Duyuru

Collapse
No announcement yet.

LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

    Birde şu var. Bu sonucu atiker ile alınıyor ise, ne bileyim kaliteli kit ile neler neler olur. Dükkan açsanız TR de tek olucak gibi duruyor.
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #17
      Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

      Orjinal yazı sahibi: aSya
      Birde şu var. Bu sonucu atiker ile alınıyor ise, ne bileyim kaliteli kit ile neler neler olur. Dükkan açsanız TR de tek olucak gibi duruyor.
      GOLD kit çok ta kötü bir kit değil. Aslında kötü kit yok, düzgün olmayan montaj ve ayar var. Romano , Zavoli , Lovato ile zaten hepsi aynı AEB firmasının beynine sahip. Burada enjektör ve regülatörde kalite farkı var. Gold kitin AHCF 2ohm enjektörleri ve SR06 Süper Max adlı büyük regülatörü de bence gayet iyi iş görür seviyede. Ama Akif hocamda Romano var mesela, çok daha güzel bir enjektörlere ve regülatöre sahip. MSCSi forumlarda bakıyorum adamlar Atiker GOLD sistemi alıyor sadece Ecu'sunu kullanıyor detaylı ayar imkanı var diye, 4 tane DYMCO enjektör sipariş veriyor, güzel italyan üretimi bir regülatör koyuyor mükemmel sonuçlar çıkarıyor.

      Dükkan açma hususuna gelirsek, Murat hocamla onu da konuştuk. Bu piyasa cahiller piyasası dedi. Zaten iyi bir işi de var. İnsanlar bilgiye kıymet vermiyor dedi. Kendisi piyasadan çok umutsuz.

      Yorum


      • #18
        Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

        Hakkı da yok değil hani.

        Bu arada sizinki dükkan değil, AR_GE araştırma geliştirme merkezi olur. Dükkan ne ola ki?
        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

        Yorum


        • #19
          Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

          İnternette başka bir mecrada paylaştığım sorunu burada yazmak zaruri oldu bu konu üzerine. Buyrun dokunmadan yolluyorum.

          Aracımda tam 6 aydır vialle liquidsi var. Öncelikle kayseride taktırdığımı söylemem gerek. Zaten bi tane bayisi var. Modele ilişkin araştırmalarım modelin çok başarılı olduğu yönündeydi. Zaten size önceden tavsiye için sormuştum. Gittim taktırdım. Aracım a16let motor 1.6 T'lerden. 54 binde idi takıldığında. Şimdi 62 binde. Neyse başımdan geçenleri anlatıyorum. İlk takıldı. Deneme yaptım. Çaat. Motor arızası. 1. enjektör arızalı gelmiş. Normaldir üretim hatası hemen değiştirdiler. Ama o sırada usta ile çırak biraz fısıldaştı. Usta kızdı biraz. Ama bana çaktırmamaya çalıştılar. Neyse hemen yine test yapayım dedim. Ve ne olsun araç tekleyip duruyor. Götürdüm. Buji değiş dediler. Bujin eski yakmaya yetmiyor dediler. Neyse değiştim. Yine tekliyor. Bobin değiş dedi. Bak dedim bunu değişirim düzelmezse senden alırım dedim. Adam mübarek adam herhalde düzeldi Tabi o sırada öğrendim ki usta kabloları motorun egzozuna çok yakın geçirmiş. Yani hiç bakmasa büyük ihtimalle eriyecekti. Buji bobin değiştirdiğim yer bana söylemeden uyarmış. Yani montajı ilk gittiğimde şemaya göre yapacaktı usta. Ama kanaatimce kafasına göre biraz değiştirmiş. Zaten şemaya göre yaptığını hiç zannetmiyorum. Usta dürüst bir adam. Yani yalan atmadı bana şu güne kadar. Sordum söyledi. Becerikli de kanaatimce. Bilgisi de var. Ne sorsam biliyor. Ama gel gelelim yaptıkları bildiklerine uymuyor.

          Buji bobin değişti halen biraz tekleme oldu gibi oldu 2 depo sonra. gittim dedi ki sistem çöküyor beyinde sorun var herhalde dedi beyin değişti. Şimdi bilmiyorum başta da beyinde mi sorun vardı. Ama buji ve bobin değişti o sırada artık. Vardır bir hayır.

          Buji bobin değiştirdiğim yer dedi ki bu bobin ve buji hatasının en önemli sebebi devirin bobinden alınması dedi. Ustana söyle röle ile alsın dedi. Dedim olur dedi. Bu da düşündürdü beni. Madem böyle bir hatanın çözümü var neden baştan yapmadın?

          Sonra şamandıra bozuldu. Kötü gaz almışsın dediler. Üstelik tavsiye ettikleri aygazdan aldım gazı. Hemde tanıyormuş aldığım yeri. Eee neymiş bir tane daha şamandıra çıkışına filtre taktı. E bu da madem yapılacak bir şey niye baştan yapmadın diyorum...

          Neyse ustam anladığım eringeç biraz. Adama dedim hadi ayar yap. Yok bu araçta gerek yok dedi. Eyvallah dedim. Sonra baktım araç daha 6 bin km yaptı subapların erimesine dair sinyaller vermeye başladı. Dedim bu işte bir iş var. Başladım araştırmaya. ELM 1.5, lpg bağlantı kablosu aldım. Programları indirdim. Sonra açtım vaillenin youtube'daki eğitim videolarını izledim. Bi baktım bizim usta otomatik kalibrasyonda onların adımlarını hiç takip etmemiş. Ne RPM düzeltmesi yapmış. ne başka bir şey. Bastığı gibi kalibrasyon oldu zaten. 10 sn sürmedi. Sonraki eğitim videosu da ne olsun? Ustamın gerek olmadığını söylediği şey. Kalibrasyon. Üstelik çok basit bir usulde yapılıyor. Neyse kendim yaptım. Ve sonuçta değeri 1'den 0.79'a düzelttim. O da ne LTFT 0'a geldi. Ondan önce STFT ve LTFT toplamı -30 civarında idi. Araç az yaktı çok yaktı bilemiyorum. Ama bu ayarı hiç yapmadı ustam. Hatta RPM ayarının yapılmaması sebebiyle araç gaza bastıkça rölanti 700 civarı RPM iken 550 civarında sabitiliyordu. Sonra kendim biraz diagnostic ve prescale ile uğraşarak düzelttim. Bu kanaatimce zaten lpg ecusunun da okuyamamasından kaynaklıydı. Dolayısıyla araç hep sabit devirde zannetti kendini. Eee sonuç ne? Erkenden subap erimeleri. Neyse ki bunları araştırdım düzelttim. Belki daha ince ayarlar gerekir. Örneğin basınç 11,20 civarında onu 12'ye çekmem lazım. Henüz onu sıvı sistemde nasıl yapacağımı anlamadım. Ama göreceğiz.

          Tabi bunları öğrenince ne oldu? Boşa vakit kaybettim. Herkesin işinde uzmanlaşmasının anlamı burada zaten. Ama şu oldu. Usta yerinde yokken bi ara gittim yerine. Hacı dedim niye çalışmıyor bu lpg. Abi usta yok şimdi merkeze de bağlanamayız. Haftaya gel dedi. Ulan bi bak ne oalcak dedim. Sisteme bağla sadece. Ne olur dedim. Yok dedi. İşe yaramaz abi dedi. Eyvallah dedim. sonra aklıma sigortayı kontrol etmek geldi. Bi baktım sigorta sağlam ama yuvası erimiş. Önce çıkardım. Hatalı bir parça herhalde sigorta yuvası. Sigorta yamuk duruyor zaten. İçindeki bi kutubun etrafında biraz fazla plastik vardı. O da ısıyla erimiş işte. Eee onu temizledim sigortayı temizledim taktım çalıştı. Kanatimce bunu bağladığı anda görecekti sistemde. Ama onu da yapmadı.

          Sonuç şu. LPG montajı da önemli ayarı da önemli. Ama işte iyi bir adam olduğunu bildiğim (nitekim motor her şey değişmesine rağmen tekleme yapınca acaba enjektördeki püskürten yeri manifolda doğru yaptık donma mı yapyıor diye baktı tekrarda. O sırada kendi aracını da bana verdi. Gece 10a kadar çalıştı) bu adam bile işini doğru yapmadı bence. Üstelik istememe rağmen.

          Şimdi ustayı kötülemeye çalışmıyorum. Sistemden memnunum da ama. İşte türkiyedeki zihniyeti sevmiyorum. Müşteri bilmeyince kitle gitsin. Müşteriye suçu at sorun bitsin. İşi tam yapma olduğu kadar yap gitsin. Hele böyle kayseri gibi yerlerde iş iyice sıkıntılı. Ne usta bulursun. Usta bulursan da anında kazık yersin. Çünkü usta bilir kendinin vaz geçilmez hint kumaşı olduğunu.

          Neyse 2 yıl Garantisinden 1,5 yıl kaldı. Bakalım neler yaşayacağız?

          Kritik sonuç: Vialle düzgün montaj ve ayarla insignia için çok iyi bir sistem. Ama kayseride yapacaklara uyarım olsun. Ustaya kabloların egzoza yakın olup olmadığını, enjektörlerin düzgün çalışıp çalışmadığını, enjektörlerin beygir gücüne göre takılıp takılmadığını, şamandra filtresini, calibrasyonu, otomatik kalibrasyonu, bobin rölesini sorun. İyice söyleyin de öyle yapsın.

          Yorum


          • #20
            Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

            Şimdi yukarıdaki yazıyı başlığı okumadan yazmıştım. Ben biraz daha sıvı sistem hakkında bilgi vereyim. Bu sıralı sistemlerde tek noktalı sistemden farklı olarak lpg her bir silindire ayrı ayrı veriliyor anladığım kadarıyla. Bunun bir sonraki aşaması ise, lpg tankında sıvı halde bulunan lpg'yi hiç gaz haline dönüştürmeden 12 bar basınçta sıvı haliyle pükürtüyorlar. Hatta sıvı halinden gaz haline dönüşmemesi için kabloların mümkün olduğunca kısa ve manifoldun da mümkün olduğunca yakın delinmesi gerekiyor. Hatta enjektörden çıkışı yanlışlık doğru ayarlayamazlarsa o zaman sıvı halden gaz hale geçmeye meyil eden gaz etraftan ısı çektiği için manifoldda ve enjektörde donmaya sebep oluyor. Yani biraz daha sofistike fakat hassas bir montaj gerektiyor.

            Bilidğim kadarıyla (bilgim 6 ay önceden kalma) iki markanın sıvı sistemi var. Prins ve vialle. İkisi de hollanda menşeili. Prinsin fiyatı 6 bin civarında. viallenin ki 3 bin. Eskiden vialle de çok pahalıymış. Beynine müdahaleye montajcı tarafından izin verilmiyor imiş. Sonra bakmışlar rekabet edemiyorlar ve müdahele gerekiyor. Beyini universal hale getirmişler. Fiyatlar da yarı yarıya düşmüş. Şimdi bildiğim kadarıyla Polonya menşeili bir beyin kullanıyor vialle.

            Daha taktırırken bayağı araştırdım. Lpg kiti konusunda 3 görüş vardı. Biri herhangi bir kit olur ayarı iyi yapılsın yeter diyordu. İkinci görüş olmaz yağlamalı kit olmak zorunda yoksa eritiyor subabı diyordu. Hatta sadece subabı değil piston yatağı da eriyor demişlerdi. Ulan bu motorun erimesi demek zaten. Dedim bu da olmaz. Ancak üçüncü kısım diyordu ki, kardeşim bu yağlama saçma bir şey. Zaten bunu benzin ile karıştırarak yapan kitler var. Ama benzin de yakıyorsun bu da maaliyeti arttırıyor ve de CO salınımını arttırıyordu. Ancak yağlamada yağın kaliteli olması halinde tamamen yok olduğunu söylüyorlar fakat yağ kalitesizse de kuruma sebep oluyor bu da motora zarar veriyordu. Yağ kaliteli olanlarda da yağın fiyatı çoktu. Ve de firmalar dandik bir şey için bilmeyeni kazıklıyorlar gibime geldiği için bundan da uzak durdum. Bir de kurum bırakma riskini göze alamadım. Ancak bir ihtimal daha var dediler. Çok pahalı ama sıvı sistem. İşte düşünün manifoldda donmaya sebep olacak seviyede soğutuyor ve hiç birşeye birşey olmuyor dediler. Öyle başladı sıvı sistem macerası.
            O sırada araştırırken CNG'yi gördüm. Bİldiğimiz doğalgaz yakan sistemler. Bu CNG tüm motorlara uygun. Dizele bile uygun. Ancak dizeldeki ekonomisi %30 civarında. Ancak benzindeki ekonomisi %70 civarındaydı. Sonra baktım ki bu CNG kaza anında da çok güvenli. CNG tankı gerçek tank gibi zırh gibiydi. Çok ucuzdu. Peki neydi eksisi? Tankının böyle olması için kalın olması gerekiyordu. Zaten doğalgazı sıvı halde tutmak gerektiği için bu kadar önlem alınmıştı. Bir de CNG'yi normal doğalgaz hattından bile çekebiliyorsunuz normalde. Ancak bunun için özel pompa gerekiyor. Bunun da maliyeti 5000 lira civarında demişlerdi. Ama kendi evinizden almıyorsanız sıkıntı büyüyor. Çünkü tüm Türkiye'de CNG dolum istasyonu sayısı 18 (6 ay önce böyledi belki bir iki daha açılmıştır) idi. Sıvı lpg ile CNG'nin mantığı aynı. Yüksek basınçta sıvı halde veriyorlar bu da subabı eritecek sıcaklığa çıkmasını önleyecek seviyede soğutuyor. CNG bir aşk hikayesi oldu o andan sonra benim için. Araştırdım oturduğum şehir olan Kayseri'de 2 tane istasyonu vardı. Biraz uzaktı ama olsundu. Hemen sordum dönüşümü istasyona. Abi dedi taksiler kullanıyor dedi. Bir tane BMW var 5.20 o kullanıyor dedi. Ama genellikle tırlar veya kamyonlarda var bu sistem dedi. Adamlarda yer sıkıntısı olmadığından hayvan gibi tankları bağlıyorlar. Bilmem kaç bin KM sonra gelip tekrar alıyorlar dedi. Onlar için müthiş bir şey bu dedi. Sonra bi baktım kayserideki belediye otobüsleri de CNG'li. Yeşil otobüs diyorlar buna. Sonra dönüşüm için sordum. Abi dedi yaparız ama bagajını unut aracın dedi. Nasıl yani dedim? Tankı çok büyük abi dedi. Küçük olanı yok mu dedim? Yok dedi. Bitti orada benimi için. Zira ben insigniayı temelde bagaj ihtiyacım için aldım. Sonradan öğrendim ki bizim bu kayserideki dönüşümü yapanlar tank yok demiş. Esasen tamamını kaplamayacak tanklar da varmış. Hatta boluda herhalde dönüşüm yapan yer varmış.

            Geldik vialleye. Üstte anlattım hikayesini zaten. Ama bunu nasıl yaptığımı biraz daha detaylı anlatayım. Hatta sıkıntı olmazsa link vereyim. Öncelikle obd bluetooth bağlantısı lazım. Ben çinde getirttim. Düzgün çalışıyor. Ama bu elm327 cihazlarında dikkat 2.1 almayın. Çoğu çakma olup boşa diyorlar. 1.5 lar genelde sağlam çıkıyormuş. Riks budur dedim aldım. / Linki şu: https://www.aliexpress.com/item/V1-5...608.0.0.Jym01D

            Sonra LPG bağlantı kablosu lazım. Avrupa standardında iş yaptığını gördüğüm bir yerden aldım. Neden böyle diyorum. Orayla bi bağlantım yok. Sadece kablo aldım. Ama adamlar forum yapmışlar sorulara cevap veriyorlar. Bilgi veriyorlar. Telefonu veriyorlar. Kablonun yanında en güncel yazılımı da yolluyorlar. (yazılımın yanında sorun olursa diye uzaktan bağlantı yazılımı ve sürücüleri de yolluyorlar varın siz düşünün.) Belki başkası da yapıyordur böyle bir iş. Varsa söyleyin. Ama ben duymadım. Aldığım kablo şu: http://www.lpgkablo.com/lpg-c01a-via...=5127&CatID=71

            Şimdi diğer ihtiyaç ise obd'den bilgi okuyacak yazılım. Ben scanmaster ELM diye bir program kullanıyorum. Ücretli bir program. Ücretsizleri de var. Araştırabilirsiniz.

            Gerisi ise şu vialle için şu iki videoda var. https://www.youtube.com/watch?v=CCpQ_pFTYXU https://www.youtube.com/watch?v=YKRvmj31M4k ilgili diğer videoları izleyerek montajınızın nasıl yapıldığını da görebilirsiniz.

            LPG ayarı için genellikle nozle çapı ve bar doğru ise benzin ile eş değer msde püskürtme yapması lazım. Ama viallede nozle çapına ilişkin bir bilgi yok. NOrmalde vardır ama kimse bilmiyor . Adamlar şu aralıkta beygire şu renk ş uaralıktakine şu renk diyor. Montajcı da onu takıyor. Bizim araçlara koyu kahverengi takılıyor. 220 beygir üstü araçlara ise özel montaj gerekiyor. Normal kitte yok onlar. Neyse anladığım bu koyu kahverenginin ki ise bayağı büyük. İlkin otomatik kalibrasyon yapıyorsunuz. Sonra scanmaster programından aracı orta yükte STFT ve LTFT'ine bakıyorsunuz. İşte bu ikisinin toplamı 0 olması en iyi ayar. Ama artı eksi 5 olsa da iyi ayar demektir. Bizim araçta bir türlü olmuyor bu. Dedim hata nedir? Bilmiyorum. Ama kitin OBD'den bilgi alması ile ilgisi var herhalde. Sonra programda kalibrasyon kısmındaki yeri ben 0,79 faktör olacak kısıma çektim.

            Şimdi gelelim zurnanın zırt dediği arkadaşın anlattığı kısma. OBD cihazı gerçekten open loop (aracın gazını köklediğimiz pozisyon, adının open loop olmasının sebebi siz gaza basınca gaz kelebeği gaz vermiyor esasen. Motora gidecek havanın ayarını yapıyor. Open loopta da giren hava hiç veya çok az kısıtlanıyor. Hiç basmayınca da closed loop oluyor.) pozisyonunda stft ve ltft'ye bakmıyor. Bunun ayarını yapmak istediğimizde ise vialleden çözüm yok maalesef. Neden? Çünkü vaille RPM'ye göre yapmıyor ayarı. Bezin enjeksiyonun MS'sine göre yapıyor. Bu da işi alengilli hale getiriyor. Ancak liquidsi'nin programı ayarı yapınca tamamına yaptırıyor. Farklı mili saniye için ayar yapılıyor ama ben araç open loopta kaç ms ve bu durumda gerekecek düzeltmeyi bulamadım.

            Ama şu oldu. Ben sakin kullanıcıyım. Araç cidden bu ayarı yapınca rahatladı. ben de 5500 devir üstüne benzine geç dedim araca. Yapacak bir şey yok şimdilik. Ama araç güçten düşmüştü, çok daha atikleşti. Durmalar gitti. Viteste göğüsleme diyorlardı geçen bir konuda. O vardı çok azaldı. Motor sanki yenilendi. E bir de bende wideband aleti yok. Zaten open loopu ölçemeyeceğim. Şimdilik bununla idare edeceğim gibi duruyor.

            Liquidsi özelinde bar basıncının 12 olması gerekiyor. 180 beygir için dark brown (koyu kahve) enjektörün seçilmesi gerekiyor. Sonuç şu oldu. benzinde 2,15 ms'de ise gaz 1.8 ms civarında. Kanaatimce enjekör harbi büyük.

            Ama ben bunu bulana kadar ne oldu? Araç yağ yakmaya başladı. Önceden yakmıyordu. Rölanti çok düzensizleşmişti. Şimdi pamuklaştı. Ama büyük ihtimalle o aldığı zarar yakında çıkacak. Bana maaliyeti de 1500 tl olacak. Gidip ustaya anlatsam dedim. Ama ne işe yarayacak onu da bilmiyorum.

            Daha da önemlisi ben akademisyenim. Alanımda sosyal bilimler. Ne anlarım ben bunlardan? Ama arkadaşın dediği gibi LPG ustaları genellikle bilgisiz. Mecburen biz tüketicilerin bilinçlenmesinde bu iş.

            Belki de LPG'deki dördüncü görüşü dinlemem lazımdı. Onlar ise şunu dedi. Yıllık 20 bin yapmıyorsan takma. Ben ise 6 ayda 8 bin yaptım. Taktırmasam ne olurdu? Belki daha ucuza gelirdi. Ama ben işte uzun süre kullanmak üzere aldım aracımı. Zaten zar zor biriktirdim paramı. Krediye filan da bulaşmam. Direkt aldım. Öyle 2 yılda bir değiştirmem aracımı. yani hedefim 15 yıl kullanmak. Ama vakit ne getirir bilmiyoruz. O yüzen taktırmıştım. Arabayı 2 sende bir alıp satma düşüncesinde değilim. Belki kâr etmedim. Ama bilinçli tükettiğimi düşünüyorum. Umarım öyledir.

            Biz ne kadar bilinçli tüketirsek dünya o kadar güzel bir yer olacak. Buna inanıyorum. Zira iki açısı var bunun LPG özelinde. Birincisi CO ve HC salınımı çok daha düşük LPG'nin. Bu ise küresel ısınmadan tutun da hava kirliliğine kadar her şeyi ilgilendiriyor. İkincisi bilinçli tüketince mecburen satıcılar LPG montajcıları bilinçlenmek zorunda kalacak.

            Yorum


            • #21
              Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

              Orjinal yazı sahibi: gambleroflife
              İşte LPG piyasasının durumu bu. Hepimiz benzer şeyleri tecrübe edip, sıkılıp bir kablo bir obd elm cihazıyla kendimiz hallediyoruz işleri. Azminizi ve sabrınızı tebrik ediyorum. En doğrusunu yapmışsınız. Yalnız olmadığımı görmek hoşuma gitti.

              Vialle evet polonya AEB firması menşeili. Almış olduğunuz kablo aynı zamanda Atiker, Lovato, Zavoli, Wentgas ve bir sürü benzeri AEB ecu kullanan kitlerde çalışıyor. Bende de aynı kablo var.

              LiquidSI oldukça pahalı ve güzel bir sistem. Fiyatı benim kullandığım kitin neredeyse 3 katı Bizim sıralı sistemlere kıyasla daha modern ve gelişmiş. Kit bence çalışma mantığı olarak mükemmel. Hiç buhar fazına sokmadan sıvı şekilde lpgyi püskürtüyor. Bu yüzden ayar tutması kolay olur, bi kere bahsettiğiniz sabit çarpanı belirlediğinizde bir daha sıkıntı olmaz gibi geliyor. Ama dediğim gibi işte bilgisiz usta olunca bu kit bile rezil oluyor.

              Değerlere gelirsek bu sistem ile alakalı tecrübe sahibi değilim. O yüzden Bar ve Enjeksiyon MS süreleri ile ilgili net bir yorum getiremeyeceğim. Ancak siz gerekli herşeyi yapmışsınız, maşallahınız var. LTFT 0 civarına sabitlendiyse ve çalışmada sıkıntı yoksa daha fazla oynamanıza gerek yok.

              8 bin kilometrede subaplarınızın ciddi zarar görebileceğini zannetmiyorum. Çok ekstrem bir durum olması lazım bunun için. Her araç bir miktar yağ eksiltir, lpgde birazcık daha fazla olacak şekilde. Araçlarımız aşırı beslemeli araçlar. Eksiltmeleri gayet normal. Eğer anormal şekilde varsa ;yağ yakma da önceki bozuk ayarlar sebebiyle olmuştur. Bundan sonra aracınız anormal yağ eksiltme yapmayacaktır.

              Bundan sonra gönül rahatlığı ile kullanın.

              Yorum


              • #22
                Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                Bakalım hocam. Bir iki ay kullanacağım. Sonuçları ben de sizin gibi hep takip edeceğim. Ama bu open loop veya farklı ms'lerde nasıl ayar yapmam gerektiğimi zaman içinde öğreneceğim diye ümit ediyorum. Belki istanbula araçla gidersem bende bi telefon açarım. Bana da yardımcı olur abimiz

                Yağ eksiltmesi yalnız son 1 aydır bu rölantide düzensizlikler başlayınca başladı. Yani bu kitte sıvı püskürttüğü için kuru yakıt fazla yağ yakar muhabbeti çok olmuyordu. Bi de yağ eksiltmesi normal sınırın biraz üstünde. Bin km'de 1.5lt civarında. Kanaatim kılcal damarlanma oldu o yüzden yakıyor biraz. Ama göstermeden emin olamayacağımı da biliyorum tabi Bakalım ayardan sonra belki düzelir yakması.

                İşi öğrenince en küçük şeyde problem mi var acaba diye hastalığa tutuldum. Doktorların hastalık hastası olması gibi bir durum. Ama bu da tecrübe ile düzelir inşallah

                İnşallah bu başlık birden fazla kişiyi kurtarır ve belki geniş kitleye ulaşırsa da lpgciler kendilerini geliştirmeye başlarlar.

                Yorum


                • #23
                  Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                  Sıvı lpg ninde böyle ayarları varmı. Varsa bende bu işe gireyim.
                  .
                  Madem bir iş yaptık eli yüzü düzgün olsun.
                  İnsignia 2014 Cosmo 1.6 170hp, Marjet Sıvı Sistem LPG, Zeytin Yeşili, Otomatik, FlexRide Paketi, Çevre Görüş Paketi 2, Sunroof, BOSE Ses Sistemi, Park and Go Paketi, Isıtmalı Siena Perfore Deri Koltuklar

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                    Maşallah, sıvı ustasını da buldu forum
                    Paylaşımınız bir çok kişiye yol gösterecek.

                    Açtığım konuda LPG montajı ile ilgili biraz bilgi var, gözatmak isteyenler için link paylaşayım;
                    http://www.insigniateam.com/forum/in...?topic=16704.0

                    1997 den bugüne 15 yıl lpg li, 3 yıl benzinli, 2 yıl dizel araç kullandım.

                    Benzinin ekonomik olmaması, dizele hiç alışamam nedeniyle; hep LPG favorim oldu.

                    LPG li araç gerçekten arıza riski en fazla olanı,
                    Çünkü montaj fabrikada mühendis kontrolünde, yazılımcı destekli yapılmıyor.
                    Başlığımda montajın işçiliğiyle ilgili bildiğim inceliklerine değindim.
                    Bilmediğim/değinmedim bir çok incelik te var/vardır.
                    Yazılımla ilgiliyse ne yaptığını tam olarak bilen lpg ustası,
                    ülkemizde bu işi yapanların %1 i kadar olduğunu bile düşünmüyorum..
                    Nedenine gelince; bence piyasada lpg ayarının 20 TL ye yapılması.
                    20TL ye usta 10dk ayırıyor. Günde 10 ayar yapsa,200TL kazanır.
                    Bunun yolu da tak PC ye otomatik kalibrasyon 10 dk. sonra iş bitti.
                    Ayar 200TL dese yılda 5 ayar yapamaz sanırım..
                    Zaten Widebant ın maliyeti 1.000TL
                    Tak Sök ayarla, uğraş en az 2-3 saat, nozul ayarla vs. 1-2 saat, etti mi 3-5 saat,
                    usta uğraşır mı 20TL ye?
                    Montajı yaparken 2 günde yaparım, piyasadan 300TL fazlaya takarım dese
                    hiç uğrayan olmaz. Çünkü hepimiz ucuz ve çabuk olanı arıyoruz.
                    Bunlar benim tespitim, yanılıyor da olabilirim.

                    Bu yüzden montaj inceliklerine dikkat eden;
                    yazılım işini hakkıyla yapan widebant ile ayar yapan usta bulursanız
                    hiç korkmayın taktırın LPG yi..
                    Ya da
                    gambleroflife

                    nalbantoglu

                    ya da benim gibi alın bir kablo, bıkmadan araştırın, uğraşın çözün..
                    Destek gerektiği yerde buradayız..

                    NOT: Sıvı LPG ile ilgili düşüncem, 20 yıldır sıralı sistemi tam çözemeyen ustalarımız bunu çözmesine çok var.
                    El oğlu yapıyor, biz kullanmasını çözemiyoruz..


                    Beyaz 1.6 T Cosmo Flexride DVD800 Infinity

                    Yorum


                    • #25
                      Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                      TEspitler çok doğru.
                      Hala diyorum. Bir çok araç telef oldu ona yanarım adı çıktı.
                      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                      Yorum


                      • #26
                        Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                        Verdiğiniz bilgiler için çook teşekkür ediyorum. Bende LPG konusunda sıkıntı yaşıyorum. DYMCO Marka LPG kitim var.
                        Sabahları aracım tekliyor gaza geçene kadar ki sürede gaza basıldığında tepki tam vermiyor.vs.vs.
                        Sanayide OPEL ustasına anlattım. " Abi LPG yi kapat. Bir kaç gün bin. Eğer aynı sorunu yaşıyorsan Sübaplar erimiş dedi."
                        Dediği gibi yaptım. Devamlı benzinde binince hiç bir sorun yok.
                        LPG firmasını aradım Malatya da yok Elazıg da bayisi var. O da ben o markayı takmayı 2 sene önce bıraktım dedi. Neyse taa Konya'daki distribitöre oradan Ankara'daki bir firmaya ulaştım. Burada ki başka marka takan bir ustaya yönlendirdi. Regülatörde kaçak vardır dediler. 35 TL bayıldım getittirdim.
                        Yok çözüm olmadı. Şimdide komple LPYG yi değiştir başka marka tak diyorlar.
                        Sözün özü şu ki ustalar para hırsıyla tak tüpü al parayı mantığıyla ayar-mayar yapmıyorlar, bilmiyorlar, araştırmıyorlar.
                        Yukarıda söylenenlerin hepsine katılıyorum.
                        Bende araştırma içindeyim. Sanırım kendi göbeğimi kendim keseceğim.

                        Yorum


                        • #27
                          Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                          Kitiniz aslında kötü bir kit değil, Dymco kore malı bir kit, enjektörleri de güzeldir. Ancak işte bu tarz ürünlerde servis ve satış sonrası destek çok önemli. Kitiniz ne kadar iyi olsa da destek alamıyor olmanız sizi çaresiz bırakıyor.

                          Atiker'in ülkede en kuvvetli olduğu alan bu. Öncelikle uygun fiyatıyla, sonrasında ise parçasının çok kolay temin edilebilmesi, kullanıcısının ve servisinin fazla olmasından dolayı tecrübe edilmiş bir kit olması. Ben de size aynısını tavsiye edeceğim. Depo kalsın, diğer elemanları mümkünse değiştirin. Atiker Gold tercih ederseniz ve araçlarımız tamamen aynı olursa harita ayarımız hazır.

                          Saygılar.

                          Yorum


                          • #28
                            Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                            Ahmet Bey merhaba
                            Sizde LPG yi değiştirmem yönünde fikir veriyorsunuz. Peki bizim araçlar için en uygunu Atiker Gold mu? Fiyatı hakkında bilginiz var mı?

                            Yorum


                            • #29
                              Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                              Orjinal yazı sahibi: OrhanOrhan
                              Ahmet Bey merhaba
                              Sizde LPG yi değiştirmem yönünde fikir veriyorsunuz. Peki bizim araçlar için en uygunu Atiker Gold mu? Fiyatı hakkında bilginiz var mı?
                              Kitinizin kötü olduğundan veya ayar yapılamayacağından değil, bulunduğunuz il ve alabildiğiniz destek durumundan dolayı bunu daha mantıklı buldum. Şu anda kitinizin kondüsyon olarak durumu da belli değil. Tam bir muamma hakim. Yakın olsanız yardımcı olmaya çalışırdım elimden geldiğince.

                              Araçlarımız için en uygun kit diye bir durum yok. Regülatör ve enjektörü motor gücüne yeterli olan her kit aracımıza uygundur. Önemli olan doğru montaj ve ayar. O düzgün yapılmadığı sürece her kit aracımıza uygunsuzdur.

                              Forumumuzda çeşitli kitler kullananlar car. Prins , BRC , Romano, Atiker Gold. Ben Atiker Gold kullanıyorum, bu kitin enjektörleri diğer Atiker kitlerden farklı, 2ohm güzel enjektörler. Regülatörü de büyük. Bu açıdan yeterli. Diğer açıdan montaj-ayar konusunda yardımcı olabileceğim için bu kiti tavsiye ettim. Çünkü benim ayarlarıım yapılı hazır durumda. Aynı zamanda da diğerlerine kıyasla fiyatı da uygundur.

                              Yukarıda üyelerimizin kullandığı seçenekler de güzel olur. Önceki aracımda BRC 2 sene boyunca kullandım, elemanları oldukça kaliteli ve başarılı bir kittir. Tekrar dediğim gibi, o markaları da iyi bir işçilikle tavsiye ederim.

                              Yorum


                              • #30
                                Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                                Sorunun ne olduğu konusunda şu ana kadar yeni Regülatör 350 TL + OPEL Ustası + LPG Ustası = 500 TL harcadım.
                                Yeni bir LPG kitinin neredeyse yarı parası. Ancak biraz inat ettim bu işi kendim halledeceğim inşaallah.
                                Şimdi araştırma zamanı DYMCO programını buldum. Kablo imal/bulma safhasındayım. Programa ilişkin olması gereken en iyi değerler tablosunu da bulursam bu ayarlamayı kendim yapacağım.
                                Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X