Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.6T Sidi Tekleme

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1.6T Sidi Tekleme

    Arkadaşlar merhaba 2014 model 1.6T Sidi 170bg sahibiyim.
    Araç yaklaşık 2 yıldır bende.

    km bağlı olarak yıpranan çoğu parçayı değiştirdim.
    Radyatör,buji,yağ soğutucu,külbütör kapağı gibi.

    Aracim 132binde 91binde Prins VSI 2 DI takılmış.
    önceki sahiplerinde gruptaki arkadaşlardan

    Aracıma kompresyon ve conta yanık testi yaparak
    2CR yazılım artırdım daha tatlı yürümeye başladı.

    Gelelim sorunumuza

    15-20 gündür sabahları ilk çalıştırmada motor jikleyi çekiyor.
    30-35sn sonra 900-1000 devire düşüyor.
    buraya kadar herşey normal

    frene basıp vitesi R yada D aldığımda 2sn süren
    yogun bir silkeleme oluyor
    devir saatinde dalgalanma oluyor.

    2sn sonra normale biniyor.
    gün içerisinde defalar aç kapa yapin bu olayı tekrarlamıyor.
    performans anlaminda hiçbir sorun yok

    7-8 saat bırakıyorum tekrar çalışıyorum gene birşey yok.
    daha uzun 15-16 saat bekleyince tekrardan
    jikle sonrasi vites değişiminde 2sn silkeliyor.

    Kanisterden şüphelendim söktüm
    test ettim kaçırmıyor.

    kaçırılmadığı halde kanister bağlantısını iptal edip 4 gün kullandim
    silkeleme olmadi.

    yeni kanister alip taktim malum silkeleme devam ediyor.

    bujiden şüphe ettim eski buji takimini taktim
    ondada ayni.

    bu sorun başına gelen tecrübe eden arkadaşımı oldumu.

    Hertürlü zihin fırtınası yapabiliriz.

  • #2
    Aynı durum bende de oluyor arada. Ama bu durum sanki rölentiyi araç toparlamaya çalışıyor ama şanzıman soğuk ve yağsız olduğundan oluyor diye düşünüyorum. Yani gaza basmaz rölentide viteste yürütmeye uğraşırsanız dediğiniz gibi hafif sallıyor. Bunu bi süre bekleyip 2 dk aonrasında vitese aldığınızda yapmıyor. Yani bendeki durum bu şekilde. Aynı şeyden bahsediyorsak tabi.

    Yorum


    • #3
      Sizin araçta da lpg var mı?
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #4
        Prins VSI2 Di mevcut.
        LPG yana sıkıntım yok.

        ipin ucunu yakaladim gibi.

        oksijen sensoru normalde 300 dereceye kadar gerilim üretmez.

        o yuzden otomatik jikle çekerek 30-40sn içinde 300dereceyi bulmasi saglanir.

        gelelim bu kisim bizi neden ilgilendiriyor.

        silkeleme yaptigi zamanlarda daha katalizor sicakligi cok düşükken ölçüm vermeye başlıyor.

        en can alici kisim jikle sonrasinda kafasina gore gerilim üretmeyi kesiyor.

        biraranda 0.0V yaziyor obd cihazında.

        iste o anda silkeleme başlıyor
        taki gerilim normale dönünceye kadar yaklasik 2-3sn.

        silkeleme yapmadığı günler oksijen sensörü
        sogukken 300 derece altı gerilim üretmiyor ve jikle bitiminde gerilim voltajı 0.0v düşmüyor.

        ekran görüntüsünü ekleyeceğim.

        Yorum


        • #5
          Ben olsam yazılımı kaldırırım. Ama tabi araç sizin. 132 bin lpg takılmış yazılım atılmış. Yazılım denilen şey aslında pistonun daha çabuk ve hızlı dönesi demek. Peki Lpgdeki enjektörler nu tempoya göre mi üretildi? Hiç sanmıyorum. Tabi siz bilirsiniz.

          Yorum


          • #6
            karaniniza saygı duymakla beraber.

            yazilim konusundaki fikrinize katilmiyorum.
            bunu uzun uzun yazarak hem konuyu ekseninden hemde kavram karmaşalarıyla aklınizi karistirmak istemem.

            ayrica sunu belitmek isterim.
            132binde lpg katılınca ne oluyor o kismi anlamadim.
            ayni motoru 50binde eline alan şoförde var.
            500binde anahtar değiştirmeyen soforde var.

            at sahibine gore kişner bunu unutmayin.

            ek olarak Prins VSI2 DI enjektörleri neredeyse benzin enjektörleri kadar hizlidir.

            2ohmluk lavato,atiker enjektörleriyle karıştırmayınız.

            Yorum


            • #7
              Hocam aracınızı kötülenmiyorum dediğiniz gibi araç sahibine göre kişner. Buna sonuna kadar katılıyorum. Ancak bu ecotech motorların yazılıma hassas olduğu gerçeğini değiştirmez. Üstüne üstlük genel anlamda basınçlı çalışan ve her an bir tarafını patlatmaya çatlatmaya müsait bir motora LPG üstüne yazılım atılınca oluşacak riskleri siz düşünün. Yazılıma bu forumda karşı olan sadece ben değilim, bu motorlarda tarif ettiğiniz tarzdaki silkelemelerin en büyük sebebi ateşleme, buji, bobin, oksijen sensörü ve yanma odasında zengin yakıt karışımı oluşmasıyla başlıyor. Sonra ufak ufak titremeler, devir saatinde saliselik ancak motorda hissedilir silkelenmelerle başlıyor. Sorunu çözmezsen önce subap, hala çözülmezse rektefe ve segmana kadar gidiyor. Yazılım da tüm bu süreci hızlandıran katalizör görevi görüyor. Araç senin motor da senin tabiki ancak büyük risk ben bu riski almam. Alana da saygı duyarım. Saygılar.

              Yorum


              • #8
                Bu cümleyi çokca duyar oldum.
                +Ben yazılıma karşıyım
                -Neden.?
                +karşıyım
                -Neden
                +catlar patlar

                bu sekilde bir yere varamayız.

                egitim durumunuzu, uzmanlığınızı, motor bilginizi bilmiyorum.

                sahsım motor meslek lisesi ve Otomotiv öğretmenliği eğitimi almış.
                belirli süre başka markada yetkili serviste çalışmış sıradan biriyim.

                Her motorun belirli bir siniri var siz sinirin üstüne
                stok parcalalar çıkarmaya çalışırsanız iste ozaman elinize alirsiniz.

                misal sidi motor kaç bar turbo basınca kadar dayanır
                biz kaça ayarlamışız yada stok bırakmışız
                fabrika çıkışı kaç bar
                bunlari ayri bir konuda konuşalım

                herzaman bilimsellikten yanayım
                elimin altında MDI cihazi mevcut istediğim an istediğim parametreleri test edebiliyorum ve gözlemleyebiliyorum

                motor silkeme yaptiginda vuruntu sensoru bunu saymiyor
                hataya çok kisa surede düşüp çıkması nedeniyle
                tespit etmede güçlük çekiyorum.

                oyüzden soğuk marş esnasinda video kaydına başladım ve ipin ucunu yakaladım.

                ayrıca subap,buji,bobin arızası 2sn sürmez
                bu parcaların arizasi performansa da etki eder.

                bu konuyu açma amacim ayni hatayla karşılaşmış
                çözüm yolumda atılmış adımları görmekti

                bugece oksijen sensoru soketini cekip
                çalışmasını gözlemleyeceğim
                %99 silkelemeyecek gibi

                bizede yeni oksijen sensoru almak düşecek.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: Sota View Post
                  Bu cümleyi çokca duyar oldum.
                  +Ben yazılıma karşıyım
                  -Neden.?
                  +karşıyım
                  -Neden
                  +catlar patlar

                  bu sekilde bir yere varamayız.

                  egitim durumunuzu, uzmanlığınızı, motor bilginizi bilmiyorum.

                  sahsım motor meslek lisesi ve Otomotiv öğretmenliği eğitimi almış.
                  belirli süre başka markada yetkili serviste çalışmış sıradan biriyim.

                  Her motorun belirli bir siniri var siz sinirin üstüne
                  stok parcalalar çıkarmaya çalışırsanız iste ozaman elinize alirsiniz.

                  misal sidi motor kaç bar turbo basınca kadar dayanır
                  biz kaça ayarlamışız yada stok bırakmışız
                  fabrika çıkışı kaç bar
                  bunlari ayri bir konuda konuşalım

                  herzaman bilimsellikten yanayım
                  elimin altında MDI cihazi mevcut istediğim an istediğim parametreleri test edebiliyorum ve gözlemleyebiliyorum

                  motor silkeme yaptiginda vuruntu sensoru bunu saymiyor
                  hataya çok kisa surede düşüp çıkması nedeniyle
                  tespit etmede güçlük çekiyorum.

                  oyüzden soğuk marş esnasinda video kaydına başladım ve ipin ucunu yakaladım.

                  ayrıca subap,buji,bobin arızası 2sn sürmez
                  bu parcaların arizasi performansa da etki eder.

                  bu konuyu açma amacim ayni hatayla karşılaşmış
                  çözüm yolumda atılmış adımları görmekti

                  bugece oksijen sensoru soketini cekip
                  çalışmasını gözlemleyeceğim
                  %99 silkelemeyecek gibi

                  bizede yeni oksijen sensoru almak düşecek.
                  Sizin gibi teknik bilgisi olan insanlara bu forumda çok ihtiyacımız var. Bizlere çok şey katacağınızı düşünüyorum.
                  Başka konu açtım ama burada yazmışsınız alıntılayım dedim.
                  Haftasonu boğaz kelebeği-maf map sensörleri temizliği yapacağım. Oksijen sensörünü de temizlememin faydası olur mu. Sensörlere yağsız elektronik devre spreyi kullanacağım. Oksijen sensörünün sadece üsttekini temizlemem yeterli olur mu alttakinin yerini tam bilmiyorum.

                  Sensörlerin rolanti parametrelerini boğaz kelebeğinin açıklık değerlerini biliyor musunuz ? Ben obd cihazı ile değerleri aldım motor sıcakken fakat olması gereken optimum değerleri bilmiyorum. Bununla ilgili bir kaynak var veya bilginiz var mı ? Teşekkür ederim şimdiden

                  Yorum


                  • #10
                    Peki şunu sorayım o zaman, yazılım öncesi ve yazılım sonrası yanma odası sıcaklık değerlerini ölçtünüz mü? Bir farklılık var mı? Mantıken ekstra sıcaklık artışı olması lazım. Eğer olmuyorsa herhangi bir fark ancak o zaman yazılım masumdur diyebilirsiniz. Ekstra ivmelenme ekstra sürtünme ekstra güç dahilinde sıcaklık ve basınç etkilenmeyecek mi yani?

                    Yorum


                    • #11
                      maf-map yağsız kontak spreyle temizleyebilirsiniz.
                      bogaz kelebeğini sokup eski bir dis fırçası yardimiyla tinerle temizlerseniz daha güzel olur.

                      oksijen sensorunu temizleyebilirsiniz ama bunun icin güçlü kimsal kullanmaniz lazim.
                      arkadaşlarin kullandigi bir marka vardi adini ogrenir size yazarim

                      sıcak motorda rölantide

                      maf 2.2- 2.4gr civardinda
                      map vakumda -20psi civarinda
                      bogaz kelebegi %18-20 bandinda.

                      --------------

                      yanma odası sicakligi neyle ölçmeyi düşünüyorsunuz.

                      Yorum


                      • #12
                        ++ eğitim durumunuzun konuyla bir ilgisi yok her motor ve her marka şahsına münasırdır. Opel fabrikasında Insignia üretim bandında arge ve motor geliştirmede çalışmıyorsanız başka mesele. Motorlarda ve fizikte bir kanun vardır Entorpi. Buna göre aynı şartlardaki iki motor yazılımlı ve yazılımsız olarak çalıştırılsa yazılımlı olan daha önce aşınacaktır. Benim demek istediğim bu. siz bana X vatandaş yazılımsız 50binde motor yiyebilir diyorsunuz. Anlam veremediğim diğer nokta ise LPG'nin tasarruf yazılımın ise daha fazla yakıt ile daha fazla sürtünme ile performans/ömür terazisini performans tarafına kaydırmaktan ibaret kabaca LPG + yazılım tamamen mantık dışı.

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: Sota View Post
                          maf-map yağsız kontak spreyle temizleyebilirsiniz.
                          bogaz kelebeğini sokup eski bir dis fırçası yardimiyla tinerle temizlerseniz daha güzel olur.

                          oksijen sensorunu temizleyebilirsiniz ama bunun icin güçlü kimsal kullanmaniz lazim.
                          arkadaşlarin kullandigi bir marka vardi adini ogrenir size yazarim

                          sıcak motorda rölantide

                          maf 2.2- 2.4gr civardinda
                          map vakumda -20psi civarinda
                          bogaz kelebegi %18-20 bandinda.

                          --------------

                          yanma odası sicakligi neyle ölçmeyi düşünüyorsunuz.
                          Ben obd den aldığım rolanti değerlerini yazıyım

                          Maf 2-2.2 gr
                          Map gaza basmıyorken(bu intake olarak geçiyor torque proğramında) 4.6 psi gösteriyor.
                          Gaz kelebeği pozisyonu %22.75
                          Rolanti yakıt tüketimi 0.7-0.8 l olarak gösteriyor.
                          Rolanti devri-703 rpm.
                          Oksijen Sensörü-1 Voltajı 0.855 V
                          Oksijen Sensörü-2 Voltajı 0.53 V
                          AFR 14.7/1 gösteriyor.
                          ​​​​​​
                          Ara sıra p1101 arıza kodu verip arıza lambası yakıyor. Sonra kendiliğinden sönüyor.

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View Post
                            ++ eğitim durumunuzun konuyla bir ilgisi yok her motor ve her marka şahsına münasırdır. Opel fabrikasında Insignia üretim bandında arge ve motor geliştirmede çalışmıyorsanız başka mesele. Motorlarda ve fizikte bir kanun vardır Entorpi. Buna göre aynı şartlardaki iki motor yazılımlı ve yazılımsız olarak çalıştırılsa yazılımlı olan daha önce aşınacaktır. Benim demek istediğim bu. siz bana X vatandaş yazılımsız 50binde motor yiyebilir diyorsunuz. Anlam veremediğim diğer nokta ise LPG'nin tasarruf yazılımın ise daha fazla yakıt ile daha fazla sürtünme ile performans/ömür terazisini performans tarafına kaydırmaktan ibaret kabaca LPG + yazılım tamamen mantık dışı.
                            Sizin yazılımdan ne aldığınız konusunda emin değilim.

                            Heralde sürekli tapa gaz kullandığımızı sanıyorsunuz.
                            yada sürekli roll yaptığımızı

                            aksine oldukça sakin kullanan biriyim.
                            yazılım sonrasi ayni yakit ortalamasıyla daha
                            tatli daha istekli yürüdüğünü size nasıl anlatılır bilmiyorum.

                            sunu anlamasınız
                            1 motor tüm coğrafyada ve iklim tiplerinde çalışacak sekilde dizayn edilir.
                            kimi ulkede beygir kimisinde hacim yoluyla vergilendirmeye tabi tutulur
                            ama ayni motordur.

                            sibirya soğuklarına yada afrika sıcaklarına maruz kalmıyoruz. yada
                            beygir vergilendirmesine tabi değiliz

                            motorundaki safkan gücün kısıtlayıp emisyona-zorlu cevre kosulllari-vergilendirmeye
                            kurban gitmesine neden izin verelim.!

                            Adminden ricam konuyu silebilir mi.

                            Yorum


                            • #15
                              Hocam siz olayı kişiselleştiriyorsunuz, ben yazılım konusunun ne olduğunu gayet iyi biliyorum, nelere yol açtığına da bizzat şahit oldum, çok değil 2 hafta önce de aracına CR2 yazılım atan vatandaşın nasıl piston kırdığını gözlerimle gördüm, Erzurum-Master Opel özel servisinde. 15.000 TL masrafı vardı aracın ve sahibi sandık motor almak zorunda kaldı. Bunun sebebinin ise, Ecotech motorlar ve bir kaç tane motor grubunda bu şekilde bir Upgrade yaparak Turbo basıncını arttırıyorsunuz, Turbo basıncı artınca otomatikman motorun genel basıncı artıyor. Basınç artışı demek motorda sıcaklık artışı demek. Bunun önüne geçmek için başta pistonlar olmak üzere pek çok yanma odası parçasının özel olarak ısıya dayanıklı tasarlanmış olanlarıyla değiştirilmesi gerekiyor. Siz araç tatlı tatlı yürüyor diyorsunuz. Prins LPG enjektörleri neredeyse benzin kadar hızlı diyorsunuz. Problem bunlar değil anlamadığınız nokta bu. Bu tip basınçlı ve yüksek ısıda çalışan motorlara LPG takıp üzerine yazılım atarsanız tatlı tatlı kullanırsınız sonrasında ya siz yada aracı sizden alan diğer kullanıcılar madur olur.

                              Konuyu silme meselesine gelince konu bence de silinmeli, zira bu yazılım meselesi böyle tatlı tatlı konuşulacak bir mesele değil.
                              Ya artısını eksisini tam yazın insanları öyle bilgilendirin yada yazmayın, zira eksik bilgi yanlış bilgiden çok daha tehlikelidir.! saygılar.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X