Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Fren -jant -far -yazılım hakkında

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Fren -jant -far -yazılım hakkında

    Herkese merhabalar, iyi forumlar.

    Birbirinden bağımsız bir kaç sorum olacak yardımcı olabilirseniz sevinirim.

    1- frenler ömrünü tamamladı gibi. Ate çok öneriliyor ancak fiyat bilgisi bulamadım. Performansli bir set istiyorum.3000 kadar bütçe ayırdım frenler için yeterli midir? Disk balata

    2- replica jant hakkında düşünceleriniz nedir? Daima orjinalden yanayım ancak opc denk getiremedim aracım cosmo paket 18". Opc deki 19" rüzgar gülü benzeri janta hastayım. Fakat alt yapısı uygun olmayan araç için 19 ileride takoz vs sorun çıkarır eminim. Bu jantin 18 replikalari var. Fakat önce güvenlik. Yüksek hızlarda vs en ufak bir risk teşkil etmesi benim için almama sebebi. Düşünceleriniz nedir?

    3- sağ ön farda deli bir su alma problemim var. Kapaklar sağlam görünüyor. Farda en ufak çatlak vs yok. Çözemedim. Tamir edilse tekrar eder diyen çok var. Bakmak lazım 1000-1500 TL arası rakam çıkar dedi bir kaç farci. Gidip orjinal alayım dedim. 6580tl afl far yüksek geldi. Millet kır fari kaskodan değiştir diyor. Bu da karakterime ters. Böyle bir sorun yaşayan var mı? Nasıl çözüldü?

    4- Son olarak 2cr yazılım düşünüyorum. Orjinalden yanayım ancak 136 bg yerine 170 çok farkediyor diyorlar. 8bin de bir bakım yaparım. Yaptiranlar memnun mu? Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

    Biraz uzun oldu, okuyan vakit ayıran herkese şimdiden teşekkürler.

    Saygılar

  • #2
    Merhaba.

    İlk sorunuzla başlayayım. Ate kullanıyorum. 4 frende de çizgili disk ve seramik katkılı balata var. Yani yüksek performans modeli. Avronun ~6.2TL olduğu zamanlarda 4000 liraya almıştım. Yaklaşık 650 avro yapıyor. Fiyatlar değişti mi bilmiyorum ama düşmeyeceği kesin. Bugünkü kurla bu parayı vermezdim çünkü salgın yüzünden arabayı zorlamayı bırakın binemiyorum bile. Gene de seçim sizin.

    Jant konusunda ise alt yapısı uygun olmayan demişsiniz ama Cosmo donanımda Stil Paket ile zaten 19 inç jant seçeneği oluyor. Bir çok kullanıcı da sonradan jant büyütüyor. Ben sorun olacağını sanmıyorum. Ama 1 inç için çok büyük sürüş farkı yaşamayacağınızı da bilin.

    Farlarda ise söküp ayrıntılı incelemek lazım. Belki görülemeyen küçük bir çatlak vardır ve tamiri çok kolaydır. Durup dururken yeni fara o kadar para vermeye gerek yok.


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

    Yorum


    • #3
      Bu hafta aracımın 4 amörtisörünü 4 fren diskini 4 balatayı ve 2 amörtisör takozunu değiştim.
      Diskler ve balatalar için TRW marka kullandım. Performansı muhteşem. Gerçekten TRW bu işi yapıyor. Orjinalinden daha performanslı geldi bana. Hemde çok daha ucuz.

      Araştırmanızı tavsiye ederim. Alışveriş yaptığım linkler aşağıda.

      https://www.aloparca.com/yedek-parca...F6112/80176224
      https://www.aloparca.com/yedek-parca.../DF4996S/56787
      https://www.onlineyedekparca.com/uru...kimi-trw-marka
      https://www.onlineyedekparca.com/uru...-tip-trw-marka
      2013 İnsignia 1.6T 170HP Kar Beyazı

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: ARSLANTAS1923 View Post
        Bu hafta aracımın 4 amörtisörünü 4 fren diskini 4 balatayı ve 2 amörtisör takozunu değiştim.
        Diskler ve balatalar için TRW marka kullandım. Performansı muhteşem. Gerçekten TRW bu işi yapıyor. Orjinalinden daha performanslı geldi bana. Hemde çok daha ucuz.

        Araştırmanızı tavsiye ederim. Alışveriş yaptığım linkler aşağıda.

        https://www.aloparca.com/yedek-parca...F6112/80176224
        https://www.aloparca.com/yedek-parca.../DF4996S/56787
        https://www.onlineyedekparca.com/uru...kimi-trw-marka
        https://www.onlineyedekparca.com/uru...-tip-trw-marka
        Güle güle kullanın hocam hayırlı olsun. Biz de yazın amortisör takozu ve ön-arka amortisörleri değiştirmek istiyoruz. Siz hangi marka parçaları kullandınız, değiştireli yeni olmuş ama konfor tutuş dengesi olarak memnun kaldınız mı, tecrübelerinizi paylaşırsanız çok faydalı olur gerçekten.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: taha_kilic View Post

          Güle güle kullanın hocam hayırlı olsun. Biz de yazın amortisör takozu ve ön-arka amortisörleri değiştirmek istiyoruz. Siz hangi marka parçaları kullandınız, değiştireli yeni olmuş ama konfor tutuş dengesi olarak memnun kaldınız mı, tecrübelerinizi paylaşırsanız çok faydalı olur gerçekten.
          Hocam diskler ve balatalar trw kullandım. Amörtisörlerde sachs takozlarda febi marka kullandım hepsini internetten ucuza aldım. Yol tutuşu sacshta harika. Eğer konfor biraz daha yükselsin isterseniz monroe amörtisör alabilirsiniz. Ama sachsta iyi. Yol tutuşu işin sachs fısır fısır konfor için monroe amörtisör tercih edebilirsiniz. Ben 3 santim spor yay kullandığım için sachs aldım. Hemde fiyat az daha uygun.
          2013 İnsignia 1.6T 170HP Kar Beyazı

          Yorum


          • #6
            Kişisel bakış açım
            1- zaten trafik şehir içi kullanımı vs derken aracın perfomansını nerede göreceğiz sorusuna cevap bulamadım. Ee nihayetinde standart kullanıcıyız bir çoğumuz tamamen tercih meselesi olmakla beraber diskler trw balatarı bosch ile değiştirip maliyet performans dengesini bulurum
            2-jant içinde replika olayına hep temkinli yaklaştım heleki ince yanak lastiklerde daha da temkinliyim. Daha önceki bir aracım da kullandığım 18 replikalardan ne çektiğimi ben biliyorum. Belki de benim şanssızlığımdı bilemiyorum. Ama düzgün çıkma hoşuma giden orjinal jant varsa onun tercih edilebilirliği nazarımda bir adım önde
            3-far konusunda plastik aksamlar konusunda çok güzel işler yapan firmalar var ve sıfırına o kadar para verene kadar tamir ettirmek çok daha akıllıca. Ankara da bildiğim firma var bu konuda ama İstanbul da sektörün iyi iş yapan firması kimdir bilmiyorum.
            4-yazılım konusu uzun vade de benden geçer not almıyor. Her parçanın belirli oranlarda belirli güç dengelerine göre hesaplanmış mukavemeti var. Fabrika 136 beygir yerine 170 beygir yapıp da satabilirdi, yazılım bu işin en ucuz kısmı çünkü. Ama getirisinin yanında götürüsü konusunda düşünmek lazım. Daha önce arkadaşlarımın dizel yazılımlı araçlarını test etme imkanı buldum uzun vade de dpf egr sorunları kurum sorunları vs çektiklerinide gördüm. Ben tercih etmem edene de niye ettin demem.
            Keyifli sürüşler

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
              Merhaba.

              İlk sorunuzla başlayayım. Ate kullanıyorum. 4 frende de çizgili disk ve seramik katkılı balata var. Yani yüksek performans modeli. Avronun ~6.2TL olduğu zamanlarda 4000 liraya almıştım. Yaklaşık 650 avro yapıyor. Fiyatlar değişti mi bilmiyorum ama düşmeyeceği kesin. Bugünkü kurla bu parayı vermezdim çünkü salgın yüzünden arabayı zorlamayı bırakın binemiyorum bile. Gene de seçim sizin.

              Jant konusunda ise alt yapısı uygun olmayan demişsiniz ama Cosmo donanımda Stil Paket ile zaten 19 inç jant seçeneği oluyor. Bir çok kullanıcı da sonradan jant büyütüyor. Ben sorun olacağını sanmıyorum. Ama 1 inç için çok büyük sürüş farkı yaşamayacağınızı da bilin.

              Farlarda ise söküp ayrıntılı incelemek lazım. Belki görülemeyen küçük bir çatlak vardır ve tamiri çok kolaydır. Durup dururken yeni fara o kadar para vermeye gerek yok.
              Hocam sizin araba 18 inch normalde 327 mm disk kullanmak lazım değilmi ?
              https://www.trwaftermarket.com/tr/ca...oduct/DF6113S/

              Bende değiştirme arefesindeyim, ön disk için J62 337mm çap olması lazım diye biliyorum...

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: ARSLANTAS1923 View Post
                Bu hafta aracımın 4 amörtisörünü 4 fren diskini 4 balatayı ve 2 amörtisör takozunu değiştim.
                Diskler ve balatalar için TRW marka kullandım. Performansı muhteşem. Gerçekten TRW bu işi yapıyor. Orjinalinden daha performanslı geldi bana. Hemde çok daha ucuz.

                Araştırmanızı tavsiye ederim. Alışveriş yaptığım linkler aşağıda.

                https://www.aloparca.com/yedek-parca...F6112/80176224
                https://www.aloparca.com/yedek-parca.../DF4996S/56787
                https://www.onlineyedekparca.com/uru...kimi-trw-marka
                https://www.onlineyedekparca.com/uru...-tip-trw-marka
                Hocam sizin araba 18 inch normalde 327 mm disk kullanmak lazım değilmi ?
                https://www.trwaftermarket.com/tr/ca...oduct/DF6113S/

                Bende değiştirme arefesindeyim, ön disk için J62 337mm çap olması lazım diye biliyorum...

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: unsal View Post

                  Hocam sizin araba 18 inch normalde 327 mm disk kullanmak lazım değilmi ?
                  https://www.trwaftermarket.com/tr/ca...oduct/DF6113S/

                  Bende değiştirme arefesindeyim, ön disk için J62 337mm çap olması lazım diye biliyorum...
                  Açıkçası çapını bilmiyorum.


                  Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                  Yorum


                  • #10
                    Arkadaşlar değerli görüşleriniz için teşekkürler.

                    Frenler konusunda tabi ki İstanbul'da büyük çoğunlukla standart üzerine çıkmıyorum ancak şehir dışında virajlı yollarda biraz yuklenince fren iptal gibi oluyor. Hatta Akyaka'da virajlarda resmen fren hissi sıfır pedal boşa çıktı. Ben de biraz daha performanslı olsun istedim ama maliyetler şu anda zaten ayirdigim bütçenin 2 katı gibi duruyor. Şu anda askıda.

                    -jant konusunda biraz replika jant testleri izledim. Tahmin ettiğim gibi sonuç. Allah korusun yani alınmaz asla.

                    far için bir iki yer önerildi gidip görüşeceğim.

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: unsal View Post

                      Hocam sizin araba 18 inch normalde 327 mm disk kullanmak lazım değilmi ?
                      https://www.trwaftermarket.com/tr/ca...oduct/DF6113S/

                      Bende değiştirme arefesindeyim, ön disk için J62 337mm çap olması lazım diye biliyorum...
                      Hocam, jantlarım 18 inç ama yedek parça sorgulattığımda bu attığım ürünler çıktı. Aynı şekilde forumda 18 inç olup bu parçaları alanlara denk gelince bende aldım. Bilmiyorum her hangi bir uyum sorunu oluyor mu ama bende şuan bir sıkıntı yok.
                      2013 İnsignia 1.6T 170HP Kar Beyazı

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: Noctua View Post
                        Arkadaşlar değerli görüşleriniz için teşekkürler.

                        Frenler konusunda tabi ki İstanbul'da büyük çoğunlukla standart üzerine çıkmıyorum ancak şehir dışında virajlı yollarda biraz yuklenince fren iptal gibi oluyor. Hatta Akyaka'da virajlarda resmen fren hissi sıfır pedal boşa çıktı. Ben de biraz daha performanslı olsun istedim ama maliyetler şu anda zaten ayirdigim bütçenin 2 katı gibi duruyor. Şu anda askıda.

                        -jant konusunda biraz replika jant testleri izledim. Tahmin ettiğim gibi sonuç. Allah korusun yani alınmaz asla.

                        far için bir iki yer önerildi gidip görüşeceğim.
                        Standart frenlerin boşa çıktığı hissiyatını aracı ilk aldığımda lastiklerim berbat haldeyken yaşadım. Lastikleri değiştirdikten sonra bununla ilgili en ufak sorun yaşamadım. Şöyle ifade edeyim Kastamonu yu bilirmisiniz bilmem ama dağların denize paralel olduğu sahil şeridine gittiğim(duble yol filan yok ) hatta limitlerinin belki üstüne çıkarak kullandığım zamanlarda frenlerden en ufak şikayetim olmadı. Lastiklerin hava ömür durumunda önemli frenler kadar.

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: Noctua View Post
                          Arkadaşlar değerli görüşleriniz için teşekkürler.

                          Frenler konusunda tabi ki İstanbul'da büyük çoğunlukla standart üzerine çıkmıyorum ancak şehir dışında virajlı yollarda biraz yuklenince fren iptal gibi oluyor. Hatta Akyaka'da virajlarda resmen fren hissi sıfır pedal boşa çıktı. Ben de biraz daha performanslı olsun istedim ama maliyetler şu anda zaten ayirdigim bütçenin 2 katı gibi duruyor. Şu anda askıda.

                          -jant konusunda biraz replika jant testleri izledim. Tahmin ettiğim gibi sonuç. Allah korusun yani alınmaz asla.

                          far için bir iki yer önerildi gidip görüşeceğim.
                          Makyajsız kasanın frenleri yetersiz zaten. 2011 Insignia'mda 2-3 kere "fren sistemi aşırı ısındı" uyarısı aldım ve frenler iptal oldu. İki kere 150-0 yapın ikincide zaten araba durmayacak. O kadar yetersiz.

                          Makyajlı kasada bunu düzeltmişler sanırım çünkü öyle bir şikayetim daha olmadı.
                          1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                          2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                          3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                          4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                          5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                          6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post

                            Makyajlı kasada bunu düzeltmişler sanırım çünkü öyle bir şikayetim daha olmadı.
                            Makyajlı kasadaki orjinal GM frenler o yüzden pahalıdır. Aynı paraya Ate'nin performans modelini almıştım.


                            Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post

                              Makyajsız kasanın frenleri yetersiz zaten. 2011 Insignia'mda 2-3 kere "fren sistemi aşırı ısındı" uyarısı aldım ve frenler iptal oldu. İki kere 150-0 yapın ikincide zaten araba durmayacak. O kadar yetersiz.

                              Makyajlı kasada bunu düzeltmişler sanırım çünkü öyle bir şikayetim daha olmadı.
                              Makyajli benim araç 2016, aslında çoğu fren zorlanir benim dediğim yolda aşağı doğru ciddi bir eğim ve arka arkaya 90 120 180 derecelik virajlar. Bir de gazlayinca, yükle 2 ton aşağı yukarı,normaldi yani. 5dk da perte çıktı. 1 2 ay daha bekleyip ate performans almayı düşünüyorum tavsiyeleriniz üzerine.

                              Belki senede bir olacak bir olay ama Frenlerin iyi olması her zaman iyidir.

                              Araç önce duracak, sonra tutacak en Son gidecek.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X