Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Rolenti Sorunu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Rolenti Sorunu

    Orjinal yazı sahibi: Hakan Uygur
    Vay vay vay valla konu açılmasa bilmeyeceğiz...bende de aracı ilk çalıştırdığın zaman bin devirin üstünde çalışıyo ya insignialar o ara ibre çok hafif aşağı yukarı inip çıkıyo sonrasında devir düşüyo zaten 40 sn de falan..sonrası araçta birden rolanti düşüyo gibi oluyodu saniye bile sürmeyen bi titreme oluyo hani klimayı açarsınız ya birden onun vermiş olduğu hissiyatın ta kendisi..benim araç 12 model yalnız 25 binde byük bi sorun olduğunu düşünüyodum fakat makyajlı kasalardada yapıyor olmasına anlam veremedim bu kdr çok kişinin karşılaşması şaşırttı beni düzenli bakıma gidip gelen araçlar nasıl olurda yapar bunu çözüm olarak servise gittim çarşamba için randevu verdiler yukarda da belirtilmiş alın bendende o kdr paranoya yaptım garaja inip futmadan aracı dinliyorum..
    Sıkıntının aynisi bende de var, bir kaç kez servise gittim sıkıntı yok dediler. Halen öyle kullanıyorum aracım 2010 model benzinli

    Yorum


    • #17
      Ynt: Rolenti Sorunu

      Orjinal yazı sahibi: Davudx
      Orjinal yazı sahibi: Hakan Uygur
      Vay vay vay valla konu açılmasa bilmeyeceğiz...bende de aracı ilk çalıştırdığın zaman bin devirin üstünde çalışıyo ya insignialar o ara ibre çok hafif aşağı yukarı inip çıkıyo sonrasında devir düşüyo zaten 40 sn de falan..sonrası araçta birden rolanti düşüyo gibi oluyodu saniye bile sürmeyen bi titreme oluyo hani klimayı açarsınız ya birden onun vermiş olduğu hissiyatın ta kendisi..benim araç 12 model yalnız 25 binde byük bi sorun olduğunu düşünüyodum fakat makyajlı kasalardada yapıyor olmasına anlam veremedim bu kdr çok kişinin karşılaşması şaşırttı beni düzenli bakıma gidip gelen araçlar nasıl olurda yapar bunu çözüm olarak servise gittim çarşamba için randevu verdiler yukarda da belirtilmiş alın bendende o kdr paranoya yaptım garaja inip futmadan aracı dinliyorum..
      Sıkıntının aynisi bende de var, bir kaç kez servise gittim sıkıntı yok dediler. Halen öyle kullanıyorum aracım 2010 model benzinli
      bi servise gitmeni tavsiye ederim abi tekrardan bi güncelleme yapsınlar tekrar bi baksınlar..illaki bi sorun varsa hallolmasından başka çare yok gerçekten huzursuz edici bi durum

      Yorum


      • #18
        Ynt: Rolenti Sorunu

        Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer
        benim 3000 km sonra ilk bakımım olacağı için ayrıca garanti dışı kalmaması adına yetkili serviste muhtemelen Odakta yaptıracağım. yağ değişimi esnasında karter temizliği gibi şeyler talep edebiliyomuyuz würthle falan. yani şu km ye kadar bir sorunum olmadı titreme , motor gürültüsü, tıkanma vs ile ilgili, bunu koruyabilmek adına ekstra işlem önermelimiyim? hadi ben önerdim o arkadaşlarımız ilgilenir mi ?
        abi şimdi nasıl söylesem illa aracın garantisi için gitme aracının her anlamda yapılan işlemin garantisi için git dışardaki usta ağzıyla kuşta tutsa yaptığı iş kullandığı parça ne kdr iyide olsa kötü bi durumda size yardım edecek son kişi..servisin en kötüsü bile sırf araç oraya gidiyo dye bi sıkıntı halinde suçun çoğunluğunu kendi üzerine alıyo almak zorunda da..araçta birşey yaşamamk için nasıl bi önlem alınır bilmiyorum sanırım öyle bi önlem yoktur..düzenli bakım km nin gerektirdiği değişikliklerin araçta yapılması bu kdr onun dışında başka birşey oluyosa kader kısmet artık..şunada değinmek isterim opel olarak araçlarını en iyi bilen odak tr'de onlardan başka aracında dalında profesyonelleşen kimse yok..2 kuruş fazla olsun gönlünüz rahat olsun

        Yorum


        • #19
          Ynt: Rolenti Sorunu

          yok kardeşim yanlış anladın sanırım yağ haznesinin iç temizliği için yapılan uygulamalar aslında her yağ değişiminde yapılsa hiç bir tortu bırakılmasa daha sağlıklı olur, bakıma gittiğimde bunuda önereceğim.
          1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
          Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

          Yorum


          • #20
            Ynt: Rolenti Sorunu

            Orjinal yazı sahibi: Davudx
            Orjinal yazı sahibi: Hakan Uygur
            Vay vay vay valla konu açılmasa bilmeyeceğiz...bende de aracı ilk çalıştırdığın zaman bin devirin üstünde çalışıyo ya insignialar o ara ibre çok hafif aşağı yukarı inip çıkıyo sonrasında devir düşüyo zaten 40 sn de falan..sonrası araçta birden rolanti düşüyo gibi oluyodu saniye bile sürmeyen bi titreme oluyo hani klimayı açarsınız ya birden onun vermiş olduğu hissiyatın ta kendisi..benim araç 12 model yalnız 25 binde byük bi sorun olduğunu düşünüyodum fakat makyajlı kasalardada yapıyor olmasına anlam veremedim bu kdr çok kişinin karşılaşması şaşırttı beni düzenli bakıma gidip gelen araçlar nasıl olurda yapar bunu çözüm olarak servise gittim çarşamba için randevu verdiler yukarda da belirtilmiş alın bendende o kdr paranoya yaptım garaja inip futmadan aracı dinliyorum..
            Sıkıntının aynisi bende de var, bir kaç kez servise gittim sıkıntı yok dediler. Halen öyle kullanıyorum aracım 2010 model benzinli
            Abiler aynı sıkıntı bende var . 1 ay oldu aracı alalı , turbolara ısınsın diye aracı rolantide bekletiyorum biraz.O sıra farkettim. böyle hırlıyor gibi sanki bi dalgalanma var. Ara sıra da sanki bi tizden kayış sesi duyar gibi oluyorum. Ustaya götürüdüm bişey yok dedi. Sizce servise götürmelimiyim ? ( Aracı odak 2. el den almıştım onlarda 10 numara motor sıfır sorun demişlerdi )

            Yorum


            • #21
              Ynt: Rolenti Sorunu

              Arkadaşlarımızın çoğu zaten biliyordur, belki bilmeyenlerimiz de vardır diye yazıyorum.
              Rölanti sorunu olarak tarif ettiğiniz olay ‘otomatik jikle’ kaynaklı olup aslında bir sorun
              değil, tersine motoru koruma amaçlı bir önlemdir.

              Otomatik jikle, benzinli araçların (motosiklet dahil) hemen hepsinde vardır. Sabah (veya motorun
              soğuk olduğu herhangi bir zamanda) ilk çalıştırmada ,motorun normal çalışma sıcaklığına ulaşana
              kadar hızlıca ısınmasını sağlamak maksatlı bir düzenektir.

              Otomatik jikle, motorun 1200 d/d cıvarında birkaç dakika (yaz mevsiminde daha kısa) çalıştırılması
              ile işlevini tamamlar ve devre dışı kalır. Bundan sonra araç normal rölanti devri olan 900 d/d ile çalışmaya
              devam eder.

              Otomatik jiklenin devrede olduğu süre boyunca, özellikle yazın, beklemeden (rölati devri ile) yol alabilirsiniz.
              Bu sırada önemli olan 2000 devir dakikayı geçmeden yürümek, motor ve turbonun yağlanmasına fırsat
              sağlamaktır. Hararet göstergesinin ibresi kalktığında normal sürüşünüze devam edebilirsiniz.
              Yetkili servisteki ustalar, bu meseleyi şoför arkadaşlara kısaca anlatıp endişelerini gidermek yerine
              ‘normal, araçta sorun yok’ deyip gönderiyorlar, bence sorun olan budur

              Yorum


              • #22
                Ynt: Rolenti Sorunu

                Araç rölantide birkaç sn hırlaması normaldir. Bekledikçe hırlama olacaktır. Fakat bu, 3 - 5 sn sürüp normal rölantiye gelmeli.
                Nadiren de olsa, sıcak motor durdurulup, tekrar çalıştırdığında hırlama 10 sn yi geçebilir. Bu, o2 ve yakıt karısımı ayrlama esnasında duyulan hırlamadır. Sizinki bundan farklı ise,
                yine yakıt hava karışımı düşünülüp ama yakıtı ve havayı ayralayamama durumu akla gelebilir...
                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                Yorum


                • #23
                  Ynt: Rolenti Sorunu

                  Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY

                  Yetkili servisteki ustalar, bu meseleyi şoför arkadaşlara kısaca anlatıp endişelerini gidermek yerine
                  ‘normal, araçta sorun yok’ deyip gönderiyorlar, bence sorun olan budur
                  doğru.
                  CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                  SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: Rolenti Sorunu

                    Merhaba,

                    1.6 turbo 180 ve 1.4 turbo 140 hp olan motorlar için NGK BKR7EIX buji deneyip rölantide dalgalanma sorunu çözülüyor mu deneyebilirsiniz.

                    1.6 sidi 170hp olanlar için bilemeyeceğim.
                    Life begins @ 4000 RPM

                    Yorum


                    • #25
                      Ynt: Rolenti Sorunu

                      Orjinal yazı sahibi: ekalkici
                      Merhaba,

                      1.6 turbo 180 ve 1.4 turbo 140 hp olan motorlar için NGK BKR7EIX buji deneyip rölantide dalgalanma sorunu çözülüyor mu deneyebilirsiniz.

                      1.6 sidi 170hp olanlar için bilemeyeceğim.
                      Bu bilginin sebebi ve kaynağı ?
                      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                      Yorum


                      • #26
                        Ynt: Rolenti Sorunu

                        Orjinal yazı sahibi: aSya
                        Orjinal yazı sahibi: ekalkici
                        Merhaba,

                        1.6 turbo 180 ve 1.4 turbo 140 hp olan motorlar için NGK BKR7EIX buji deneyip rölantide dalgalanma sorunu çözülüyor mu deneyebilirsiniz.

                        1.6 sidi 170hp olanlar için bilemeyeceğim.
                        Bu bilginin sebebi ve kaynağı ?
                        Kendi aracımdan biliyorum, Aracımda performans veya yakıt tüketimi olarak anormallik yoktu fakat rölantide devir sayacında hafif oynamalar oluyordu. NGK BKR7EIX'leri takalı yaklaşık 15 bin km oldu o zamandan beri hiçbir sorun yok. Eğer bu sorunu yaşayan arkadaşların oto elektrik malzemesi satan vb.. tanıdık arkadaşları varsa deneyebilirler belik faydası olur.
                        Life begins @ 4000 RPM

                        Yorum


                        • #27
                          Ynt: Rolenti Sorunu

                          Bu kadar kişide aynı şeyin olması bir sıkıntının işareti olmasa gerek, demek ki rolanti diye bir sıkıntı yok arabada. Şaman bey güzel açıklamış, yola devam :-))

                          Yorum

                          İşleniyor...
                          X