Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Opel'in yeniden yapılanma planları...

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Opel'in yeniden yapılanma planları...

    Opel'in yarısı GM yöneticilerinden, diğer yarısı da 40,000 kişilik işgücü içinden seçilmiş üyelerden oluşan yönetim kurulu, bugün yaptığı toplantıda yönetim tarafından hazırlanan ve şirketi sürdürülebilir kârlılığa geri döndürmeyi hedefleyen orta vadeli iş planını onayladı. Söz konusu plan yeni ürünlere yapılacak önemli yatırımlarla birlikte yeni bir satış ve marka stratejisini içeriyor. GM Başkan Yardımcısı ve Opel Yönetim Kurulu Başkanı Stephen Girsky, verdiği demeçte "Bugün onaylanan plan Opel için güçlü bir geleceğin ilk adımlardır. GM Opel'in arkasındadır, yönetimi ve iş gücünü desteklemektedir" dedi. 2016 yılı sonuna kadar olan süreyi kapsayan plan ürün portföyüne çok büyük yatırımlar yapılmasını, ihracat gelirlerinin artırılmasını, materyal, mühendislik ve geliştirme masraflarında tasarruf yapılmasını ve PSA grubu ile başlatılan işbirliğinden ek tasarruflar sağlanmasını öngörüyor. Bununla birlikte, plan ile ilgili detaylar henüz açıklanmış değil, ayrıca Opel'in ne zaman kârlılığa dönebileceği konusunda da bir yorum yapılmadı. 2010 yılındaki 1,95 milyar dolarlık işletme zararının ardından, bu rakam geçen yıl 747 milyon dolara kadar düşürülmüştü. Opel sendika lideri Wolfgang Schaefer-Klug, "GM tarafından verilen bu destek Avrupa'daki Opel üretim ve mühendislik lokasyonlarının GM grubu için ne kadar önemli olduğunu göstermektedir" dedi. Yeni marka stratejisi hakkında bilgi verilmemekle birlikte, Opel icra başkanı Karl-Friedrich Stracke geçen hafta yaptığı açıklamada model fiyatlarında ayarlamalar yapılacağını ve bu sayede araçların markanın geleneksel müşteri tabanı tarafından satın alınabilirliğini artırmayı hedeflediklerini söylemişti. Stracke ayrıca Avrupa'daki ekonomik krize rağmen yatırımlarında kesinti yapmayacaklarını ve 2014 sonuna kadar yeni modellere yapacakları yatırımın 11 milyar euro civarında olacağını da açıklamıştı.

    MUNICH -- General Motors Co.'s Opel/Vauxhall division said its supervisory board today voted in favor of a midterm business plan aiming at bringing the unit back to sustainable profitability. The plan includes major investments in new products, combined with a new sales and branding strategy, Opel said in a statement. "The plan approved today paves the way for a strong future for Opel. GM stands behind Opel and supports management and labor," said GM Vice Chairman Stephen Girsky in the statement. Girksy chairs Opel's board, which is split up evenly between representatives from GM and elected delegates from the 40,000 odd workers at Opel and its UK sister brand Vauxhall. The business plan for the four years through the end of 2016 entails "massive" investments in the product range, an increase in exports, cuts in material, engineering and development costs as well as added savings from GM's alliance with PSA/Peugeot-Citroen. No concrete details were provided, nor did Opel say when it expected to return to the black, however. Its underlying operating loss narrowed last year to $747 million from $1.95 billion in 2010. "The support of GM shows just how important European engineering and the European sites of Opel and Vauxhall are for the group," said Opel's top labor leader, Wolfgang Schaefer-Klug. Opel gave no further details on its new brand strategy, but last week Opel CEO Karl-Friedrich Stracke told the Automotive News Europe Congress that the brand will make pricing adjustments to its cars to make them more affordable to the carmaker's traditional mass-market customer base. Stracke also said the unit will not reduce investments in new products despite Europe's debt crisis. In May, Opel said it will invest about 11 billion euros through 2014 in new models.
İşleniyor...
X