Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

    kitAPçıkta yazan bölüm
    Elektronik kontrollü sürüş
    programları
    ■ Soğuk çalıştırmadan sonra,
    çalışma sıcaklığı programı uygun
    vites kademesine geçerek
    (arttırılmış motor devir sayısı)
    gerekli ısıyı katalitik konvertöre
    otomatik olarak sağlar.
    ■ Otomatik boş vitese geçme
    fonksiyonu, araç durdurulduğunda
    ileri vitese takılı durumdaysa
    otomatik olarak vitesi boşa alır ve
    fren pedalı basılı konuma getirilir.
    2014 SIDI AT6 Cosmo +park&go +bose ses sistemi

    Yorum


    • #17
      Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

      Orjinal yazı sahibi: nako84
      kitAPçıkta yazan bölüm
      Elektronik kontrollü sürüş
      programları
      ■ Soğuk çalıştırmadan sonra,
      çalışma sıcaklığı programı uygun
      vites kademesine geçerek
      (arttırılmış motor devir sayısı)
      gerekli ısıyı katalitik konvertöre
      otomatik olarak sağlar.
      ■ Otomatik boş vitese geçme
      fonksiyonu, araç durdurulduğunda
      ileri vitese takılı durumdaysa
      otomatik olarak vitesi boşa alır ve
      fren pedalı basılı konuma getirilir.
      Otomatik boş vitese geçme fonksiyonu mu??? Easytronic vites olmasın o??? Hangi aracın kitapçığından alıntı yaptınız?
      2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

      Yorum


      • #18
        Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

        Daha önce detaylı araştırmalarım olduğu için(şanzıman indirince merak ediyor insan ihihi )açıklama yapayım.

        Piyasada otomatik vitesler üç farklı sistemle üretilmektedir:
        1- Tam otomatik diye tabir edilen tork konvertörlü sistemler
        2- Yarı otomatik diye tabir edilen debriyaj kavramalı robotize şanzımanlar
        3- Kademesiz otomatik olarak tabir edilen CVT şanzımanlar.

        Tam otomatik, tork konvertörlü şanzımanlar İnsigniada da kullanılmakta olan şanzımalardır. Bu tip şanzımanlarda ilk kalkış ve düşük hızlarda gerekli olan torku sağlamak amacıyla krank mili ile şanzıman arasında yer alan, bir nevi turbo türbinlerine benzeyen ve yağ basıncıyla çalışan kapalı bir devre olan tork konvertörü yer alır. Tork konvertörü(modeline göre değişmekle birlikte) genellikle 70 km/s ve üzeri hızlarda sabitlenir ve dönme hareketi yapmadığından dolayı bu hızlarda ısınma olmaz. Fakat daha düşük hızlarda ve özellikle dururken dönme hareketi ve karşılıklı basınç dolayısıyla tork konvertöründe ısınma meydana gelir. Tork konvertörünün aşırı ısınması ile birlikte şanzıman yağı da kalitesini kaybetmişse, buna ağlı arızalar meydana gelebilir. Dolayısıyla bekleme halinde tork konvertörünün aşırı ısınmasını önlemek amacıyla vitesi N konumuna çekmek mantıklı bir uygulamadır. YALNIZ gördüğüm o ki; tam otomatik şanzıman arızalarının önemli bir kısmı şanzımanın elektronik devresi olan beyinden ve buna bağlı olarak dişlileri yavaşlatan küçük balatalardan kaynaklanmaktadır. Şöyle ki; vitesin konumu P,R,N,D koumları arasında gezdirirken ve D konumunda vitesler değişirken, ilgili şanzıman dişlisi ile motorun devrini eşleştirmek için söz konusu dişliye fren uygulayan bu küçük balatalar ve yağ basıncı ile çalışan şanzıman beyni, vites kolu ile gereğinden fazla oynanması durumunda ömürlerini daha çabuk tamalamaktadırlar. Sürekli vites değişimi bu parçaların daha çabuk aşınarak arızalara sebebiyet vermektedir.

        Özetlersek; tork konvertörlü şanzımanlarda vitesin konumunu sürekli değiştirmek, tork konvertörünün ısınmasını önlese bile diğer parçalara zarar vermektedir. Önerilen uzun süreli beklemelerde N konumuna alınmalı fakat kısa süreli beklemeler ve dur-kalk trafikte vitesin D konumunda kalması şanzıman ömrü açısından daha faydalı olacaktır.

        Yarı otomatik şanzımanlar için olan hususu merak eden olursa paylaşabilirim.
        34 ST 579 '09 C180 Kompresor

        BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

        Yorum


        • #19
          Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

          @ratip

          Güzel bilgiler bunlar...
          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

          Yorum


          • #20
            Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

            peki hareket halindeyken N ye atıp boşta gidince zararı oluyormu şanzımana? Ve yine yokuş aşağı giderken N ye alıp düzlüğe gelince geri hareket halindeyken D ye geçmek sıkıntı yaratırmı ?
            Moondust Grey:Ford Tourneo Connect Glx+Plus Pack &Asteroid Grey:Opel Insignia 1.6T SIDI Cosmo Active Select

            Yorum


            • #21
              Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

              Orjinal yazı sahibi: anlknd
              peki hareket halindeyken N ye atıp boşta gidince zararı oluyormu şanzımana? Ve yine yokuş aşağı giderken N ye alıp düzlüğe gelince geri hareket halindeyken D ye geçmek sıkıntı yaratırmı ?
              Hareket halindeyken boşa attığınızda bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum, zira şanzımana binen yük azalmaktadır. Fakat tekrar D moduna almanız gerektiğinde yüksüz durumda olan şanzımana bir anda yük bineceğinden ayrıca olası bir vites kararsızlığında motora da zoraki bir yük bineceğinden gayet zararlı bir uygulama olacaktır.
              34 ST 579 '09 C180 Kompresor

              BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

              Yorum


              • #22
                Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

                Orjinal yazı sahibi: anlknd
                peki hareket halindeyken N ye atıp boşta gidince zararı oluyormu şanzımana? Ve yine yokuş aşağı giderken N ye alıp düzlüğe gelince geri hareket halindeyken D ye geçmek sıkıntı yaratırmı ?
                Boşa alıp gitmek de, geri hareket halindeyken aracı tamamen durdurmadan D'ye almak da zararlıdır. Yapmayınız.
                2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

                Yorum


                • #23
                  Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

                  otomatik araçlarda hareket halindeyken boşa almayı pek önermezler

                  Ama yeni araçlarda sorun olacağını düşünmüyorum sadece boşa alayım derken Geri vitese atmayın



                  2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

                    Orjinal yazı sahibi: FacomX
                    otomatik araçlarda hareket halindeyken boşa almayı pek önermezler

                    Ama yeni araçlarda sorun olacağını düşünmüyorum sadece boşa alayım derken Geri vitese atmayın
                    Girmez zaten kilit var.
                    2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

                    Yorum


                    • #25
                      Merhaba herkese benim de kafama takılan bir soru var.araca bindiğimde frene basıp aracı çalıştırıyorum vites P konumundayken park frenini indirip D ye alıyorum bu doğru mu yoksa aracı çalıştırdıktan sonra vitesi D ye alıp park frenini indirmek mi doğru?
                      [center]
                      1.6cdti sport 
                      GREY HURRICANE [center]

                      Yorum


                      • #26
                        yanlış hatırlamıyorsam zaten elektronik fren çekikken d ye aldığınızda Boşa çıkartıyor, en kötü ihtimal gaza basınca freni iptal ediyor, lakin ben alışkanlık olarak, ayağım frende Elektronik freni indirip öyle vites geçişi yapıyorum ki bence en doğrusu budur.
                        1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                        Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                        Yorum


                        • #27
                          Ben de frene basıyorken elektronik freni indirip vitesi P'den D'ye alıyorum.sanırım şanzımana bir zarar vermeyiz.
                          [center]
                          1.6cdti sport 
                          GREY HURRICANE [center]

                          Yorum


                          • #28
                            Orjinal yazı sahibi: deniz57 View Post
                            Ben de frene basıyorken elektronik freni indirip vitesi P'den D'ye alıyorum.sanırım şanzımana bir zarar vermeyiz.
                            bu şekilde neden zarar veresiniz ki? olması gereken bu.
                            1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                            Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                            Yorum


                            • #29
                              Bir kaç yerde vitesi D'ye alıp elektronik freni öyle indirdiklerini gördüm acaba yanlış mı yapıyorum diye kafama takıldı
                              [center]
                              1.6cdti sport 
                              GREY HURRICANE [center]

                              Yorum


                              • #30
                                Bizim araçlarda en sevdiğim şeylerden biri manuele alıp araç hareket etmeden önce vitesi 2 ye atınca araç 1 den 2 nin sonuna kadar gayet güzel hızlanıyor. Hatta mesela ışıklarda durunca vites hala 2 de duruyor ve siz gaza basınca yine 2.vitesten hareket ediyor. Otomatikte ise hızınız azalınca durmanıza bile gerek kalmadan 1 e çekiyor vitesi, manuelde ise 2 ile devam ediyor. Siz tamamen durmazsanız 1 çekmiyor. Bu dediğimi yapınca hiçbir zaman 1.i görmüyorsunuz. Düz yolda araç hareket etmeden direkt 3 e atıp bir de öyle deneyecem valla. Ben aracımı bikaç aydır manuelde sürüyorum. Vites geçişlerini kendim belirliyorum, otomatiğe göre çok daha güzel keyifli akıcı bir sürüş oluyor. Alışmam zaman alır dedim ama 2.günde alıştım..
                                @Murat
                                2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X