Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Superchips Hakkında Yorumlarınız

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Superchips Hakkında Yorumlarınız

    Yazılım yaptırmayı düşünüyorum,daha önceden 1.4T lerde denenmiş uzun soluklu kullanılmış ve problemsiz bir custom yazılım olmadığı için marka yazılım yaptırmaya karar verdim.
    Marka olarak Superchips var.Superchips'in Astra J 1.4 için yazılım sonrası iddası 20hp ve 46nm olarak gözüküyor. Sizlerin bu konudaki yorumları nedir acaba ?

    Aracın fabrikasyon değerleri: 140hp 200nm

    Superchips sonrası : 160hp 246nm

    2015 BMW F30 M Sport


  • #2
    Ynt: Superchips Hakkında Yorumlarınız

    Superchips iyidir, kendi Golf'umüze yaptık, kullanıp beğenmeyen olmadı.
    Astra J'de yaptık da fotosunu bulamadım.

    [img width=800]https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/993510_466737280070743_1215754108_n.jpg[/img]


    bu atmosferik 1.6 115'i de 122hp yaptık

    [img width=800]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/960024_459854264092378_482264677_n.jpg[/img]

    Yorum


    • #3
      Ynt: Superchips Hakkında Yorumlarınız

      Superchips yazilim mi kullaniyorsunuz siz de BTG den mi aliyorsunuz yazilimlari
      2015 BMW F30 M Sport

      Yorum


      • #4
        Selam bende 2.0 140 ps A20dte icin BTK maslak ilr görüstüm +50 ps +70 Tork ve %10 yakit tasarufu dediler . Süperchips motora zarar verirmi diye sordum kesinlikle motora garanti veremeyiz dediler arac kmsi 117 binde sürekli dip gaz kullanmazsaniz sorun olmaz dediler . Süperchips ingiltere tabanli bir firma almanyada 1 ve Türkiyede 1 bayisi var deneyimi olanlar var mi ?

        Yorum


        • #5
          Hiçbir chip zararsız değildir. Ve bu zararı görmek içinde uzun km lere gerek yoktur. Motora yazılı garanti veren varsa yaptırın
          F30 Sport+

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: kemal6190 View Post
            Selam bende 2.0 140 ps A20dte icin BTK maslak ilr görüstüm +50 ps +70 Tork ve %10 yakit tasarufu dediler . Süperchips motora zarar verirmi diye sordum kesinlikle motora garanti veremeyiz dediler arac kmsi 117 binde sürekli dip gaz kullanmazsaniz sorun olmaz dediler . Süperchips ingiltere tabanli bir firma almanyada 1 ve Türkiyede 1 bayisi var deneyimi olanlar var mi ?
            Odak'ta çalışırken ben yükleme yapıyordum, Türkiye distribütörü BTG Maslak, biz de ondan alıyorduk.
            Superchips sanayide yapılan yazılım gibi aşırı güç vermez ama sorunda çıkartmaz.
            Sorun derken örnek veriyorum arabanın zaten geçmişten gelen bir arızası vardır ama henüz meydana çıkmamıştır, bu durur durur yazılım yapıldıktan sonra ortaya çıkar, siz de yazılımdan kaynaklı zannedersiniz. Halbuki yazılım yapılmasa da çıkacaktı belkide. Bu Superchips olsun, diğer markasız yazılımlar olsun hepsi için geçerli. Ama isimsiz yazılımlar genelde aşırı güç peşinde koştuğu için genelde yazılım kaynaklı sorun çıkarır.
            Superchips dünya çapında bir marka olduğu için ve isminin güvencesini korumak için daha yumuşak ama arabayı yıpratmayacak yazılım yapıyor.

            Ben bir sefer yükletiyim, arabayı biraz canlandırıyım, kafam rahat stock araba gibi kullanıyım diyorsanız Superchips,
            Yolda milletle kapışıyım, aşırı güç alıyım, arada sırada çıkan arızalarla uğraşıyım diyorsanız isimsiz custom yazılım

            Bu arada Türkiye'de sizin motor seçeneği olmadığı için isimsiz kendi yazılımını yapan yerler sizin araba konusunda tecrübeli değildir.
            InsigniaTEAM

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: cagri View Post

              Odak'ta çalışırken ben yükleme yapıyordum, Türkiye distribütörü BTG Maslak, biz de ondan alıyorduk.
              Superchips sanayide yapılan yazılım gibi aşırı güç vermez ama sorunda çıkartmaz.
              Sorun derken örnek veriyorum arabanın zaten geçmişten gelen bir arızası vardır ama henüz meydana çıkmamıştır, bu durur durur yazılım yapıldıktan sonra ortaya çıkar, siz de yazılımdan kaynaklı zannedersiniz. Halbuki yazılım yapılmasa da çıkacaktı belkide. Bu Superchips olsun, diğer markasız yazılımlar olsun hepsi için geçerli. Ama isimsiz yazılımlar genelde aşırı güç peşinde koştuğu için genelde yazılım kaynaklı sorun çıkarır.
              Superchips dünya çapında bir marka olduğu için ve isminin güvencesini korumak için daha yumuşak ama arabayı yıpratmayacak yazılım yapıyor.

              Ben bir sefer yükletiyim, arabayı biraz canlandırıyım, kafam rahat stock araba gibi kullanıyım diyorsanız Superchips,
              Yolda milletle kapışıyım, aşırı güç alıyım, arada sırada çıkan arızalarla uğraşıyım diyorsanız isimsiz custom yazılım

              Bu arada Türkiye'de sizin motor seçeneği olmadığı için isimsiz kendi yazılımını yapan yerler sizin araba konusunda tecrübeli değildir.
              Yorumunuz icin tesekkür ederim kesknlikle custom düsünmüyorum o yüzden süperchips yazdim süperchipsi zaten ingiltere sayfasina girip bayiliklerine baktim Almanya da birtane var bana 4 saat uzakta hazirda zaten izine arabayla geliyorum gelmisken yapayim diyorum hem daha uyhun hemde ülkeme gitsin para . Türkiye de zaten BTG var ODAK btg nin bayisi zaten . Ben tamda sizin söylediginiz gibi istiyorum arabayi biraz canlandirayim kafami agritmasin ömrünü kisaltmasin istiyorum oyüzden aklima takildi aradim btg yi zaten süperchips ingiltere sayfasindan da baktim +50 bg +70 tork %10tasarruf bu cok fazla bir deger oyüzden kafam karisti azicik canlandirmaktan cok daha fazla degil mi bu sizcede ? Birde benim arac motoru yok demissiniz süperchips benim arabaya özel yazilimi ingiltereden ana bayiden mi yükleyecek birde beyin acma ihtimali var mi acaba ? Cok soeu sordum kusura bakmayin ama isin ehlini yakalayip soru sormdanda duramazdim malüm iki kere ayni sene izine gidis ve dönüste megane ile yolda kaldim motor kirdim (chipsiz arac stock) ister istemez korkuyor insan .
              Son düzenleme: kemal6190; 06.05.2018, 02:34.

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: kemal6190 View Post

                Yorumunuz icin tesekkür ederim kesknlikle custom düsünmüyorum o yüzden süperchips yazdim süperchipsi zaten ingiltere sayfasina girip bayiliklerine baktim Almanya da birtane var bana 4 saat uzakta hazirda zaten izine arabayla geliyorum gelmisken yapayim diyorum hem daha uyhun hemde ülkeme gitsin para . Türkiye de zaten BTG var ODAK btg nin bayisi zaten . Ben tamda sizin söylediginiz gibi istiyorum arabayi biraz canlandirayim kafami agritmasin ömrünü kisaltmasin istiyorum oyüzden aklima takildi aradim btg yi zaten süperchips ingiltere sayfasindan da baktim +50 bg +70 tork %10tasarruf bu cok fazla bir deger oyüzden kafam karisti azicik canlandirmaktan cok daha fazla degil mi bu sizcede ? Birde benim arac motoru yok demissiniz süperchips benim arabaya özel yazilimi ingiltereden ana bayiden mi yükleyecek birde beyin acma ihtimali var mi acaba ? Cok soeu sordum kusura bakmayin ama isin ehlini yakalayip soru sormdanda duramazdim malüm iki kere ayni sene izine gidis ve dönüste megane ile yolda kaldim motor kirdim (chipsiz arac stock) ister istemez korkuyor insan .
                Superchips fark 50hp dediyse o motor için 50hp fazla değildir, Audi’de 80hp fark veren motor var.
                Ama burada Superchips’in ufak bir pazarlama stratejisi de var, 50hp dediği olay 140hp+50hp değil, öncesi ve sonrası dyno verilerini üstüste koyduğumuzda belli bir devirde iki çizgi arasındaki en büyük fark 50hp diyor. Sizin motora baktımda dyno verisi henüz eklenmemiş. Örnek bu link 170hp dizelin verisi; http://www.superchips.co.uk/curves/I...70psB20DTH.pdf
                Arabanın orjinali max hp değerini 3877 devirde 175hp olarak vermiş, yazılım sonrası max hp değeri ise 4551 devirde 213hp vermiş. Şimdi buna normalde dışarıda +38hp diyorlar çünkü max değer üzerinden konuşuyorlar. Superchips ise 4128 devirde orijinal ile en büyük FARKI verdiği 41hp değeri söylüyor zaten bu yüzden tabloda da increase olarak belirtiyor. Tork değerinde de aynı şekilde.
                InsigniaTEAM

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: cagri View Post

                  Superchips fark 50hp dediyse o motor için 50hp fazla değildir, Audi’de 80hp fark veren motor var.
                  Ama burada Superchips’in ufak bir pazarlama stratejisi de var, 50hp dediği olay 140hp+50hp değil, öncesi ve sonrası dyno verilerini üstüste koyduğumuzda belli bir devirde iki çizgi arasındaki en büyük fark 50hp diyor. Sizin motora baktımda dyno verisi henüz eklenmemiş. Örnek bu link 170hp dizelin verisi; http://www.superchips.co.uk/curves/I...70psB20DTH.pdf
                  Arabanın orjinali max hp değerini 3877 devirde 175hp olarak vermiş, yazılım sonrası max hp değeri ise 4551 devirde 213hp vermiş. Şimdi buna normalde dışarıda +38hp diyorlar çünkü max değer üzerinden konuşuyorlar. Superchips ise 4128 devirde orijinal ile en büyük FARKI verdiği 41hp değeri söylüyor zaten bu yüzden tabloda da increase olarak belirtiyor. Tork değerinde de aynı şekilde.
                  Yani benim gercek beygir artisim kac olacak ortalama acaba ?
                  Son düzenleme: kemal6190; 07.05.2018, 09:41.

                  Yorum


                  • #10
                    38 olacak işte; daha doğru bir ifadeyle 30-50 bg arası bir artış olacak.

                    İlginç olan, superchips gibi koca firmanın ürün portföyünde benim 2 motor da yok : 2.0 CDTI 130ps ve 1.6 SIDI 170ps.

                    Yorum


                    • #11
                      Muhtemelen ticari kaygılarla olsa gerek firmalar bu ürünlerin artılarını gündeme getiriyor. Ama düşünün ki Opel gibi milyar dolarlık yatırımları olan bir firma var, binlerce mühendis var onlar araca 20 beygir ve %10 yakıt tasarrufu yaptıracak teknolojiyi yazılımı bulamıyor da en fazla 50 kişiden oluşan küçük firmalar mı buluyor ! Akıl var mantık var, bu işin mühendisi değilim ama bildiğim, gördüğüm, okuduğum kadarıyla bu tür ürünler eğer motora 50-60-80 beygir gibi yüksek performans yüklerseniz kesinlikle ve kesinlikle motora zarar verirsiniz, motorun ömründen yersiniz. 20 hp gibi yüklemelerde de uzun vadede benzer bir zararı olacaktır ama bu zarar aracın en zayıf noktasında ortaya çıkar, bu kısım frenler mi olur, motor mu olur onu zaman gösterir. Araç çok iyidir 1 milyon km yapacak motor 800 bin'de gider bu da kimsenin umurunda olmaz o başka tabii.

                      Bu yüzdendir ki piyasada özellikle 3.20 ve benzeri araçlarda önden kazalı o kadar çok araç var ki. Çoğu chip'le aracın gücünü 50-60 beygir arttırıyor ama aynı güç artışını frenlerde yapmayınca ilk kazada araç pert oluyor, piyasa pert kayıtlı 3.20 kaynıyor. Chip ile güç artışı yaparken aslında bağlantılı tüm parçalarda aynı işlemi yapmak gerekir de BMW de bunu yapmış ve M3 çıkarmıştır.

                      Tabii ki bunlar benim araştırmama dayalı şahsi düşüncelerim, chip uygulayıp yıllarca aracını sorunsuz kullananların da çok olduğunu biliyorum.

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: kemal6190 View Post

                        Yani benim gercek beygir artisim kac olacak ortalama acaba ?
                        ona baktım ama dyno verisi eklenmemiş henüz.
                        InsigniaTEAM

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                          38 olacak işte; daha doğru bir ifadeyle 30-50 bg arası bir artış olacak.

                          İlginç olan, superchips gibi koca firmanın ürün portföyünde benim 2 motor da yok : 2.0 CDTI 130ps ve 1.6 SIDI 170ps.
                          2010'a kadar olan 130ps:
                          http://www.superchips.co.uk/search?m...3&variant=2705

                          2010-2013 arası 130ps:
                          http://www.superchips.co.uk/search?m...3&variant=2706
                          InsigniaTEAM

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post
                            Muhtemelen ticari kaygılarla olsa gerek firmalar bu ürünlerin artılarını gündeme getiriyor. Ama düşünün ki Opel gibi milyar dolarlık yatırımları olan bir firma var, binlerce mühendis var onlar araca 20 beygir ve %10 yakıt tasarrufu yaptıracak teknolojiyi yazılımı bulamıyor da en fazla 50 kişiden oluşan küçük firmalar mı buluyor ! Akıl var mantık var, bu işin mühendisi değilim ama bildiğim, gördüğüm, okuduğum kadarıyla bu tür ürünler eğer motora 50-60-80 beygir gibi yüksek performans yüklerseniz kesinlikle ve kesinlikle motora zarar verirsiniz, motorun ömründen yersiniz. 20 hp gibi yüklemelerde de uzun vadede benzer bir zararı olacaktır ama bu zarar aracın en zayıf noktasında ortaya çıkar, bu kısım frenler mi olur, motor mu olur onu zaman gösterir. Araç çok iyidir 1 milyon km yapacak motor 800 bin'de gider bu da kimsenin umurunda olmaz o başka tabii.

                            Bu yüzdendir ki piyasada özellikle 3.20 ve benzeri araçlarda önden kazalı o kadar çok araç var ki. Çoğu chip'le aracın gücünü 50-60 beygir arttırıyor ama aynı güç artışını frenlerde yapmayınca ilk kazada araç pert oluyor, piyasa pert kayıtlı 3.20 kaynıyor. Chip ile güç artışı yaparken aslında bağlantılı tüm parçalarda aynı işlemi yapmak gerekir de BMW de bunu yapmış ve M3 çıkarmıştır.

                            Tabii ki bunlar benim araştırmama dayalı şahsi düşüncelerim, chip uygulayıp yıllarca aracını sorunsuz kullananların da çok olduğunu biliyorum.
                            Bu sadece Opel değil diğer tüm markaların da mühendislerinin düşünememesi diye birşey değil. Markanın mühendisi güç ile beraber arabanın belki 10 senelik uzun vadeli kullanımını, yakıt tüketimini, emisyon salınımını, beygirlerin gaza vereceği tepkiye göre konfor miktarını gibi gibi birden fazla değeri dikkate alarak en optimum gücü ayarlıyor.
                            Son kullanıcı ise sadece arabasından ne kadar güç alabileceğini düşünüyor ve belki 2-3 yıldan sonra arabasına gelecek zararı düşünmüyor çünkü arabayı satıyor. Yazılım firmaları da bunu veriyor.

                            Her araba vereceği max güç ile piyasaya çıksa Insignia 180hp gibi olurdu. 180hp ihtiyacı olmayan güçlü arabayı alıp sonrada çok yaktığından yakınıyor. Markalar da bunun önüne güç kısarak geçiyor işte. Arabanın gücünden düşüreceği 20-30hp belki fabrika verisi yakıt tüketiminde 2 litre olarak dönüyor bu da pazarlama açısından güce göre daha ön planda oluyor.

                            Neyse, konuyu daha fazla detaylandırmaya gerek yok, 4-5 sene bu işi yaptım, konuya tamamen kapalı kişilerdense bilmediği için merak eden kişiler bilgi paylaşımına daha açık oluyor
                            InsigniaTEAM

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: cagri View Post
                              Baktıktan sonra yazıncaya kadar kafam karışmış, olmayan motorlar 1.6T 180ps ve 1.6 SIDI 170ps. Benzinlide 1.6 litre hiç bir motor yok, 1.4 ve 2.0 var.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X