zaman aralığı için bu ayar yapılmış ve ECU buna göre programlanmıştır. İş LPG'ye gelince tekrar buna ihtiyaç duymaktayız. Atmosferik motorlarda oksijen sensörsüz de iş görecek open-loop kısımı tutturmak manifold basıncı belirli bir noktaya kadar çıktığı için mantıkla ve matematiksel hespalama ile ( enjeksiyon süresi ve manifold basıncının yarattığı vakum etkisi) daha kolay oluyor, Turbo basıncı 1.3 barlara kadar çıkan ve bu yüzden manifold basıncı çok geniş bir bantta değişiklik gösterecek Ecotec Insignia'nın yapı olarak mevzubahis "yarış arabalarından" kompleksite olarak pek farkı olmuyor. Hal böyle iken manifold basıncının vakumuyla çalışan sıralı sistem lpg sisteminin open loop satırlarını nasıl bir hesapla tutturacak bilemiyorum. Bol şans diliyorum.

      Yorum


      • #33
        Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

        Ahmet hocam elinize saglik.Mukemmel bilgiler.Tesekkur ederiz


        - INSIGNIA 1.6T 180HP SEDAN COSMO + FLEXİ
        - ASTRA 1.4T 170HP HATCHBACK SPORT
        - AUDI Q5 2.0TDI 190HP QUATTRO SLINE

        Yorum


        • #34
          Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

          Ahmet Bey .. Elinize, klavyenize sağlık. Yine çok güzel ve yararlı bilgiler vermişsiniz.
          Teşekkürler

          Yorum


          • #35
            Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

            Arkadaşlar İzmir'de Yusuf koparan diye bi abimiz var tanıdığım kadarıyla da bu işe emek vermiş araştıran anlayan birisi yarın foruma bi davet edeyim bu konulara bir göz atsın bakalım ne diyecek dediğiniz ayarlamaları yapıyor mu daha önce 1.6 t araca uygulaması vardı izlemiştim. Bakalım eninde sonunda doğru bulunacak inşallah.
            Emek veren uğraşan gelip burada bıkmadan bunu paylaşan arkadaşlar Allah tekerinize taş degdirmesin

            Yorum


            • #36
              Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

              Bir de bu konuları ustasından dinleyelim.
              Benim de bir sorum var şimdiden sorayım.
              İnşallah yardımcı olur..

              Mevcut ayarlarıma göre;
              LPG programı regülatör basıncındaki anlık değişmelerde düzeltme olarak;
              Örneğin: 1.10 dan 1.40 çıkarınca %-10 luk düzeltme yapıyor.
              Araştırmama göre; aynı durumda Atikerde düzeltme %-30
              Masa başında yapılan hesaplamaya göre; %-22 şeklinde olması gerekiyor.

              Sizin kullandığınız markalarda bu durum ne şekilde?
              Tecrübelerinize göre nasıl olmalı?
              Cevabınız için şimdiden teşekkürler..


              Beyaz 1.6 T Cosmo Flexride DVD800 Infinity

              Yorum


              • #37
                Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                Ahmet Bey, Murat Ayçiçek ustaya nasıl ulaşabiliriz peki bende gaz ayarlarıma baktırmak isiyorum. A16LET motar kullanıyorum bende. Ama benimki Prins. Farkedermi?
                Ergün GÜRBÜZ

                Yorum


                • #38
                  Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                  Merhaba arkadaşlar. Güzel gelişmeler var;

                  LPG'li Insigniateam araç kullanıcıları olarak konuya daha detaylı ve hassas eğilebilmek için Wideband O2/AFR sensörü aldık. Bugün tarafımca testleri yapıldı ve sensörümüz oldukça güzel çalışmakta.

                  Çeşitli motor ve kit kombinasyonlarına detaylı ayarlar yaparak uygulanışlarını forumda paylaşacağız inşallah. A16LET ve A14NET motorlara LPG'li kullanımı her açıdan sorunsuz ve mükemmel hale getireceğiz.

                  Sensörün temininde maddi manevi desteklerinden dolayı akif hoca1, mr.big, isoinsignia arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.

                  Hepimiz için hayırlı olsun.





                  Yorum


                  • #39
                    Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                    Bu ne güzel bir icattır
                    Ben de sana teşekkür ederim Ahmet..
                    Çok emeğin geçti..
                    Beyaz 1.6 T Cosmo Flexride DVD800 Infinity

                    Yorum


                    • #40
                      Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                      Vaay hayırlı olsun hocam. İnşallah işe yarayacak bir şey çıkmaz da araçlarınız zaten tıkır tıkır çalışıyordur

                      Yorum


                      • #41
                        Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                        Elinize emeğinize sağlık.Sizler gibi araştıran verileni olduğu gibi kabul etmeyen insanlar varoldukça er geç sorunlu ilinen şeyler çözüme ulaşacaktır.Ben aracımda Brc kullanıyorum.Şu ana kadar bir sıkıntı yaşamadım.Çok üst devir kullanımında yetiştirememe olayını bende yaşıyorum.En kısa zamanda bende detaylı oalrak konuya el atacağım.Tekrardan teşekkürler.
                        1.6 Turbo Sport Tourer Manuel Cosmo Beyaz Cam Tavan Brc Lpg

                        Yorum


                        • #42
                          Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                          Dün gece itibari ile A16LET motorun Atiker Gold kit için ayarları hazır hale getirildi.




                          (1.6 Turbo Insignia)Aracımız benzinde;

                          - Normal closed loop sürüşte 14.70 AFR
                          - Open loop tam gazda 12.50 AFR
                          - Open loop Overboost'ta 11.50 AFR

                          ile çalışmakta. LPG li çalışmada da bu değerleri ±0.20 toleransla aynı halde olacak şekilde sürekli sensörü izleyerek getirdik. Videolarda görebilirsiniz.

                          Stoich - Closed Loop:

                          https://youtu.be/3HgRkrF0T30
                          http://youtu.be/3HgRkrF0T30

                          Tam Gaz:

                          https://youtu.be/tuLMaDWxmUk
                          http://youtu.be/tuLMaDWxmUk

                          Gördüğünüz gibi gazda da aynı hava-yakıt değerlerini sensörü sürekli izleyip müdahale ederek tutturduk. Buradan tekrar belirtmek istiyorum, ben o kadar hassas olmama rağmen benim aracımda bile yanlışlıklar vardı. Sensörle 15-20 dakka izlemeden tam ayar tutturmak mümkün değil. Yani tüm lpgli araçlar için aynı şey geçerli; bu şekilde ayarlanmadığı sürece performans düşüklüklerine ve uzun vadede sorunlara gebeler. Ancak bu şekilde ayarlanırlarsa hiçbir sorun olmadan gezebilirler.

                          Sıra A14NET için Atiker Goldda. Daha sonrasında A16LET için Romano şeklinde çeşitli kitlerin de haritalarını çıkaracağız.

                          Saygılar.

                          Yorum


                          • #43
                            Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                            Bu daha önceki yaptığın ayarın videosumu ? Yeni mi yaptın bir de?
                            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                            Yorum


                            • #44
                              Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                              Orjinal yazı sahibi: aSya
                              Bu daha önceki yaptığın ayarın videosumu ? Yeni mi yaptın bir de?
                              dun gece yeni yaptım. biliyorsun yeni sensor aldık forumdan birkac arkadas beraberce. 15-20 boyunca her satırı izledim dikkatli sekilde. hatasiz oldu diyebilirim.

                              Yorum


                              • #45
                                Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                                Ahmet Bey engin bilgileriniz için çok teşekkür ederim, kendi aracımı da en verimli hale getirmek için elimden geleni yapacağım, astram da yapılan ayar ve verimi Insignia da bulamadım çok canımı sıkıyor

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X