Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Sorunsuz Lpg Kullanıcıları Aranıyor.

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Ynt: Sorunsuz Lpg Kullanıcıları Aranıyor.

    Burada yorumlarınızın teknik içeriklerini bir kenara itip, LPG nin benzinden farklı kalori değerlerine sahip olup aynı şekilde çiğ bir yakıt olarak araç içinde yakıtın geçtiği,yakıtın ateşlenerek kimyasal tepkimeye girdiği yanma odaları ve oluşan atık maddelerin dışarı atılırken içinden geçtiği tüm egzoz sistemi ile aynı süreci yaşayan benzinin vade olarak farklı sonuçlara neden olabileceği konusunda yazdıklarınız hala fikrimi değiştirmeye yetmedi..Bu kadar içerik vermeniz ve elbette bunun için zaman ayırmanızı tebrik ediyorum..Faydalanacak eminim olacaktır..Bunun için forumda yazdığım neredeyse her yoruma muhalefet olmanıza rağmen teşekkür de ediyorum..Fakat benim ifade etmek istediğimi soruyla özetlemek gerekirse; ''insignia nın benzinli ömrü ile LPG li ömrü arasında hiç mi fark olamayacak sizce'' demek..Yani aracınız daha kaç model hatta lpg den sonra kaç km oldu ki, bu kadar iyimser konuşabiliyorsunuz?Bi 30 bin,50 bin km kullanın,bakımdan bakıma farkı yaşayın..Bunun yanında LPG takılan araç neden garanti kapsamı dışında kalıyor ya da arabanın bütününü değil parçalarını da göze alalım;''ateşleme bobinleri,bujiler neden LPG kullanımında garanti kapsamı dışındadır etiketiyle satılıyor'' soruları bir diğer persfektifi bu meselenin...

    Bana kalırsa aracımda turbo takviye olsa idi eminim sizin aracınızın çevirdiği devirleri de elbette rahat rahat görürdü ki benim araçta zaten 6000 devirde motor kesiciye giriyor..Bu iletime girerken temas ettiğim gibi; eğer LPG benzin kadar randımanlı bir yakıt olsa idi zaten -Turboya gerek kalmadan- 5000-6000 devirleri rahat rahat görürdü..Yine aynı şekilde sizin lpg li kullanımda aracınızın ivmelenmesi,son hızı,yüklü-yüksüz seyiri ile benzinde kullanımı sırasında aynı koşulları birebir,üst üste çakışacak şekilde yerine getiriyor mu?Eğer böyle ise gerçekten yazdıklarınızın fazlasına ihtiyacım olacak...
    İnsignia Cosmo 1.6 Turbo Flexride + Infınıty + 19'' + Şerit Takip + DVD800 + Buzdolabı + Sunroof +LPG

    Yorum


    • #32
      Ynt: Sorunsuz Lpg Kullanıcıları Aranıyor.

      Orjinal yazı sahibi: Kontrol Ünitesi
      Burada yorumlarınızın teknik içeriklerini bir kenara itip, LPG nin benzinden farklı kalori değerlerine sahip olup aynı şekilde çiğ bir yakıt olarak araç içinde yakıtın geçtiği,yakıtın ateşlenerek kimyasal tepkimeye girdiği yanma odaları ve oluşan atık maddelerin dışarı atılırken içinden geçtiği tüm egzoz sistemi ile aynı süreci yaşayan benzinin vade olarak farklı sonuçlara neden olabileceği konusunda yazdıklarınız hala fikrimi değiştirmeye yetmedi..Bu kadar içerik vermeniz ve elbette bunun için zaman ayırmanızı tebrik ediyorum..Faydalanacak eminim olacaktır..Bunun için forumda yazdığım neredeyse her yoruma muhalefet olmanıza rağmen teşekkür de ediyorum..Fakat benim ifade etmek istediğimi soruyla özetlemek gerekirse; ''insignia nın benzinli ömrü ile LPG li ömrü arasında hiç mi fark olamayacak sizce'' demek..Yani aracınız daha kaç model hatta lpg den sonra kaç km oldu ki, bu kadar iyimser konuşabiliyorsunuz?Bi 30 bin,50 bin km kullanın,bakımdan bakıma farkı yaşayın..Bunun yanında LPG takılan araç neden garanti kapsamı dışında kalıyor ya da arabanın bütününü değil parçalarını da göze alalım;''ateşleme bobinleri,bujiler neden LPG kullanımında garanti kapsamı dışındadır etiketiyle satılıyor'' soruları bir diğer persfektifi bu meselenin...

      Bana kalırsa aracımda turbo takviye olsa idi eminim sizin aracınızın çevirdiği devirleri de elbette rahat rahat görürdü ki benim araçta zaten 6000 devirde motor kesiciye giriyor..Bu iletime girerken temas ettiğim gibi; eğer LPG benzin kadar randımanlı bir yakıt olsa idi zaten -Turboya gerek kalmadan- 5000-6000 devirleri rahat rahat görürdü..Yine aynı şekilde sizin lpg li kullanımda aracınızın ivmelenmesi,son hızı,yüklü-yüksüz seyiri ile benzinde kullanımı sırasında aynı koşulları birebir,üst üste çakışacak şekilde yerine getiriyor mu?Eğer böyle ise gerçekten yazdıklarınızın fazlasına ihtiyacım olacak...
      Öncelikle siz yukarda atmosferik LPG ile benzinli LPG arasında RANDIMAN farkı var yazmışsınız. Benim size cevabım da bu yazdıklarınıza göre... Ama sanırım siz olayı pek anlamamışsınız. Siz işi benzin LPG muhabettine çevirmişsiniz. Ben bundan bahsetmiyorum. Bakın ilk yazdıklarınızı buraya yapıştırayım; "Ben LPG den memnunum..Turbo opellere pek randımanlı LPG yapılamıyor ama atmosferikleri gayet iyi çalışıyor" demişsiniz... Şimdi ben bu yorumunuza istinaden size yorum yaptım ve dedim ki; "Turbo olan Opeller'de de gayet iyi randıman alınıyor" ve hatta size bu konuda rakamları da ortaya koyacak veriler sundum.

      Tüm bunlar ortadayken, siz nasıl kalkıp da olayı birden benzinli LPG karşılaştırmasına döktünüz ONU ANLAMIYORUM. Bilmem anlatabildim mi? Benim derdim, sizin dediğiniz gibi atmosferikli opellerde LPG'nin daha randımanlı çalışması konusu... böyle birşey yok... LPG her araçta aynı etkiyi yapar... Siz konuyu tutmuşsunuz LPG benzin karşılaştırmasına çevirmişsiniz... Ben bunu iddia etmiyorum. Ben sizin İLK yorumunuza cevap yazdım. Olayı farklı yerlere çevirmeyelim...

      Öte yandan LPG yakıtı ile benzin yakıtı arasında kalori farkından ötürü ortaya çıkan verimlilik farkı vardır. LPG bu nedenle daha fazla tüketilir. Ancak sizin dediğiniz gibi bu demek değildir ki, "araç turbolu değilse 5-6 bin devir üzerine çıkamaz"... böyle bir şey yok... Sizin LPG kitinizin regülatörü bunu kaldırmıyorsa sorun LPG olamaz... Bunun turbo ile ne alakası var... Hiç bir alakası bile yok. Problem regülatördedir. Prinsin regülatörü piyasadaki en kaliteli regülatördür ve bu şekilde LPG'yi yetiştirebilecek başka regülatör yoktur. 6-7 bin devirlere kadar LPG'yi yetiştirebilen TEK regülatör Prins'tedir... Bunu unutmayın ve LPG'yi bu anlamda kötülemeyin...
      1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

      Yorum


      • #33
        Ynt: Sorunsuz Lpg Kullanıcıları Aranıyor.

        Orjinal yazı sahibi: bigbrother
        Orjinal yazı sahibi: Kontrol Ünitesi
        Burada yorumlarınızın teknik içeriklerini bir kenara itip, LPG nin benzinden farklı kalori değerlerine sahip olup aynı şekilde çiğ bir yakıt olarak araç içinde yakıtın geçtiği,yakıtın ateşlenerek kimyasal tepkimeye girdiği yanma odaları ve oluşan atık maddelerin dışarı atılırken içinden geçtiği tüm egzoz sistemi ile aynı süreci yaşayan benzinin vade olarak farklı sonuçlara neden olabileceği konusunda yazdıklarınız hala fikrimi değiştirmeye yetmedi..Bu kadar içerik vermeniz ve elbette bunun için zaman ayırmanızı tebrik ediyorum..Faydalanacak eminim olacaktır..Bunun için forumda yazdığım neredeyse her yoruma muhalefet olmanıza rağmen teşekkür de ediyorum..Fakat benim ifade etmek istediğimi soruyla özetlemek gerekirse; ''insignia nın benzinli ömrü ile LPG li ömrü arasında hiç mi fark olamayacak sizce'' demek..Yani aracınız daha kaç model hatta lpg den sonra kaç km oldu ki, bu kadar iyimser konuşabiliyorsunuz?Bi 30 bin,50 bin km kullanın,bakımdan bakıma farkı yaşayın..Bunun yanında LPG takılan araç neden garanti kapsamı dışında kalıyor ya da arabanın bütününü değil parçalarını da göze alalım;''ateşleme bobinleri,bujiler neden LPG kullanımında garanti kapsamı dışındadır etiketiyle satılıyor'' soruları bir diğer persfektifi bu meselenin...

        Bana kalırsa aracımda turbo takviye olsa idi eminim sizin aracınızın çevirdiği devirleri de elbette rahat rahat görürdü ki benim araçta zaten 6000 devirde motor kesiciye giriyor..Bu iletime girerken temas ettiğim gibi; eğer LPG benzin kadar randımanlı bir yakıt olsa idi zaten -Turboya gerek kalmadan- 5000-6000 devirleri rahat rahat görürdü..Yine aynı şekilde sizin lpg li kullanımda aracınızın ivmelenmesi,son hızı,yüklü-yüksüz seyiri ile benzinde kullanımı sırasında aynı koşulları birebir,üst üste çakışacak şekilde yerine getiriyor mu?Eğer böyle ise gerçekten yazdıklarınızın fazlasına ihtiyacım olacak...
        Öncelikle siz yukarda atmosferik LPG ile benzinli LPG arasında RANDIMAN farkı var yazmışsınız. Benim size cevabım da bu yazdıklarınıza göre... Ama sanırım siz olayı pek anlamamışsınız. Siz işi benzin LPG muhabettine çevirmişsiniz. Ben bundan bahsetmiyorum. Bakın ilk yazdıklarınızı buraya yapıştırayım; "Ben LPG den memnunum..Turbo opellere pek randımanlı LPG yapılamıyor ama atmosferikleri gayet iyi çalışıyor" demişsiniz... Şimdi ben bu yorumunuza istinaden size yorum yaptım ve dedim ki; "Turbo olan Opeller'de de gayet iyi randıman alınıyor" ve hatta size bu konuda rakamları da ortaya koyacak veriler sundum.

        Tüm bunlar ortadayken, siz nasıl kalkıp da olayı birden benzinli LPG karşılaştırmasına döktünüz ONU ANLAMIYORUM. Bilmem anlatabildim mi? Benim derdim, sizin dediğiniz gibi atmosferikli opellerde LPG'nin daha randımanlı çalışması konusu... böyle birşey yok... LPG her araçta aynı etkiyi yapar... Siz konuyu tutmuşsunuz LPG benzin karşılaştırmasına çevirmişsiniz... Ben bunu iddia etmiyorum. Ben sizin İLK yorumunuza cevap yazdım. Olayı farklı yerlere çevirmeyelim...

        Öte yandan LPG yakıtı ile benzin yakıtı arasında kalori farkından ötürü ortaya çıkan verimlilik farkı vardır. LPG bu nedenle daha fazla tüketilir. Ancak sizin dediğiniz gibi bu demek değildir ki, "araç turbolu değilse 5-6 bin devir üzerine çıkamaz"... böyle bir şey yok... Sizin LPG kitinizin regülatörü bunu kaldırmıyorsa sorun LPG olamaz... Bunun turbo ile ne alakası var... Hiç bir alakası bile yok. Problem regülatördedir. Prinsin regülatörü piyasadaki en kaliteli regülatördür ve bu şekilde LPG'yi yetiştirebilecek başka regülatör yoktur. 6-7 bin devirlere kadar LPG'yi yetiştirebilen TEK regülatör Prins'tedir... Bunu unutmayın ve LPG'yi bu anlamda kötülemeyin...
        BRC ve MTM'nin kullandığı Genius Max regülatör de Prins kadar iyidir.
        2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

        Yorum


        • #34
          Ynt: Sorunsuz Lpg Kullanıcıları Aranıyor.

          BRC'nin regülatörü LPG'yi prins gibi yetiştiremiyor ama... neden?
          1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

          Yorum


          • #35
            Ynt: Sorunsuz Lpg Kullanıcıları Aranıyor.

            Bakın; anlaşabilmemiz için öncelikle yukarıdan bakmaya eğimli tavrınızdan vazgeçmeli ya da ''siz anlamamışsınız,(sanki farklı dilde iletişim kurmaya çalışıyoruz),boş yorum yapmışsınız...'' gibi cümleleri kullanmamaya özen göstermelisiniz..Neden derseniz,bu işimize yaramaz..İşimize yarayacak bizim,karşılıklı iletişim ve anlayış...

            Ben sizin aracınızdaki LPG sisteminin gayet uyumlu ve randımanlı çalışmasına laf etmiyorum..Zaten değerlerinize göre belli ki iş görüyor pek tabii..LPG ile benzin farklı..Ve bunlar farklılıklarına göre aynı araçta farklı reaksiyonlar gösteriyor..O zaman kola içen kişi,meyve suyu da içse vücudunda aynı sonuçlara sebep olacak ya da aynı nedenler zincirini başlatacak?Benim odaklandığım nokta; en basit ve en temel bilgi olarak; bu akaryakıtlar (benzin-LPG)farklı ise ve aracınız fabrika çıkışlı haliyle LPG değil de benzin akaryakıtı temelinde üretilmişse bu durum araç için de farklı sonuçlar doğuracaktır,hatta daha ayakları yere sağlam basan bir cümle ile, doğurması beklenir mantığı..Siz hala bunları (netice olarak) eş tutarsanız ve aracımı kullansanız ya da ben kullanırken yanımda bulunsanız,gazda mı yoksa benzinde mi seyir ediyoruz anlamanız için hiç bir açık göremezsiniz..Yani anlamazsınız...Böyle söylerseniz bu konu aracınızı ispatlama meselesine döner..
            İnsignia Cosmo 1.6 Turbo Flexride + Infınıty + 19'' + Şerit Takip + DVD800 + Buzdolabı + Sunroof +LPG

            Yorum


            • #36
              Ynt: Sorunsuz Lpg Kullanıcıları Aranıyor.

              Orjinal yazı sahibi: Kontrol Ünitesi
              Bakın; anlaşabilmemiz için öncelikle yukarıdan bakmaya eğimli tavrınızdan vazgeçmeli ya da ''siz anlamamışsınız,(sanki farklı dilde iletişim kurmaya çalışıyoruz),boş yorum yapmışsınız...'' gibi cümleleri kullanmamaya özen göstermelisiniz..Neden derseniz,bu işimize yaramaz..İşimize yarayacak bizim,karşılıklı iletişim ve anlayış...

              Ben sizin aracınızdaki LPG sisteminin gayet uyumlu ve randımanlı çalışmasına laf etmiyorum..Zaten değerlerinize göre belli ki iş görüyor pek tabii..LPG ile benzin farklı..Ve bunlar farklılıklarına göre aynı araçta farklı reaksiyonlar gösteriyor..O zaman kola içen kişi,meyve suyu da içse vücudunda aynı sonuçlara sebep olacak ya da aynı nedenler zincirini başlatacak?Benim odaklandığım nokta; en basit ve en temel bilgi olarak; bu akaryakıtlar (benzin-LPG)farklı ise ve aracınız fabrika çıkışlı haliyle LPG değil de benzin akaryakıtı temelinde üretilmişse bu durum araç için de farklı sonuçlar doğuracaktır,hatta daha ayakları yere sağlam basan bir cümle ile, doğurması beklenir mantığı..Siz hala bunları (netice olarak) eş tutarsanız ve aracımı kullansanız ya da ben kullanırken yanımda bulunsanız,gazda mı yoksa benzinde mi seyir ediyoruz anlamanız için hiç bir açık göremezsiniz..Yani anlamazsınız...Böyle söylerseniz bu konu aracınızı ispatlama meselesine döner..
              Şimdi bak ortada 2 konu var... Birincisi LPG'nin atmosferik ve turbolu araçlarda farklı randımanlar verdiği. Bunu diyen sensin. Peki o zaman bunu neye göre dediğinizi sana soruyorum. Benim konunun en başından beri sana sormaya çalıştığım konu bu.

              İkinci konu ve senin sürekli buradan dem vurduğun ancak benim tartışmaya girmek istemediğim konu ise LPG–benzin karşılaştırması... Bu konuyu daha sonra tartışırız. Lütfen öncelikle iddia ettiğin gibi atmosferik ve turbolu araçlardaki LPG randıman farkını bir açıkla... topu artık araya farklı konuları karıştırarak taca atma... net ve rakamlar ile konuşalım... Bu konuyu halledelim öteki 2. konuyu ayrıca tartışalım ne dersin?

              Cavabını bekliyorum...
              1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

              Yorum


              • #37
                Ynt: Sorunsuz Lpg Kullanıcıları Aranıyor.

                Orjinal yazı sahibi: bigbrother
                Orjinal yazı sahibi: Kontrol Ünitesi
                Bakın; anlaşabilmemiz için öncelikle yukarıdan bakmaya eğimli tavrınızdan vazgeçmeli ya da ''siz anlamamışsınız,(sanki farklı dilde iletişim kurmaya çalışıyoruz),boş yorum yapmışsınız...'' gibi cümleleri kullanmamaya özen göstermelisiniz..Neden derseniz,bu işimize yaramaz..İşimize yarayacak bizim,karşılıklı iletişim ve anlayış...

                Ben sizin aracınızdaki LPG sisteminin gayet uyumlu ve randımanlı çalışmasına laf etmiyorum..Zaten değerlerinize göre belli ki iş görüyor pek tabii..LPG ile benzin farklı..Ve bunlar farklılıklarına göre aynı araçta farklı reaksiyonlar gösteriyor..O zaman kola içen kişi,meyve suyu da içse vücudunda aynı sonuçlara sebep olacak ya da aynı nedenler zincirini başlatacak?Benim odaklandığım nokta; en basit ve en temel bilgi olarak; bu akaryakıtlar (benzin-LPG)farklı ise ve aracınız fabrika çıkışlı haliyle LPG değil de benzin akaryakıtı temelinde üretilmişse bu durum araç için de farklı sonuçlar doğuracaktır,hatta daha ayakları yere sağlam basan bir cümle ile, doğurması beklenir mantığı..Siz hala bunları (netice olarak) eş tutarsanız ve aracımı kullansanız ya da ben kullanırken yanımda bulunsanız,gazda mı yoksa benzinde mi seyir ediyoruz anlamanız için hiç bir açık göremezsiniz..Yani anlamazsınız...Böyle söylerseniz bu konu aracınızı ispatlama meselesine döner..
                Şimdi bak ortada 2 konu var... Birincisi LPG'nin atmosferik ve turbolu araçlarda farklı randımanlar verdiği. Bunu diyen sensin. Peki o zaman bunu neye göre dediğinizi sana soruyorum. Benim konunun en başından beri sana sormaya çalıştığım konu bu.

                İkinci konu ve senin sürekli buradan dem vurduğun ancak benim tartışmaya girmek istemediğim konu ise LPG–benzin karşılaştırması... Bu konuyu daha sonra tartışırız. Lütfen öncelikle iddia ettiğin gibi atmosferik ve turbolu araçlardaki LPG randıman farkını bir açıkla... topu artık araya farklı konuları karıştırarak taca atma... net ve rakamlar ile konuşalım... Bu konuyu halledelim öteki 2. konuyu ayrıca tartışalım ne dersin?

                Cavabını bekliyorum...
                Evet; bunu diyen benim ve yukarıdaki mesajlarımda da bunu gerekçelendirdim..Ekstra anlatmama lüzum yok.. 2.konu da aslında dolaylı olarak cevaplandı..Pistonların erime durumları,ateşleme ekipmanlarının ömürleri LPG den etkilenir..Etklienmemesi imkansız..Yani konu konuyu açıyor ama selenodili mekanizmalar ile bobinli olanlar bile tepki verme noktasında farklılık yaratıyor..Benim iddiam en başından beri; atmosferiklere yapılan LPG montajına gösterilen hassasiyet; turbo takviyeli olanlara nazaran daha azdır..Bu yüzden de daha kolay montajlanır..Özetin özeti..

                Yine ekleyeyim; fanatik değilim ama opeli çok severim..Özellikle vectra c ve insignia a özel bir sempatim var..İnsigniam olmamasına rağmen bu foruma üye olmamı da bu düşüncelerimle tutarlı görürsünüz umuyorum..Bu konuda yazdığım ilk mesajdan itibaren; turbolarda çalışmaz,istikrarsız bir sistem,takılmasa daha iyi gibi bir mantalitede değilim..Yani insigniaya karşı provaketörlük yapmak; hiç istemem..Yani turbo insignia alacak ama LPG taktırmayı düşünenler için olumsuz bir yargı oluşturmasın diye mi bu iddialı çıkışınız?He eğer öyle ise kesinlikle böyle bir iddiam yok..Herşey usülüne uygun yapılırsa sorun olmaz elbette ama ben fark illaki olur diyorum..
                İnsignia Cosmo 1.6 Turbo Flexride + Infınıty + 19'' + Şerit Takip + DVD800 + Buzdolabı + Sunroof +LPG

                Yorum


                • #38
                  Ynt: Sorunsuz Lpg Kullanıcıları Aranıyor.

                  Orjinal yazı sahibi: bigbrother
                  BRC'nin regülatörü LPG'yi prins gibi yetiştiremiyor ama... neden?
                  Genius Max regülatörlerde lpg yetiştirememe gibi bir sıkıntı yok ama...
                  2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                  Yorum


                  • #39
                    Ynt: Sorunsuz Lpg Kullanıcıları Aranıyor.

                    bende de yakıt yetiştirememe sorunu var. lovato marka benimki. ustayla konuştuk enjeksiyonlara bakarız sıkıntı olmaz dedi. büyük regülatör takmışlardı zaten. şimdi yazdıklarınızı okuyunca "acaba benim regülatörümde mi yakıt yetiştiremiyor?" diye düşündüm.
                    1.6T COSMO karbon siyah
                    17 FT 925'idi

                    Yorum


                    • #40
                      Ynt: Sorunsuz Lpg Kullanıcıları Aranıyor.

                      Orjinal yazı sahibi: u_ay
                      bende de yakıt yetiştirememe sorunu var. lovato marka benimki. ustayla konuştuk enjeksiyonlara bakarız sıkıntı olmaz dedi. büyük regülatör takmışlardı zaten. şimdi yazdıklarınızı okuyunca "acaba benim regülatörümde mi yakıt yetiştiremiyor?" diye düşündüm.
                      Sorun ya enjektörlerden ya da regülatörden zaten ama büyük ihtimal ile regülatördür...
                      1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

                      Yorum


                      • #41
                        Ynt: Sorunsuz Lpg Kullanıcıları Aranıyor.

                        Orjinal yazı sahibi: Kontrol Ünitesi
                        Orjinal yazı sahibi: bigbrother
                        Orjinal yazı sahibi: Kontrol Ünitesi
                        Bakın; anlaşabilmemiz için öncelikle yukarıdan bakmaya eğimli tavrınızdan vazgeçmeli ya da ''siz anlamamışsınız,(sanki farklı dilde iletişim kurmaya çalışıyoruz),boş yorum yapmışsınız...'' gibi cümleleri kullanmamaya özen göstermelisiniz..Neden derseniz,bu işimize yaramaz..İşimize yarayacak bizim,karşılıklı iletişim ve anlayış...

                        Ben sizin aracınızdaki LPG sisteminin gayet uyumlu ve randımanlı çalışmasına laf etmiyorum..Zaten değerlerinize göre belli ki iş görüyor pek tabii..LPG ile benzin farklı..Ve bunlar farklılıklarına göre aynı araçta farklı reaksiyonlar gösteriyor..O zaman kola içen kişi,meyve suyu da içse vücudunda aynı sonuçlara sebep olacak ya da aynı nedenler zincirini başlatacak?Benim odaklandığım nokta; en basit ve en temel bilgi olarak; bu akaryakıtlar (benzin-LPG)farklı ise ve aracınız fabrika çıkışlı haliyle LPG değil de benzin akaryakıtı temelinde üretilmişse bu durum araç için de farklı sonuçlar doğuracaktır,hatta daha ayakları yere sağlam basan bir cümle ile, doğurması beklenir mantığı..Siz hala bunları (netice olarak) eş tutarsanız ve aracımı kullansanız ya da ben kullanırken yanımda bulunsanız,gazda mı yoksa benzinde mi seyir ediyoruz anlamanız için hiç bir açık göremezsiniz..Yani anlamazsınız...Böyle söylerseniz bu konu aracınızı ispatlama meselesine döner..
                        Şimdi bak ortada 2 konu var... Birincisi LPG'nin atmosferik ve turbolu araçlarda farklı randımanlar verdiği. Bunu diyen sensin. Peki o zaman bunu neye göre dediğinizi sana soruyorum. Benim konunun en başından beri sana sormaya çalıştığım konu bu.

                        İkinci konu ve senin sürekli buradan dem vurduğun ancak benim tartışmaya girmek istemediğim konu ise LPG–benzin karşılaştırması... Bu konuyu daha sonra tartışırız. Lütfen öncelikle iddia ettiğin gibi atmosferik ve turbolu araçlardaki LPG randıman farkını bir açıkla... topu artık araya farklı konuları karıştırarak taca atma... net ve rakamlar ile konuşalım... Bu konuyu halledelim öteki 2. konuyu ayrıca tartışalım ne dersin?

                        Cavabını bekliyorum...
                        Evet; bunu diyen benim ve yukarıdaki mesajlarımda da bunu gerekçelendirdim..Ekstra anlatmama lüzum yok.. 2.konu da aslında dolaylı olarak cevaplandı..Pistonların erime durumları,ateşleme ekipmanlarının ömürleri LPG den etkilenir..Etklienmemesi imkansız..Yani konu konuyu açıyor ama selenodili mekanizmalar ile bobinli olanlar bile tepki verme noktasında farklılık yaratıyor..Benim iddiam en başından beri; atmosferiklere yapılan LPG montajına gösterilen hassasiyet; turbo takviyeli olanlara nazaran daha azdır..Bu yüzden de daha kolay montajlanır..Özetin özeti..

                        Yine ekleyeyim; fanatik değilim ama opeli çok severim..Özellikle vectra c ve insignia a özel bir sempatim var..İnsigniam olmamasına rağmen bu foruma üye olmamı da bu düşüncelerimle tutarlı görürsünüz umuyorum..Bu konuda yazdığım ilk mesajdan itibaren; turbolarda çalışmaz,istikrarsız bir sistem,takılmasa daha iyi gibi bir mantalitede değilim..Yani insigniaya karşı provaketörlük yapmak; hiç istemem..Yani turbo insignia alacak ama LPG taktırmayı düşünenler için olumsuz bir yargı oluşturmasın diye mi bu iddialı çıkışınız?He eğer öyle ise kesinlikle böyle bir iddiam yok..Herşey usülüne uygun yapılırsa sorun olmaz elbette ama ben fark illaki olur diyorum..
                        Ben gerekçelerinizi göremedim. Neye istinaden atmosferik motor ile turbo motor arasında randıman farkı olduğunuz belirtiyorsunuz? Elinizde turbolu motorlarda lpg dönüşümüne ilişkin randıman alınamadığına dair rakamlar var mı? merakla bekliyorum...
                        1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

                        Yorum


                        • #42
                          Ynt: Sorunsuz Lpg Kullanıcıları Aranıyor.

                          Tamam; haklısınız
                          İnsignia Cosmo 1.6 Turbo Flexride + Infınıty + 19'' + Şerit Takip + DVD800 + Buzdolabı + Sunroof +LPG

                          Yorum


                          • #43
                            Ynt: Sorunsuz Lpg Kullanıcıları Aranıyor.

                            Orjinal yazı sahibi: Kontrol Ünitesi
                            Tamam; haklısınız
                            Amaç benim haklı olmam değil ki.. bir yorum yapıyorsunuz ama ne yazık ki tabiri maruz görün içi boş...

                            Aracım turbolu ve gayet randımanlı çalışıyor.

                            Öteki konuya gelelim... aracım ile 0–100km denemelerinde 9.2 sn verisine ulaşmışlığım var. Benzin ilr de aynı performansı elde ediyorum.
                            1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

                            Yorum


                            • #44
                              Ynt: Sorunsuz Lpg Kullanıcıları Aranıyor.

                              Orjinal yazı sahibi: u_ay
                              bende de yakıt yetiştirememe sorunu var. lovato marka benimki. ustayla konuştuk enjeksiyonlara bakarız sıkıntı olmaz dedi. büyük regülatör takmışlardı zaten. şimdi yazdıklarınızı okuyunca "acaba benim regülatörümde mi yakıt yetiştiremiyor?" diye düşündüm.
                              Regülatördendir muhtemelen. Kaç mb regülataör takılı sizde?Ben BRC kitimi değiştirip KitMTM taktırdım geçen hafta.Keihin enjektör,32 bitlik beyin,Genius Max 1800 mb regülatör taktırdım. Çok memnunum diğer kitle arasında çok fark var,benzinli gibi çalışıyor aracım,kullanırken de fark belli oldu. BRC kitimde de 1500 mb regülatör vardı ama bu Genius Max daha farklı bir şey.240 kw araçlar için kullanılıyor. Keihin enjektör de çok etkili tabi ki yetiştirme işinde,belki de enjektörler de yetiştirmiyor olabilir eğer regülatörünüz büyükse...
                              2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                              Yorum


                              • #45
                                Ynt: Sorunsuz Lpg Kullanıcıları Aranıyor.

                                Prins VSI 2+valve care den oluşan LPG kitimle ilk 4000 km yi hiçbir sorun yaşamadan tamamladım..
                                2000 km şehirlerarası ve 2000 km yoğun İstanbul trafiği..
                                Araç bilgisayarına göre ortalama tüketimim 11,1 lt görünüyor..LPG tüketimi ise %10 fazlası kabul edersek 12,2 lt..
                                Ortalama LPG litre fiyatını 2,70 TL kabul edersek karma kullanım sarfiyatım 33 kuruş..Kullanım tarzım özellikle ilk hızlanmalarda biraz agresif..
                                Genelde hız limitlerini aşmasam da uzun yolda denemek için 200 km ye kadar bastım.Herhangi bir sorun yok..
                                Çelik süpap değişimi yapmadan orjinal süpaplar ile 50000 km rahat yapabileceğimi umuyorum..
                                mevcut rakamlarla sistem kendini 15000 km de amorti etmekte..
                                2010 Cosmo 1.6T / Flexride / DVD800 / Infinity ses sistemi/Teknik Gri / Avanue Morrocano Bej döşeme

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X