Duyuru

Collapse
No announcement yet.

INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

    Prin sin sıvı püskürtme sistemi gelecekmiş gelir gelmez yapacağım ilk iş . aracı satıp 2.0 T alıp chipletip lpg olayına girmeyi düşünüyorum
    2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

    Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
    [center]

    Yorum


    • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

      Orjinal yazı sahibi: Sufy
      Prin sin sıvı püskürtme sistemi gelecekmiş gelir gelmez yapacağım ilk iş . aracı satıp 2.0 T alıp chipletip lpg olayına girmeyi düşünüyorum
      +1

      Yorum


      • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

        Orjinal yazı sahibi: Sufy
        Prin sin sıvı püskürtme sistemi gelecekmiş gelir gelmez yapacağım ilk iş . aracı satıp 2.0 T alıp chipletip lpg olayına girmeyi düşünüyorum
        Abi,haberi nereden aldın? Kaynak sağlam mı? BRC daha gelmeyeceğini söyledi de.Ben de bekliyorum bu sıvı lpg işini.
        2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

        Yorum


        • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

          Orjinal yazı sahibi: tornado
          Orjinal yazı sahibi: Sufy
          Prin sin sıvı püskürtme sistemi gelecekmiş gelir gelmez yapacağım ilk iş . aracı satıp 2.0 T alıp chipletip lpg olayına girmeyi düşünüyorum
          Abi,haberi nereden aldın? Kaynak sağlam mı? BRC daha gelmeyeceğini söyledi de.Ben de bekliyorum bu sıvı lpg işini.
          Prinste sistem gelecekte .. biraz diğer sistemi takıp ellerindeki parçaların bi
          tmesini bekliyorlar sanırım.. satış politikası galiba
          2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

          Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
          [center]

          Yorum


          • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

            Sufyan abi geçen şubat ayında jeepe gaz taktırdığım yerde bana ekim gibi gelecek demişti ama hala haber yok kimden öğreniriz acaba..

            Yorum


            • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

              Orjinal yazı sahibi: xxstormxx
              Sufyan abi geçen şubat ayında jeepe gaz taktırdığım yerde bana ekim gibi gelecek demişti ama hala haber yok kimden öğreniriz acaba..
              Prinsin ana merkezinden.. ben fuarda sormuştum gelecek demişlerdi aslında yurt dışı araştırması yapmak lazım.. web sitelerinde takanlar varmı . unutmazsam araştırırım gece =
              2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

              Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
              [center]

              Yorum


              • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                Sufyan abi araştırmalarıma göre yurtdışı montajları başlamış ama Türkiye'de yok sanırım.Dediğin gibi ellerindeki malzemeleri bitirip de başlayacaklardır belki. :/
                2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                Yorum


                • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                  Orjinal yazı sahibi: sebazios
                  Orjinal yazı sahibi: zaqa17
                  Orjinal yazı sahibi: zaqa17
                  Arkadaslar bende subap larimdan supheleniyordum ama aracım 76 binde ve subaplar da sorun çıkmadı bütün hepsi 10.5 çıktı neyse anlamam ama benim sorunum aracım sabah motor soğukken çalışmıyor devamlı istop ediyor takı LPG ye gecene kadar denemedigim bir yol kalmadi enson rolanti regulatörü kaldı ona baktiracagim sonucları yazarım bu sekilde sorunu olan ve çözen varsa paylasimlari bekliyorum
                  benim sorunuma cevap yokmu arkadaşlar
                  Öncelikle belirteyim sorununuz gercekten çok ilginç. Hatta o kadar ilginç ki aracinizdaki sorunu yalniş anlattığınız konusunda şüpheye düştüğümü söyleyebilirim.

                  Neden?

                  Çünkü aracınızın LPG'ye gecene kadar sorun yaşadığını, LPG'ye geçtiği anda sorunun kesildiğini soylemissiniz. Bu neredeyse imkansız bir durumdur çünkü LPG sisteminiz çalışırken tamamı ile benzinde çalışırken kullandığı elemanları kullanır. Yani aracınızın benzinde çalışırken sorun olması, dogrudan dogruya LPG'de de sorunlu çalısmasına neden olur.

                  Benzinde sorunlu çalışan bir aracın, LPG'de sorunsuz çalışaması pek rastlanan bir durum değildir. Eğer bu sorun rolantide düzensizlik ile birlikte meydana geliyorsa yüksek olasılık ile bujilerden kaynaklanan basit bir ateşleme sorunudur diye düşünüyorum. Lakin bu ihtimal dahilinde de LPG'de sorun yasamanız gerekir.
                  Aracinizdaki sorun ile ilgili durumu bir daha ve biraz daha dikkatli gözlemlemenizi öneririm.

                  Eğer tahmin ettigim gibi sorun anlattığınızın tersi ise Yani araç gaza geçince sorun bas gösterip araç stop ediyorsa problem %80 LPG enjektorlerinde, %10 regulatorde, %10'da LPG Kalibrasyon ayarindadir.
                  Aynen anlattığım gibi sabah veya araç soğukken ilk çalışmada araç rölantide yüksek çalışırken birden aşşağı düşüyor ve araç istop ediyor tekrar çalıştırdığımda zor çalışıyor bu işlem birkaç sefer devam ediyor taki araç az ısınıp lpg ye geçene kadar lpgde sorunsuz çalışıyor ne titreme nede istop etme oluyor kafayı yedim çözümünü bulamadım gitti baktırmadığım yeri kalmadı aracın
                  Yeni i30 style 1.6 crdi beyaz

                  Yorum


                  • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                    Orjinal yazı sahibi: tornado
                    Sufyan abi araştırmalarıma göre yurtdışı montajları başlamış ama Türkiye'de yok sanırım.Dediğin gibi ellerindeki malzemeleri bitirip de başlayacaklardır belki. :/
                    Nasip
                    2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

                    Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
                    [center]

                    Yorum


                    • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                      Prins ilk sıvı enjeksiyonlu LPG kitini AUTOSHOW da tanıtacakmış..

                      http://www.haberler.com/prins-de-ipr...341004-haberi/
                      2010 Cosmo 1.6T / Flexride / DVD800 / Infinity ses sistemi/Teknik Gri / Avanue Morrocano Bej döşeme

                      Yorum


                      • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                        dediğim bu sistem.. benzinle aynı yoldan veriliyor delme biçme yok.....
                        2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

                        Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
                        [center]

                        Yorum


                        • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                          Re
                          Orjinal yazı sahibi: zaqa17
                          Orjinal yazı sahibi: sebazios
                          Orjinal yazı sahibi: zaqa17
                          Orjinal yazı sahibi: zaqa17
                          Arkadaslar bende subap larimdan supheleniyordum ama aracım 76 binde ve subaplar da sorun çıkmadı bütün hepsi 10.5 çıktı neyse anlamam ama benim sorunum aracım sabah motor soğukken çalışmıyor devamlı istop ediyor takı LPG ye gecene kadar denemedigim bir yol kalmadi enson rolanti regulatörü kaldı ona baktiracagim sonucları yazarım bu sekilde sorunu olan ve çözen varsa paylasimlari bekliyorum
                          benim sorunuma cevap yokmu arkadaşlar
                          Öncelikle belirteyim sorununuz gercekten çok ilginç. Hatta o kadar ilginç ki aracinizdaki sorunu yalniş anlattığınız konusunda şüpheye düştüğümü söyleyebilirim.

                          Neden?

                          Çünkü aracınızın LPG'ye gecene kadar sorun yaşadığını, LPG'ye geçtiği anda sorunun kesildiğini soylemissiniz. Bu neredeyse imkansız bir durumdur çünkü LPG sisteminiz çalışırken tamamı ile benzinde çalışırken kullandığı elemanları kullanır. Yani aracınızın benzinde çalışırken sorun olması, dogrudan dogruya LPG'de de sorunlu çalısmasına neden olur.

                          Benzinde sorunlu çalışan bir aracın, LPG'de sorunsuz çalışaması pek rastlanan bir durum değildir. Eğer bu sorun rolantide düzensizlik ile birlikte meydana geliyorsa yüksek olasılık ile bujilerden kaynaklanan basit bir ateşleme sorunudur diye düşünüyorum. Lakin bu ihtimal dahilinde de LPG'de sorun yasamanız gerekir.
                          Aracinizdaki sorun ile ilgili durumu bir daha ve biraz daha dikkatli gözlemlemenizi öneririm.

                          Eğer tahmin ettigim gibi sorun anlattığınızın tersi ise Yani araç gaza geçince sorun bas gösterip araç stop ediyorsa problem %80 LPG enjektorlerinde, %10 regulatorde, %10'da LPG Kalibrasyon ayarindadir.
                          Aynen anlattığım gibi sabah veya araç soğukken ilk çalışmada araç rölantide yüksek çalışırken birden aşşağı düşüyor ve araç istop ediyor tekrar çalıştırdığımda zor çalışıyor bu işlem birkaç sefer devam ediyor taki araç az ısınıp lpg ye geçene kadar lpgde sorunsuz çalışıyor ne titreme nede istop etme oluyor kafayı yedim çözümünü bulamadım gitti baktırmadığım yeri kalmadı aracın
                          Lpg Regulator arızası gibi. Bende de olmuş ve aracı boğma yapması sebebiyle gelişmişti. İlk çalıştırmada araç 10 snye varan Marşa basıyordu bazen istop ediyor bazen zorda olsa çalışıyordu. Regulator garantiden tamir edildi sorun ortadan kalktı.
                          Saygılar.
                          Aslen galatasaraylıyım.
                          Siyah 2009 Opel insignia 1.6 turbo cosmo DVD 800

                          Yorum


                          • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                            Orjinal yazı sahibi: zaqa17
                            Aynen anlattığım gibi sabah veya araç soğukken ilk çalışmada araç rölantide yüksek çalışırken birden aşşağı düşüyor ve araç istop ediyor tekrar çalıştırdığımda zor çalışıyor bu işlem birkaç sefer devam ediyor taki araç az ısınıp lpg ye geçene kadar lpgde sorunsuz çalışıyor ne titreme nede istop etme oluyor kafayı yedim çözümünü bulamadım gitti baktırmadığım yeri kalmadı aracın
                            Ömer anlattıklarına bakarak sorunun kaynağı ile ilgili bazı fikirler var aklımda ama netleşmesi icin bir deneme yapmani isteyeceğim:

                            Sabah aracı çalıştırmadan önce yada aksam stop etmeden önce LPG'yi kapat. Yani sabah aracın benzinde çalısmasını ve "ısınmasını" sağla. Stop etme sorunu ile karsilasmamak icin aracın otomatik jikleyi kapatmasını beklemeden (ilk calışma anindaki deviri yuksek tutan sistem kapanmadan) hareket ederek edebilirsin.

                            Buradaki amac, araç ısınmasına rağmen benzinde sorun var mı diye bakmak.

                            Bu deneyi, araç tamamen isindiktan sonra benzine alarak da yapabilirsin ama bu methot daha net sonuc verir.

                            Eğer araç benzinde iken ısınmasına rağmen stop etme sorunu varsa, sorun yakıt besleme, ateşleme yada yakıt kontrol elemanlarındadir. Yazılım kaynaklı dahi olabilir.

                            Diğer taraftan araç benzinde iken isindiginda sorun ortadan kalkıyorsa sorunun nedeninin subaplar olduğu aşikardır. Büyük ihtimal erime değil, şişme yada eğilme yapmıştır. Motor soğukken calışma güçlüğü yaşayan, sıkıntı yaratan subaplar, motor isindiginda alıştıkları icin sorunsuz yada az sorunlu çalısmaya başlıyorlar çünkü.

                            Daha önce subap kontrolü yaptırdığını yazmışsın. Sonuçlar düzgün çıkmış. Ama eminim ki subapları motor sicakken kontrol ettirdin. Sonuclar o yüzden düzgün çıktılar. Testi motor soğukken yaptirsaydin ustalar sorunu farkedebilirdi.

                            Orjinal yazı sahibi: lk1973

                            Lpg Regulator arızası gibi. Bende de olmuş ve aracı boğma yapması sebebiyle gelişmişti. İlk çalıştırmada araç 10 snye varan Marşa basıyordu bazen istop ediyor bazen zorda olsa çalışıyordu. Regulator garantiden tamir edildi sorun ortadan kalktı.
                            Saygılar.
                            Regulator arızası benim de ilk aklıma gelen nedenlerdendi ama araç gazda iken stop etmemesi bu şıkkın elenmesine neden oldu. Netekim reguletor arızası oldugunda daha çok gazda sorun yaşanıyor.
                            1.6T Cosmo, Flexride, DVD800, Sunroof, Spor Deri, 18", Teleflex GFI, Zeibart Cam Filmi, AutoWax Boya Koruma veee Siyah(tı)...
                            Mazide güzel bir anı şimdi..

                            Yorum


                            • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                              acaba prins kullananan arkadaşlar tüplerinin kaç litre olduğunu ve yakıt tüketimini söyleyebilir mi? Sadece 1 kişi mi var bu arada

                              Yorum


                              • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                                Tank hacimleri markadan markaya farklılık göstermiyor. Hangi marka kit taktırırsanız taktırın tank hacmi isteğinize göre belirlenir.

                                Genel olarak da 2 tip tank var: Simit ve silindir tank.

                                Simit tanklar stepne yuvasına konulan, can simidine benzeyen ve çoğunlukla 32-36 litre arasında hacimlere sahip olan tanklardır. Ortalama 24-30 litre arasında gaz alırlar ve menzilleri 200 km civarındadır. Aslında 40 hatta 50 litrelik de simit tanklar da mevcut ve taktırabilirsiniz ama TüvTürk standartlarına göre tankın çevresinda 10 cm'lik bir emnyet boşluğu bulundurma zorunluluğu var. Bu neden muayenelerde sıkıntı yaşanmamamsı için 32-36 litrelik tanklar takılıyor. Avantajı bagaj hacminizdeki değişim az olması ve dışarıdan farkedilmemesi. Dez avantajı ise menzilinin kısalığı, stepneyi iptal etme zorunluluğu ve ince stepneli insignilarda orta kısmın şişkin kalması.

                                Diğer tür olan silindir tanklar ise 150 litreye kadar çıkartılabiliyor ama benim kanımca 80-100 litre arası idealdir. Bu şekilde 800 hatta 1000 km'ye yakın menziliniz olur. Benzin deponuz da dolu ise tek kontakta 1600 km gibi devasa menzil demek bu. Dez avantajları ise simit tankın aksine ilk bakışta farkedilmesi ve bagaj hacmini daraltmasıdır. Her iki tank tipini de kullanmış biri olarak (özellikle de sürekli olarak yüksek hacimli bagaja ihtiyaç duyulmuyorsa) Silindir tankları tavsiye ederim. Ne zaman yakıt aldığınızı unutuyorsunuz.


                                Tüketim konusunda ben de dahil birçok arkadaş çeşitli rakamlar verdiler. Özellikle prins'i soruyorsanız bilgim dahilinde olmadığındna kullanan bir arkadaşın cevaplamasını öneririm. Ama sağlıklı bir sürüş için gerekli yakıt miktarlarının, kullanılan kitin markasına göre çok da fazla değişeceğini sanmıyorum.

                                En basit hesaba göre litre cinsinden ortalama benzin tüketiminizin %15 - %20 kadar fazlası gaz yakarsınız.

                                Ortalama 10 litre benzin tükteren bir insigia 11,5 litre gaz yakar.

                                11,5 x 2,46 = 28 kuruş / km ortalama tüketim eder. Benzin için hesaplarsanız:
                                10 x 4,38 = 43,8 kuruş / km ortalama tüketim.

                                Burada dikkat edilmesi gereken nokta LPG litre fiyatlarının ilden ile büyük değişiklik göstermesi. 2.15'e de gaz var 2,47'ye de. Ben en pahalı miktardan hesapladım.

                                Genel olarak deli gibi bastığınızda maksimum 40 kuruş, Şehir içi kullanımda 35 kuruş, şehir dışı kullanımda 25 kuruş, çok sakin ve yavaş kullandığınızda 22-23 kuruş, Genel ortalama olarak da 28-30 kuruş sarfiyatınız olur.

                                Yukarıda verdiğim rakamların dışına çıkmanız pek olası değil.

                                (Yukarıda verdiğim tüm rakamlar 6.000 km'lik kendime ait sarfiyat rakamalarıdır.)


                                Kısaca genel bakımdan ortalama 7,5 litre yakan dizel bir insignia ile hemen hemen aynı (belki de daha düşük) bir ortalama yakalarsınız. Sakin şehir dışı kullanımlarında yakaladığınız rakamları ise dizeller dahi yakalayamaz. Bunun da ana sebebi benzin yada LPG'li araçların, dizel araçlara göre daha geniş tüketim değer oranlarına sahip olmalarıdır.



                                1.6T Cosmo, Flexride, DVD800, Sunroof, Spor Deri, 18", Teleflex GFI, Zeibart Cam Filmi, AutoWax Boya Koruma veee Siyah(tı)...
                                Mazide güzel bir anı şimdi..

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X