Duyuru

Collapse
No announcement yet.

motorsiklet

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #61
    Ynt: motorsiklet

    Orjinal yazı sahibi: omfaya
    Bize bi hoca lazım karın tokluğuna ..
    Teorik kısmı için bir kitap vardı . "Motosiklet Teorisi" (Reşat Akbaş) diye. Hatta eskiden yazarın sitesinden de erişilebiliyordu. Şu an çalışmıyor galiba.
    Pratik (ileri seviye olmayan) kısmında da ; Bir mootur(125cc), birkaç kuka, boş bir alan yeterli olur herhalde. Benim bildiğim bir kaç sürücü kursu ehliyet için böyle hazırlıyordu. Sekiz çiz, dur kalk, frenleme. Zaten düzgün bisiklete binebilen kişi çokta fazla zorluk çekmez

    Bu başlığı hiç görmeseydim keşke. Bisiklet zor geliyor artık. Küçük bir motokros ile dağ tepe gezmek güzel olurdu. Aklıma girip duruyor
    2011 1.6 T Cosmo Sports Tourer

    Yorum


    • #62
      Ynt: motorsiklet

      Walla ufak hacimden başlamak en doğrusu. ama dediğim gibi sürekli alıp satmaktansa 250 lik le başlamak bana daha uygun geliyor. Forumlarda çevremde vs kimi görsem 125 likle başlayıp en fazla 1,5 sene sonra hacim büyütmek için satıyor. Çok uzun süre kullananların çoğu maddi sıkıntıdan bunu tercih ediyor (ya motoru değiştiremiyor, ya da yakıt ekonomisi hoşuna gidiyor), azınlık grup ise gerçekten bilinçli ve uzun süre tecrübe kazanmak istiyor. Bunun için 125 yerine 250 benim gibi sürekli al sat yapmak istemeyen için ideal gibi. Ayrıca dikkat ettim artık çoğu 125 in kasası 250 likleri ile aynı. Yani 250 lik ile 600 lük arasındaki devasa fark 125 ve 250 likler arasında hemen hemen hiç yok.

      Bunun dışında motorun boyutları, ağırlığı, oturma pozisyonu çok önemli. Bir önceki msj ımda da yazmıştım önceleri heybetinden dolayı Hyosung 250r bakıyorum diye. Sonra motoru canlı canlı görünce dedim ki ben bu aygıtı 0 tecrübe ile kullanamam. Hem büyük hem ağır, hem de oturuş çok yatık. Ama diğer bahsettiğim modeller YUKI 250R olsun CBR 250R olsun hem daha küçük hem daha hafif hem de dik bir sürüş pozisyonuna sahip. Tabii bunlar benim görüşlerim ve bu konuda uzman değilim. O yüzden yalnış düşünüyor da olabilirim.

      Eğitime gelirsek, teorik olarak nette yazılı ve görüntülü birçok kaynak mevcut. Neredeyse hepsini yalayıp yuttum. Hani iş teorik olsa motora biner giderim . Pratik eğitim için bence en mantıklısı bir ustadan en azından dur-kalk-vites değişimi eğitimleri alıp sonrasında Honda veya benzer kuruluşların eğitimlerine devam etmek.

      Yorum


      • #63
        Ynt: motorsiklet

        Motoru saklamak için kapalı garaj da şart... Okuyorum hırsızlık olayları çok fazla. Özel sitede oturan için problem yok ama biz gibi şehrin göbeğinde bir sokakta yaşayınca riskler artıyor..

        (2009) 1.6 Turbo Cosmo Spor Tourer >>> (2012) 1.4 Turbo Edition Elegance Yeni Stil Sunroof >>> (2015) 1.4 Turbo Edition Elegance Sunroof Orginal LPG power

        Yorum


        • #64
          Ynt: motorsiklet

          Kış sezonu için kapalı bir garajla anlaşılabilir. Brn kısmet olur da alabilirsem ya öyle yapıcam, ya da taşınmaz isem bizim binanın altında geniş bir depo alanı var, oraya bırakıcam

          Yorum


          • #65
            Ynt: motorsiklet

            14 senedir motorun üstündeyim .. bu memlekette motor kullanmak ve hayatta kalmak yada sakat kalmamak büyük şans..motorcuya saygı diye birşey yok ve birçok yol motor için uygun değil .geçenlerde arabayla yolun ortasındaki farkedilmeyen çukura motorla girseydim büyük ihtimal şu an hayatta olmazdım .o yüzden şimdi arazide kullandığım 80 km hızı geçmeyen 100 lük bir motorum var onu kullanmaktayım ..ama ilerde turing tarzında 650veya 1000 cc motor almak istiyorum.düşük cc li motorlar yetersiz kalıyor gaza dokunduğunda gitmesi lazım diye düşünüyorum

            Yorum


            • #66
              Ynt: motorsiklet

              Eski dosyalardan şöyle bir video buldum.

              https://www.dropbox.com/s/xrjk37vseymipq4/opr011XF.flv
              2011 1.6 T Cosmo Sports Tourer

              Yorum


              • #67
                Ynt: motorsiklet

                Tamda bundan bahsedecektim. Video isabet oldu. Şehir içinde özellikle duran trafikte ilerleyebilmek için kontrolü iyi sağlamak gerek. Bunları zamanla öğreneceğiz ama çalışıp çıkmak daha mantıklı

                (2009) 1.6 Turbo Cosmo Spor Tourer >>> (2012) 1.4 Turbo Edition Elegance Yeni Stil Sunroof >>> (2015) 1.4 Turbo Edition Elegance Sunroof Orginal LPG power

                Yorum

                İşleniyor...
                X