Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İNSİGNİA 1.6 SIDI 170 HP SIVI SİSTEM LPG

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #76
    Face teki marjet grubuna yazıp çözüm önerisi istediniz mi? Bir de şansınızı orda deneyin. Her sidi insignia da sorun olsa ben de aynı sorunu yaşıyor olurdum. Bahsettiğiniz sorunu ben hiç yaşamadım. Montajda bir yerde hata yapıldığını düşünüyorum..
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #77
      Wolverine arkadaşım merhaba benim araç İstanbul'da Opel Insignia 170 HP otomatik 2014 ilk benim araca takılmış ben sorduğumda iki üç araca taktık dediler taktıktan sonrada hiç takmadık dediler bilseydim marjet sıvı sistem i takmadıklarını taktırmazdım 600 k.m yol yaptım test için işlerimde aksadı bir haftada büyük ihtimalle montaj hatası yada ayar bozukluğu var benzinde kullandım hiç bir sorun yok hata LPG de arkadaşlarda ellerinden geleni yaptılar Marmara bölge bayisi ramazan dönmez beyi aradım durumu anlattım oda çok ilgilendi yarın telefonla yardımcı olmaya çalışacak aracım daha 17000 km'de inanın araçtan soğudum bugün 5 defa daha arıza verdi motor gücü azaldı yazısı ve ESP amlemi ekranda güzel diyorsunuz face ye üye ol bilgi al bilgi alacak kişi ben değilim marjeti takan servis alması lazım bu işi marjeti kim icat etmişse bilgiyi de onların vermesi lazım deyilmi ben paramla LPG taktıracağım sonrada arızası nerede diye araştıracağım ben bu yazıyı marjet taktırmak isteyen kişileri bilgilendirmek için yazıyorum yarın büyük ihtimalle marjeti söktürüp ya prins yada landrenzo karma sisteme geçeceğim ramazan bey telefonla hatayı düzeltmeye çalışacak ama bui şin telefondan olacağını sanmıyorum büyük ihtimalle montaj hatası olabilir diye düşünüyorum çünkü ayarlarda aynı değerler girilmiyormu yarın herşey belli olur artık...

      Yorum


      • #78
        geçmiş olsun, Ekonomi yapabilmek adına çekilen çilelerin karşılığını alırsınız umarım...

        Marjet ile ilgili hep böyle "git-gel" yorumları okuyorum... kullanıcılarının bir ayağı hep serviste.
        Fikrin kadar varsın!

        Yorum


        • #79
          piyanist arkadaşım, aracınız anladığım kadarıyla ekrana arıza lambası yakmıyor sadece motor gücü azaltıldı uyarısı veriyor. Bunu yaptığında esp lambası da yakması normal ben de yaşadım bunu. Bu esnada araç kendini korumaya alınca 3000 devrin üstüne çıkmaz. Şimdi sizden yapmanızı istediğim şey lpg çözümüne başlamadan önce, arıza lambası yakmasa da mutlaka ecu ya arıza kaydı düşüyordur. Araçta şu anda mevcut arıza kodlarını öğrenip burdan yazarsanız araç bu arızaları benzindeymis gibi yapmış olsa da biz o parçaların lpg olanlarından sorunu bulabiliriz diye düşünüyorum. Kendinizde varsa obd cihazı takıp öğrenebilirsiniz. Yoksa bir yetkili servisten veya özel servisten bunu öğrenmeniz gerekiyor.
          @Murat
          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

          Yorum


          • #80
            Wolverine arkadaşım merhaba Insignia üzerinde bayağı bilgin var ama arıza lambası da üçü aynı anda yandı arıza lambası yanınca kodları arkadaşlar rahat bir şekilde kaydettiler ondan önce net bir kot alamadılar herhalde onlarda arıza lambası yanınca tmm dediler kodları Marmara bölge bayisi ramazan beye iletildi sağolsun ramazan bey araç için her seferinde benden ayrıntılı bilgi aldı ben birbuçuk hafta ister istemez stres yaşadım birde zamanım yoktu aslında biraz sabır gerekiyor o da bende yok İstanbul Beylikdüzü'nde Beykent sanayi sitesinde ay otogaz marjet sıvı sistemi onlarda bana bayağı övmüşlerdi 4850 ödeme yapmıştım paramı hemen geri verebileceklerini tüm masraflarımı da karşılayacaklarını söylediler bu arada ramazan bey beni aradı rahat olmamı endişe etmememi söyledi arıza kodu daha önce elime gelmedi arıza pompada sabah orada olması için otobüsle gönderdim dedi bukadar işinin arkasında başından beri söylediğim gibi müşterisinin arkasında duran şirket görmedim o yüzden kimseye de kızamadım ay otogaz Bahri usta okanbey ve Bursa'dan Marmara bölge bayisi ramazan bey gerçekten bunu abartmıyorum çok ilgilendiler ama birşeyler ters gitti ve pompa bugün geldi taktık araba mükemmel oldu aracın çalışması performansı gayet mükemmel çalışıyor birde marş sorunu geç çalışıyor diye sitede okumuştum bende şuan o sorun yok bugün 120 km yaptım tık yok cuma günü izine çıkıyorum aracın hatasının giderilmesi mükemmel oldu kullanmaya devam edeceğim size zaman buldukça aracın marjet LPG ile çalışma durumunu anlatmaya çalışacağım yeni taktırmak isteyen arkadaşlar olursa diye başından beri herşeyi yazdım uydurma sallama birşey kesinlikle yok bu arada öncelikle marjetin sahibinin çok desteğinin olduğunu yakıt pompasının ramazan beyin bağlantısı ile gönderdiklerini öğrendim inşallah daha sorun olmayacak ramazan beye teşekkürümü bizzat arayarak sundum gerçekten çok ilgilendi cuma günü uzun bir yola çıkıyorum bir sorun olursa beni arayabilirsin dedi inanın biraz sabırsız davrandım o kadar ilgiye karşıda mahçup oldum yardım ve desteklerinden dolayı marjet ve çalışan ekibine teşekkür ediyorum ...

            Yorum


            • #81
              Hocam yazılarınızda biraz noktalamaya dikkat ederseniz seviniriz, inanın zor okudum.

              Bence mahcup olmanız gereksiz, MarJet firması ve servisleri maalesef ürüne hakim değil ve bence ürünün de yeterince testi yapılmamış. Kullanan da az olunca hataları araç üzerinde yaşayarak görüyor ve çözüyorlar. Bu durumda mahcup olması gereken onlar.

              Konuyu ben de takip ediyorum, eşimde dizel Insignia var ve yıllık toplamda 25.000 km kadar yapıyoruz. Ben yılda 9-10.000 km şehir içinde yapıyorum, eşim ise 4.000 km kadar yapıyor. Geri kalan 10-12.000 km'yi de uzun yolda yapıyoruz. Uzun yolda genelde eşimin aracını kullanmayı planlıyorum, bu durumda benim aracımla yıllık 12-13.000 km yapacağımı öngörüyorum. İşe erken gidip erken çıktığım için şehir içi yakıt tüketimim 7.5-8.0 litre arasında değişiyor. Bu değerlere bakarak LPG taktırmak benim için "elzem" değil. Aracımda kararsızlık yaratacak, hemen veya bir süre sonra arızalara neden olacaksa hiç bulaşmak istemiyorum. Tamamen güvenebilirsem yaptırmak isterim, bu yüzden konuya şüpheyle yaklaşıyorum.

              En çok kafama takılan sorular şunlar :
              1. LPG'de sorun yaşadığınız durumlarda, benzine geçip sorunsuz bir şekilde yola devam edebildiniz mi? Yoksa yolda mı kalıyorsunuz? Ayrıca diyelim ki sistem temel tutmadı, söküp geri verdiğimizde araçta kalıcı bir iz/hasar bırakıyor mu? Yoksa %100 geri dönüşü mümkün mü? (Döşemelerdeki delikleri vs kastetmiyorum, sadece motor ve elektronik aksam)
              2. Uzun vadede araca zarar verme ihtimali var mı? Ya da uzun vadede LPG kitinin herhangi bir parçasında sorun çıktığı için aracın diğer aksamlarını da bozması, olmadık arıza kodlarına sebep olması gibi bir ihtimal var mı?

              Yorum


              • #82
                ufukkk arkadaşım merhaba,endişelerimizi anlıyorum,siz daha önce LPG taktırmadınız herhalde ben 15 yıl sıralı ve karbüratörlü araçlara bindim hiç bir sıkıntı yaşatmadı , ama bu sistem kuru yakıt deyil ,benzin gibi sıvı yakıyor bildiğim kadarda motora zararı örnek vermek gerekirse ortalama bir benzinli araç normal şartlarda 500 bin ,600 bin km gidiyorsa bununda 400 bin sayın, kendi düşüncem, ama ben hiç motor sorunu yaşamadım benzinde çok rahat geçip LPG yide iptal ettirebilirsiniz ,benzinde de sorun çıkmaz marjet benzinde ne yakıyorsa yarısı ...

                Yorum


                • #83
                  Evet bugüne kadar hiç lpg'li araç kullanmadım. Son 6 yılda 2 aracımız da dizeldi, son 4 aydır benim aracım benzinli. Açıkçası benzinlinin konforunu tekrar yaşayınca, bu konfor turbo'dan gelen tork ve güçle birleşince tekrar dizele dönmek istemiyorum.

                  Motorda uzun vadede arıza konusuna gelirsek; endişem lpg sisteminin motor ömrünü azaltması değil... Çünkü ben araçlarımı 300-400.000 km kullanmıyorum, motor ömrü bitmeden değiştiriyorum. Endişem yukarıdaki paylaşımda yer alan Kia Sportage'taki gibi sorunlar, yani "orta vadeli" sorunlar diyelim.

                  Siz bayağı hata aldınız, bu hataları aldığınızda yolda kaldınız mı? Benzine geçince hata gidiyor mu?

                  Yorum


                  • #84
                    50 yıllık bir firma olan Vialle'nin de LPDI kitleri 1.6 SIDI motorla uyumluymuş. Yine Gasitaly firmasının da uyumlu kiti varmış. 2014 yılı için 3000 lira fiyat vermişler, sanırım bugün Marjet civarında bir fiyatı vardır.
                    Bu kitler hakkında bilgisi olan var mı? Marjet gibi araç üzerinde geliştirme yapan, test için müşteri araçlarını kullanan bir firma yerini böyle bir marka tercih edilebilir.

                    Yorum


                    • #85
                      ufukkk kardeşim yazdığın LPG ler duydum, ama bilgim yok, marjet biraz daha iyi geldi, araştırmalarımda, yazdığın LPG kitleri için pek yorum bulamadım ,söyleniyor ama taktıranı bulamadım,evet ben LPG arıza verdiği zaman, LPG de kullandım,o konuda endişen olmasın, LPG diyelim arıza yaptı alırsın benzine aynı şekilde kullanılabilirsin hiç sorun yok benim araçlar hakkında düşüncem şöyle,ben dizel sevmiyorum, çok sesli traktör gibi geliyor sesi, birde benzinde ki performans yok,
                      buda benim düşüncem ,şuan marjetin LPG sistemi mükemmel benzini aratmıyor,birde aracın yakıtı yüzde eli net tasarruf marjet direk enjeksiyonlu sıvı sistem aynı benzin sisteminde çalışıyor,LPG de çalıştırıp LPG de stop ediyorsun kesinlikle benzin harcamıyor ,arkadaşım hangi LPG olursa olsun ,LPG den çekinmene gerek yok, evet motor sesi yok çok tatlı turbo sesi kulakta hoş bir ses bırakıyor, daha iyisi var prins oda 8500 ,9000 TL civarı diyorlar çok yüksek geldi marjeti 4,850 TL ye taktırdım benim araç İstanbul'da ilk takıldı biraz sıkıntılar oldu ama çok memnunum şuan hiçbir sıkıntı yok...

                      Yorum


                      • #86
                        ufukkk bey küçük yazı hatası var hemen düzelteyim LPG arıza verdiği zaman benzinde kullandım istediğiniz zaman geçiş yapabilirsiniz...

                        Yorum


                        • #87
                          Söktürmek istediğiniz zaman, aynı eski durumunda benzinle kullanabilirsiniz hiçbir sorun yok.söktürmedende kullanabilirsiniz benzini, mekanik, elektronik bir arıza bırakmaz niçin bıraksın .öyle birşey olsa 17000 km de 2014 Opel Insignia 170 HP niye taktırayım...

                          Yorum


                          • #88
                            Yazdığım markalar çok köklü ve büyük firmalar. Marjet'ten fersah fersah üstün markalar ama ürünleri SIDI motorla uyumlu mu, Türkiye'de montaj yapan yerler yeterli mi gibi konularda net bilgi yok.

                            Ben LPG kiti araştırdıkça benim araç da kendini hazırlıyor, daha önce 7.4 litrenin altına düşemediğim güzergahta sabah 40 km'lik kullanım sonucunda 6.7 lt ortalama vardı, şu anda 60km oldu ve 7.0 lt görünüyor. "Bana LPG taktırma ne istersen yaparım" der gibi bir hali var aracın. haha

                            Benim LPG ile çekincelerim sadece arızadan ibaret değil. Öncelikle 4500 lira gibi bir maliyeti amorti etmesi yaklaşık 4 yıl (paranın yılda 400-450 lira faiz getireceğini de hesaplarsak) sürecek. Bu süreçte LPG'ye gelebilecek ciddi bir zam bu süreyi daha da uzatır, hatta bu süreyi sonsuza çekebilir Diğer bir çekincem bagaj zeminin bozulması, o da istemediğim bir durum. Keşke araca özel tank üretseler... Acaba Marjet'e farklı bir tank kullanma şansımız olur mu? Sistemin mevcut tankı yerine kaliteli ama daha küçük bir simit tank kullanabilir miyiz?

                            Dizel motora mesafeli değilim ama bu aracın dizelini ben de kesinlikle düşünmüyorum. Her şeyden önce arada ciddi bir fiyat farkı var, o fiyatı amorti etmek yerine baştan o parayı cebimde tutmak bana daha mantıklı geldi. Öte yandan yine ciddi bir performans ve sürüş zevki farkı var. SIDI motorun alt devirleri inanılmaz canlı, araç her devirde adeta "akıyor". Kalkıştan kısa bir süre sonra hiç ses veya sarsıntı olmadan seyir hızına erişebiliyor ki bu benim bir otomobilden beklediğim en önemli özelliklerden biri. Dizel motorda bu akıcılık olmuyor çünkü gücü daha orantısız veriyor, alt devirlerde bir süre çekiş düşüklüğü sonra bir anda gelen güç patlaması ve bolca motor sesi...

                            Yorum


                            • #89
                              piyanist merhabalar son durum hakkında bilgi verebilir misin? Marjet için güncel durumunuz nedir sorun varmı.

                              Yorum


                              • #90
                                Marjet Insignia araçlar için artık üretim yapmıyor ve dönüşümü gerçekleştirmiyor. Kahramanmaraş merkezi aradım aldığım cevap buydu.

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X