Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Lpg de çözemediğim sorunlar lütfen yardim

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Lpg de çözemediğim sorunlar lütfen yardim

    Sevgili forumdaşlar yakın bir zaman önce aranıza katıldım. Aracım 2009 model insignia cosmo 125.000 km de aldığımda lpg takılıydı. Yanlız çok severek aldığım arabamı sorunlardan dolayı ağız tadıyla kullanamadım. Araçta ciddi silkeleme problemi vardı bobin ve buji değişiminden sonra yine düzelmedi. Malum ustalarımızı da burada yaşadığı tecrübeleri paylaşarak bizlere tecrübe sağlayan arkadaşlar sayesinde biz yönlendiriyoruz. bu yönlendirmeler neticesinde sibopların deforme olduğunu gördük ve çelik olanla değişirdik. Sorunların büyük bölümünü hallettik yanlız şimdi de araç sabahları çalışıp lpg ye geçtiğinde stop ediyor ama bu gün içinde sadece ilk çalıştırmada oluyor. Sonra tekrar çalıştırdığımda bu sorunu tekrarlamıyor yani stop etme yok. Birde araç hızlanırken 2100 ve 2500 devirleri arasında yine titreyerek hızlanma söz konusu maalesef gaza basarken korkuyorum. Anlayan arkadaşlar yardımcı olursanız tecrübelerinizle aydınlatırsanız sevinirim. Teşekkürler.

  • #2
    Hoşgeldiniz, bu anlattığınız sorunun birçok sebebi olabilir. Bobin ve bujileri değiştirmişsiniz, Bobin kesinlikle GM DELPHİ bujiler ise orjinal ZFR6BP-G kodlu olmalı eğer değilse değiştirmelisiniz. Araçtaki kararsızlık Lpg ayarı, nozul çapı ve basınçtan olabilir(Ne marka kit kullandığınızı belirtmemişsiniz). Son olarak MAF MAP ve Boğaz kelebeğinin temiz ve sağlam olduğundan emin olmalısınız. Geçmiş olsun..
    Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
    +DVD 800 Navi
    +19" Jant
    +Prins Vsı 1.0

    Yorum


    • #3
      Fatih merhaba;

      LPG markasını belirterek başlayabilirsin.
      İlk olarak aracı benzinde kullanmayı dener misin? Benzinde normal çalışıyor mu?
      Eğer normal çalışıyorsa LPG ayarlarının yapılması gerekiyor.
      Bu arada ilk olarak aracı LPG'de kullanırken benzine ne kadar sürede geçiyor? Kontrol edilmeli. Eğer motor tam ısınmadan benzinden LPG'ye geçiş ısısı düşük ayarlanmışsa bu durumda senin aracının sıkıntısını açıklar.
      Eğer LPG'de araç tam olarak ısındıktan sonra 1-2 veya 3. vites geçişlerinde silkeleme yapıyorsa bu durumda LPG karışımının uygun olmamasından kaynaklanır. Fakir veya zengin karışım.
      AFR ayarlarını "closed loop" ve "open loop" ayarlarını kontrol ettir.
      Bu arada "Open loop" ayarlarını sadece bizim forumdan üst düzey zeki arkadaşlar yapıyor
      Bunun dışında Yiğit'in de belirttiği gibi boğaz kelebeği vs.. oksijen sensörü de bozuk olabilir. Oksijen yani lambda sensörü bozuk olduğuna araçlarımızda hata uyarısı çıkmıyor. Ancak oksijen sensörü bozulduğunda hem benzinde hem de LPG'de sorun yaşarsın.
      Sorunlarını en kısa sürede çözmen dileğiyle.
      2010 İNSİGNİA 1.6T COSMO BEYAZ

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: yigitgasgil View Post
        Hoşgeldiniz, bu anlattığınız sorunun birçok sebebi olabilir. Bobin ve bujileri değiştirmişsiniz, Bobin kesinlikle GM DELPHİ bujiler ise orjinal ZFR6BP-G kodlu olmalı eğer değilse değiştirmelisiniz. Araçtaki kararsızlık Lpg ayarı, nozul çapı ve basınçtan olabilir(Ne marka kit kullandığınızı belirtmemişsiniz). Son olarak MAF MAP ve Boğaz kelebeğinin temiz ve sağlam olduğundan emin olmalısınız. Geçmiş olsun..
        öncelikle cevabın için teşekkür ederim. Bobin gm delphi taktım şanssızlık işte oda arızalı çıktı garantiye gönderdim ikinci gözde sorun varmış. yanlız onu ilk taktığımda da kararsızlık vardı.Bujilerinde kodunu kontrol edeceğim. Landirenzo yağlamalı sistem kit takılı. Bu araçlarda nozul çapı kaç mm olmalıdır. Bir de sivasta yaşıyorum maalesef yol yük ayarı yapabilen kimse yok. kablo alsam acaba ben yapabilirmiyim.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Destiny View Post
          Fatih merhaba;

          LPG markasını belirterek başlayabilirsin.
          İlk olarak aracı benzinde kullanmayı dener misin? Benzinde normal çalışıyor mu?
          Eğer normal çalışıyorsa LPG ayarlarının yapılması gerekiyor.
          Bu arada ilk olarak aracı LPG'de kullanırken benzine ne kadar sürede geçiyor? Kontrol edilmeli. Eğer motor tam ısınmadan benzinden LPG'ye geçiş ısısı düşük ayarlanmışsa bu durumda senin aracının sıkıntısını açıklar.
          Eğer LPG'de araç tam olarak ısındıktan sonra 1-2 veya 3. vites geçişlerinde silkeleme yapıyorsa bu durumda LPG karışımının uygun olmamasından kaynaklanır. Fakir veya zengin karışım.
          AFR ayarlarını "closed loop" ve "open loop" ayarlarını kontrol ettir.
          Bu arada "Open loop" ayarlarını sadece bizim forumdan üst düzey zeki arkadaşlar yapıyor
          Bunun dışında Yiğit'in de belirttiği gibi boğaz kelebeği vs.. oksijen sensörü de bozuk olabilir. Oksijen yani lambda sensörü bozuk olduğuna araçlarımızda hata uyarısı çıkmıyor. Ancak oksijen sensörü bozulduğunda hem benzinde hem de LPG'de sorun yaşarsın.
          Sorunlarını en kısa sürede çözmen dileğiyle.
          İlginiz için teşekkürler. Landirenzo yağlamalı sistem kit takılı aracımda. Aracı benzinde kullandığımda bu sorunlar yok gayet stabil hızlanma mevcut silkeleme ve kararsızlık yok. Aracın lpg ye geçme ısısı düşük olabilir ama inanın otomatik ustalardan hazır ayar yükleyip bu tamam diyenlerden bıktım bu yüzden götürmek istemiyorum. Kablo alıp kendim yapacağım ama pek bilgim yok anlayan arkadaşlar destek olursa yaparım diye düşünüyorum.

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: fatih58 View Post

            öncelikle cevabın için teşekkür ederim. Bobin gm delphi taktım şanssızlık işte oda arızalı çıktı garantiye gönderdim ikinci gözde sorun varmış. yanlız onu ilk taktığımda da kararsızlık vardı.Bujilerinde kodunu kontrol edeceğim. Landirenzo yağlamalı sistem kit takılı. Bu araçlarda nozul çapı kaç mm olmalıdır. Bir de sivasta yaşıyorum maalesef yol yük ayarı yapabilen kimse yok. kablo alsam acaba ben yapabilirmiyim.
            Bende prins var khein enjektör kullanıyor. Bu enjektörlerde nozul çapı yok, kapasite renk kodlarıyla belirleniyor. Bir arkadaşımız atiker gold kit ile 2.8mm nozul ve 1.35 bar gaz basıncı ile verim aldı. Size de referans olabilir.
            Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
            +DVD 800 Navi
            +19" Jant
            +Prins Vsı 1.0

            Yorum


            • #7
              çok teşekkür ederi artık deneme yanılma ile çözeceğiz inşallah kararlıyım

              Yorum


              • #8
                LPg kitinizin enjektörlerini iyi inceletin.
                Bobininiz GM logolu delphi olsun.
                ısınınca stop etme görünmüyorsa bir ihtimal subap montjaında sorun olabilir.
                İşin içinden çıkmak zor. Allah kolaylık versin.
                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: aSya View Post
                  LPg kitinizin enjektörlerini iyi inceletin.
                  Bobininiz GM logolu delphi olsun.
                  ısınınca stop etme görünmüyorsa bir ihtimal subap montjaında sorun olabilir.
                  İşin içinden çıkmak zor. Allah kolaylık versin.
                  +1
                  Sırasıyla bu şekilde ilerlenebilir.

                  Yorum


                  • #10
                    Benim de aracım 2009 turbo �nsignia üzerinde Prince marka tüp var En son 15 gün önce tekleme sorunu başladı aracımı ilk çalıştırmada 20 saniye sonra araç teklemeye başladı ve istop etti aracın ekranında en yakın zamanda servise gidin yazıyordu Ben aracı tekrar çalıştırdım ve tekleme sorunu ve titreme devam ediyordu bu şekilde servise gittim servisin önünde aracı park ettim ve kontağı kapattım Usta durumu anlattım Daha sonra usta aracı çalıştırdığımda aracın titreme sorunu ortadan kalkmıştı usta ile beraber aracı bir müddet yolda kullandık Herhangi bir sorun çıkmadı bana aracın bujilerin deve bobinde sorun olabileceğini söyledi aracın nerede stop ettiğini sordu Ben de hafif bir rampada stop ettiğini söyledim Neden bunu sorduğunu sorduğumda aracın benzin seviyesinin çok düşük olduğunu bundan kaynaklanabileceğini söylemişti Herhangi bir sorun olmayınca ben yola devam ettim Bu arada araca 100 TL benzin aldım ve aracın LPG de full idi Bu şekilde 15 10 15 kilometre sonra araç tekrar titremeye ve teklemeye başladı telefonla servis arayıp ustaya durumu anlattığımda bu şekilde yola devam etmesini söyledi ve servise geri döndüm aracın bobinli orijinal giyme ile değiştirdi ve bu şekilde kontağa bastığında titreme sorunu ve tekleme devam ediyordu eski bobini takıp aracın LPG kitini devre dışı bıraktı ve bu şekilde kontağa bastığında düzeldiğini fark etti aracı bilgisayara bağlayıp yolu üzerinde test etmeye çıktık bu şekilde aracı çok yüksek devirlerde kullandığı herhangi bir sorun tespit edemedi bu şekilde servise geri döndük aracı LPG ile belli bir devirden sonra LPG den attığını bana söyledi sorunun LPG den kaynaklandığını ve Prince servisine müracaat etmem gerektiğini söyledi benim şu an oturduğum yer Prince yetkili servisinde Bir Hayli uzak olduğu için ve her zaman müsait olamadığım için telefonla aradım ve sorunlu Prince servisine anlattım bu sorunu birkaç araçta daha yaşadıklarını ve sorunu çözemedik lerini bana anlattılar bu sorun aha çok insignialar da olduğunu ve hatta bir İnsignia komple sistemini söküp baştan takma larına rağmen bu sorunu hallet demediklerini Bana söylediler daha da canım sıkıldı Hatta köpüğü söküp komple sistemi kaldırmayı bile düşünüyorum bu şekilde sorun yaşayıp çözebilen arkadaşlar varsa ve yardımcı olursa sevinirim İlk fırsatta köprü söktürmeye düşünüyorum

                    Yorum


                    • #11
                      Geçmiş olsun. Umarım en kısa zamanda çözülür.

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: balkes View Post
                        Geçmiş olsun. Umarım en kısa zamanda çözülür.
                        Teşekkür ederim. Şu lpg den bir yüzüm gülmedi bir önceki arada Chevrolet Cruze idi ondada subab erimesi vardı

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X