Merhabalar. Uzun süredir aklımda olan ve uygulamaya cesaret edemediğim, ettiğim zamanda uygun bir kit bulamadığım Lpg uygulamasını sonunda yaptırdım.
.
Aslında Prins marka sıvı sistem düşünüyordum ancak prinsi 1 yıldan uzun süredir beklememe rağmen bir türlü kit gelmedi. Ustune birde yedek parça sıkıntısı olduğunu duydum. Bunun uzerine alternatif kit arayışına girdim. Atikerin 2016 ağustos gibi sıvı sistem kiti çıkaracağı söyleniyordu. Ancak onda da bir gelişme göremedim. Landirenzo eski usul bir kit çıkardı ve fiyatı 3850 tl idi. Hem sistem eski hem fiyat pahalı geldi. En son Kahramanmaraş ta bir firmanın (marjet) sıvı sistem Lpg kitini duydum. Arayıp su ana kadar 3_4 insignia ya uyguladıklarını öğrendim. İlk uygulanan kullanıcı ile telefonda görüştüm. Araca sıfır km uygulanmış şu anda 45000 km de. Herhangi bir sorunu olmadığını, su ana kadar hiç ayar veya bakım ihtiyacı olmadığını öğrendim.
.
Tüm bunlardan sonra bende taktirmaya karar verdim. Montaj 1.5 gün sürdü. 60 litrelik simit tank takıldı. Dolum ağzı benzin kapağının içine yerlesetirildi. Sonrasında aracı alıp Elazığ a döndüm. Yolda bir shell bayiin de gaz almak için durdum ama Dolum yapamadılar. Sanırım basıncı yeterli değil dedim. Devam ettim. Başka istasyondan aldım ama 45-50 lt gaz alması gerekirken 30 lt kadar aldı. Elazığ da tekrar denedim 3 farklı istasyonda 30 lt ye kadar aldı ve attı pompa. Takan bayii ile görüştüm ve tank boşalmadan Lpg almamı, bunu da birkaç kez tekrarlamami istediler. İçinde bir yaydan bahsettiler ve bu şekilde o yayın duzelebilecegini söylediler.
.
2 gün öncede araçta geç marş alma sorunu oluştu. Aynı sıkıntı benzinde de devam ediyordu. Bugün sabah servise gittim. Usta marşa basınca akü bitmiş dedi. Ölçümde de akü bitik çıktı. Aküyü yenileyip, kaçak kontrolü yaptık bir sıkıntı bulamadık. Akü nün Lpg sonrası biteceği tutmuş. Sevimsiz bir rastlantı oldu ama akü değişimi ile sistem yine saat gibi oldu.
.
Bakım yapalı 10000 km olmasına rağmen akü değişimi sonrası filtre ve yağ bakımınıda yaptırdım. Merak edenler için filtreler ve işçilik 350 tl tuttu. Yağı ben götürdüm. Mobil 1 esp 0 40 aldım.
.
Özetle şu ana kadarki tek sıkıntı Lpg tankının kapasitesi. En az 45 lt alacak tank, 30 lt olunca dolmuş gibi atıyor.
.
Tasarruf oranıyla ilgili net bir hesap yapamadım henüz. Depo sorunu hallolunca net bir hesap çıkacaktır. Şu an depo boşalmadan dolduruyorum. Tahminen karma tüketimi 20 25 kuruş olur.
.
Bu arada sistem gaz benzin geçişi yapılmazsa gerçektende benzin tuketmiyor. Lpg ile 300 km yol yaptım benzin göstergesi hiç kıpırdamadı.
.
Performans olarak kayıp yok tam tersine araç rampalarda daha iyi gidiyor gibi. Eskiden vites küçülttüğü yerleri şu an sabit vites ve gazla çıkıyor.
.
Bir olumsuz yönü ise bagaj. Simit tank yüzünden bagaj bayağı küçüldü. Ama benim işimi fazlasıyla görüyor.
.
Şimdilik bu kadar. Sorusu olanlara yardımcı olmaya çalışırım.
.
Aslında Prins marka sıvı sistem düşünüyordum ancak prinsi 1 yıldan uzun süredir beklememe rağmen bir türlü kit gelmedi. Ustune birde yedek parça sıkıntısı olduğunu duydum. Bunun uzerine alternatif kit arayışına girdim. Atikerin 2016 ağustos gibi sıvı sistem kiti çıkaracağı söyleniyordu. Ancak onda da bir gelişme göremedim. Landirenzo eski usul bir kit çıkardı ve fiyatı 3850 tl idi. Hem sistem eski hem fiyat pahalı geldi. En son Kahramanmaraş ta bir firmanın (marjet) sıvı sistem Lpg kitini duydum. Arayıp su ana kadar 3_4 insignia ya uyguladıklarını öğrendim. İlk uygulanan kullanıcı ile telefonda görüştüm. Araca sıfır km uygulanmış şu anda 45000 km de. Herhangi bir sorunu olmadığını, su ana kadar hiç ayar veya bakım ihtiyacı olmadığını öğrendim.
.
Tüm bunlardan sonra bende taktirmaya karar verdim. Montaj 1.5 gün sürdü. 60 litrelik simit tank takıldı. Dolum ağzı benzin kapağının içine yerlesetirildi. Sonrasında aracı alıp Elazığ a döndüm. Yolda bir shell bayiin de gaz almak için durdum ama Dolum yapamadılar. Sanırım basıncı yeterli değil dedim. Devam ettim. Başka istasyondan aldım ama 45-50 lt gaz alması gerekirken 30 lt kadar aldı. Elazığ da tekrar denedim 3 farklı istasyonda 30 lt ye kadar aldı ve attı pompa. Takan bayii ile görüştüm ve tank boşalmadan Lpg almamı, bunu da birkaç kez tekrarlamami istediler. İçinde bir yaydan bahsettiler ve bu şekilde o yayın duzelebilecegini söylediler.
.
2 gün öncede araçta geç marş alma sorunu oluştu. Aynı sıkıntı benzinde de devam ediyordu. Bugün sabah servise gittim. Usta marşa basınca akü bitmiş dedi. Ölçümde de akü bitik çıktı. Aküyü yenileyip, kaçak kontrolü yaptık bir sıkıntı bulamadık. Akü nün Lpg sonrası biteceği tutmuş. Sevimsiz bir rastlantı oldu ama akü değişimi ile sistem yine saat gibi oldu.
.
Bakım yapalı 10000 km olmasına rağmen akü değişimi sonrası filtre ve yağ bakımınıda yaptırdım. Merak edenler için filtreler ve işçilik 350 tl tuttu. Yağı ben götürdüm. Mobil 1 esp 0 40 aldım.
.
Özetle şu ana kadarki tek sıkıntı Lpg tankının kapasitesi. En az 45 lt alacak tank, 30 lt olunca dolmuş gibi atıyor.
.
Tasarruf oranıyla ilgili net bir hesap yapamadım henüz. Depo sorunu hallolunca net bir hesap çıkacaktır. Şu an depo boşalmadan dolduruyorum. Tahminen karma tüketimi 20 25 kuruş olur.
.
Bu arada sistem gaz benzin geçişi yapılmazsa gerçektende benzin tuketmiyor. Lpg ile 300 km yol yaptım benzin göstergesi hiç kıpırdamadı.
.
Performans olarak kayıp yok tam tersine araç rampalarda daha iyi gidiyor gibi. Eskiden vites küçülttüğü yerleri şu an sabit vites ve gazla çıkıyor.
.
Bir olumsuz yönü ise bagaj. Simit tank yüzünden bagaj bayağı küçüldü. Ama benim işimi fazlasıyla görüyor.
.
Şimdilik bu kadar. Sorusu olanlara yardımcı olmaya çalışırım.
Yorum