Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Opel Ampera'ya Euro NCAP'den 5 Yıldız

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Opel Ampera'ya Euro NCAP'den 5 Yıldız

    http://www.youtube.com/watch?v=gnyXYRkjiV0
    InsigniaTEAM

  • #2
    Ynt: Opel Ampera'ya Euro NCAP'den 5 Yıldız

    Test Sonuçları güzel

    Videonun sonunda ki teste, sürücü koltuğundaki sistemi anlatmaya çalışmışlar bazı arkadaşlarımız kafalıkları çıkarıp lcd taktırıyorlar



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Ynt: Opel Ampera'ya Euro NCAP'den 5 Yıldız

      İçim gidiyor valla biz bulamıyoruz adamlar düz duvara vuruyor arabayı.. :P

      Yorum


      • #4
        Ynt: Opel Ampera'ya Euro NCAP'den 5 Yıldız

        Opel TR Facebook sayfasından;

        Yeni otomobillerin çarpma testlerini gerçekleştiren EuroNCAP, Opel Ampera'ya çarpışma testinden 5 yıldız verdi! Böylece Ampera, emniyet seviyesi maksimum bir elektrikli otomobil ünvanını kazandı.

        Yorum


        • #5
          Ynt: Opel Ampera'ya Euro NCAP'den 5 Yıldız

          şu anda her binek neredeyse 5 yıldıza sahip, bence yaya güvenliğini artık ön plana çıkarmak lazım, Allah korusun bir insana çarparsak onun ölmesini önleyecek sistemler olmalı kanaatindeyim. bunu amperayı aşağılamak için söylemedim yanlış anlaşılmasın, tabii ki bu opel için güzel bir şey


          http://www.euroncap.com/results/opel.../2011/443.aspx

          Yorum


          • #6
            Ynt: Opel Ampera'ya Euro NCAP'den 5 Yıldız

            esas test budur insignia maşallah yemşeyil

            http://www.euroncap.com/results/opel.../2009/352.aspx

            Yorum


            • #7
              Ynt: Opel Ampera'ya Euro NCAP'den 5 Yıldız

              Yaya çarpmaları için ön tampon plastik ve esnek üretiliyor ayrıca şehir içi 50 Km/h hız sınırıda yine yayalar için konulmuş durumda.
              Şehir içi 60 Km/h ile frene basmayla 50 Km/h arasında çok fark varmış.

              Tehlikeyi gördükten sonra fren yapmaya karar veriyoruz. (Sürücü tepki süresi)
              Ayak frene basmaya ya da el frenini sıkmaya başlıyoruz. (Frene basma süresi)
              Frene basınç uyguladığımız için fren sistemindeki hidroliğin basıncı artmaya ve balatalar sıkmaya başlıyor. (Fren tepki süresi)
              Balataların diske ya da kampanaya yaptığı basıncın etkisiyle tekerleklerin dönme hızı yavaşlıyor. (Bloklama süresi)
              Fren sistemindeki basıncın artması nedeniyle bloklama başlıyor ve tekerleklerin artık dönmüyor ve araç bir süre sonra tam duruyor. (Fren süresi)

              Bu beş aşamadan sonra durma sağlandığı için bunların toplam süresi DURMA SÜRESİ olarak adlandırılıyor.

              Aradaki 10 KM/h ve bu süre yayanın ölmesine sebep oluyormuş vs..
              Epey anlatmışlardı bunları bize seminerde.. İleri sürüş teknikler vs. bi şeydi tam hatırlamıyorum.

              Yorum


              • #8
                Ynt: Opel Ampera'ya Euro NCAP'den 5 Yıldız

                Ha birde sürekli tartışılan bir konu vardır şoförler arasında...
                Acil duruş için sadece FREN mi yoksa FREN+DEBRİYAJ mı ?
                Halen tartışılır bütün araç forumlarında..
                Bize FREN+DEBRİYAJ denilmişti..

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Opel Ampera'ya Euro NCAP'den 5 Yıldız

                  vites küçültmek aslında frenlemeye destek olur bence, sadece fren daha mantıklı gibi, ama işin üstadları ne der bilemem fren debriyaj arabanın istop etmesini engellemek için değil mi?

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Opel Ampera'ya Euro NCAP'den 5 Yıldız

                    Panik fren.. Normal durma değil..

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Opel Ampera'ya Euro NCAP'den 5 Yıldız

                      Hayır o yüzden değil.Eğer debriyaja basarsanız motor ile şansuman arasındaki bağlantı kesilir ve aracın tekerleklerine bir mekanik güç aktarılamaz.Bu da daha kısa sürede durmanızı sağlar.Siz yalnız frene basarsanız bir yandan da ayağınızı gazdan çekmiş olsanız bile motorun o anki devri düşerken yine de frenlemenin aksi yönde tekerleklere az da olsa bir ileri hareketi vermeye devam edecektir.Bu da fren mesafesinin uzamasına yol açar.Sonuçta fren yaparken debriyaja tam basmak önemlidir.En azından acil durumlarda.Normal şartlarda ben de durmayacaksam yalnzıca fren kullanırım
                      2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Opel Ampera'ya Euro NCAP'den 5 Yıldız

                        hmm mantıklı, bu açıdan bakmamıştım...

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X