Duyuru

Collapse
No announcement yet.

ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim :(

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

    GM Delphi bobini 190 TL'ye iyi almışsın,ben dediğim siteden 236 TL'ye almıştım.Opel yetkili servisi bobinin 650 TL olduğunu söyledi.Ben de dediğim siteden aldım ama 190 TL de iyi fiyatmış.Kutsunda GM yazıyor muydu? Yoksa Delphi kutusunda mıydı? Yanlış anlama da Delphi'nin de bir sürü yan üretimi varmış.O yüzden soruyorum.Orjinal GM alana kadar canım çıktı,bana da tüpü söktüreceklerdi.Silkeleme tüpten olurmuş filan.
    2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

    Yorum


    • #17
      Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

      Piyasa da dediğiniz gibi 220 den başlar o civar.
      Ben aynı parçacı arkadaştan baya bir malzeme almıştım. Sanmıyorum ki sahtesi olsun. Üzerinde Delphi GM yazmakta. Kutusunda da GM yazmakta. Koskoca mekan. Sahte satıyorsa kendi ocağına incir ağacı giker. Yan sanayinin hep bir farkı olur...

      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

      Yorum


      • #18
        Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

        Öncelikle geçmiş olsun... Montaj aşamında ve sonrasında yaşadığınız aksaklıklardan ötürü bundan sonra LPG'den randıman almanız zor görünüyor. Zaten iyi bir montaj için manifoldun sökülmesi tavsiye ediliyor. Bunu yapmamışlar tamam, ama neden uygun enjektör kullanmamışlar onu hiç anlamıyorum... Yüksek devirde gazda problem varsa o zaman regülatör yeterli seviyede besleyemiyordur bu kadar basit... Gerçi sizin enjektörler de yetersiz kalabilir. Öncelikle onun değişimini isteyin ve 132kw'lık motora uygun olanı taktırın. Enjektör değişiminden sonra yine aynı sorunu yapıyor ise o zaman regülatör besleyemiyordur. Öte yandan sizde rölantide de dalgalanma var ise bu da ayarsızlıktan ötürüdür. Buna kesinlikle çözüm bulmalısınız zira aracınızın benzin haritası değişip araç fakire düştüğünde 15 bin km belki daha önce süpablarınız gidecektir. Bu da size ek masraf demektir.

        Bu nedenle öncelikle enjektörleri motora uygun olanlar ile değiştirin. Ayrıca yeniden ayar yaptırın... Ancak ayarı yaptırmadan önce mutlaka benzin 150-200 km kadar kullanın ki, benzin haritası yerine gelsin. Zira araç fakire düşmüş gibi görünüyor ilk yapılan ayardan ötürü. Rölantideki dalgalanma problemi,benzin haritasının yerine gelmesinden sonra yapılacak iyi bir ayar ile düzelebilir. İyi bir ayar için yol testine çıkılması ŞARTTIR... Yol testine çıkılmadan yapılan LPG ayarı, tamamen bir AYARSIZLIK ile sonuçlanır. Zira aracın maksimum gücünde regülatör ve enjektör ayarları yapılmalıdır. Bu bir kuraldır ve bunun için de yol testine çıkılması gerekir. Bence bu esnada siz de ustanın yanında olun.

        Özetle, enjektörleri değiştirin, ayarı tekrar yaptırın... Bunları yapmanıza rağmen araçta bir düzelme olmuyor, aksine benzinde motor saat gibi çalışıyor ise, işte o zaman gidin başlarına ekşiyin ve LPG'yi söktürüp iade edin. Daha sonra gidin Prins'e son sistem VSI-2'yi taktırın... 1.000 TL fazla verirsiniz ama kafanız ağrımaz... Ben çok memnunum... şehir içi 30 kuruş yakıyorum... benzinde ise 48-50 kuruş...

        Hatta 180 km şehir içi, 104 km virajlı dağ yolu (Antalya-Tekirova) yaklaşık 30 lt LPG ile ortalamam 10,56lt/100 km... Yani 28,7 kuruş ediyor... Aynı yolu 2.0 CDTI Insignia ile alsam 34,7 kuruş/km tutuyor... Gerisini siz düşünün... )
        1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

        Yorum


        • #19
          Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

          İzmir'e yolum düşmediği için memleketdeki zavoli bayisine gittim.
          1 nolu silindir tekledi dedim. Bilgisayara bağladı fakat hiç bir enjektör hatalı göstermiyordu. Teste çıktık. Aynen teklemeyi yüksek devirde yaptı.
          PC de hata göstermemesine ramen, 1 nolu silindire denk gelen enjektörü değiştirdik, sorun ortadan kalktı. :Usta, PC de hata göstermese bile sistemde hatalar olabiliyormuş dedi

          Fakat rölanti ayarsızlığı devam ediyor. Yarın randevu alacağım. Zavoli' müşteri ilişkileri departmanından Süleyman bey sabah arayıp durum hakkında bildi aldı ve servis'e çağırdı. İsterseniz Panjet PAn/S enjektörler ile değiştirip sistemi bir kontrol edelim dediler.

          @bigbrother
          dikkat edilmesi gerekenleri belirttiğin için teşekkür ederim.
          Sırası ile enjektör ve regülatörü adam gibi kontrol ettireceğim. Malesef arızalı olanları bana denk gelmiş olabilir. Gudubet şanssız insanın tekiyim Merkür geriden gelior.....
          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

          Yorum


          • #20
            Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

            Canınızı sıkmayın ,düzelir bir şekilde.
            2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

            Yorum


            • #21
              Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

              Orjinal yazı sahibi: tornado
              Canınızı sıkmayın ,düzelir bir şekilde.
              en "rahat" tavsiye bu olsa gerek
              1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

              Yorum


              • #22
                Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

                Orjinal yazı sahibi: bigbrother
                Orjinal yazı sahibi: tornado
                Canınızı sıkmayın ,düzelir bir şekilde.
                en "rahat" tavsiye bu olsa gerek
                Kardeş,ben bildiklerimi söyledim ve o da bana onları yaptığını söyledi. Gerisi bir şekilde düzelecek tabi ki.Öyle bozuk kalacak değil ya... Rahatlıkla alakası yok amaç arkadaşı rahatlatmak...
                2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                Yorum


                • #23
                  Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

                  Arkadaşar, hepinize tek tek teşekkür ederim. Öneri ve tesellileriniz için
                  Sorunum sanırım bu gün düzelmiş bulunmakta. İzmir Polaris LPG çalışanlarına teşekkür ederim. Bilal usta ve süleyman bey oldukça uğraştılar.

                  2 saat 45 dakika boyunca uğraştılar. Normal enjektörü pek ayar tutturamadık. Süper pan/s enjektör taktılar en son. Rölanti titremesi yine mevcuttu. İnce ayar ile onu düzelttiler. Bu ayar, @bigbrother arkadaşımızın önerisi gibi yolda değerler okuyarak yapıldı. ilk etapda 2. vites devrinde, gaz kesti bıraktı. Falza gaz gelmiş. Onu düzelttiler. Şu an artık titreme yok. Gaz ver bırak' da titreme yok. Rölanti benzin li gibi oldu. Çekiş, alt devirlerde sorunsuz, fakat üst devirlerde hissedilir bir performans düşüşü var. Çok takılacak bir mevzu olmamakla birlikte ilerleyen dünlerde, ayar ile düzeltilebileceğini düşünüyorum.

                  zavoli italya, dan pan / n takılması yönünde bir bildiri yayımlamıslar. Fakat, S ile ayarı tutturdular.
                  CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                  SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

                    Orjinal yazı sahibi: aton1981
                    Arkadaşar, hepinize tek tek teşekkür ederim. Öneri ve tesellileriniz için
                    Sorunum sanırım bu gün düzelmiş bulunmakta. İzmir Polaris LPG çalışanlarına teşekkür ederim. Bilal usta ve süleyman bey oldukça uğraştılar.

                    2 saat 45 dakika boyunca uğraştılar. Normal enjektörü pek ayar tutturamadık. Süper pan/s enjektör taktılar en son. Rölanti titremesi yine mevcuttu. İnce ayar ile onu düzelttiler. Bu ayar, @bigbrother arkadaşımızın önerisi gibi yolda değerler okuyarak yapıldı. ilk etapda 2. vites devrinde, gaz kesti bıraktı. Falza gaz gelmiş. Onu düzelttiler. Şu an artık titreme yok. Gaz ver bırak' da titreme yok. Rölanti benzin li gibi oldu. Çekiş, alt devirlerde sorunsuz, fakat üst devirlerde hissedilir bir performans düşüşü var. Çok takılacak bir mevzu olmamakla birlikte ilerleyen dünlerde, ayar ile düzeltilebileceğini düşünüyorum.

                    zavoli italya, dan pan / n takılması yönünde bir bildiri yayımlamıslar. Fakat, S ile ayarı tutturdular.
                    Geçmiş olsun.Bir şekilde düzelecekti zaten.
                    2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                    Yorum


                    • #25
                      Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

                      Orjinal yazı sahibi: tornado
                      Orjinal yazı sahibi: bigbrother
                      Orjinal yazı sahibi: tornado
                      Canınızı sıkmayın ,düzelir bir şekilde.
                      en "rahat" tavsiye bu olsa gerek
                      Kardeş,ben bildiklerimi söyledim ve o da bana onları yaptığını söyledi. Gerisi bir şekilde düzelecek tabi ki.Öyle bozuk kalacak değil ya... Rahatlıkla alakası yok amaç arkadaşı rahatlatmak...
                      Düzelmeyen çok sorunlu LPG'li araç gördüm. Bu yüzden demiştim...
                      1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

                      Yorum


                      • #26
                        Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

                        Orjinal yazı sahibi: bigbrother
                        Orjinal yazı sahibi: tornado
                        Orjinal yazı sahibi: bigbrother
                        Orjinal yazı sahibi: tornado
                        Canınızı sıkmayın ,düzelir bir şekilde.
                        en "rahat" tavsiye bu olsa gerek
                        Kardeş,ben bildiklerimi söyledim ve o da bana onları yaptığını söyledi. Gerisi bir şekilde düzelecek tabi ki.Öyle bozuk kalacak değil ya... Rahatlıkla alakası yok amaç arkadaşı rahatlatmak...
                        Düzelmeyen çok sorunlu LPG'li araç gördüm. Bu yüzden demiştim...
                        Hayırlısı bakalım.
                        2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                        Yorum


                        • #27
                          Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

                          mrb öncelikle geçmiş olsun ikametiniz neresi bilmiyorum ama kocaeli brc bayisi faruk bey var yolunuz düşerse mutlaka gösterin derim yada en azından telefon edip fikrini sorun bence lpg konusunda çok çok iii ve il dışından bile çok fazla müşterisi var bende 1 ay önce 2010 edition elegance aldım ve lpg de dur kalkta çok sarsıyor stop ediyor ve ani gaza yüklenmelerde kendiliğinden benzine geçiyordu bazı ustaların kitin çok küçük kesinlikle yetmez bu araca değiştir derken ve 2500 lira isterken faruk bey bağlantının yanlış olduğunu ve 100 tl ye düzeleceğini söyledi vede gerçekten araç inanılmaz değişti ne tekleme ne stop ne arıza ışığı nede benzine geçme bence sizde durumu anlatıp fikrini sormalısınız.

                          Yorum


                          • #28
                            Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

                            Kocalelndeki değilde, izmirde faruk usta var zavoli.

                            Oda bana durumu izah etmişti. Bağlantıda hata değil ama bu yöntem ile anca bukadar dedi.
                            Ben size, sallama denilen yanmaz boru ile yanma odasına yakıtı püskürten bir aparat yapacağım dedi.

                            150 tl maaliyet ile. Ve sonuç olarak tüm problemlerime çözüm garantiside verdi. Aklıma şu an o yatıyor.
                            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                            Yorum


                            • #29
                              Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

                              Turbo insignialarda nozzle in yanma odasına olan uzaklığı çok önemlidir. Montajın çok iyi olması yanında kalibrasyonda her devir aralığında düzgün olarak yapılırsa insignia turbo sorunsuz kullanılır. Zaten üyelerimizinde bildiği gibi forumda sorunsuz yürüyen birçok LPG li insignia mevcut.

                              Konu ile ilgili Özençler Mehmet Beyle başka bir forumdan yazışmamızı ekliyorum.

                              Q
                              Mehmet Bey,

                              güzel montaj , regülatör (turbo hava emiş borusunun yanında) ve enjektörler bile görünmüyor. Enjektörleri emme manifoldunun altına mı montaj yaptınız ?
                              bununla ilgili fotoğrafta koyarsanız iyi olur. Bu arada 1600 cc 180 hp montajı yaptığınız insignialar BRC ile en fazla kaç km yaptı ?
                              Forumdan okuduğumuz kadarıyla bunların subaplarında ilerleyen km lerde sorun oluşuyormuş. Sizin montajlarda VSR aktif edilerek 80.000- 100.000 km sorunsuz kullanabilirmiyiz.

                              Selamlar,


                              Murat Bey Merhaba ,

                              Opel İnsignia 1.6 180hp Turbo araçlarz 50 nin üzerinde montaj yaptık .Bu araçların emme manıfolt yapısını incelediğimizde gördük ki klasik gaz nipeli işlemi yaparken emme manifoltunun delindiği mesafe ile silindir içerisinde subablara olan mesafe normal araçların mesafesinde 10 cm daha uzun.Yani standart yerlerden gaz girişleri yaptığımızda lpg gazı yanma odasına yaklaşık 16 cm gibi uzun bir mesafeden gönderilmekte ,buna ayrıca enjektör hortum mesafesini de eklediğinizde lpg gazı yanma odasına çok uzun bır mesafeden gönderiliyor bu ise ani gaza yüklenmelerde kesikliklere ve yanma bozuklukları meydana getiriyor.Bu nedenle enjektör konumu ve manıfolt giriş noktaları bu araçta ayrıca bir özen ve tecrübe gerektiriyor.
                              Bu araçların lpg kalibrasyonu da çok hassas yapılmalıdır , bilindiği üzere hem EURO5 hem de aşırı beslemeli bir motor ,lpg kalibrasyonu yanlış yapıldığı taktirde yine subab uzaması sorunu ihtimali artıyor fakat bu araçta lpg kalibrasyonu yanlış da olsa yakıt karışım oranından dolayı arıza lambası yanmıyor ,nedeni ise bu araçta ani de olsa yavaş da gaza bassanız araç anında opeen loopa geçiyor yani oksijen sensörü ecüye yakıt düzeltme sinyali göndermiyor bu da arıza lambasının yanmasını engelliyor fakat bu çok tehlikeli bir durum çünkü bu şekilde yanlış kalibre edilmiş lpg programından dolayı araç arıza lambası yakmadığı için araç sahibi herşey yolunda zannedip aracını kullanmaya devam ediyor taki sabah soğuk motorda geç çalışma ve vuruntu başladığında anlıyor subabların zarar gördüğünü.Biz bu araçların lpg kalibrasyonunu oldukça hassas yapıyoruz ,VSR SUBAB KORUMA PROGRAMINI aktif ediyoruz. Bu şekilde montajını yaptığımız İnsignia 1.6 180 Turbo araçlardan lpg ile en fazla yol yapan araç 86.000 km BRC ile sorunsuz devam etmekte.Bunun dışında bugüne kadar 2 aracımız subab sorunu yaşadı .Bunlardan birine arızalı lpg enjektörü neden oldu araç montajdan 6.000 km gibi kısa bir sürede 1 nolu subabı yaktı.Sistemi incelediğimizde 1 nolu lpg enjektörünün açık kaldığını ve sürücünün bu şekilde aracı kullanmasından dolayı sorun yaşadığını anladık.Müşterinin masrafı BRC 3.şahıs mali mesuliyet sigortası tarafından karşılandı.Diğe araç ise 56.000 km de subab yaktı .Bu araç ise sadece 1 kere periodik bakıma gelmişti ve araç sahibi aracını inanılmaz agrasif kullanan bir sürücüydü.Araç masrafı müşteri tarafından karşılandı.Bu araçlar dışında 50 nın uzerindeki insignia aracımız sorunsuz şekilde araçlarını kullanmaktadır.


                              Özetle bu araçlara takılacak sistem üst sınıf olmalı
                              Montaj hatasız ve özenli olmalı
                              Lpg kalibrasyonu çok hassas yapılmalıdır...Selamlar...

                              UQ

                              Yukarıdaki açıklamada Faruk ustanın tespitleriyle benzerlik taşıyor. Faruk usta anladığım kadarıyla sallama ile yanma odasına en yakın noktadan gazı göndererek iyi bir kalibrasyonla sorunları ortadan kaldırmak istiyor.
                              İnşallah sorununuz en kısa sürede çözülür.

                              Yorum


                              • #30
                                Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

                                @muratezcan

                                Teşekkür ederim. Bu yazıyı baika bir forumdan hatırlıyorum. Araştırmalarım sırasında karşıma çok kez çıktı. Fakat, kendi problemim üzerine hatırlattığınız için teşekkür ederim. Hatırlayamamıştım sağolun.

                                Bu durumda, özençler otogaz,ın anlatmaya çalıştığı, klasik sistemle yapılırsa her türlü aksaklığın doğabileceği yönünde... Faruk ustanın bana anlatmaya çalıştığı sanırım bu. Yanma odasına doğrudan en kısa mesafede en doğru ayar ile yakıtı püskürtmek...

                                Benimde anlamadığım, ve faruk ustaya da yönelttiğim soru şuydu. Madem bu araca uygun olan bu çözüm ise, neden zavoli bu araca bu uygulamayı yapmıyor.?

                                ( Uygulamaya, sallama sistem deniyor muş ... )

                                Açıkçası kayda değer bir cevap alamadığım için, henüz uygulamayıda yaptırmaya cesaret edemedim. Hoş, şu ara bir çok problem var kim bilir nasıl zarar vermekte motora oda ayrı konu..
                                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X