Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Motosiklet

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Opps Stabilize yolda nedir nasıldır birşey diyemem.Eğer dağ bayır çıkılacak diyorsanız. Inazuma yı kenara almak lazım şimdi.

    Yorum


    • #17
      hayabusa oncelikle detayli cvp icin tsk.
      kafamin karisik oldugu dogru. 1 haftadir xmax 250 iden pulsara , rx3i den sym wolfe ye bakmadigim model katagori kalmadi. Cinli hintliyede bulasmak istemiyorum bir yandan. Touring naked enduro maxi scoter derken inazuma da bana mantikli geliyor. Face gruplara, yutube, forumlara bakiyorum birinin ovdugunu digeri gomuyor.
      Surus teknikleri icin rahmetli Barkinin (aea) videolarini takip ediyorum. Nasil vites atilir, aragazi verilir,fren yapilir. Cok kolay dedigi hareketler bence cok zor . Sanirim apaci sefi olmak icin daha cok zaman var.
      inazumayi biraz daha one cikartip arastirayim. Bu arada xmax 250i ye ne dersiniz abs olanida varmis.
      Öfke Gelir Göz Kararır, Öfke Gider Yüz Kızarır...

      Yorum


      • #18
        Benim her zaman gönlüm vitesli motosikletten yana olduğu için bu konuda sizi etkilemek istemem. Kullanıcı dostlardan bir şikayet duymadım. Ama Allah göstermesin bir düşme esnasında astronomik yedek parça fiyatları olduğunu duymuştum. (Her yeri karenaj olduğu ve çatlama kırılmaya çok müsait olduğundan vede bu parçalar doviz ile geldiğinden dolayı). Koruma barları olan naked motosiklet bu alışma öğrenme motosikleti tanıma döneminde daha uygun benim düşüncem. Tabi şehir içi sürüş rahatlığı oturma ergonomisi bakımında maxi scoterler tartışmasız enfes.

        Yorum


        • #19
          Rahmetli Barkın ile sürüş tecrübem olmuştu.Bir kere bir geziye gitmiştik. Yeri doldurulmayacak enfes bi ADAM'dı. Bur içinde yatsın. Ben kabile şefi olduğumda (yani ilk hayabusa mı aldıgımda) henüz youtube ve Barkın yoktu. Ama bizler bu sürüş konusunda tiyoları Donald Duck'dan edindik. (Bknz. Donold Duck'dan sürüş teoleri).Okumanızı tavsiye ederim.

          Yorum


          • #20
            Sayın Gezgin_Insignia bütçeniz nedir bilmiyorum ama bence radarınıza Suzuki V-Strom 250 yide alabilirsiniiz. Hem ABS li hem sizin Vucut ölçülerinize oldukça uygun.

            Yorum


            • #21
              Suziki vstrom 250 lik oldugunu bilmiyordum. Sadece 650 lik var saniyordum. Ben butceyi artirdikca baska altanatifler cikiyor. Vstroma bir bakayim.
              Sizi yakalamisken bir tiyo alayim. 100 luk motorumla gezerken ani sert frenlerde arka teker baya kayiyordu. On frenden hep korkarim. Benim mantigima gore arka fren yapmak saglikli fakat forumlarda motorda on fren durmak icin saglikli arka fren sadece yavaslamaya yarar diyorlar. Fren yaparken on fren mi yoksa once on sonra arkami sıkılmali?
              Öfke Gelir Göz Kararır, Öfke Gider Yüz Kızarır...

              Yorum


              • #22
                Simdi baktim da 250 vstrom benim butceyi asiyor malesef...
                Öfke Gelir Göz Kararır, Öfke Gider Yüz Kızarır...

                Yorum


                • #23
                  Motosikleti durduran ön frendir. Ama motosiklette de zınk diye ön frene basılmaz, basılırsa vede tekerlek kitlenirse denge koybolur ve motosiklet düşer. genelde 70/30 derler ama bunu en iyi siz deneme yaparak tecrübe edeceksiniz ve artık bir reflex olacak sizin için. İdeali şudur motosiklet ön freni yavaş yavaş sıkacaksınız. Yada dengelimi demeliyim bilemiyorum. Bunu yazı ile tarrif etmek zor. Şöyle söylüyeyim. Motosiklette ön freni sıkmak btütn ağırlığı ön maşaya bindirecek, iyi fren için bu ağırlık transferini yaparken ki süreç çok hızlı olursa ön lastik kilitleyip, motosikletii dengesiz bırakırsınız. Çok yavaş yaparsanız durma mesafeniz uzar. Fenei yavaş yavaş sıkarsanız. bu süreçde ağırlık öne transfer edilir. Çatallar dibe batmaya başlar .Ön tekerlekdeki ağırlık arttığından eğer zeminde toz toprak mıcır vs yoksa kilitlenmez ve max frenleme başlar bu esnada arka frende aynı oranda basılır asla kilitlenmez. Bunu buradan anlatmak çok zor aslında. Çünkü bu uzun uzun anlattığım çok kısa süre içerinde gerçekleşecek. Bunu eğitimlerde uygulattırıyorlar. Motorcu adam zaten sert fren yapabilecek durumlarla karşılaşmamalı. Bu yüzden trafiği okumalısınız, önünüzdeki sürücünün hareketlerini okumalısınız, arkanızda neler oluyor bilmelisiniz. Bilmediğiniz bir yolda özellikle viraz vs varsa hızınızı düşürmelisiniz.Bazen fren ile kurtamayacagınız bir engel ile karşılaşırsanız ondan nasıl kaçarsınız bunu öğrenmelisiniz. En önemli kural nereye bakarsan oraya gidersin. Bu yüzden bir engelden kaçmak iin engele değil kaçış güzergahına bakmalısnız. Hevesiniz kırılmasın. Bunlar için her zaman eğitim almalısınız diyorum. Çok arkadaşım vefat etti.Hemde saçma sapan nedenlerden motosiklet üzerinde.Donald Duckdan motosikelt teorilerini mutlaka okuyun.

                  Yorum


                  • #24
                    Orjinal yazı sahibi: gezgin_insignia View Post
                    Suziki vstrom 250 lik oldugunu bilmiyordum. Sadece 650 lik var saniyordum. Ben butceyi artirdikca baska altanatifler cikiyor. Vstroma bir bakayim.
                    Sizi yakalamisken bir tiyo alayim. 100 luk motorumla gezerken ani sert frenlerde arka teker baya kayiyordu. On frenden hep korkarim. Benim mantigima gore arka fren yapmak saglikli fakat forumlarda motorda on fren durmak icin saglikli arka fren sadece yavaslamaya yarar diyorlar. Fren yaparken on fren mi yoksa once on sonra arkami sıkılmali?
                    Kesinlikle düzgün bir yerden eğitim almanızı tavsiye ederim. Benim aldığım yeri de bilhassa tavsiye ederim. Ön fren kullanmaya başlayınca aradaki farkı anlayacaksınız. Bu arada inazumayı da eğitim aldığım yerde kullandım. Çok keyifli ve yumuşak sürüşlü bir motor.
                    34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                    BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                    Yorum


                    • #25
                      Guvenli Surus egitimi veren neresi var arastirayim.
                      Donald duck int. okumaya basladim.
                      Öfke Gelir Göz Kararır, Öfke Gider Yüz Kızarır...

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X