Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

    Merhaba,

    Forum içi arama yaptım ama sonuç göremedim. Sorum şu; trafik, kırmızı ışık ya da başka herhangi bir nedenle aracınızı kısa süreliğine duraklattığınızda aracınızı P, N ya da D konumlarından hangisinde tutuyorsunuz? Bu işin doğrusu nedir? Opelin bir resmi açıklaması var mı ya da klavuzda gören okuyan var mı?

    Ben genelde N'ye alıyorum. Eğer daha da uzun bir kırmızı ışıksa önce park frenini çekip sonra P konumuna alıyorum, hareketten önce ilk olarak park frenini indiriyorum sonra D konumuna alıyorum. Bu süreç boyunca ayağım hep frende oluyor.

    Ama yaptığımın doğru olup olmadığından emin değilim. Tüm forumlarda kafalar karışık. Yetkili bir makamdan bir cevap gelmediği için herkes kendi yaptığını doğru kabul ediyor ve kendince bir izahatta bulunuyor. Ben araç yükte kalmasın ve tork konvertörü zorlanmasın diye N'ye alıyorum. D'de kalınca aracın itmeye devam ettiğini hissediyorum, aslında tork konvertörünün ben frene basarken ısıyı arttırmamak için zaten yükü azalttığını biliyorum ama nedense içime sinmiyor P uzun işi olduğu için daha uzun duraklamalar için tercih ediyorum zira her seferinde park frenine asılmak indirmek vs zor geliyor. Bu arada park freni kullanma sebebim P modunda aracın tüm yükünü dişlilere yüklememek. D'ye alıp katırt diye bir ses duymak ve aracın sallanması zaten nedenini açıklıyor

    İnsignia ailesi olarak görüş ve önerilerinizi merak ediyorum.

    Selamlar.
    2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

  • #2
    Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

    Kısa süreli beklemelerde D de durmasında sakınca yok.
    Işıkta veya yoğun trafikte durmalarda N de beklemek gerekiyor.
    Aracın stop durumu söz konusu ise P ye almadan aracı terk etmemek gerekiyor.
    Bunlar otomatik vites aracın kullanımı ile ilgili ustamın sürekli tembihledikleri şeylerdi zamanında.

    Arkadaşın mazda 3 otomatik vites aracını kullandım şu sıralar, üstteki yazdıklarımı uyguladım,hiç sorun yok, bu arada aynen dediğiniz gibi, D de araç sürekli ileri gitmek istiyor.
    O nedenle kısa süreli dur kalklarda dahi N konumuna aldığım çok oldu.
    Hafif rampa yukarı mesela D ye alınca ve ayağı frenden çekince araç geri de kaymıyor, ileri de gitmiyor diyelim, ama D konumunda aracın ilgili ekipmanlarını sürekli aktif tuttuğumuz için yoruluyor. Ben o şekilde bile N ye alıp el frenini çekiyorum.
    Üşenmemek lazım.
    Hatam varsa ustalar düzeltir.
    Sizin kullanım şekliniz ustamın bana tavsiyelerine göre gayet doğru..
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

      Trafikte kısa süreli ise ve trafik dur kalk şeklinde ise D,
      Işıklarda beklerken, yani süreli beklemede N,
      Eğer araçtan inmek durumunda iseniz kesinliklr P+ el freni...

      Yorum


      • #4
        Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

        Ben de yıllardır otomatik ve triptronik vitesli araçları ışıklarda, beklemelerde N'ye atarak kullandım, şimdiye kadar hiç şanzıman tamirine ihtiyaç duymadım. Insignia'nın otomatik viteslilerinde P'ye alınca o sarsıntı oluyor mu? Arada sırada eşimin otomatik hyundai ix35'ini kullanıyorum, vites geçişlerinde kesinlikle o kasılma olmuyor.
        ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

        Yorum


        • #5
          Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

          Hasan abi +1
          ışıklarda P'ye almayı gereksiz görüyorum, freni illaki bırakmak istiyorsanız N'de el freni çekmek yeterlidir
          InsigniaTEAM

          Yorum


          • #6
            Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

            Valla Hiç Otomatik Araç Kullanmadım Nasib olursa 20-30 yıl sonra bu bilgiler bana da faydalı olmuş olacak
            '' Ya Ganiyy, Ya Muğni... ''
            '' Melik-i Muktedirsin Ya ALLAH ''

            Yorum


            • #7
              Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

              Herkese teşekkürler, ben aynen yaptığım gibi yapmaya devam ediyorum ozaman...
              2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

              Yorum


              • #8
                Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

                Yeni jenerasyon otomatik vitesler ayak frende iken ve vites "D" iken arac bostaymis gibi davraniyor sonuc olarak fark etmiyor otomatik vites beyni daha akilli oldu



                2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

                  Orjinal yazı sahibi: FacomX
                  Yeni jenerasyon otomatik vitesler ayak frende iken ve vites "D" iken arac bostaymis gibi davraniyor sonuc olarak fark etmiyor otomatik vites beyni daha akilli oldu
                  Fatih bey, dediğiniz gibiyse çok güzel, N ye almayı bırakır çoğu kişi bunu okuduktan sonra artık
                  Yeni jenerasyon derken en çok ne kadar geriye gidebiliyoruz yıl olarak?
                  @Murat
                  2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

                    Yeni nesil DSG şanzımanlarda durma eylemi gerçekleştikten 2 saniye sonra vitesi N moduna alınmış gibi devir 600 lere düşüyor, yalnız durduğunuz müddetçe ayağınız hep frende olmasıı lazım, frenden çekincede 2 saniye içinde rölanti 900-1000 devirlere gelip hareket etmekte...

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

                      Kısa süreli kırmızı ışık beklemelerinde fren ile birlikte N konumunda kalmak doğru.
                      D konumunda iken araç sürekli kavramada olduğu için rölanti sarfiyatı (bende 1,2 litre)
                      yüksek oluyor, oysa N konumunda 0,9/1 litre mertebesine düşüyor;D konumuna nispeten
                      gayet iyi bir sarfiyat, devir tasarruf devri

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

                        Orjinal yazı sahibi: FacomX
                        Yeni jenerasyon otomatik vitesler ayak frende iken ve vites "D" iken arac bostaymis gibi davraniyor sonuc olarak fark etmiyor otomatik vites beyni daha akilli oldu
                        Evet doğrudur. Aynen öyle yapıyor, hatta araç frenden ayağınızı çekerken hafif bir yüke binme hissi veriyor. Bunu biliyorum ama en yukarda belirttiğim gibi içim el vermiyor nedense Aklıma takılan bir konu da şu, bu özellik var evet ve dervrede ama araç hala yükte gibi davranıyor ve N'ye alınca bir rahatlama geliyor araca. Yani sanırım araç yükten tamamen kesilmiyor olabilir. Bu konuda bir bilginiz var mı?
                        2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

                          Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY
                          Kısa süreli kırmızı ışık beklemelerinde fren ile birlikte N konumunda kalmak doğru.
                          D konumunda iken araç sürekli kavramada olduğu için rölanti sarfiyatı (bende 1,2 litre)
                          yüksek oluyor, oysa N konumunda 0,9/1 litre mertebesine düşüyor;D konumuna nispeten
                          gayet iyi bir sarfiyat, devir tasarruf devri
                          Evet, yakıt sarfiyatı bende de hemen hemen aynı. Tasarruf konusuna bir şey diyemiyorum, ne kadar farkeder veya bu fark kıymetli midir bilemem ama benim odak noktam aslında parçaları korumak, tork konvertör ısısını minimize etmek, yağ ömrünü ve kalitesini olumsuz etkilememek vs...
                          2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

                            Herkesin ortak söylediği nokta, kısa süreli beklemelerde (kırmızı ışık veya yoğun trafik) N konumunda frene basarak veya yokuş yukarı ise N+el freni çekmek.
                            Anlık beklemelerde D de durup frene basmakta sakınca yok diyoruz bu durumda.

                            Arkadaşın mazda 3 ünde de anlık tüketimde D de durup frene bastığımda 1.1lt gösteriyor. Sonra 0 a iniyor. Ancak N de frene basınca 0,9/0,8lt gösteriyor, sonra 0 a iniyor.
                            Çalışma mantıkları sanırım birbirine yakın.
                            Parça korumak ve uzun ömürlü motor kullanımı için boşta N de beklemek en ideali sanırım.
                            @Murat
                            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Trafikte beklerken aracı N, P ya da D konumlarından hangisinde tutmak daha doğru

                              Mercedesin start-stop sistemi güzel,dururken frene tam basıldığında araç stop ediyor.Frene az basarsanız araç yükte kalıyor dur kalk trafik için.
                              Kiraladığım araçlarda bile ışıklarda N ye çekerim hem alışkanlık hem mili servet.
                              http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

                              Ellere yar oldu
                              2.0 CDTI
                              Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

                              5.25 Xdrive ///M(azot) Power

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X