Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Insignia 1.6 170 HP Turbo LPG hk

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Insignia 1.6 170 HP Turbo LPG hk

    Arkadaşlar herkese merhaba. Aranıza bugün katıldım.

    Aslında ben VW Jetta 1.6 TDI kullanıcısıyım. Ama artık D segment bir arabaya geçmek istiyorum. Mevcut seçenekler içinde fiyat olarak daha uygun olup en çok konforu sunan Opel Insignia olarak görüyorum. Passat, Mondeo fiyatları fazlasıyla ve de gereksiz bir şekilde yüksek. Insignia 1.6 CDTI bütçemi biraz aşıyor. Haliyle Insignia 1.6 170 HP Turbo Cosmo modelini düşünüyorum.

    Ancak yılda yaklaşık 25.000 KM yapan biri olarak bu aracı LPG ile kullanabilirim. Geçmiş tarihli yorumları okuyorum, kimisi diyor sıralı sistem, kimisi sıvılaştırılmış LPG sistemi diyor, kimisi karma sistem diyor. Yok subap erimesi, yok güç kaybı, Yok marş arızası, akü bitti vs. kafam allak bullak oldu.

    Insignia 1.6 170HP Turbo kullanan ve aracına LPG taktıran arkadaşlardan hangi marka , hangi tip LPG Kiti bu araba için uygundur bana anlatabilir misiniz? Şimdiden herkese teşekkür ederim.

  • #2
    Merhaba, 1.6t benzinli araç kullanıcısı olarak siz yılda 25 bin km yol yapıyorsanız paraya kıyıp doğrudan dizel 1.6 öneriyorum. Marjet sıvı sistem lpg vardı aracımda, konu bile açtım bulabilirsiniz, hiç tavsiye etmem. 1.6t ye lpg işi riskli ancak yaptırıp memnun olan da var.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      1.6 SIDI (170 hplikler) araçlarda direkt enjeksiyon sistemi olduğundan dolayı ancak sıvı lpg sistemi uygulanabiliyor ki maliyetleri çok fazla. Otomatik aramıyorsanız 1.4 T modellerini lpg ve yakıt tüketimi açısından önerebilirim.
      34 ST 579 '09 C180 Kompresor

      BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: eaybey View Post
        Arkadaşlar herkese merhaba. Aranıza bugün katıldım.

        Aslında ben VW Jetta 1.6 TDI kullanıcısıyım. Ama artık D segment bir arabaya geçmek istiyorum. Mevcut seçenekler içinde fiyat olarak daha uygun olup en çok konforu sunan Opel Insignia olarak görüyorum. Passat, Mondeo fiyatları fazlasıyla ve de gereksiz bir şekilde yüksek. Insignia 1.6 CDTI bütçemi biraz aşıyor. Haliyle Insignia 1.6 170 HP Turbo Cosmo modelini düşünüyorum.

        Ancak yılda yaklaşık 25.000 KM yapan biri olarak bu aracı LPG ile kullanabilirim. Geçmiş tarihli yorumları okuyorum, kimisi diyor sıralı sistem, kimisi sıvılaştırılmış LPG sistemi diyor, kimisi karma sistem diyor. Yok subap erimesi, yok güç kaybı, Yok marş arızası, akü bitti vs. kafam allak bullak oldu.

        Insignia 1.6 170HP Turbo kullanan ve aracına LPG taktıran arkadaşlardan hangi marka , hangi tip LPG Kiti bu araba için uygundur bana anlatabilir misiniz? Şimdiden herkese teşekkür ederim.
        Hoş geldiniz. Keyifli forumlar dileğiyle..
        LPG işi uzmanlık gerektiren bir iş. Aynı sistemi aynı model araçlara takıp mutsuz olanda var mutlu olan da...
        Konu hakkında forumda farklı başlıklar altında yüzlerce fikir, yorum bulmanız mümkün.
        Ve bu fikirleri derleyip karar vermek size kalmış...
        İmzadaki aracıma takalı 12 bin km oldu... Taktıktan sonra bir kez AFR ayarı için servise gittim.
        O günden bu yana şükür sorunsuz bir şekilde kullanıyoruz.. İleriye dönük ne olur bilemem ancak dileğimiz sorun olmaması..
        D segmente sorunsuz bir Insignia'dan daha güzel yine başka bir Insignia dır

        Subaru XV 1.6i Xtreme Benzin.

        Yorum


        • #5
          Ben de bir SIDI kullanıcısı olarak ne tavsiye edeceğimi bilemiyorum.

          Benim 2.0 CDTI 130ps ve SIDI olmak üzere 2 Insignia'm var; benzin-dizel makası kapandı, eğer çok fazla trafik veya eğimli güzergah yoksa aralarındaki tüketim farkı artık önemsenmeyecek düzeye düştü. Yılda 10-15.000 km yapıyor olsanız SIDI alıp benzinli binin derim. Fakat 25.000 km deyince durum düşünmek gerekiyor.

          LPG işi aslında maliyet olarak ciddi avantajlı ama ülke ekonomisi daha önce hiç olmadığı kadar değişken ve kötü bir durumda; her an LPG'ye ciddi bir zam gelebilir. Takılacak kit'ler 1000 lira düzeyinde olsa hiç düşünmeden taktırılır ama 5-6.000 lira verdiğiniz kit, 1 yıl sonra gelecek bir zamla avantajını tamamen olmasa da büyük oranda yitirebilir; bu durumda ödenen paraları amorti etmek yıllar sürer. Faizlerin durumu da düşünülürse; amorti süresi verdiğiniz emeğe değmeyecek kadar uzun bir hale gelebilir. Daha da kötüsü sorun yaşama olasılığı; maalesef sıvı sistem taktırıp da hiç problem yaşamadan kullanan pek yok gibi, karma sistemler sanki daha sorunsuz ama onlarda da tüketim avantajı daha az. Üstelik onda da yüksek benzin tüketimi problemi yaşayanlar var.

          Dizel bir başka kapalı kutu, şu an benzinle arada az bir fiyat farkı olsa da (%3 civarında) her an kapanabilir, geriye sadece düşük tüketim avantajı kalıyor ki SIDI ile CDTI arasında tüketim farkı abartılı boyutlarda değil. Amorti süresi yine çok uzun olabilir. Kaldı ki SIDI araçlar 2. elde çok daha düşük km'lerde bulunabiliyor. Ben maddi olarak CDTI alabileceğim halde sırf bu yüzden SIDI tercih ettim. Dünyada genel olarak dizel araçlar terk edilmeye başlandı, bu durum ülkemize de yansırsa ciddi sıkıntı olur. Öte yandan ekonomiye girdi sağlamak için benzine de yüksek bir vergi oranı getirilebilir; mazota getirilmesi zor. Bu durumda benzin-dizel makası yeniden açılabilir.

          Özetle durum biraz karışık, daha çok zar atmak gibi.

          Yorum


          • #6
            LPG li bir insignia düşünüyorsa ben kesinlikle 1.4t modeli öneririm. kendim yaklaşık 5 sene aynı motorlu astra ve insigniaya lpgli bindim. Astraya 60.000km de takıldı, şaun sanırım 130.000km lerdedir ve yeni sahibi hala sorunsuz biniyormuş. son olarak da 40.000km de insigniaya yine kendim lpg montajı yaptırdım ve sanırım yeni sahibi 70.000km lere gelmiştir ve o da sorunsuz binyormuş. ben en ufak sorun yaşamadım. tabi bunun en büyük sebebi işin ehline montaj yaptırmamız oldu.

            Yorum


            • #7
              NOT : LPG'ye zam gelebilir derken ek vergi getirilmesini kastetmiştim. Şu an LPG'li araçlar ciddi ucuza yürüyor, sıcak para için oraya bir vergi eklenip makas kapatılabilir. Benzin ve dizel'de böyle bir arttırım daha çok tepki çeker. Özetle LPG'nin vergi olarak hala "alır"ı var. ihihi

              Yorum


              • #8
                İyi günler hoşgeldiniz,

                2015 den beri 1.6 sidi kullanıcısıyım,normal de 1 seneyi bulmazdı araba değiştirmem ama satmayı düşünmediğim her sefer binmek için can attığım araçtır kendisi.Motor teknolojisi gereği İnanılmaz seri değildir ama oturdumu yola çok mutlu eder sizi çok hoş yol tutuşu vardır,kendi sınıfında asıl önemli olan motor titreşim değerleri çok düşüktür sarsıntısız bir
                rölantisi ve sesi çok hoştur.Yakıtı için size yardımcı oluyum istanbul şehir içi trafikde ben 9.2 lerde seyrediyorum araç otomatik bu arada.Şehir dışı 4.6 - 5.9 ortalamalarım mevcut aracın tek kullanıcısıyım,sakin ve onun isteğiyle hareket ettiğim sürece yakıtı kontrol altında tutuyorum tabi bu size bağlı.Triger zincirli motordur,temizi düşük km lisi sizi kolay kolay üzmez. lpg taktırmayı hiç düşünmedim 25000 km için benzine katlanılabilir yakıt masrafları açısından tercih sizin ama bu motorda lpg işlerinin çok iyi gideceğini düşünmüyorum.Tavsiyem sidi sistemi araştırın çünkü bu motor modeli değil aslında bir motor çalışma prensibidir araştırmanız faydalı olabilir.Bu araçla ilgili
                diğer sorularınız için yardımcı olmaya çalışırım.

                Yorum


                • #9
                  Bende 2013 1.6 sidi var. Prins marka karma sistem lpg taktıralı 7 ayda 10 bin km oldu. İstanbul içi kullanımda yüzde 30 luk bir avantaj sağlıyor. Yaklaşık 50-52 kuruş yakıyor. Şehirler arasında 38 kuruşa kadar indi.
                  Şu ana kadar hiç sorun yaşamadım. Çekişte veya sürüşte bir değişiklik yok. Biraz veya çok pahalı bir kit. Ben eylülde candan mühendislikte 9500tl ye taktırmıştım. Bu kitte AFR ayarı gerekmiyor ve periyodik bakımı 20bin km de.
                  D segmenti diğer araçları bilmiyorum ama 80 bin tl civarında bu konfora başka araç yok.

                  Yorum


                  • #10
                    Bende 2013 1.6sidi var, 43.000km dir Prins marka karma sistem takılı. Ben de sizin gibi çok yol yapıyorum. (yıllık 35.000km civarı) bu yüzden ilk aldığım gün LPG taktırdım araca, çok memnunum. İlk zamanlar yaşanan ayar problemi haricinde problem yaşamadım. Ortalama yakıt tüketimim 40-45 kuruş civarı. Ortalama hızım 39. Performansta kayıp yok denecek kadar az. LPG'de 100.000km dir kullanılan SIDI motor araçlar var, düzgün bir montajla problem yaşamazsınız.

                    Yorum


                    • #11
                      Bende de 2013 170lik otomatik insignia var.
                      20.000km deyken lpg taktırdım Lovato exr (karma sistem)
                      şu an 41.000km civarındayım zerre sıkıntım yok. %25 civarı bir tasarruf mevcut. Herkesin gittiği yol, sürüş tarzı farklı olduğu için krş hesabına çok takılmayın bence, sıcak havalarda 9-10 aralığında, soğuk havalarda 11-12 aralığında kalırsınız araçtan zevk alacak bir sürüşle. Daha indirmek de ayağınızın altında. Ben bir süre 8-8,5lt aralığında kaldım ama dayanamadım yine çıktı 9.5-10lara...(:
                      Araç turbo olduğu için tüketim kişiden kişiye çok farkeder. Basayım gitsin dersen çıkarsın 13-15lere, param cebimde kalsın dersen gezersin 9litrelerde... D sınıfı turbo benzinli daha az yakan araç pek çıkmaz zaten..
                      Marşta, gazlamada sıkıntım yok. Yalnızca dip gaz yaptığında benzine göre 1saniyelik bir gecikme var o da ciddiye alınacak cinsten değil.
                      Lpg düşünüyorsanız taktıracağınız yeri iyice bi araştırın, emin olun ondan sonra yaptırın derim.

                      Yorum


                      • #12
                        Hocam 1.6 SIDI Otomatik Landirenzo karma sistem lpgli aracım var. Öncelikle lpgde hiç bir sorunum olmadığını söyleyebilirim çekişte düşüklük titreme hoplama zıplama vs. Ancak tüketim olarak normal turbo motorlu yada atmosferik motorlu araçlarda olan tasarruf bende söz konusu değil. Yaklaşık olarak %20 -%25 oranında bir tasarruf söz konusu diyebilirim. Uzun yol ağırlıklıysa bu tasarruf oranı dahada yükselmekte çünkü bizim arabalarımız dur-kalk olayını yakıt tüketimi anlamında çok sevmiyor. Araç değiştirmeyi düşünüyorum ama gene Insignia alacağım büyük ihtimalle, belki aynı motor düşük km belki dizel düşük km ama gene Insignia'dan vazgeçmem pek kolay olmuyor. Çünkü araba konforlu, çok keyifli, yakışıklı ve ihtiyaçlarıma cevap verebiliyor. Bütün kriteriniz endişeniz yakıt tüketim değerleriyse 1.6 tdi bir araçtan sonra benim kanaatime göre sizi üzecektir. Aradığınız şey kalite konfor güç heyecan ve keyifse bunun yanında da yakıt tüketimide belli bir öneme sahipse sizi mutlu edeceğini düşünüyorum. Aradığınız kriter tamamen mutluluk ve yakıt tüketimi önemli değilse (herkesin mutlu olması ve araçtan keyif alması farklı olabilir) bence sizi sürekli tebessüm ettirebilecek bir araç. Yanlız lpg taktırmaya karar verirseniz daha önce arkadaşlarında defalarca söylediği gibi taktıracağınız yerin çok önemli olduğunu aklınızdan lütfen çıkarmayın. Harika bir kiti leş gibi takan adamlar yüzünden çok mutsuz olan arkadaşlarımızda var ortalama bir kiti düzgün takan ustalar sayesinde arabasıyla huzur içinde zaman geçiren arkadaşlarımızda var. Nerede olursanız olun iyi bir araştırma yapıp düzgün montaj yapan bir yerden hizmet almanızı tavsiye ederim.

                        Yorum


                        • #13
                          Güzel bir noktaya değinmişsiniz, 1.6 TDI Jetta'dan geçişte yaklaşık %50-60'lik bir artışı göze almak gerekecek. LPG takılsa bile %20-30 artış olabilir. Bunu göz önünde bulundurun, aynı tüketimi beklerseniz üzülürsünüz.

                          Benim SIDI aracım önceki aracımın 1.5 katı tüketime sahip ama ben oldukça memnunum, benim için aradaki güç ve konfor farkı, otomatik şanzımanın konforu bu farka değiyor.

                          Yorum

                          İşleniyor...
                          X