Duyuru

Collapse
No announcement yet.

LPG subap yağlama sistemleri hakkında tecrübelerim ve sonuç

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • LPG subap yağlama sistemleri hakkında tecrübelerim ve sonuç

    Merhaba.

    Subap yağlamalı Atiker GOLD kit sahibiyim. A16LET motorda kullanmaktayım. 12 binlik kullanım sonucunda yağlama sistemini tamamen sökmüş bulunmaktayım.

    Öncelikle yağlama sistemi manifoldun bir noktasından püskürtme üzerine çalışıyor. Bu güzel delinemezse veya hortum güzel takılamazsa bu noktadan hava alma ve motorda düzensizlik riski oluşturuyor.

    Bu yağlama sistemleri subapları yağlamak için değil, yanma kalitesini bozarak yanma ısısını düşürme mantığı üzerine kurulu. Subapların yağlanması gibi bir durumun imkanı yok, çünkü manifolddan püskürttüğünüz bu yağ ne kadar subaplara ulaşıyor veya subaplarda kalıyor tartışılır. İyimser düşünelim; ulaştı ve kaldı, sadece emme subapları bu işleme maruz kalacak. Peki egsoz subapları? Asıl zaten yüksek ısıdan (EGT'den) kaynaklı eriyen/uzama yapan subaplarımız egsoz subapları.

    Yanma kalitesini düşürme konusuna gelirsek, bu sıvıların ne kadar düzgün/ideal biçimde manifolddan yanma odasına ulaştığı da tam bir muamma. Benim kullanımım sonucunda gördüğüm:

    - Bujilerde ıslanma / yağlanma bu sebeplerden; teklemeler ve tam gazda verimli yanamama.

    - Katalizörde ve eksoz ucunda kirlenme, egsoz ucunda is oluşması.

    - Sabah soğuk havalarda ilk çalıştırmada yanık yağ dumanı ve kokusu atma.

    gibi durumlar sözkonusu. Bu da yanma odasına pek güzel işlere sebebiyet vermediğini gösteriyor.

    Ha birde akünün oraya konmuş bu sistem. Araç tam basınçta iken manifolda püskürtememiş ve geri tepmiş hortumdan vakum oluşmadığı için herhalde. Akünün orası hep yağ leş olmuş.

    Mantıken düşünüldüğünde yararsız olduğuna vardığım bu sistemin tecrübelerim sonucunda da yarardan çok zarar getirdiği sonucuna varmış bulunmaktayım. Ve bu sistemi söktüm. Sizlere de tavsiyem bu tarz yağlama sistemlerine aldanmayın. Ben sisteme yine bir adet enjektör ve kontrol ünitesi koymuşlar. Bir de çok ilkel vanalı tip olanlar var damla damla bırakıyor. Onlar iyice komedi. Sökük halini de koyayım da gönüller ferah olsun, işin kanıtı olsun.



    Bu sistemlerin hiçbir faydası olmadığı gibi zararı vardır. Subaplarımızı eriten montaj/ayar bozukluğudur. Montajı veya ayarı bozuk olan bir aracın subaplarını hiçbir yağlama kurtarmaz, open-loop ayarı düzgünce yapılmış hiçbir araç subap yakmaz. Biz bu durumda ne yapacağız? LPG kitimizin ayarlarını titizleneceğiz, gerekirse 10 ms üstü yakıt püskürtmelerde benzin takviyesi yaparak open-loop'ta aracımızın yanlış karışımda çalışması riskini en asgari düzeye indireceğiz.

    100 lira isteniyor vanalılara. Benim bu kitin ederi 250 lira imiş. Bakımdan bakıma da "çok özel" bir yağı var 20 liraya dolduruluyor. Tamamen "duygusal" bir olay haline gelmiş bu sistemin olayı. Ben söktüm. Yok bu sistemler çok faydalı diyene vanalı fiyatına veririm yağı da hediyem olsun.

    Saygılar.

  • #2
    Ynt: LPG subap yağlama sistemleri hakkında tecrübelerim ve sonuç

    Oldum olası teoride yağlama sisteminin faydalı olmayacağını hep düşünürdüm.
    Nasıl sa ki yanma odasına giren yağ istenmeyen durumlar oluşrturuyor ise bu da öyledir diye düşünmüşümdür.
    Para kazanmanın yan ürünleri işte. sektörel bir durum.
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #3
      Ynt: LPG subap yağlama sistemleri hakkında tecrübelerim ve sonuç

      Yağlama olayına katılıyorum.Ancak ayar ile subap eritmez tezinize katılmıyorum..Evvela benzin ile lpg ısıl değerleri farklıdır.Ayar ile bu farkı kapatmanız mümkün değildir.Piston üzerindeki yanma odası şeklinden,subapların materyaline kadar yeniden tasarlamak elzemdir.
      http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

      Ellere yar oldu
      2.0 CDTI
      Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

      5.25 Xdrive ///M(azot) Power

      Yorum


      • #4
        Ynt: LPG subap yağlama sistemleri hakkında tecrübelerim ve sonuç

        Orjinal yazı sahibi: Insignia
        Yağlama olayına katılıyorum.Ancak ayar ile subap eritmez tezinize katılmıyorum..Evvela benzin ile lpg ısıl değerleri farklıdır.Ayar ile bu farkı kapatmanız mümkün değildir.Piston üzerindeki yanma odası şeklinden,subapların materyaline kadar yeniden tasarlamak elzemdir.
        Benzinin ;

        Alt kalorifik degeri 10500 , ust degeri ise 11200 kcal/kg

        LPG'nin ;

        Alt kalorifik degeri 10600, uat degeri ise 11800.

        Ust degerden hesaplandığında sadece %5,3 lük bir fazlalık görüyoruz. Bu subaplara zarar verecek seviyede bir yükseklik değil. Zaten LPG'de araçları open loopta %5-6 kadar fakir AFR'de calistirmaktayiz.

        Sıvı sistemde ise nedense hic subap eritme görülmüyor. Cunku sebebi yakıtın hem ısıtılarak gönderilmemesi, hemde tam gaz ayarında sorun olmaması. Bazı araçlar tabii daha dayanikli bazisi daha az dayabikli olacaktir. Ancak eğer lpg ısıl degerinden dolayi subaplara zarar verseydi, her araçta bunun görülmesi gerekirdi.

        Ben tekrar söylüyorum open-loop afrsi düzgün ayarlı olan bir motor lpg yakıtından dolayı subap yakmaz. Subapların yanmasının sebebi tamamen karışım ayarları ile alakalı. Ve birde yakıtı regülatörde ısıtıp göndermemiz tabi, bunun da etkisi var.

        Yorum


        • #5
          Ynt: LPG subap yağlama sistemleri hakkında tecrübelerim ve sonuç

          Aynı mantıkla mazotta 10900 e 10100 değere sahip.Normalde birşey olmaması gerekir.
          Turbo beslemeli hatta atmosferik motorda farklı yoğunluktaki yakıtı aynı yakıt odasında (benznle aynı noktada)yakmanız pek olası değil.Karbüratörlü araç olsa yine kurtarır,homojen dağıtır.Yani piston üzerindeki yanma yerinde değilde piston yüzeyinin genelinde yanar yakıt.Tabi ısıl değerde de ısrarcıyım.
          Çünkü bildiğim kadarıyla çelik subap takmayan kalmadı uzun vadede lpg kullananlardan.
          Umarım siz ayarı yapıp sıkıntısız kullanırsınız.
          http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

          Ellere yar oldu
          2.0 CDTI
          Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

          5.25 Xdrive ///M(azot) Power

          Yorum


          • #6
            Ynt: LPG subap yağlama sistemleri hakkında tecrübelerim ve sonuç

            Ahmet bey çalışmalarınız başarılı. Tebrik ediyorum.

            Fakat, çok önceleri konularınızda dediğim yorumu yine hatırlatıyorum. LPG li olarak 30-60 bin KM arasındaki aracınızın reel kullanım sonucundaki motor subap ve yatak duurmlarını paylaşmanızı bekliyorum.
            Ancak o zaman bu çalışmaya kesin sonuç dememiz daha doğru olacaktır. Bazen kağıt üzerinde hesaplar tutmuyor. Bir durumun da kesinleşmesi için reel kullanım ve test verisi olmalı.
            Sizin yönteminiz ile sanırım henüz da ha 10-12 bin KM deyiz. Bekleyelim görelim.
            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

            Yorum


            • #7
              Ynt: LPG subap yağlama sistemleri hakkında tecrübelerim ve sonuç

              Orjinal yazı sahibi: aSya
              Ahmet bey çalışmalarınız başarılı. Tebrik ediyorum.

              Fakat, çok önceleri konularınızda dediğim yorumu yine hatırlatıyorum. LPG li olarak 30-60 bin KM arasındaki aracınızın reel kullanım sonucundaki motor subap ve yatak duurmlarını paylaşmanızı bekliyorum.
              Ancak o zaman bu çalışmaya kesin sonuç dememiz daha doğru olacaktır. Bazen kağıt üzerinde hesaplar tutmuyor. Bir durumun da kesinleşmesi için reel kullanım ve test verisi olmalı.
              Sizin yönteminiz ile sanırım henüz da ha 10-12 bin KM deyiz. Bekleyelim görelim.
              Etti 20bin. Manisa'ya gelmek için 30bin olmasını bekleyeyim mi?

              Yorum


              • #8
                Ben 12000 km dir lpg li kullanıyorum, şu ana kadar open loop ayarı yapılmamıştı. Ayarlı şekilde nasıl olacak yazacağım buraya. zaten yılda yaklaşık 30.000 km yapıyorum.
                Fikrin kadar varsın!

                Yorum


                • #9
                  Benim aracim makyajlı kasa. Marjet sıvı sistem takılı. 6 ayda 20000 km yaptım. Şimdilik bir sıkıntı yok.
                  .
                  Bu akaryakıt fiyatları ile benzinli arac kullanmak imkansiz gibi birşey.
                  İnsignia 2014 Cosmo 1.6 170hp, Marjet Sıvı Sistem LPG, Zeytin Yeşili, Otomatik, FlexRide Paketi, Çevre Görüş Paketi 2, Sunroof, BOSE Ses Sistemi, Park and Go Paketi, Isıtmalı Siena Perfore Deri Koltuklar

                  Yorum


                  • #10
                    Konuya not düşüyorum : 24000 km oldu LPG ile. Son 12,000 km si AFR ayarlı. Sorun yok. AFR ayarından sonra benzin-LPG performans farkı da yok.
                    Fikrin kadar varsın!

                    Yorum


                    • #11
                      Atmosferik astramda yaglamali sistem takili. Soktursem landirenzoya afr ayari yapabiliyor muyuz? Izmirde bircok arkadas var ayar yaptirmayi dusunen.

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: mr.big View Post
                        Konuya not düşüyorum : 24000 km oldu LPG ile. Son 12,000 km si AFR ayarlı. Sorun yok. AFR ayarından sonra benzin-LPG performans farkı da yok.
                        Landi renzo yeni kitlere sadece yetkili servis müdahele edebiliyor. Eski sistemlere bağlanılıp AFR ayarı yapılabilir.
                        Fikrin kadar varsın!

                        Yorum


                        • #13
                          Lpg konusu hakkında farklı başlıklarda ve on yıla yayılmış çok karmaşık bilgiler mevcut. Foruma sormadan yazılmış bilgilerden faydalanmaya çalıştım ancak 2009 dan bu yana köprünün

                          altından çok sular geçti deyip muhtemelen 2018 - 7. aya geldigimize göre tüm bu yıllar boyunca mutlaka sorunlara daha kalıcı çözümler üretilmiştir düşüncesiyle direk soruya geçeyim.

                          2013 1.6 NB 170 hp T Edition Elegance İnsignia ya Landi Renzo veya Prins veya varsa daha iyi bir sistem takabiliyormuyuz.

                          Bu modelde olan arkadaşlardan LPG kullanan ve sorunsuz olarak hayatlarına devam eden varmı.?

                          Sanayilerde günlerce koşturup bilgi kırıntıları aramaktansa bire bir tecrübe etmiş İnsignia kullanıcıları yardımcı olursa sevinirim.

                          Subaru XV 1.6i Xtreme Benzin.

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: BirFani View Post
                            Lpg konusu hakkında farklı başlıklarda ve on yıla yayılmış çok karmaşık bilgiler mevcut. Foruma sormadan yazılmış bilgilerden faydalanmaya çalıştım ancak 2009 dan bu yana köprünün

                            altından çok sular geçti deyip muhtemelen 2018 - 7. aya geldigimize göre tüm bu yıllar boyunca mutlaka sorunlara daha kalıcı çözümler üretilmiştir düşüncesiyle direk soruya geçeyim.

                            2013 1.6 NB 170 hp T Edition Elegance İnsignia ya Landi Renzo veya Prins veya varsa daha iyi bir sistem takabiliyormuyuz.

                            Bu modelde olan arkadaşlardan LPG kullanan ve sorunsuz olarak hayatlarına devam eden varmı.?

                            Sanayilerde günlerce koşturup bilgi kırıntıları aramaktansa bire bir tecrübe etmiş İnsignia kullanıcıları yardımcı olursa sevinirim.
                            Aracınız direk enjeksiyonlu olduğu için sıvı sistemler harici LPG kiti takılamıyor. Bunların da maliyeti diğer kitlere göre epeyce yüksek.
                            34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                            BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: ratip View Post

                              Aracınız direk enjeksiyonlu olduğu için sıvı sistemler harici LPG kiti takılamıyor. Bunların da maliyeti diğer kitlere göre epeyce yüksek.
                              Ratip hocam yani Sıvı sistem lpg kiti takılabiliyor ve daha önce yaşanan supap yanması gibi sorunların mesafesi uzatılmış anladığım kadarıyla.

                              Şu an için hangi sistemleri tavsiye edersiniz. ve yaklaşık maliyetleri nelerdir

                              Subaru XV 1.6i Xtreme Benzin.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X