Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Soğuk motor marştan sonra karşılaştığım sorunlar??

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Soğuk motor marştan sonra karşılaştığım sorunlar??

    Araç 2014 sidi insignia.
    Son 15 gündür yaşadığım bikaç sıkıntı var.

    Aracı motor soğuk ilk çalıştırmada devir rölantiye inince (700 civarı) motordan araç içine yansıyan bir titreme oluyor, aşırı bir titreme değil ancak, bazen tam düzelmeden önce kesilme şeklinde de titriyor, gaz verince kesiliyor veya 1 dk.sonrasında düzeliyor. Bu esnada direksiyonda ağırlaşma oluyor, aracı bulunduğu yerden hareket ettirip yola çıkıncaya kadar bu ağırlaşma devam ediyor. Hareket halindeyken yani sürüş aşamasında ağırlaşma epey azalıyor ancak eski yumuşak haline tam olarak gelmiyor.
    Bu sorunları aracı stop ettikten sonra sıcak motor çalıştırmada (5-6 saate kadar) hiç yaşamıyorum. Sadece soğuk motorda oluyor.
    Motor sıcakken de bazen araç rölantide ışıkta beklerken kalp atışı şeklinde anlık titremeler oluyor, bunu sadece ben hissediyorum, ben söyleyince yanımdaki de fark ediyor.

    Ayrıca tavan lambalarını karanlıkta açtığımda tüm lambalarda motor sesiyle paralel hafif ancak sürekli bir titreme olduğunu fark ettim. Kasıtlı olarak o esnada arka cam buğu giderme, ön/arka sis lambalarını da açınca araçtaki titreme biraz daha artıyor. Hatta sadece arka cam buğu gidermeyi açınca da hafif titreme oluyor, onu kapayınca bir süre sonra titreme geçiyor. Aracı sabit bir yere alıp camlar tam kapalıyken cam kapama tuşlarına bastığımda far ışıklarında da (yol aydınlatmada) anlık azalma ve o anda titremede hafif artma gözlemledim.

    Aracın aküsü varta 60 amper. 2 aylık ancak geçenlerde (15 gün kadar önce) takviye yaparak çalıştırmak zorunda kaldık. Sabah bekleme modunda 12v gösteriyor, marş aşamasında 10v un altına iniyor akabinde normal çalışma esnasında 13-14.5 v aralığında çalışıyor. Aracın çalışmasında hiçbir sorun yok, ilk marşta sorunsuz alıyor.
    Bu arada aracın gidişinde, çekişinde, hızlanmasında en ufak bir sorun yok.
    Şarj dinamosundan şüphelendim ancak şu ana kadar ekranda akü simgesi görmedim. Kayış gerginliği de normal.

    Aracı servise bırakmadan önce burda sormak istedim. Bu sorunlar birbiriyle alakalı mıdır? Ne yapılabilir?
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

  • #2
    Bujilerin zamanı gelmiş olabilir

    Yorum


    • #3
      Bujileri daha yeni değiştik. 3bin km oldu. 3 aylıklar.
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #4
        Akü + alternatör sorunlu gibi geldi bana.
        İÇ lambaların kırpışmasıda bu yüzden. Yanlış biliyorsan düzeltin. Direksiyon pompası elektrohidrolik. Yani alternatör destekli / akü destekli çalışır.
        Bu sistemlerde oluşak aksaklık, doğrudan direksiyon sertliği + lambalarda kırpma, enjektör sisteminin salaklaşması olarak yorumlanabilir.
        Sorunu akü + alternatörde arayın derim.
        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

        Yorum


        • #5
          Ayrıca kayış gözle normal görünsede sorun olabilir. Kontrol.
          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

          Yorum


          • #6
            Özel opel servisteki ustama baktırdım ve kayış için eliyle yoklayarak bunda sorun yok demişti.
            Benim de bildiğim bu yönde, bizim araçlarda direksiyon alternatorden güç alıyor.
            Peki alternatörde sorun olup olmadığını nasıl anlayacağım veya anlatacağım? Bunu ısrarla ustaya söyleyip kontrol etmesini istediğimde araçtan alternatör sökülüp mü bakılmalı?
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum


            • #7
              Araç soğuk motorda problemi yaptığı zamanda, akü'üzerinden elektrik ölçülmeli. Aynı parazit durumunu buradan görülebilir. Otoelektrikçiye gidiniz.
              CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
              SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

              Yorum


              • #8
                2013 sonrasında nasıl bilmiyorum ama 2013 öncesinde direksiyon pompası V kayışından tahrikleniyor. En azından benim aracımda böyle.
                1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                Yorum


                • #9
                  Sorun, sürekli kısa mesafeli yolculuk yüzünden zamanla meydana gelen akü kifayetsizliği.
                  Araç bir süre çalıştığında akü toparlanıyor ama 5-6 saatlik bekleme onun aldığını geri verme-
                  sine sebep oluyor. Şayet aküde bu zaaf yok ise alternatör kontrol edilmeli.

                  Yorum


                  • #10
                    Sabah aracı çalıştırırken yine aynı şey oldu, akü volt değerleri 9va kadar indi hatta sanki 8li rakamlar da gördüm. Ardından hemen 12 ve bir süre sonra da 14,5va çıktı ancak aynı titreme yine oldu, bir süre sonra geçti, arada gaz verdim erken düzelmesi için. Tavan ışıklarını kontrol ettiğimde yine pırpır titreme var, bu durum 15 gündür böyle.

                    Öğleden sonra oto elektrikçiye gittim ve aküyü kontrol ettirdim. O anda 14,5v gösteriyordu, güce bindirdiler, 9 küsür volta kadar indi. Usta bana sabah marş sorunu yaşayıp yaşamadığımı sordu, ben ilk marşta ve aracın uzamasız çalıştığını söyledim. Akü ve şarj dinamosu gayet normal çalışıyor. Hiçbir sorun yok dediler.

                    Peki sabahki titreme, direksiyonda o esnada ağırlaşma nedir dedim, cevap alamadım. Tavan ışıklarını gösterdim yine titreme vardı, usta motorda farklı yerlere kablo değdirerek titremenin kesilip kesilmediğine baktı, titreme devam etti tavan lambalarında, 3000 devirde sabit gaz ver dedi, verdim, ışıklardaki titreme durdu. Gazı bırakınca yine titreme oldu.
                    Ellerinden bi şey gelmediğini, aracı yetkili servise göstermemi önerdiler. Biraz da araç 2014 model olduğu için fazla kurcalamak istemiyorlar, onu far kettim.
                    Yarın bir yerlerden sağlam 72 amperlik bir akü bulup araca deneme amacıyla taktırıp soğuk motorda çalıştırma işini denemeye çalışacam, en azından aküden olup olmadığını anlamak için başka çarem yok görünüyor...yine olmazsa servise bırakacam artık, ancak orasından burasından bir sürü şey bulmalarından endişe etmiyor değilim..çünkü trabzon vardallar ı hiç sevmiyorum..
                    Son düzenleme: Kara Murat; 20.11.2017, 21:10.
                    @Murat
                    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                    Yorum


                    • #11
                      Teorilerim aynen devam.
                      Ustalar kısadevre kontrol etmişler. Lakin bu test artık sahin doğanlarda kaldı malesef. elektronik araçtaki kısadevre kendisini net belli eder.
                      3000 devirde sabit tutmak, alternatörü sabit voltaj vermesi anlamına gelir.
                      Sorunun kaynağı na öncelikle akü deneme ile sonrası alternatör ile devam edilmelidir.
                      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                      Yorum


                      • #12
                        Benzer bulgular bende mevcuttu. Şarj dinamosunu söktüm, konjektör denilen bir parça var dinamonun içinde bir nevi regülatör. Bunun lehimlerini tazeleyip tekrar montaj yapmıştım düzelir düşüncesiyle ama düzelmedi. Sıfır akü taktım yine değişiklik yok. Sabit 14.4 volt olması gerekirken dalgalanıyor aydınlatmadaki göz kırpma bundan kaynaklanıyor.Böyle gidiyor şimdilik. Belki ilerde konjektörü değiştiririm. Sizde bir kontrol ettirin
                        Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
                        +DVD 800 Navi
                        +19" Jant
                        +Prins Vsı 1.0

                        Yorum


                        • #13
                          Varta nın cold start ta 680lik güç veren 74amperlik akusunden sıfır alıp taktırdım. Sabahları veya soğuk motorda ilk çalıştırmadaki titreme epey azaldı ancak tamamen geçmedi. Tavan lambalarindaki titreme devam ediyor. Hatta araçtan inip plaka lambasına baktığımda o bile titreme yapıyor. Egzozlardan dışarı gelen seri fir fir sesiyle paralel titreme oluyor. Bu durum önce de vardı. Azalma var ancak tamamen geçmiş değil. Direksiyondaki sertleşme bazen tamamen düzeliyor bazen de sertlik oluyor.

                          İşin enteresan yanı araç gündüz ledleri açıkken yani gündüz saatlerinde hareket halinde iken akü degerleri 14 voltun üstünde göstermesi gerekirken 12.3 -12.5v gösteriyor. Gündüz ledini kapayıp manuel isiklandirmaya geçince bir süre sonra akü şarj olup 14v değerlerine ulaşmaya başlıyor. Akşamları ise 14v değerlerini görüyorum.

                          Sanki şarj dinamosu aküyü şarj edemiyor görünüyor. Veya tam tersi. Bu konuda tam bilgim yok. Araçta henüz akü lambası yanmış değil. Herhangi bir arıza kodu da yok.
                          Sorunun tam olarak şuradan oluyor diyecek duruma gelemedik. Sabah ilk marş öncesi 12v ile 12.2v arası gösteriyor. Son durum bu.
                          @Murat
                          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                          Yorum


                          • #14
                            Son durumu paylaşayım istedim.
                            3 gündür yeni ve daha güçlü olan akü ile ilk çalıştırmadaki titreme sorununu artık yaşamıyorum.
                            Nerdeyse durum tamamen düzeldi.
                            Ben yine de alternatorden şüpheleniyorum. Bi sorun var ama üstte yigitgasgil in dediği gibi böyle gidiyor şimdilik..
                            @Murat
                            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                            Yorum


                            • #15
                              Araç rölantide 14v un üzerinde değerler vermesi gerekirken 12v göstermesi nedeniyle aracı servise götürdüm tekrar. Ustalar sarj dinamosu üzerinde testler yaptı ve sorun olduğuna karar verdiler. Aracı bırakıp ordan ayrıldım. Söküp bakmışlar ve kömürlerin bittiğini görmüşler. Konjektorler bu mu oluyor bilmiyorum ancak gerekli parçaların ellerinde olmaması üzerine sipariş geçmişler. Araç 2-3 gün parçalar gelene kadar serviste kalacak. Sonrasında gerekli müdahale yapılacak ve bana haber verecekler.
                              İnşallah sorunların sebebi budur ve çözülür.
                              Şu an beklemekten başka çare yok..
                              @Murat
                              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X