Duyuru

Collapse
No announcement yet.

BENZİNLİ ARAÇLARDA BİLİNÇLİ LPG KULLANIMINA YÖNELİK ÖNEMLİ BİR MAKALE

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • BENZİNLİ ARAÇLARDA BİLİNÇLİ LPG KULLANIMINA YÖNELİK ÖNEMLİ BİR MAKALE

    Az Km Yapan Bir Benzinli Araç Kullanıcısı Olarak Bu Güne Kadar Benzinli Araca LPG Kiti Uygulatmak veya Diesel Bir Araç Almaya Yönelik Düşüncem Hiç Olmadı. Ancak Gerek Forumumuzda ve Gerekse Piyasada Daha Aracı Almadan Önce LPG Kiti Uygulaması Konusundaki Çekinceler ile, Özellikle 1.6T Araç Sahiplerinin Araçlarına LPG Kiti Uygulanması Sonrası Yaşadıkları Sorunları ve Forumda Bu Konuda Konuşulmuş Tüm Konuların Fazlalığını Dikkate Alarak Konuyu WEB de Biraz Araştırıp Bilgi Sahibi Olmak İstedim.
    Araştırmamda Bilinçli-Bilinçsiz Yazılmış Bir Çok Yazıyla Karşılaştım. Ancak Bunların İçinden Tesadüf Etiğim Bir Yazı Oldukça İlgimi Çekti. Benzinli Motor Teknolojisi ve Çalışma Prensiplerine Biraz Yakın Olan Herkesin Aynı Şekilde Kanaat Getireceğini Düşünerek, Oldukça Yalın ve Anlaşılır Bir Dilde Yazılmış Olan Bu Yazının İçeriğine Doğruluğu Bakımından Kanaat Getirip Paylaşmak İstedim.
    Söz Konusu Yazı Bir Başka Forumda Paylaşılmış. Reklam Yapmak İstemiyorum. Ancak Merak Eden Arkadaşlar Yazının Bir Bölümünü Kopyalayıp Google da Aratıp Yazının Kaynağını Bulabilirler. Yazı İçeriğinin Bana Göre Çok Doğru, Önemli ve Öğretici Bilgiler İçeriyor Olmasından Ötürü Yazı Sahibini Nacizane Tebrik Etmek İstiyorum.
    Yazı 2009 Yılının Son Aylarında Yazılmış. Kar/Zarar Maliyetlerinin O Yıl İçin Hesaplanmasından Dolayı Konuya Gönül Veren/Verecek Olan Arkadaşların, Rakamları Güncellemesi Gerektiğini Düşünüyorum.
    Bu Konuda Benim Düşüncem Biraz Amiyane Olacak Ama; Aracı 40-50K Km Kullanacaklar Gazlanıp Sonra Aracı Gazlayabilirler. Daha Uzun Mesafe Katedecekler İse Kar/Zarar Maliyetlerini Hesaplayarak Kaçınılmaz Masraflara Hazırlıklı Olacaklar.
    İyi Forumlar.



    YAZI;

    LPG ile ilgili yurtiçi ve yurtdışı forumlardan yaptığım incelemeler sonunda, özellikle yeni nesil araçların motorlarında bazı sıkıntılar ortaya çıkardığı bir gerçek.
    LPG taktırırken fayda-zarar analizi yapılarak karar verilmeli bence.

    Kalibrasyon vb. tüm parametreler düzgün olsa bile özellikle Egsoz subaplarından başlayarak sorunlar başlıyor, bir şekilde subapların çalışması bozularak rölanti sorunlarına yolaçıyor, Eğer LPG enjektörlerinde sorun varsa sistem bir Oksijen kaynağı gibi davranıp pistonları eritebiliyor.
    LPG'nin Oktan sayısı sanırım 110 civarında ve benzin gibi parlayıcı değil. LPG'li karışımın yanması daha uzun sürüyor ve LPG'li motorda, egsoz subapları açıldığında hala yanma devam ediyor, bu da subaplara verilen zarar sebeplerinden birisi.

    Uludağ Üniversitesi'nden yapılan bir yayında Benzinli motorda oluşan kurum sebebiyle bir nevi koruma kalkanı oluştuğu, oysa LPG kurumlanma yapmadığından bu koruma kalkanının oluşmadığı belirtiliyor, tabii birtakım deneylerle bu tez ispatlanmaya çalışılmış.

    Almanya Ford sitesindeki bilgilere göre, ford onaylı yapılan LPG dönüşümü öncesi Motor Hazırlığı adı altında ilave ücret talep ediliyor, bunlar silindir üst kapağının ve subapların sertleştirilmesini ve subap yataklarının modifiyesini kapsıyor.

    Pek çok LPG uygulamasında ilave bir aparat takılarak, subapların ekstra yağlanması için 2-3 saniyede bir damla katkı ilave ediliyor.

    Motora hiç bir revizyon yapmadan LPG uygulaması, en kaliteli sistemde bile sorunların ortalama 50.000 km sonra başlaması demek.
    Ama burada işte maliyetler devreye giriyor, mevcut motora hiç bir modifikasyon uygulamadan LPG uygulatmak, şayet sorun çıkarsa yukarıda bahsettiğim işlemleri yaptırmak ta bir seçenek.

    Özellikle Honda VTEC, Toyota VVTI ve FORD Ti-VCT motorları biraz nazik. Öte yandan özellikle eski BMW motorlarına (1996 model) LPG uygulatıp hiç sorun yaşamadan 400.000 km kullananlar da var.

    Gelelim TAKSİ'cilere, onlar bizler gibi arıza lambası, devir düzensizliği vb. bazı can sıkıcı sorunlara kafayı hiç takmıyorlar, nerde TRAK orda BIRAK mantığındalar, dolayısıyla siz de arıza lambam yandı, stop etti, devir düzensizleşti demeyecekseniz LPG uygulatın.

    Bu ara LPG furyası Almanya'ya da yayılmış. 2018 yılına kadar fiyatının ucuz kalacağı da devlet tarafından garanti edilmiş.
    Bir şekilde LPG dönüşümü büyük bir sektör, önemli bir istihdam sağlıyor, ve artan doğalgaz kullanımı nedeniyle LPG artık elde kalmaya başladı, bir de daha çevreci, dolayısıyla ülkeler LPG kullanımını teşvik ediyorlar.

    Keşke araç üreticileri de OPSİYON olarak LPG'ye uyumlu motorları da sunsalar, emin olun seri üretimde 300-500 TL'yi geçmez, ama herhalde işlerine gelmiyor, sonradan arızalanan araçlara parça satmak daha karlı herhalde...

    Basit bir hesap:
    Diyelim ki aracı sahibi olduğumuz sürede 100.000 km kullanacağız.
    LPG sayesinde km'de 10 kuruş kar ettiğimizi farz etsek, bu sürede edeceğimiz kar 10.000 TL.
    Kaliteli bir sistem: 2000 TL.
    Edilen net kar:8000 TL.

    İşte bu 8000 TL'den sorun çıktığında olası tamir masrafları, ek muayeneler çıkarılarak gerçek kar hesaplanır.
    Daralan Bagaj, Stepnesiz dolaşma riski, kapalı otoparka girememe sıkıntısı, bozulan garanti nedeniyle oluşan riskler hepsi de göze alınmalı.

    Bu yazıdan LPG'ye karşı olduğum anlaşılmasın, fayda-zarar yönünden bir analiz yapmaya çalıştım.
    Keşke araç üreticileri gerçekten çok ta pahalı olmayan LPG hazırlıklı motorları Türkiye'de de sunsalar da gönül rahatlığıyla bu çevreci yakıttan faydalanabilsek...
                                                          

  • #2
    Ynt: BENZİNLİ ARAÇLARDA BİLİNÇLİ LPG KULLANIMINA YÖNELİK ÖNEMLİ BİR MAKALE

    benimde fikrim bu yöndeydi.. edindiğim bilgiler örtüşüyor du o yüzden 1.6 T aracımı sattım dizele yöneldim..
    2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

    Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
    [center]

    Yorum


    • #3
      Ynt: BENZİNLİ ARAÇLARDA BİLİNÇLİ LPG KULLANIMINA YÖNELİK ÖNEMLİ BİR MAKALE

      http://videotiklapaylas.blogspot.com...-uretildi.html

      Yorum


      • #4
        Ynt: BENZİNLİ ARAÇLARDA BİLİNÇLİ LPG KULLANIMINA YÖNELİK ÖNEMLİ BİR MAKALE

        Resimdeki 1.4 insigniada flexi var !! Türkiyede olsaymış hem az yakar hem çok kaçarmış

        Yorum


        • #5
          Ynt: BENZİNLİ ARAÇLARDA BİLİNÇLİ LPG KULLANIMINA YÖNELİK ÖNEMLİ BİR MAKALE

          Orjinal yazı sahibi: Sufy
          benimde fikrim bu yöndeydi.. edindiğim bilgiler örtüşüyor du o yüzden 1.6 T aracımı sattım dizele yöneldim..
          Bilinçli Kullanıcı Olmak Bunu Gerektirir.
                                                                

          Yorum


          • #6
            Ynt: BENZİNLİ ARAÇLARDA BİLİNÇLİ LPG KULLANIMINA YÖNELİK ÖNEMLİ BİR MAKALE

            http://www.opel.de/fahrzeuge/modelle...or.html#engine

            Yorum

            İşleniyor...
            X