Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C180 Komp. w204 ve İnsignia 1.6T. karşılaştırması

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Mercedes C180 Komp. w204 ve İnsignia 1.6T. karşılaştırması

    Merhaba değerli dostlar

    2012 yılının başında 24 bin kmdeyken almış olduğum 2010 model İnsignia 1.6 T 180 hp Edition Elegance aracımı 70 bin km ve 3 buçuk seneden fazla bir süre kullandıktan sonra satmıştım. 5 aylık bir focus macerasından sonra (tavsiye edebileceğim bir araç olmasına rağmen HB araç sarmadı beni ) yaklaşık 1,5 ay önce 2009 model Mercedes C180 1.6 Kompresör 156 hp Luxury paket Otomatik vites (5 ileri tam otomatik) 82.400 kmde imzamda yazılı aracı aldım. Bir buçuk aylık süreçte LPG montajı yaptırdım ve 5 bin km civarı yol yaptım.

    Karşılaştırmaya geçmeden özellikle belirteyim. Eski bir insignia kullanıcısı olan ve halihazırda C200 aracı olan Ömer Faruk Tarıkahya kardeşim bu süreçte bilgi ve deneyimlerini payşalarak bana çok yardımcı oldu. Kendisine teşekkür ederim.
    Bu girizgahtan sonra sıra geldi karşılaştırmaya

    Donanımlardan başlayacak olursak; C180'deki Luxury paket aşağı yukarı Edition pakete tekabül ediyor. Donanımları neredeyse aynı gibi. İnsignianın içi ve koltukları boyutlarının da etkisiyle biraz daha geniş ve ferah. Fakat C180'de rahatsız edici bir darlık da yok. Bunda tavan arka eğiminin ve torpidonun insigniaya göre kısa olmasının etkisi var sanırım. Bu zaten dışarıdan balıkdığında da anlaşılabilecek bir durum. İç malzeme kalitesi konusunda denk gibi hissettim. Dikkatimi çeken bir iki ayrıntıya gelince: İnsignianın park sensörneri açık farkla daha iyi. C180'de neredeyse dokunduktan sonra ötüyor ve hassasiyeti zayıf tepkisi geç. Ayrıca C180'deki radyo ayarlamasını hala çözemedim, kendi kafasına göre liste oluşturuyor. alala C180'deki vites topuzu çok daha kaliteli ki İnsigia'nın zayıf olduğu bir konu bu.

    Gelelim en çok merak edildiğini zannettiğim sürüş performans konusuna

    Motor teknolojileri konusunda iki farklı aşırı beslemeli araç var karşımızda. İnsigniada çok başarılı bir turbo ünitesi görev yapıyorken, C180'de Mercedes'in Kompresör adını verdiği bir süperşarj ünitesi var. Her ikisini de amacı motora giren hava mikatrını artırmak iken; turbo gücünü egsoz gazı basıncından, süperşaj ise motor krank mili dönüşünden almakta. Merak eden google amcaya sorabilir. Karakterlerine gelirsek; İnsignia 2200 devirlere kadar ölü iken turbonun gücünü vermeye başlamasıyla tabir yerindeyse asfaltı kazıyarak ilerliyor. C180 ise daha alt devirlerden itibaren kesintisiz olarak gelen bir güçle ilerliyor. Her iki motorunda kendine has bir karakteri var ve ikisi de zevkli, sırtınızı koltuğa yaslamayı biliyorlar. İnsignia redline'a kadar rahatça ulaşıyor ve daha da devir çevirecek gibi. Mercedes motorlarının karakteri olarak redline'ı pek fazla sevmiyor ve sanki vites değiştir diye yalvarıyor ihihi . Buna karşın süperşarjın avantajı turbo doldurma işiyle uğraşma derdi yok. Şöyle ki 200 üstü hızlarda gazdan ayağınızı çekip tekrar yüklenildiğinde aynı ivmelenme ile hızlanabiliyor. Uzun yolda güzel bir avantaj

    Sürüş karakteri olarak C180 daha rahat ve insanı yormuyor, lastik sesi yok denecek kadar; ki lastik sesi insignianın zayıf bir özelliği. C180'de rüzgar sesi 200'e kadar olmasa da o hızlardan sonra bariz hissediliyor. İnsignia'nın 1.6 T motoru bariz daha sessiz ve sarsıntısız çalışıyor ve sesi daha güzel.

    Her iki aracın da direksiyon tepkileri temiz ve net, fakat çekiş farkından dolayı tepkileri biraz daha farklı.

    Mercedes'in süspansiyonları daha çok konfora yönelikken İnsignia'nın bariz sportif. Yol tutuş olarak İnsignia daha önde yola yapıştığını hissediyorsunuz, C180 ise daha akıyor hissi veriyor. Kısaca İnsignia daha sportif ve keyifli iken C180 daha konforlu ve rahat. İnsignia kullanırken sağ ayağınızı daha fazla gıdıklıyor

    Frenler konusunda İnsignia açık ara önde. C180'in de kötü değil fakat İnsignia'nınkiler çok iyi.

    Yakıt tüketimi açısından C180 otomatik 5 ileri şanzımanından dolayı İnsignia'dan yaklaşık 2 lt/100 km daha fazla yakıyor. Fakat C180 motorunun LPG uyumlu olması ciddi bir avantaj sağlıyor.

    Halihazırda C180 kullanıcısı olsam da eşimin yorumunu sizinle paylaşmak istedim: "Mercedes de gayet güzel bir araç fakat İnsignia daha şık."

    Atladığım bir şey var mı bilmiyorum ama aklıma geldikçe veya merak eden olursa eklerim.

    Herkese selamlar saygılar
    Tekerinize taş değmesin ihihi
    34 ST 579 '09 C180 Kompresor

    BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

  • #2
    Ynt: Mercedes C180 Komp. w204 ve İnsignia 1.6T. karşılaştırması

    "Mercedes de gayet güzel bir araç fakat İnsignia daha şık."

    Saygıyla katılıyorum.

    Güzel bir yazı olmuş. Bir solukta okudum. Bu yazıdan şu sonucu adınıza kişisel olarak çıkartabilirim. İnsignia daha derin iz bırakmış size. Yakında cosmo olarak bir dönüş sözkonusu olabilir mi?

    Elegance bu etkiyi bırakmışsa, bir cosmo neler yapar?
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #3
      Ynt: Mercedes C180 Komp. w204 ve İnsignia 1.6T. karşılaştırması

      Mercedes candır can 1.8 cgi olsaydıda o zaman görürdüm karsılaştırmayı,güzel bir karşılaştırma olmuş
      Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


      Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

      F10 Msport

      Yorum


      • #4
        Ynt: Mercedes C180 Komp. w204 ve İnsignia 1.6T. karşılaştırması

        O zaman Insignia kullanmaya devam hatta daha az ödeyerek :-)) insigniada 17" jant kullansak konforu biraz daha artar yada tam tersi mersoya 20" jant taksak konforu nasıl olur acaba. Kıyaslamayı güzel yapmışsınız, yengemizin sözü zaten noktayı da koymuş :-))

        Yorum


        • #5
          Ynt: Mercedes C180 Komp. w204 ve İnsignia 1.6T. karşılaştırması

          Güzel bir kıyaslama olmuş teşekkürler



          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • #6
            Ynt: Mercedes C180 Komp. w204 ve İnsignia 1.6T. karşılaştırması

            Orjinal yazı sahibi: aSya
            "Mercedes de gayet güzel bir araç fakat İnsignia daha şık."

            Saygıyla katılıyorum.

            Güzel bir yazı olmuş. Bir solukta okudum. Bu yazıdan şu sonucu adınıza kişisel olarak çıkartabilirim. İnsignia daha derin iz bırakmış size. Yakında cosmo olarak bir dönüş sözkonusu olabilir mi?

            Elegance bu etkiyi bırakmışsa, bir cosmo neler yapar?
            Bunu almadan önce 2.0 dizel 160'lıklara baktım fakat bütçeme ve gönlüme uygun bulamadım. Tahminimce birkaç sene kullanırım bunu da ama nasip
            34 ST 579 '09 C180 Kompresor

            BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

            Yorum


            • #7
              Ynt: Mercedes C180 Komp. w204 ve İnsignia 1.6T. karşılaştırması

              Orjinal yazı sahibi: kdristnbl
              Mercedes candır can 1.8 cgi olsaydıda o zaman görürdüm karsılaştırmayı,güzel bir karşılaştırma olmuş
              1.8 CGİ motor hakikaten çok iyi gidiyor fakat AMG paket çok rahatsız. Özellikle biraz bozuk yolda (ki İstanbul'da bolca var ihihi ) böbrek taşı düşürtür. Ondan dolayı AMG paketleri kimseye tavsiye etmiyorum.
              34 ST 579 '09 C180 Kompresor

              BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

              Yorum


              • #8
                Ynt: Mercedes C180 Komp. w204 ve İnsignia 1.6T. karşılaştırması

                clapclap clapclap clapclap guzel hir karşılaştırma olmuş.. KRR yi hemen her gün görüyorum.. hakkında hayırlısı olsun.. sanırım ufukta insignia ya bir dönüş olabilir..

                1.4 T EDİTİON ELEGANCE + AFL+18 jant +NAVİ+sprintbooster+ses sistemi+opc sinyal çerçeveleri+turn push+kaliperler app +full led aydınlatma... vs..

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Mercedes C180 Komp. w204 ve İnsignia 1.6T. karşılaştırması

                  Orjinal yazı sahibi: aSya
                  "Mercedes de gayet güzel bir araç fakat İnsignia daha şık."

                  Saygıyla katılıyorum.

                  Güzel bir yazı olmuş. Bir solukta okudum. Bu yazıdan şu sonucu adınıza kişisel olarak çıkartabilirim. İnsignia daha derin iz bırakmış size. Yakında cosmo olarak bir dönüş sözkonusu olabilir mi?

                  Elegance bu etkiyi bırakmışsa, bir cosmo neler yapar?
                  Ver gazı ver gazı
                  ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Mercedes C180 Komp. w204 ve İnsignia 1.6T. karşılaştırması

                    Paylaşım için teşekkürler

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Mercedes C180 Komp. w204 ve İnsignia 1.6T. karşılaştırması

                      Ratip hocam estağfirullah elimizden geldiğince, ben de sana teşekkür ederim, mercedesin kompresör sürekli devrede olması ve sürekli bi hava emiş olayı yaşandığı için, rölantide bile, sesli bir motor, hele de benim araçta geniş egzos ucu var, fabrikasyon, araba gümbür gümbür çalışıyor, yani ses güzel, benimki 1.8 ama 1.6 ile aynı seslere sahipler, ama amg paketlerdeki egzos ucu sesi arttırıyor, insignia kedi gibi çalışıyordu ve oldukça sessiz bir araçtı, bu arada benim araçta da ufaktan lastik ve yol sesi var, amg paket belirttiğin gibi 20 inç insigniadan daha serttir, tam bir kalas, ama insigniadaki gövde salınımını C amg'de yaşanması imkansız, 180 ile giderken 3 şerit değiştir, go kart aracı gibi şeridine geçiyor ve oturuyor, sadece 1. 2. ve de bazen 3. viteste sert direksiyon hareketlerinden kaçınmak lazım, arka tekerleri sardırınca zorluk çıkarır, bir de amg paketteki delikli diskler ve daha büyük kalipere sahip frenler, inanılmaz bir fren performansına sahipler, amg paketler oldukça sportif yapılmış bu konuda, motor gücünde veya vites oranlarında bir fark yok ama yere yakın oluşu ve kullanılan farklı direksiyon arabayı amg olmayanlara göre çok farklı sürüş karakterine büründürüyor, bir de ufak bir detay eklemişler, Ratip hocam senin şanzımanda olmayan bir mod ''M'' diye bir seçenek var vitesler tamamen manuele geçiyor (tabii kick-down anında müdahele edemiyorsun ne küçültmeye ne büyütmeye ) ve ekledikleri ufak detay bu modda vites düşürürken hafiften bir ara gaz çekiyor, bu özellik oldukça güzel, aslında bu modda değil de manuel olarak vites düşürürken bu aragazı çekiyor, yani luxury, avantgarde ya da blueeficiency ne olursa olsun amg paket ile çok farklı araçlar aslında, ben insignia fanatiği biri olarak insignianın amg paket olmayan c serisinden daha güzel ve daha dikkat çekici olduğunu söyleyebilirim, ama amg paket çok farklı, geniş çamurluklar, agrasif tamponlar, yere yakınlık, ön arka farklı ofset jantlar filan araca çok farklı bir kimlik katıyor, donanım olarak insignia daha iyiydi, hatta insignianın en sevdiğim özelliği esp tamamen devre dışı bırakılabiliyordu ama mercedes maalesef buna izin vermiyor

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Mercedes C180 Komp. w204 ve İnsignia 1.6T. karşılaştırması

                        Orjinal yazı sahibi: 35OFT23
                        Ratip hocam estağfirullah elimizden geldiğince, ben de sana teşekkür ederim, mercedesin kompresör sürekli devrede olması ve sürekli bi hava emiş olayı yaşandığı için, rölantide bile, sesli bir motor, hele de benim araçta geniş egzos ucu var, fabrikasyon, araba gümbür gümbür çalışıyor, yani ses güzel, benimki 1.8 ama 1.6 ile aynı seslere sahipler, ama amg paketlerdeki egzos ucu sesi arttırıyor, insignia kedi gibi çalışıyordu ve oldukça sessiz bir araçtı, bu arada benim araçta da ufaktan lastik ve yol sesi var, amg paket belirttiğin gibi 20 inç insigniadan daha serttir, tam bir kalas, ama insigniadaki gövde salınımını C amg'de yaşanması imkansız, 180 ile giderken 3 şerit değiştir, go kart aracı gibi şeridine geçiyor ve oturuyor, sadece 1. 2. ve de bazen 3. viteste sert direksiyon hareketlerinden kaçınmak lazım, arka tekerleri sardırınca zorluk çıkarır, bir de amg paketteki delikli diskler ve daha büyük kalipere sahip frenler, inanılmaz bir fren performansına sahipler, amg paketler oldukça sportif yapılmış bu konuda, motor gücünde veya vites oranlarında bir fark yok ama yere yakın oluşu ve kullanılan farklı direksiyon arabayı amg olmayanlara göre çok farklı sürüş karakterine büründürüyor, bir de ufak bir detay eklemişler, Ratip hocam senin şanzımanda olmayan bir mod ''M'' diye bir seçenek var vitesler tamamen manuele geçiyor (tabii kick-down anında müdahele edemiyorsun ne küçültmeye ne büyütmeye ) ve ekledikleri ufak detay bu modda vites düşürürken hafiften bir ara gaz çekiyor, bu özellik oldukça güzel, aslında bu modda değil de manuel olarak vites düşürürken bu aragazı çekiyor, yani luxury, avantgarde ya da blueeficiency ne olursa olsun amg paket ile çok farklı araçlar aslında, ben insignia fanatiği biri olarak insignianın amg paket olmayan c serisinden daha güzel ve daha dikkat çekici olduğunu söyleyebilirim, ama amg paket çok farklı, geniş çamurluklar, agrasif tamponlar, yere yakınlık, ön arka farklı ofset jantlar filan araca çok farklı bir kimlik katıyor, donanım olarak insignia daha iyiydi, hatta insignianın en sevdiğim özelliği esp tamamen devre dışı bırakılabiliyordu ama mercedes maalesef buna izin vermiyor
                        Amg'lerde çamurluklar daha mı geniş? benim hiç dikkatimi çekmedi.
                        ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Mercedes C180 Komp. w204 ve İnsignia 1.6T. karşılaştırması

                          Orjinal yazı sahibi: kingdragon
                          Orjinal yazı sahibi: 35OFT23
                          Ratip hocam estağfirullah elimizden geldiğince, ben de sana teşekkür ederim, mercedesin kompresör sürekli devrede olması ve sürekli bi hava emiş olayı yaşandığı için, rölantide bile, sesli bir motor, hele de benim araçta geniş egzos ucu var, fabrikasyon, araba gümbür gümbür çalışıyor, yani ses güzel, benimki 1.8 ama 1.6 ile aynı seslere sahipler, ama amg paketlerdeki egzos ucu sesi arttırıyor, insignia kedi gibi çalışıyordu ve oldukça sessiz bir araçtı, bu arada benim araçta da ufaktan lastik ve yol sesi var, amg paket belirttiğin gibi 20 inç insigniadan daha serttir, tam bir kalas, ama insigniadaki gövde salınımını C amg'de yaşanması imkansız, 180 ile giderken 3 şerit değiştir, go kart aracı gibi şeridine geçiyor ve oturuyor, sadece 1. 2. ve de bazen 3. viteste sert direksiyon hareketlerinden kaçınmak lazım, arka tekerleri sardırınca zorluk çıkarır, bir de amg paketteki delikli diskler ve daha büyük kalipere sahip frenler, inanılmaz bir fren performansına sahipler, amg paketler oldukça sportif yapılmış bu konuda, motor gücünde veya vites oranlarında bir fark yok ama yere yakın oluşu ve kullanılan farklı direksiyon arabayı amg olmayanlara göre çok farklı sürüş karakterine büründürüyor, bir de ufak bir detay eklemişler, Ratip hocam senin şanzımanda olmayan bir mod ''M'' diye bir seçenek var vitesler tamamen manuele geçiyor (tabii kick-down anında müdahele edemiyorsun ne küçültmeye ne büyütmeye ) ve ekledikleri ufak detay bu modda vites düşürürken hafiften bir ara gaz çekiyor, bu özellik oldukça güzel, aslında bu modda değil de manuel olarak vites düşürürken bu aragazı çekiyor, yani luxury, avantgarde ya da blueeficiency ne olursa olsun amg paket ile çok farklı araçlar aslında, ben insignia fanatiği biri olarak insignianın amg paket olmayan c serisinden daha güzel ve daha dikkat çekici olduğunu söyleyebilirim, ama amg paket çok farklı, geniş çamurluklar, agrasif tamponlar, yere yakınlık, ön arka farklı ofset jantlar filan araca çok farklı bir kimlik katıyor, donanım olarak insignia daha iyiydi, hatta insignianın en sevdiğim özelliği esp tamamen devre dışı bırakılabiliyordu ama mercedes maalesef buna izin vermiyor
                          Amg'lerde çamurluklar daha mı geniş? benim hiç dikkatimi çekmedi.
                          C serisi AMG'de geniş zaten belli de oluyor, zaten konfigürasyona girerseniz AMG için genişletilmiş çamurluklar diye bir seçenek var kendi sitesinde, birçok modelin AMG çamurlukları daha geniş, fakat en belirgin W204 kasa C serisinde bir de W212 kasa E serisinde belli oluyor

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Mercedes C180 Komp. w204 ve İnsignia 1.6T. karşılaştırması

                            Insignia: Nr; 1 cool
                                                                                  

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Mercedes C180 Komp. w204 ve İnsignia 1.6T. karşılaştırması

                              Orjinal yazı sahibi: 35OFT23
                              Ratip hocam estağfirullah elimizden geldiğince, ben de sana teşekkür ederim, mercedesin kompresör sürekli devrede olması ve sürekli bi hava emiş olayı yaşandığı için, rölantide bile, sesli bir motor, hele de benim araçta geniş egzos ucu var, fabrikasyon, araba gümbür gümbür çalışıyor, yani ses güzel, benimki 1.8 ama 1.6 ile aynı seslere sahipler, ama amg paketlerdeki egzos ucu sesi arttırıyor, insignia kedi gibi çalışıyordu ve oldukça sessiz bir araçtı, bu arada benim araçta da ufaktan lastik ve yol sesi var, amg paket belirttiğin gibi 20 inç insigniadan daha serttir, tam bir kalas, ama insigniadaki gövde salınımını C amg'de yaşanması imkansız, 180 ile giderken 3 şerit değiştir, go kart aracı gibi şeridine geçiyor ve oturuyor, sadece 1. 2. ve de bazen 3. viteste sert direksiyon hareketlerinden kaçınmak lazım, arka tekerleri sardırınca zorluk çıkarır, bir de amg paketteki delikli diskler ve daha büyük kalipere sahip frenler, inanılmaz bir fren performansına sahipler, amg paketler oldukça sportif yapılmış bu konuda, motor gücünde veya vites oranlarında bir fark yok ama yere yakın oluşu ve kullanılan farklı direksiyon arabayı amg olmayanlara göre çok farklı sürüş karakterine büründürüyor, bir de ufak bir detay eklemişler, Ratip hocam senin şanzımanda olmayan bir mod ''M'' diye bir seçenek var vitesler tamamen manuele geçiyor (tabii kick-down anında müdahele edemiyorsun ne küçültmeye ne büyütmeye ) ve ekledikleri ufak detay bu modda vites düşürürken hafiften bir ara gaz çekiyor, bu özellik oldukça güzel, aslında bu modda değil de manuel olarak vites düşürürken bu aragazı çekiyor, yani luxury, avantgarde ya da blueeficiency ne olursa olsun amg paket ile çok farklı araçlar aslında, ben insignia fanatiği biri olarak insignianın amg paket olmayan c serisinden daha güzel ve daha dikkat çekici olduğunu söyleyebilirim, ama amg paket çok farklı, geniş çamurluklar, agrasif tamponlar, yere yakınlık, ön arka farklı ofset jantlar filan araca çok farklı bir kimlik katıyor, donanım olarak insignia daha iyiydi, hatta insignianın en sevdiğim özelliği esp tamamen devre dışı bırakılabiliyordu ama mercedes maalesef buna izin vermiyor
                              AMG paketlerle ilgili olarak da güzel bir yorum oldu kardeşim. clapclap Konu tam manasıyla bir karşılaştırma oldu. Ne dersin
                              34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                              BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X