Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Şanzımanda uğultu ve yetkili servis tavsiyesi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Şanzımanda uğultu ve yetkili servis tavsiyesi

    Araç açıldı şanzıman bilyaları grup halinde değişecek açmışken zaten sertleşme vardı debriyaj balatası ve rulmanıda değişecek suan parçaları istediler ctesi alırım muhtemelen aracı faturayla birlikte fiyat bilgiside paylaşırım.
    2010 INSIGNIA SEDAN COSMO 1.6T 180HP MT6

    Yorum


    • #17
      Ynt: Şanzımanda uğultu ve yetkili servis tavsiyesi

      Orjinal yazı sahibi: aSya
      MT6' ların büyük düşmanı ATF dir. Muhtemelen şanzımanda ATF koyulmuş olabilir zamanında?
      Ali Bey;

      Bilgileriniz için teşekkür ederim. Bu atf yagmıdır? Sanzuman açıldığı için yagda değişecek görüşeyimde tekrar ondan koymasınlar. farkı neyse veriririz (battı balık yan gider.) ATF konusunda aydınlatırsanız sevinirim.
      2010 INSIGNIA SEDAN COSMO 1.6T 180HP MT6

      Yorum


      • #18
        Ynt: Şanzımanda uğultu ve yetkili servis tavsiyesi

        Automatic transmission fluid

        Otomatik sansıman yagı anladığım kadarıyla zannetmiyorum öyle bişey yaptıklarını daha önce ancak simdide yapmazlar herhalde yetkili servis göz göre göee manuel sansımana otomatik için üretilen bişeyi koymaz herhalde. arayıp teyit almalımıyım?
        2010 INSIGNIA SEDAN COSMO 1.6T 180HP MT6

        Yorum


        • #19
          Ynt: Şanzımanda uğultu ve yetkili servis tavsiyesi

          EVet, Yetkili servis bile göz göre göre bilmedikleri için, parça kodunu bunca sene yanlış okudukları için ATF koymuşlardır. Gerçekte Sae ep80 dir şanzıman yağı.
          Her kırmızıyı ATF zannediyorlar. ATF basınçlı sistemler için bir çeşit hidroliktir. Direksiyon sisteminde kullanılır. Tam otomatiği bilemem ama, Yarı otomatik içinde şanzıman için 75W80 koymuştuk. Otomatik hidrolik için ayrı bir yağ sistemi olabilir. Tam emin değilim. Onun mevzu su daha ayrı.
          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

          Yorum


          • #20
            Ynt: Şanzımanda uğultu ve yetkili servis tavsiyesi

            Teşekkür ederim yarın özellikle arayıp bilgi alacagım ve sae ep80 konusunda diretecegim. Atf koymaları durumunda cıngar çıkaracagımı belirtirim olmazsa
            2010 INSIGNIA SEDAN COSMO 1.6T 180HP MT6

            Yorum


            • #21
              Ynt: Şanzımanda uğultu ve yetkili servis tavsiyesi

              Aracı bugün aldım servisten biraz tuzlu oldu ama çok farketti araç. Ali bey şanzıman yagındaki uyarınız için teşekkür ederim ancak servis o durumun bilincinde cevap verdi çogu yerde yag eksik görüldüğünde vs ATF ile tamamladıklarını bunlarında kendilerine ciddi zararlarla döndüklerini belirtti.

              Yapılanlara gelince;
              1-Sanzıman yagı ve grup bilyeleri komple değişti ( ugultudan eser kalmadı vites geçişleri rahatladı. Araclarımızın vites gecişleri normalde kemikli olsada ben bariz bi rahatlama farkettim eskiye nazaran)
              2- manifoltta çatlak vardı bende gördüm daha önce kaynak yapmıştı aynı servis 6 ayda tekrar açılmış. Biz buna o zaman niye kaynak yapmışızki bunlar kaynak tutmuyo zaten dedi şaşkınlıkla niye öyle bişey dedi bilmiyorum boştan yere yaptıkları kaynak ve işçiliği daha önce ödemiş oldugum için pazarlıkta kullandım. Manifoldun turboyla birlikte geldiğini ayrı ayrı temin edemediklerini belirttiler turbo salyangozu ve egzos manifoldu değişti. Önceden dizel araca biniyomuşum meger çok bariz bir şekilde duydugum gürültülü motor sesi normale döndü) turboda yenilenmiş oldu. Eski malzemeleride aldım yine olurya lazım olur yada turboyu 2.el olarak değerlendirip satabilirsem maliyeti düşürmüş olurum.
              3.debriyaj balatası ve rulmanı değiştirildi şanzıman inmişken zaten aklımdaydı debriyajda baya sertleşmişti zaten. Volanın durumu iyi olduğu için gerek kalmadı.
              4. Manifold değiştirilirken farkedilen deforme olmuş su hortumu değiştirildi. Baya kötü haldeydi kopsa falan dert oluştururdu herhalde.
              5. İndirimli diye 249 liraya periyodik bakımı kasımda yaptırmıştım koydukları yag muhtemelen varil yag kullanmışlardı bu durum hoşuma gitmediği için 4000km geçmiş olmasına ragmen motor yagınıda degiştirdik tekrar.
              6. Ufak tefek işçilikler vardı onları hallettirdim arka kapıdan ses geliyodu makam perdesinin içine 50 kuruş düşürülmüş o ses yapıyomuş kumbaradan 50 kuruş çıktı dedi usta

              Sonuç itibariyle yetkili servis olmasından kaynaklı tuzlu bi maliyet ortaya çıktı ve bir haftada aractan uzak kaldık ancak servise bırakmaya giderken yanımda olan arkadasım bile çok anlamam ama bariz sessizmiş araba eski halinde gerçekten çok ses vardı dedi.

              Maliyet derkende 8000 den kapı açıp satış müdürününde tanıdık vs muhabbeti 5000e bitti hepsi ama 5000de gerçekten agır oldu. Yapacak bişey yok en azından gönül rahatlığıyla bineceğiz.

              2010 INSIGNIA SEDAN COSMO 1.6T 180HP MT6

              Yorum


              • #22
                Ynt: Şanzımanda uğultu ve yetkili servis tavsiyesi

                Küçük bi sorum daha var; debriyaj balatasının yeni olmasından dolayı "alışana kadar" diye bi tabir varya bizde. bu alışma süresinde balata yeni olması sebebiyle ne gibi tepkiler verebilir. Ve bu süre zarfında kaçınılması gereken durumlar varmıdır?
                2010 INSIGNIA SEDAN COSMO 1.6T 180HP MT6

                Yorum

                İşleniyor...
                X