Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 vs Opel Insignia OPC

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Audi S4 vs Opel Insignia OPC



    Audi S4 | Opel Insignia OPC

    Rüsselsheim'lılar, spor sedanlar liginin zirvesine yerleşmek için bugüne kadarki en güçlü Opel'i ürettiler.
    Insignia OPC için çıtayı oldukça yukarı çeken 333 hp'lik Audi S4 karşılık veriyor.


    Sportif Opel modelleri, 1999'dan beri Opel Performance Center'ın kısaltması olan "OPC" takısını taşıyorlar. Corsa, Astra, Vectra'yla beraber aile vanları Meriva ve Zafira da, işlendiler ve daha güçlü bir hale getirildiler. Yeni Insignia OPC, premium spor sedan segmentine yönelik bir saldırının temsilcisi. Dolayısıyla mühendisler sıkı çalışmışlar. 325 hp ile Insignia OPC, bugüne kadar bir Opel'e yerleştirilmiş en güçlü motoru taşıyor.

    Bu testteki rakibi olan Audi S4, 333 hp'lik V6'sı ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle Opel'le neredeyse aynı performans ve karakteri sunuyor. Yanlız Rüsselsheim'lılar tercihini turbodan yana kullanırken, Audi mühendisleri kompresörü yeğlemiş.



    Gövde

    Audi, Opel'den daha fazla alan, kalite ve güvenlik sunuyor.

    4,7 (Audi) ve 4,83 (Opel) metre ile, bu iki rakip sportif orta sınıfın en uzun üyeleri arasında. Dolayısıyla yolcuları karşılayan yaşam alanları da daha geniş. Ne ön ne de arkada yolcular sıkışıklıktan şikayet edemezler. Ön tarafta daha havadaroluşundan ötürü Insignia'nın hafif bir avantajı bulunuyorken, Audi arka koltuklarda daha yüksek bir konfor seviyesi sunuyor. Ancak bunun sebebi daha fazla diz mesafesi değil; Insignia'nın coupe görünümlü tasarımı arka baş mesafesini kısıtlıyor. Audi'nin (480 litre) ve Opel'in (500 litre) bagaj hacimleri oldukça cömert.

    S4 bu bölümde görüş açıları, zengin güvenlik donanımı, daha yüksek malzeme ve işçilik kalitesiyle bol puan topladı. Opel'de özellikle konsolun altında her yer plastik görünüyor - ve öyle de. 45.000 €'luk bir otomobilden bundan fazlasını bekliyorsunuz.





    Konfor

    Audi, konfor ve sportiflik arasındaki boşluğu dolduruyor.

    İki rakipte de isteğe bağlı sunulan iyi şekillendirilmiş spor koltuklar, harika yanal destek, yeterli baldır desteği ve konfor sunuyor. Özellikle Opel'inkiler uzun yolculuklara son derece uygun.

    S4 ve Insignia gibi modellerin müşteri kitlesi muhtemelen sessiz sedasız otomobiller peşinde değillerdir. Ancak muhakkak ki birer holigan da değiller. Audi'nin V6'sı, Opel'in daha melodik turbo V6'sına göre bastırılmış bir tona sahip ve iç mekan gürültüsü daha düşük.

    Spor otomobil sınıfı üyelerinin aynı zamanda amaca uygun ayarlanmış süspansiyonları da olur. Opel'de Audi'nin aksine adaptif amortisörler bulunuyor ve üç seviyede ayarlanabiliyor. En konforlu modda bile Audi'den daha sert ve keskin hissettiriyorlar. Yol dalgalanmaları iç mekanda rahatsızlık yaratmıyor ancak kendini belli ediyor - OPC moduysa hakikaten yanlızca pistte kullanılabilir. Audi daha konforlu.





    Motor ve Şanzıman

    Audi daha hızlı, Opel daha ekonomik

    S4'ün 333 hp üreten kompresörlü V6'sı, direkt enjeksiyon sistemine sahip ve 0,8 bar'a kadar basınç üretebiliyor. Gaz tepkileri çok hızlı ve devir bandının neredeyse tamamında yüksek çekiş sunuyor. S4, 0'dan 100 km/s'ye 4,9 sn'de çıkarken 200 km/s'ye ulaşması 17,5 sn sürüyor.

    Gene V6'yla donatılmış Opel'in performansı, Audi'ye ayak uydurmaya yetmiyor. 325 hp'lik motoru onu 100 km/s'ye 5,6 sn'de taşıyor ve 22,6 sn sonunda 200 km/s'ye ulaşmış oluyor. OPC'nin turboları azami 0,9 bar basınçla çalışıyor. Motorun gaz tepkileri oldukça canlı olsa da, kendisi S4'ünki kadar esnek değil. Opel, gaz emirlerine yaklaşık bir saniyelik küçük bir gecikmeyle yanıt veriyor. Ancak spor modunda turbo gecikmesi yaşanmıyor.

    İki sporcuda da bulunan altı ileri manuel şanzımanlar düzgün çalışıyor. S4'ün vites yolları daha kısa ve belirgin. Ancak Insignia'da yollar biraz uzun ve özellikle 5. ve 6. viteslere geçişler sorunlu. Şanzımanı güçlü OPC'ye adapte etmek ve daha iyi performans elde etmek için mühendisler oranları kısaltmışlar.

    Opel'in çift turbo V6'sı çalışma karakteri söz konusu olduğunda Audi'nin V6'sıyla pek başa çıkamıyor, fakat yakıt tüketimi konusunda oldukça cimri. Insignia test esnasında 100 km'de ortalama 11,8 litre Super Plus benzin tüketirken, S4 aynı güzergahta 12,9 litre yakıta ihtiyaç duydu - ancak biraz daha ucuz olan Super benzine. Sonuç olarak bu bölümde beraberlik söz konusu.





    Sürüş Dinamikleri

    Puan savaşı kafa kafaya gerçekleşiyor

    Insignia, OPC mühendislerinin üstünde çalıştığı ilk dört çeker otomobil. OPC'ye özel modifiye edilmiş FlexRide şaşiye sahip Insignia'nın aynı zamanda gövdesi de 10 mm alçaltılmış. Bu sayede OPC çok daha çevik bir hale gelmiş ve direksiyon da çok daha direkt çalışıyor. Bunlar doğal olarak yol tutuşu da etkiliyor. Opel, ESP kapalıyken bile son derece nötr tavırlar sergiliyor ve virajlara taşınan aşırı hızı nazikçe eritiyor. "Ağırlık transferine aşırı tepki vermek" diye bir kavram, onun lugatında bulunmuyor.
    S4, şiddetlice önden kayıyor. Ancak doğru hızda viraja girenler, test aracımızda bulunan opsiyonel bir donanım olan spor diferansiyel sayesinde, gaza erkenden yeniden oturabilirler. Viraj dışındaki tekerleğe ihtiyaç duyulduğunda daha fazla tork gönderiliyor. Insignia bu tür bir arka diferansiyeli standart olarak sunuyor ve göz açıp kapama aralığında çalışıyor. Slalomdaysa avantaj, daha çevik ve atik görünen S4'ün yanında.

    Frenler söz konusu olduğunda, Audi'ninkiler soğukken daha iyi çalışıyor. Sıcaklık arttığındaysa Opel'in Brembo'ları aracın burnunu zemine kazıyarak daha fazla puan kazanıyor. iki rakip de tüm kriterlerde neredeyse beraberler. Kurulan üstünlükler ufak tefek. Ne olursa olsun, S4'ün elde etmesi beklenen net galibiyet gerçekleşmiyor.





    Çevre ve Maliyet

    Insignia, Opel'in yetersiz garantisiyle yaşamak zorunda

    Beklendiği gibi Opel bu bölümü galibiyetle tamamlıyor. 44.900 €'luk taban fiyatı Audi'den 6.000 € daha düşük ve kredi söz konusu olduğunda değer kaybı da 3.000 € daha az. Neredeyse tam donanımla gelen otomobilde müşteri yanlızca metalik boya seçeneğini gözden geçiriyor, ki bu da ona ek puanlar kazandırıyor. Rüsselsheim'lıya puan kazandıran diğer unsurlar daha düşük sigorta masrafları ve yakıt tüketimi.

    S4, emisyon oranları konusunda OPC'ye üstünlük kuruyor. Tamir masrafları daha düşük, vergisi daha az ve garanti koşulları da belirgin biçimde daha iyi. Bu noktada Opel, koşulları Insignia için sessiz ve gizlice zorlaştırmış.





    Sonuç

    Opel Insignia OPC, Audi S4'e inanılmaz iyi karşı koyuyor. Bunu tahmin etmek mümkün değildi. Kullanımı kolay, tüketimi makul ve aynı zamanda gerçek bir otomobil tutkunun aradığı turbo heyecanını ve sürüş zevkini sunabilecek, yakışıklı bir Opel. Audi S4, daha iyi yol performansı ve daha keyifli konforuyla memnun ediyor. Opel galibiyeti kaçırıyor, ancak Audi'nin ensesinden ayrılmıyor.




    Juergen Schramek

    [Çeviren: Mehmet ÇETİN]
    [Kaynak: Auto Zeitung]























    InsigniaTEAM

  • #2
    Ynt: Audi S4 vs Opel Insignia OPC

    Yalan yok S4 daha şık

    Yorum


    • #3
      Ynt: Audi S4 vs Opel Insignia OPC

      ben hangisi ucuzsa onu alırdım ikiside çok güzel bence
      F30 Sport+

      Yorum


      • #4
        Ynt: Audi S4 vs Opel Insignia OPC

        Insignia bence büyüklüğünden kaybediyor. Bu tarz spor araçlar biraz daha küçük olmalı bence. Mesela M5 yerine her zaman M3 derim.

        Yorum


        • #5
          Ynt: Audi S4 vs Opel Insignia OPC

          valla Opel le Audi hiç karşılaşmıydı? sonuçta opelin geldiği yer itibariyle karşılaşmayı kazanamasa da (-ki kazanmasını beklemiyordum ama bu kadar yaklaşmasını da) iyi bir yerlere geldiğinin göstergesi...

          Yorum


          • #6
            Ynt: Audi S4 vs Opel Insignia OPC

            e yuhh yaa 325 hp lik insignia dan daha çok yakıyor benimki(( ya bu arabada gerçekten sorun var(
            F30 Sport+

            Yorum


            • #7
              Ynt: Audi S4 vs Opel Insignia OPC

              Ya ben anlamıyorum.Kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş durumu olmasın ama insignianın iç tasarımına ve dış tasarımına bakıyorum sonra bi de S4 ünkine gülesim geliyo bence tasarım açısından insignia çok çok önde.
              İnsignia 1.6 Turbo edition elegance paket 17" jant teknik gri

              Yorum


              • #8
                Ynt: Audi S4 vs Opel Insignia OPC

                OPC GERISI YALAN


                ORJİNAL F10 MSPORT

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Audi S4 vs Opel Insignia OPC

                  S4 iyimis bende S4 derim yani

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Audi S4 vs Opel Insignia OPC

                    S4 ön disklerine baktınızmı çizilmiş



                    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Audi S4 vs Opel Insignia OPC

                      onlar öle fatih abi arkadasımda var balataları iz yapıyorcizik gibi duruyor. ama opelin kenarda derin ciziği gözüküyor ,

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Audi S4 vs Opel Insignia OPC

                        Orjinal yazı sahibi: FacomX
                        S4 ön disklerine baktınızmı çizilmiş
                        yourock
                        InsigniaTEAM

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Audi S4 vs Opel Insignia OPC

                          2 ay 2.0TDI a4 kullanıcısı olarak ben bu karşılaştırmaya kesinlikle katılmıyorumda inanmıyorum da..
                          Zaten nerde görülmüş kıyaslamalarda bi opelin audi yada bmw'yi vs. geride bıraktığı.Belki bi çok bakımdan insignia S4'e göre daha üstündür ama AUDİ işte onu opelin altına alabilirlermi?Sempatizanlığımdan değil ama sabaha kadar hem duruşuyla hem asaletiyle hemde o koca burnuyla işte HERŞEYİYLE İNSİGNİA...
                          Not:VW Audi abartılması daha nereye kadar sürecek merak ediyorum..Allah abartanlardan saklasın(amin)

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Audi S4 vs Opel Insignia OPC

                            çizik değil gözümle görmesem okeyde

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Audi S4 vs Opel Insignia OPC

                              Orjinal yazı sahibi: ant1trust
                              2 ay 2.0TDI a4 kullanıcısı olarak ben bu karşılaştırmaya kesinlikle katılmıyorumda inanmıyorum da..
                              Zaten nerde görülmüş kıyaslamalarda bi opelin audi yada bmw'yi vs. geride bıraktığı.Belki bi çok bakımdan insignia S4'e göre daha üstündür ama AUDİ işte onu opelin altına alabilirlermi?Sempatizanlığımdan değil ama sabaha kadar hem duruşuyla hem asaletiyle hemde o koca burnuyla işte HERŞEYİYLE İNSİGNİA...
                              Not:VW Audi abartılması daha nereye kadar sürecek merak ediyorum..Allah abartanlardan saklasın(amin)
                              katılmamak elde değil
                              İnsignia 1.6 Turbo edition elegance paket 17" jant teknik gri

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X