Duyuru

Collapse
No announcement yet.

P1101 kodu sonrası EGR,MAP-MAF ve coşan yakıt

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • P1101 kodu sonrası EGR,MAP-MAF ve coşan yakıt

    filedata/fetch?id=598723&d=1501596271&type=thumb
    Arkadaşlar merhaba,

    Aracımın (2013 insignia 1.4T) kendi kendine yanıp sönen arıza lambası ve bir hafta içinde kamyon gibi benzin yakması sonrasında bazı işlere giriştim, sizden bazı konularda fikir isteyeceğim.Cehaletimi bağışlayın. Yazım, derdimi daha iyi anlatabilmek amacıyla uzun olabilir, şimdiden özür dilerim.

    Aracım yan-sön şeklinde yıl içinde uyarı vermeye başladı. Bazen 3 ay yakmıyor bazen de haftada bir yakıyordu. Servisler Karadeniz seyahatimde ve kendi şehrimde "Boğazı incelemek lazım" dediler. Ancak aracı servie götürmeye fırsat buluncaya kadar kendi aldığım ODB-II kontrol cihazıyla duruma baktım. p1101 kodunu verdi. "MAF, MAP, EGR gerçek ölçülen hava akımı ve TP hesaplanan hava akımı menzili dahilinde değil".(Benim kullandığım programda sadece MAF hatası veriyor. İnternette ise MAP-MAF-EGR.Aslında bu hata kodlarını tam doğru nereden öğreniriz onu da merak etmekteyim.) Hatayı bir konnektör bağlayarak okudum, sildim. Şehrimdeki yetkili servis daha önce "Boğaz kelebeğini inceleyelim" demişti. Ben de birkaç gün sonra gidince direkt olarak boğazı temizleyelim dedim, hava filtresini değiştirdim. Başta dikkatimi çekmedi ancak temizlik sonrası fullediğim benzinle aracım şehir içi ortalama 10litrenin altına düşmemeye başladı. Yaklaşık bir yıldır da normalden biraz falza mı tüketiyor diye hep kuşkuyla kullandım aracımı.

    +++DİPNOT: Servise hataları sorgulayarak, araştırma yaparak gittiğimde hem saçma cevaplar almamak, hem de işlemleri uzatmamak için ne kadar ortam varsa içine dalıp bilgi almaya çalışıyorum. Ancak servislere gittiğinizde(yetkili servis dahil!) "Alarm çalışmıyor" diyorsunuz, "Yangın tüpünüz bitmiştir" gibi saçma cevaplar verebiliyorlar. Eğitimli ve biraz bilgisi olan insanı böyle cevaplar ve samimiyetsiz yaklaşımlar servisten soğutuyor. Parçayı değiştirelim, kurtulalım davasında çoğu...Bu benim canımı çok sıkmaya başladı. +++

    Yine böyle bir durumla karşılaşmamak için boğazı servise temizletip yakıt değerlerim uçuşa geçtikten sonra MAF ve MAP sensörlerini de kendim İPA ile temizledim.(İzopropil alkol) Çünkü hata kodu MAF-MAP ile ilgiliydi. Bu arada EGR'nin temizliği kaldı -ki sorum biraz da onunla ilgili. 10.2 litrelik şehir içi tüketim şu an 7-7.5'e düştü.Yakıt ibresi gözüne baka baka değişiyordu önceden. (Bir 250 km daha yaptığımda ancak temizliğin tam işe yarayıp yaramadığını öğrenebileceğim. Ben 7 kilometrelik şehiriçi alanda temizlikten önce ve sonra olarak test ettim. Aynı hız ve devirlerde ortalama yakıt değerlerini ölçtüm. Durduğum yerde de rölantiyi kontrol ettim: 0.5-6-7 litre yakıyor.)

    2 sensörün ve boğazın temizliğinden sonra aklıma geçmiş aracıma yaptırdığım karbon clean gibi araçta kuruma ya da kirliliğe neden olacak yerleri ya da sensörleri temizlemek geldi. Tozdan ya da kötü yakıttan kaynaklı yerleri temizlemek yani. Araçta kendi temizleyebileceğim ne kadar yer varsa temizlemek istiyorum. Hata kodunda geçen EGR geldi son olarak aklıma.(Bu arada rölantide devir dalgalanması gibi bir durum yok) Motora yeni yeni kendim müdahale etmeye başladım ve kavram karmaşası yaşıyorum. Boğaz kelebeği,EGR ben bunları farklı parçalar olarak biliyorum. İnternette bir motor resmi üzerinde EGR'yi görebileceğim bir tane fotoğraf bulamadım. Hepsi de EGR'nin sökülmüş resimleri ve Boğaz'a benzetiyorum.

    1. Sizce temiz bir motor için parçaları elimde kalmadan başka nereleri temizleyebilirim?
    2. EGR farklı bir parça ise yeri acaba işaretlediğim bölümlerden birisinde mi?


    Fotoğraf ektedir arkadaşlar.

    Uzun oldu gerçekten, kusura bakmayın. Yazacaklarınızın her satırı benim için önemli.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Son düzenleme: roviss; 01.08.2017, 17:32.

  • #2
    kolaylıklar dilerim

    Yorum


    • #3
      Kolay gelsin
      daha once bu tur bir temizlik yaptinizmi



      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
        Kolay gelsin
        daha once bu tur bir temizlik yaptinizmi
        Daha önce şahsi olarak kendim hiç temizlik yapmadım. Şasinin en altına kadar elimi sokmak zorunda kalacağım bir parçanın temizliğini zaten yapamam. Açıkçası hortumları tıkayacak kurum,toz gibi artıkların neden olabileceği sıkıntılardan kurtulmak istiyorum. Ben boğazı temizlettim ama motordan egzosa kadar nerede ne sıkıntı var bunun en iyi çözümü galiba buji'yi kontrol et, karbon clean, hava filtresini değiş,...vs. Ben önce yapabileceklerimi yapayım diye düşündüm. Sizlerden zaten "şunu herkes yapabilir" ya da "ustanın elinin değmesi lazım,sen dokunma" önerisi alırsam ona göre hareket edeceğim. Ama EGR'yi merak etmekteyim...

        Bu arada aklıma dün yeni gelen bir soruyu da sormak isterim. Boğaz temizliğinden sonra bir kalibrasyon ayarı vs var mı acaba? O nedenle de çok yakıyor olabilir mi?

        Yorum


        • #5
          Boğaz temizliğini kesinlikle servise yaptırın.Çünkü kalibrasyon ayarı mutlaka yapılıyor.

          Yorum


          • #6
            http://www.insigniateam.com/forum/teknik-bölüm/mekanik-bakım-servis/591453-boğaz-kelebeği-temizliği-video-çektim#post591453 Bu konudaki videoları izlemenizi öneririm

            kolay gelsin



            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #7
              EGRvalfi bildiğim kadarıyla kapalı devre sistem olduğu için yok biliyorum..
              2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

              Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
              [center]

              Yorum


              • #8
                2.0 Dizel aracımda Usta ile beraber yapmıştık sensör, boğaz kelebeği, egr valfi temizliklerin. Hassas parçalar oldukları için nazik davranmak gerekiyor. Yanlış bir ilaç kullanımı maliyetleri arttırabilir. Bildiğiniz güvendiğiniz bir ustanız varsa ona yaptırın, sizde izleyin ki neyin nasıl yapıldığını öğrenmiş olursunuz.

                Kalibrasyonu anahtarı çevirdiğimizde ekranda beliren "kontrol ediliyor" sırasında yapıyor araç. Ekstra bir kalibrasyon yapmadık. 2-3 bin kilometre oldu sanırım bu işlemleri yapalımızda, herhangi bir sorun yok.

                Astra 1.4T araçlarda da benzer hata veriyormuş. Gaz(Boğaz) kelebeğinin temizliği ile çözmüşler. Zaten belirli kilometre aralıklarında temizliklerin yapılması gerekiyor.

                Geçmiş olsun.

                Yorum


                • #9
                  Kalibrasyon konusunu ve bizim araçlarımızda EGR olup-olmadığını servise gittiğimde soracağım. Arabaya binmek istemiyorum vallahi :/

                  Yorum


                  • #10
                    Benim önceki 1.4t 2012 model insignia aracımda da aracı 2.el olarak aldıktan 1 yıl sonra yani maalesef garantisi bittikten 3 ay sonra birden arıza lambası yanmıştı. Özel opel servisinde P1101 hatası olduğunu öğrenmiştim. Ustam bu arızanın 1.4 lerde kronik bir arıza olduğunu yeni yazılımla düzelme ihtimali olduğunu söyleyince zaten eski olan yazılımı yeniledik ancak arıza devam etti. Ben yetkili servise de baktırdım yazılımınız güncel dediler. Ve özel servisteki ustam bu arızanın emme manifoldunun arızalanması neticesinde olduğunu söylemişti. 3 yıl önce 2000 lira gibi bir fiyata mecburen 2 yıl garantili sıfır taktırdım. Aracın gidişi çok daha iyi hale gelmişti. Yakıtta az da olsa bir düşüş de gördüm ama performans olarak çok farketmişti çünkü aracı 1 yıl o haliyle sürmüştüm ama arıza lambası yanmamıştı. O günden sonra aracı satıncaya kadar aynı arızayı hiç yapmadı. İnşallah sizin sorununuz yaptığınız uygulamalarla düzelir. Ben kendi yaşadıklarımı paylaşmak istedim.
                    @Murat
                    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: roviss View Post
                      filedata/fetch?id=598723&d=1501596271&type=thumb
                      Arkadaşlar merhaba,

                      Aracımın (2013 insignia 1.4T) kendi kendine yanıp sönen arıza lambası ve bir hafta içinde kamyon gibi benzin yakması sonrasında bazı işlere giriştim, sizden bazı konularda fikir isteyeceğim.Cehaletimi bağışlayın. Yazım, derdimi daha iyi anlatabilmek amacıyla uzun olabilir, şimdiden özür dilerim.

                      Aracım yan-sön şeklinde yıl içinde uyarı vermeye başladı. Bazen 3 ay yakmıyor bazen de haftada bir yakıyordu. Servisler Karadeniz seyahatimde ve kendi şehrimde "Boğazı incelemek lazım" dediler. Ancak aracı servie götürmeye fırsat buluncaya kadar kendi aldığım ODB-II kontrol cihazıyla duruma baktım. p1101 kodunu verdi. "MAF, MAP, EGR gerçek ölçülen hava akımı ve TP hesaplanan hava akımı menzili dahilinde değil".(Benim kullandığım programda sadece MAF hatası veriyor. İnternette ise MAP-MAF-EGR.Aslında bu hata kodlarını tam doğru nereden öğreniriz onu da merak etmekteyim.) Hatayı bir konnektör bağlayarak okudum, sildim. Şehrimdeki yetkili servis daha önce "Boğaz kelebeğini inceleyelim" demişti. Ben de birkaç gün sonra gidince direkt olarak boğazı temizleyelim dedim, hava filtresini değiştirdim. Başta dikkatimi çekmedi ancak temizlik sonrası fullediğim benzinle aracım şehir içi ortalama 10litrenin altına düşmemeye başladı. Yaklaşık bir yıldır da normalden biraz falza mı tüketiyor diye hep kuşkuyla kullandım aracımı.

                      +++DİPNOT: Servise hataları sorgulayarak, araştırma yaparak gittiğimde hem saçma cevaplar almamak, hem de işlemleri uzatmamak için ne kadar ortam varsa içine dalıp bilgi almaya çalışıyorum. Ancak servislere gittiğinizde(yetkili servis dahil!) "Alarm çalışmıyor" diyorsunuz, "Yangın tüpünüz bitmiştir" gibi saçma cevaplar verebiliyorlar. Eğitimli ve biraz bilgisi olan insanı böyle cevaplar ve samimiyetsiz yaklaşımlar servisten soğutuyor. Parçayı değiştirelim, kurtulalım davasında çoğu...Bu benim canımı çok sıkmaya başladı. +++

                      Yine böyle bir durumla karşılaşmamak için boğazı servise temizletip yakıt değerlerim uçuşa geçtikten sonra MAF ve MAP sensörlerini de kendim İPA ile temizledim.(İzopropil alkol) Çünkü hata kodu MAF-MAP ile ilgiliydi. Bu arada EGR'nin temizliği kaldı -ki sorum biraz da onunla ilgili. 10.2 litrelik şehir içi tüketim şu an 7-7.5'e düştü.Yakıt ibresi gözüne baka baka değişiyordu önceden. (Bir 250 km daha yaptığımda ancak temizliğin tam işe yarayıp yaramadığını öğrenebileceğim. Ben 7 kilometrelik şehiriçi alanda temizlikten önce ve sonra olarak test ettim. Aynı hız ve devirlerde ortalama yakıt değerlerini ölçtüm. Durduğum yerde de rölantiyi kontrol ettim: 0.5-6-7 litre yakıyor.)

                      2 sensörün ve boğazın temizliğinden sonra aklıma geçmiş aracıma yaptırdığım karbon clean gibi araçta kuruma ya da kirliliğe neden olacak yerleri ya da sensörleri temizlemek geldi. Tozdan ya da kötü yakıttan kaynaklı yerleri temizlemek yani. Araçta kendi temizleyebileceğim ne kadar yer varsa temizlemek istiyorum. Hata kodunda geçen EGR geldi son olarak aklıma.(Bu arada rölantide devir dalgalanması gibi bir durum yok) Motora yeni yeni kendim müdahale etmeye başladım ve kavram karmaşası yaşıyorum. Boğaz kelebeği,EGR ben bunları farklı parçalar olarak biliyorum. İnternette bir motor resmi üzerinde EGR'yi görebileceğim bir tane fotoğraf bulamadım. Hepsi de EGR'nin sökülmüş resimleri ve Boğaz'a benzetiyorum.

                      1. Sizce temiz bir motor için parçaları elimde kalmadan başka nereleri temizleyebilirim?
                      2. EGR farklı bir parça ise yeri acaba işaretlediğim bölümlerden birisinde mi?


                      Fotoğraf ektedir arkadaşlar.

                      Uzun oldu gerçekten, kusura bakmayın. Yazacaklarınızın her satırı benim için önemli.
                      fotoğaraftaki 7 numaraları parçada sıkıntı var bende de . aynı kod hatası cıktı. buharlaştırma valf i deiler bana

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X