Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
    Bizim araçlarda en sevdiğim şeylerden biri manuele alıp araç hareket etmeden önce vitesi 2 ye atınca araç 1 den 2 nin sonuna kadar gayet güzel hızlanıyor. Hatta mesela ışıklarda durunca vites hala 2 de duruyor ve siz gaza basınca yine 2.vitesten hareket ediyor. Otomatikte ise hızınız azalınca durmanıza bile gerek kalmadan 1 e çekiyor vitesi, manuelde ise 2 ile devam ediyor. Siz tamamen durmazsanız 1 çekmiyor. Bu dediğimi yapınca hiçbir zaman 1.i görmüyorsunuz. Düz yolda araç hareket etmeden direkt 3 e atıp bir de öyle deneyecem valla. Ben aracımı bikaç aydır manuelde sürüyorum. Vites geçişlerini kendim belirliyorum, otomatiğe göre çok daha güzel keyifli akıcı bir sürüş oluyor. Alışmam zaman alır dedim ama 2.günde alıştım..
    Açık trafikte ben de SIDI aracı (GM Ford şanzıman) manuelde kullanıyorum. Yoğun trafikte ise otomatiğe alıyorum; hem daha rahat oluyor hem de motor sesi duyulmadığı için manuel modda bazen vites seçmek zor oluyor. SIDI araçlarda otomatik şanzıman çok düşük devirde tuttuğu için manuel modda kullanmanın motora da faydalı olduğunu düşünüyorum.

    Ancak 2011 model CDTI (Aisin şanzıman) aracımda manueli sadece yüksek hızda ve/veya uzun yolda kullanıyorum çünkü kendisi çok fazla müdahele ediyor; devir birazcık düşse vites düşürüyor; bazen vites düşürdüğünü fark edemeden bir vites de ben düşürüyorum bu kez de yığılma oluyor... Derken pek keyif vermiyor. Ancak uzun yolda manuel mod gerekli olabiliyor çünkü gaza aniden yüklenince fazla devir çeviriyor; motor dizel olduğu için belli bir devirden sonra güç üretemiyor ve araç olduğu yerde yığılıyor; mnauele alıp 1 vites büyütünce tekrar hızlanıyor.


    Konu başlığına gelince; ben ayağım frende önce D'ye alıyor, sonra park frenini indiriyorum. Ayağınız frende olduğu sürece fark olacağını sanmıyorum.

    Yorum


    • #32
      Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
      Bizim araçlarda en sevdiğim şeylerden biri manuele alıp araç hareket etmeden önce vitesi 2 ye atınca araç 1 den 2 nin sonuna kadar gayet güzel hızlanıyor. Hatta mesela ışıklarda durunca vites hala 2 de duruyor ve siz gaza basınca yine 2.vitesten hareket ediyor. Otomatikte ise hızınız azalınca durmanıza bile gerek kalmadan 1 e çekiyor vitesi, manuelde ise 2 ile devam ediyor. Siz tamamen durmazsanız 1 çekmiyor. Bu dediğimi yapınca hiçbir zaman 1.i görmüyorsunuz. Düz yolda araç hareket etmeden direkt 3 e atıp bir de öyle deneyecem valla. Ben aracımı bikaç aydır manuelde sürüyorum. Vites geçişlerini kendim belirliyorum, otomatiğe göre çok daha güzel keyifli akıcı bir sürüş oluyor. Alışmam zaman alır dedim ama 2.günde alıştım..
      3. vitese geçmene şanzıman izin vermiyor kalkış esnasında. Kışın patinaja düştüğümde denedim olmadı.
      • Insignia 1.6 T 170Hp Cosmo+Still Paket
      • Antara 2.0 CDTI 150Hp Cosmo

      Yorum


      • #33
        Orjinal yazı sahibi: deniz57 View Post
        Merhaba herkese benim de kafama takılan bir soru var.
        araca bindiğimde frene basıp aracı çalıştırıyorum vites P konumundayken park frenini
        indirip D ye alıyorum bu doğru mu yoksa aracı çalıştırdıktan sonra vitesi D ye
        alıp park frenini indirmek mi doğru?
        Bu davranış doğru, sorun yok.
        Bir de stop ediş pozisyonu var, yanlış kullanılabiliyor.
        Stop edip aracı terk etmeden önce P konumunda ve ayak frende iken el frenini kuruyoruz,
        ayak freni boşalır gibi oluyor, sonra stop edip ayrılıyoruz. Bu hareketi park ettiğiniz yer düz
        olsa bile yapınız, ki meyil varsa mutlaka yapınız.

        Yorum


        • #34
          Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post

          Açık trafikte ben de SIDI aracı (GM Ford şanzıman) manuelde kullanıyorum. Yoğun trafikte ise otomatiğe alıyorum; hem daha rahat oluyor hem de motor sesi duyulmadığı için manuel modda bazen vites seçmek zor oluyor. SIDI araçlarda otomatik şanzıman çok düşük devirde tuttuğu için manuel modda kullanmanın motora da faydalı olduğunu düşünüyorum.

          Ancak 2011 model CDTI (Aisin şanzıman) aracımda kendisi çok fazla müdahele ediyor; devir birazcık düşse vites düşürüyor
          Cdti şanzıman ile sidi şanzıman arasındaki farkı anlatan güzel bir yorum olmuş, teşekkürler.
          @Murat
          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

          Yorum


          • #35
            Orjinal yazı sahibi: Tamercihan View Post

            3. vitese geçmene şanzıman izin vermiyor kalkış esnasında. Kışın patinaja düştüğümde denedim olmadı.
            O zaman kışın patinajda manuel 2 ile kalkacaz
            Bilgi için teşekkürler.
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum

            İşleniyor...
            X