Duyuru

Collapse
No announcement yet.

SIDI Motorun Titremesi ve Çözümü

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Rölantide var bir titreme de
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #17
      1.4 net motordaki titremede 1.6 xht ye göre daha fazla,2 sene istanbul içi dur kalk 1.4 net kullandım daha fazla gibi.1.6 xht deki titreme değişik böyle kalp ritmi gibi düzenli ama süreler arası geniş sürekli zırıltılı değil.1.4 net ise sürekli zırıltılı titreme tabi bunlar çok hafif rahatsız etmiyor yakalamak için iyi dinlemek lazım.1.6 xht titremesi enteresan biraz kesintili.Ben 5 yıldır böyle kullanıyorum ne arttı ne azald şuana kadar dert açmadı başıma servisler normal olduğunu söylüyor ama rıfat bey in yazısından sonra tekrar araştırma isteğim geldi.

      Yorum


      • #18
        Ben bu titremenin büyük ihtimalle subaplarla ilgili olduğunu düşünüyorum.
        Aracında bu titreme olup da bir sebeple sübap değişimi yapan biri olsa bu titreme devam ediyor mu diye sormak lazım.
        Aklıma gelmişken, bizim araçlarda subap değişimi kaça malolur?
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #19
          Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
          Yetkili servislerde bu işlemleri yapmak isteseler de yapamıyorlar. Arabamı ilk aldığımda vites 2'den 3'e geçerken bazen zorlanıyordu. Yetkiliye götürüp vites kolu ayarı yaptırdım, işlem kağıdına vites kolu değişimi yazmışlardı. Neden öyle yazdıklarını sorduğumda sistemde en yakın bu seçeneğin olduğunu söylemişlerdi.

          Ben temizlik işlemini özel serviste ustama yaptırdım. Yıllardır bir çok aracımı aynı ustaya götürüyorum ve arkadaşlarımı yönlendiriyorum. Çok arabanın adam olduğunu kendi gözlerimle gördüm. Bu iş karşılıklı güvene dayandığı için ben diyemem gidin kesin yaptırın. Önce müşteri-usta güveni oluşmalı. Çünkü bu iş öyle yakıt deposuna katkı koyalım basitliğinde değil, motor üst kapağı açılıyor sübaplar falan sökülüyor. Ben ustamın motoru sorunsuz söküp takacağına inandığım için yaptırdım.
          Gittiğiniz özel servisin adresini paylaşabilir misiniz?

          Yorum


          • #20
            Orjinal yazı sahibi: ceyas View Post

            Gittiğiniz özel servisin adresini paylaşabilir misiniz?
            ANV Servis:
            https://goo.gl/maps/wwjse2UNiAUcD3bi9


            Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

            Yorum


            • #21
              10 bin km bakımı yapılınca güncellerim diye bekledim ama pandemi yüzünden yol yapamayınca daha fazla beklemeyip yazayım.

              Bakımdan sonra ilk 3 bin km aracı titreşimsiz kullandım. Sonra ufak ufak hissettirmeye başladı ve 5 bin km olduğunda eski titreşim geri gelmişti. Ufak tefek bir iki iş için ustama gittiğimde titreşimin geri geldiğini söyledim ve bu sefer Alman malı Protec markasının P2801 TBC (Throttle Body Cleaner) ürününü uyguladı. Araç çalışırken sabit gaz vererek hava girişine sprey ediliyor, böylece biriken kurumu motor yakarak egsozdan atıyor. Servisten çıktım sıfır titreşim, eve gidene kadar keza öyle. Ancak ertesi sabah aracı çalıştırdım ve titreşim aynen var. Artık o an bu işi çözmekten vazgeçtim. Bu motorlar titriyor kabulleniyorum. Herhalde her bakımda 1 kutu bu üründen uygularım biriken kurum giderilsin diye. O da sırf ilerleyip üst kapak açılmasın diye. Zaten titreşime ilk günden beri alışığım, bana bir zararı yok. Tek seçenek eskiden beri yaptığım kaliteli sarf malzeme, işçilik, ve yakıt üçlüsüne devam etmek olacak.


              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

              Yorum


              • #22
                Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
                10 bin km bakımı yapılınca güncellerim diye bekledim ama pandemi yüzünden yol yapamayınca daha fazla beklemeyip yazayım.

                Bakımdan sonra ilk 3 bin km aracı titreşimsiz kullandım. Sonra ufak ufak hissettirmeye başladı ve 5 bin km olduğunda eski titreşim geri gelmişti. Ufak tefek bir iki iş için ustama gittiğimde titreşimin geri geldiğini söyledim ve bu sefer Alman malı Protec markasının P2801 TBC (Throttle Body Cleaner) ürününü uyguladı. Araç çalışırken sabit gaz vererek hava girişine sprey ediliyor, böylece biriken kurumu motor yakarak egsozdan atıyor. Servisten çıktım sıfır titreşim, eve gidene kadar keza öyle. Ancak ertesi sabah aracı çalıştırdım ve titreşim aynen var. Artık o an bu işi çözmekten vazgeçtim. Bu motorlar titriyor kabulleniyorum. Herhalde her bakımda 1 kutu bu üründen uygularım biriken kurum giderilsin diye. O da sırf ilerleyip üst kapak açılmasın diye. Zaten titreşime ilk günden beri alışığım, bana bir zararı yok. Tek seçenek eskiden beri yaptığım kaliteli sarf malzeme, işçilik, ve yakıt üçlüsüne devam etmek olacak.
                Bende yağ yakalama tankı aldım. Henüz takamadım ama. Bu emme subapların da oluşan kirlerin temel sebebi. Motor havalandırmasından geçen yağ buharı ve su buharının turbonun önünden emilmesi ve yanmaya dahil edilmesi. Tabi bu yol üzerinden ne varsa içi yağ buharı katran oluyor. Bunun bir nebzede olsa önüne geçebilmek için özellikle direk enjeksiyonlu araçlarda tavsiye ediliyor. Taktığımda içinden birikenle görsel paylaşırım mutlaka.

                Bilgilendirmeniz için teşekkürler, benim tedirgin şekilde bu sabah da yapacak mı, ateşlememi kaçırıyor acaba korkularımı ortadan kaldırdınız. Sorundan çok huyu böyle diyebiliriz.

                Yorum


                • #23
                  Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
                  10 bin km bakımı yapılınca güncellerim diye bekledim ama pandemi yüzünden yol yapamayınca daha fazla beklemeyip yazayım.

                  Bakımdan sonra ilk 3 bin km aracı titreşimsiz kullandım. Sonra ufak ufak hissettirmeye başladı ve 5 bin km olduğunda eski titreşim geri gelmişti. Ufak tefek bir iki iş için ustama gittiğimde titreşimin geri geldiğini söyledim ve bu sefer Alman malı Protec markasının P2801 TBC (Throttle Body Cleaner) ürününü uyguladı. Araç çalışırken sabit gaz vererek hava girişine sprey ediliyor, böylece biriken kurumu motor yakarak egsozdan atıyor. Servisten çıktım sıfır titreşim, eve gidene kadar keza öyle. Ancak ertesi sabah aracı çalıştırdım ve titreşim aynen var. Artık o an bu işi çözmekten vazgeçtim. Bu motorlar titriyor kabulleniyorum. Herhalde her bakımda 1 kutu bu üründen uygularım biriken kurum giderilsin diye. O da sırf ilerleyip üst kapak açılmasın diye. Zaten titreşime ilk günden beri alışığım, bana bir zararı yok. Tek seçenek eskiden beri yaptığım kaliteli sarf malzeme, işçilik, ve yakıt üçlüsüne devam etmek olacak.
                  paylaşımlar için çok teşekkürler,eminim bu yazdıklarınızdan faydalanacak çok insan olacaktır
                  2013 opel insignia cosmo 1.6 sidi manuel
                  http://i.hizliresim.com/R1Jnda.jpg

                  *İmza görseliniz kurallara aykırıdır, lütfen tekrar düzenleyiniz

                  Yorum


                  • #24
                    Titresime bujilerde sebebiyet verebilir. 1.6 sidi larda titresim sebebiyle yeni parca kodlu buji uretildi diye biliyorum. Kullanilan temizlik urunu olan TBC bujilerde etki yaratip titresimi kesmis olabilir belki.

                    Yorum


                    • #25
                      Ilave olarak 1.6 sidilarda titresimsizlik uzerine tasarlanmistir. Titresimi onlemek icin ise krank dislisinden tahrik alan 2 adet dengeleme milleri mevcuttur. Belki bunlarda da problem olabilir.

                      Yorum


                      • #26
                        Zamanında garantiden bujilerim değişmişti hatırlıyorum. Bujileri ve dengeleme millerini bakım zamanı ustama hatırlatacağım, teşekkürler


                        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                        Yorum


                        • #27
                          Bu arada gm 55488380 kodlu (champion uretimi ) buji kullanamalisiniz parca katalogunda bu sekilde belirtiliyor. Piyasada 55490097 ile bitenler var onlari kullanmayin. Bu hususa iliskin forumda bilgiler var onlara da bir bakin isterseniz.

                          Yorum


                          • #28
                            Orjinal yazı sahibi: 5n001 View Post
                            Bu arada gm 55488380 kodlu (champion uretimi ) buji kullanamalisiniz parca katalogunda bu sekilde belirtiliyor. Piyasada 55490097 ile bitenler var onlari kullanmayin. Bu hususa iliskin forumda bilgiler var onlara da bir bakin isterseniz.
                            Söylediğiniz bujiyi ilk defa duydum. Ben de GM 55490097 buji almıştım. Titreme ondan mı acaba? Merak ettim şimdi.

                            Yorum


                            • #29
                              55490097 parca kodlu bir buji yok gm katalogunda. 55590949 parca kodlu var buda suan uretilmiyor yani sevkiyat kapsaminda degil. son olarak 55488380 kodlu olan var gm nin parca katalogunda bu geciyor.

                              https://opel.7zap.com/tr/car/g09/p/1...ail=55488380#5


                              Bujilerde problem olmasi sebebiyle yeni seri bujilerle degisim yapilmisti 1.6 sidi lerde.

                              Yorum


                              • #30
                                Orjinal yazı sahibi: 5n001 View Post
                                55490097 parca kodlu bir buji yok gm katalogunda. 55590949 parca kodlu var buda suan uretilmiyor yani sevkiyat kapsaminda degil. son olarak 55488380 kodlu olan var gm nin parca katalogunda bu geciyor.

                                https://opel.7zap.com/tr/car/g09/p/1...ail=55488380#5


                                Bujilerde problem olmasi sebebiyle yeni seri bujilerle degisim yapilmisti 1.6 sidi lerde.
                                Ben de önümüzdeki bakımda buji değişimi yaptırmayı düşündüğüm için mesajınız üzerine 55488380 kodlu buji almaya niyetlendim ama internette satılanların hepsi 55490097 parça kodlu. 55488380 yeni nesil 1.5 SIDI motor için olabilir mi? 1.6 SIDI için uyumlu olduğuna emin misiniz? Eminseniz nasıl tedarik edebiliriz? (Servisten 2-3 katı fiyata almak istemiyorum.)

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X