Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yeni Macera Insignia

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Yeni Macera Insignia

    Merhaba arkadaşlar, uzun bir süredir açmayı düşündüğüm konuyu
    nihayet fırsat bularak açıyorum
    Biraz uzun olacak umarım sıkılmazsınız Fırsat buldukça buradan
    yaptıklarımı paylaşmaya devam edeceğim.

    Öncelikle neden Insignia?

    En az C segmenti, imkan dahilinde de D segmenti bir araç almayı
    düşünüyordum.

    Öncelikle aracın benzinli ve LPG uyumlu olması gerekiyordu. Tabiki de
    Turbo şart

    Sonrasında güvenlik açısından yol tutuşu ortalamanın üzerinde olmalıydı..

    Uzun süre A4 1.8 T Sline Quattro aradım, 3 farklı arabayı görmeye gittim, kullandım.

    Gerçekten performans ve yol tutuş açısından fiyatına göre mükemmele yakın bir araba.

    Quattronun, tren rayının üzerinde gidiyor hissi verecek kadar viraj kabiliyetinin iyi
    olduğunu söylemeden geçemeyeceğim..

    Maalesef baktığım arabalar 10 yaşını devirmiş olmaları nedeniyle aktarma sorunu,
    kaza, boya v.b. açıdan hep sorunluydu. İyi bir araba denk gelir mi diye bekledimse
    de nasip olmadı..

    Sonrasında 1.6T motorun 180 hp güç ile buluştuğu İnsignia dikkatimi çekti, LPG
    dönüşümü magnezyum sübaplarda sorun çıkarsa da, çelik sübap değişimi ile
    sorunun 1000-1500 TL masrafla çözülebiliyor olması karar vermem de çok ta zorlanmadım.

    Cosmo donanımın zenginliği özellikle AFL far hakkında olumlu görüşler önemliydi.

    Forumlardan görüştüğüm arkadaşların da tavsiyesiyle Flexride şase araç aramaya koyuldum

    Malum siteden ilanını beğendiğim birkaç arabanın ilan sahibini sırayla ararken,
    aradığım ilanlardan birisinin sahibi tanıdık çıktı
    2 gün sonra 2011 model, 40.000km, Cosmo, Flexride şase, İnfinity ses sistemli, Navigasyon+joystick
    donanımlı aracı aldım.
    Arabanın sadece arka tamponu boyalı ve 300TL gibi bir hasar kaydı vardı.



    Aracımızın plakasını değiştirmeden hemen LPG montajı yaptırdım.
    Montajı arkadaşımla beraber yaptık. Marka olarak Romano seçtik.
    Tüm parçalarının İtalyan malı olması, hızlı ve sessiz enjektörleri,
    diğer İtalyanlara göre uygun maliyeti tercihimizde etkili oldu.
    Simit tank ve 180 hp için büyük regülatör taktık tabi.
    Montaj sırasında çoğu montajcı emme manifoldunu delerken
    ekstra zaman ve işçilikten kaçmak için manifoldu sökmüyor.
    Bu durumda da çapak yanma odasına gidiyor ve geri dönüşü
    olmayan zararlara neden oluyor. Bunun için emme manifoldunu söktük,
    yanma odasına en yakın yerden, en uygun açıyla deldik
















    Turbo araç için LPG de en iyi ayarı yapmak kolay değil, bir kablo aldım.
    Şu an ayarı iyi mükemmel olması için halen üzerinde çalışıyorum.
    Bir bu LPG ayar işi kalmıştı yapmadığım ona da el attım




    Şimdilik bu kadar yarın devam ederiz


    Beyaz 1.6 T Cosmo Flexride DVD800 Infinity

  • #2
    Ynt: Yeni Macera Insignia

    Merhaba. Tebrik ederim hayırlı olsun. Güzel araç almışsınız. MEsleğiniz ne dir sorması ayıp?
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #3
      Ynt: Yeni Macera Insignia

      Hayırlı olsun. Güle güle kullanın.


      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

      Yorum


      • #4
        Ynt: Yeni Macera Insignia

        welcome hayırlı olsun, Antalya'da neredesiniz?

        Bir zamanlar 1.6 CDTİ 136 hp Flexride, ÇG2, Sunroof , Ergonomik PerforjeSpor Deri koltuklar, Bose 19" jant
        Şimdi F30 Modernline Sunroof

        Yorum


        • #5
          Ynt: Yeni Macera Insignia

          Hayırlı olsun
          2015 leon fr

          Yorum


          • #6
            Ynt: Yeni Macera Insignia

            Açıklayıcı bilgi için teşekkürler



            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #7
              Ynt: Yeni Macera Insignia

              Orjinal yazı sahibi: akif hoca1
              Merhaba arkadaşlar, uzun bir süredir açmayı düşündüğüm konuyu
              nihayet fırsat bularak açıyorum
              Biraz uzun olacak umarım sıkılmazsınız Fırsat buldukça buradan
              yaptıklarımı paylaşmaya devam edeceğim.

              Öncelikle neden Insignia?

              En az C segmenti, imkan dahilinde de D segmenti bir araç almayı
              düşünüyordum.

              Öncelikle aracın benzinli ve LPG uyumlu olması gerekiyordu. Tabiki de
              Turbo şart

              Sonrasında güvenlik açısından yol tutuşu ortalamanın üzerinde olmalıydı..

              Uzun süre A4 1.8 T Sline Quattro aradım, 3 farklı arabayı görmeye gittim, kullandım.

              Gerçekten performans ve yol tutuş açısından fiyatına göre mükemmele yakın bir araba.

              Quattronun, tren rayının üzerinde gidiyor hissi verecek kadar viraj kabiliyetinin iyi
              olduğunu söylemeden geçemeyeceğim..

              Maalesef baktığım arabalar 10 yaşını devirmiş olmaları nedeniyle aktarma sorunu,
              kaza, boya v.b. açıdan hep sorunluydu. İyi bir araba denk gelir mi diye bekledimse
              de nasip olmadı..

              Sonrasında 1.6T motorun 180 hp güç ile buluştuğu İnsignia dikkatimi çekti, LPG
              dönüşümü magnezyum sübaplarda sorun çıkarsa da, çelik sübap değişimi ile
              sorunun 1000-1500 TL masrafla çözülebiliyor olması karar vermem de çok ta zorlanmadım.

              Cosmo donanımın zenginliği özellikle AFL far hakkında olumlu görüşler önemliydi.

              Forumlardan görüştüğüm arkadaşların da tavsiyesiyle Flexride şase araç aramaya koyuldum

              Malum siteden ilanını beğendiğim birkaç arabanın ilan sahibini sırayla ararken,
              aradığım ilanlardan birisinin sahibi tanıdık çıktı
              2 gün sonra 2011 model, 40.000km, Cosmo, Flexride şase, İnfinity ses sistemli, Navigasyon+joystick
              donanımlı aracı aldım.
              Arabanın sadece arka tamponu boyalı ve 300TL gibi bir hasar kaydı vardı.



              Aracımızın plakasını değiştirmeden hemen LPG montajı yaptırdım.
              Montajı arkadaşımla beraber yaptık. Marka olarak Romano seçtik.
              Tüm parçalarının İtalyan malı olması, hızlı ve sessiz enjektörleri,
              diğer İtalyanlara göre uygun maliyeti tercihimizde etkili oldu.
              Simit tank ve 180 hp için büyük regülatör taktık tabi.
              Montaj sırasında çoğu montajcı emme manifoldunu delerken
              ekstra zaman ve işçilikten kaçmak için manifoldu sökmüyor.
              Bu durumda da çapak yanma odasına gidiyor ve geri dönüşü
              olmayan zararlara neden oluyor. Bunun için emme manifoldunu söktük,
              yanma odasına en yakın yerden, en uygun açıyla deldik
















              Turbo araç için LPG de en iyi ayarı yapmak kolay değil, bir kablo aldım.
              Şu an ayarı iyi mükemmel olması için halen üzerinde çalışıyorum.
              Bir bu LPG ayar işi kalmıştı yapmadığım ona da el attım




              Şimdilik bu kadar yarın devam ederiz


              Skoda forumundan tanıdığım bir kişi, burada da denk geldik

              [shadow=red,left][glow=grey,2,500]SPORT[/glow][/shadow]

              Yorum


              • #8
                Ynt: Yeni Macera Insignia


                Tebrik ederim
                Olayı yaklaşımıza şapka çıkarmamak elde değil
                Bu kadar teknik yaklaşıma
                Ön hazılrlığa
                Lpg yine problem çıkarırsa
                Yansın o zaman

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Yeni Macera Insignia

                  Aracınız hayırlı olsun, emeğinizi tebrik ederim. Lpg montajına girişmeniz büyük cesaret. Tebrikler.

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Yeni Macera Insignia

                    Orjinal yazı sahibi: Uğur K
                    Aracınız hayırlı olsun, emeğinizi tebrik ederim. Lpg montajına girişmeniz büyük cesaret. Tebrikler.
                    Tahminen diyorum, arkadaş mühendis olabilir. Onlar çok daha başarılı montaj yapabiliyorlar. Ayrıca manifold söktüğüne göre çok sağlam bilgisi olduğuda ortada.
                    Vallahi tebrik ederim. Ben Hava filtre kutusunu sökerken tırsıyorum acıcık

                    Ve, manifold sökerek yaptığınız için ayrıca bravo. Neredeyse tamamı montaj firmaları ters uçlu matkap ile manifold'u deliyorlar. Sözde çapak kaçmazmış. Pehh... Plastik için sorun değilde.
                    Kendi aracımı bir saate teslim edeceklerdi hemen uyanmıştım. Manifoldu söktürmüştüm. Ortalama bir buçuk saat soğumasını bekledik. Tabii montaj bir saatten dört, beş saate çıktı.
                    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Yeni Macera Insignia

                      Çok teşekkürler arkadaşlar, öğretmenim. Korkuteli'de çalışıyorum.
                      Teknik olarak çok bilmesem de araştırmayı severim.
                      Elimin işe yatkın olduğunu söyleyebilirim..
                      Tanıdık arkadaşlarımız her forumda olduğu gibi burada da var..

                      Kaldığımız yerden devam..

                      Sonra muayene ve plakamızı da Antalya yaptık





                      Arabanın genel durumu çok iyi olmasına rağmen birkaç küçük sorunumuz vardı.
                      En öncelikli olan sorunumuz direksiyondaki titremeydi.
                      Çözüm için balans yaptırdım ama sorun çözülmedi,
                      problemin lastikten kaynaklandığına karar verdim. 245/45/18 ebat için
                      Michelin, Continental, Goodyear gibi markaların 4 lastik için fiyatı
                      2000-2500 TL gibi olunca alternatif markalara yöneldim.
                      Falken Ziex ZE914 Ecorun almaya karar verdim. Forumdan arkadaşların
                      görüşleri, kullanıcı yorumları ve etiket değerleri tercihimde etkili oldu.
                      280*4=1.120TL rakamı cazip te geldi, kredi kartı kampanyası,hediye çekiyle
                      4 lastiği 955 TL ye hallettim Falken Japon Sumitomo firmasının
                      ürettiği bir lastik. Aldığım lastik 23. Hafta 2015 tarihli. Üretim yeri Tayland.
                      Sonuç: Islak zeminde kullanma fırsatım henüz olmadı,
                      kuru zeminde herhangi olumsuz bir yanını görmediğim gibi,
                      Yol sesi ve yol tutuş açısından üzerindeki 4 yıllık Bridgestone Potenza ve 4 yıl kullandığım Michelin Primacy HP den altta kalır bir yanı
                      olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Islak zeminde ve zamanla sertleşme olur mu? Göreceğiz..






                      Lastiği değiştirirken sibopları da renkli, çelik sibop denilen sibopla değiştirttim.

                      Okulda nöbetim var, yetişmem gerek, sonra devam ederiz
                      Beyaz 1.6 T Cosmo Flexride DVD800 Infinity

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Yeni Macera Insignia

                        maşallah kazasız belasız...
                        insignia OPC
                        if in doubt, flat out! Colin McRae
                        www.remaps.com.tr

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Yeni Macera Insignia

                          Aracınız hayırlı olsun. Yanlız lastik konusunda hata yapmışssınız biraz. Altınızda insignia gibi bir araç olunca lastikler için 2 bin lirayı gözden çıkarmak gerekiyor. Tamam aldığınız lastikler 140 150 ye kadar sorunsuz ve diğer lastiklerden farkı olmaz belki ama üst hızlarda ise lastik kalitesi aracın bütün fiziksel tutunmasını etkiliyor.
                          İnsignia 1.6T Cosmo Metro Mavi DVD800

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Yeni Macera Insignia

                            Bu ebattaki lastikler belli bir standarta göre üretildiğini düşünüyorum.
                            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Yeni Macera Insignia

                              Hayırlı olsun. Güle güle kullanın.
                              Öfke Gelir Göz Kararır, Öfke Gider Yüz Kızarır...

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X