Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Sübaplar mı?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Sübaplar mı?

    Merhaba arkadaşlar;
    geçen Haziran başlarında 37bin kmde 2010 Insignia 1.6 Edition Elegance aracımı 2. el olarak aldım.
    Araçta hala garantisi devam eden Landirenzo mark yağlamalı bir kit mevcut. Alırken aracı Ostimde OPAK servisine gösterdim arabayla ilgili olumsuz herhangi bir şey demediler.
    Yine İvedikte bir Landirenzo bayisinde de LPG kitine baktırdım, garantiden MAP diye bir parça değişti ayrıca LPG filtresini de gelmişken değiştirildi.
    Ancak bu kısa süreçten sonra araç sabah ilk çalıştığında motor soğukken 20-30 saniye kadar daha LPGye geçmeden rolantide dengesizlik yaşıyor ve çok kısa bir süre rolanti yükselip normale dönüyor ve gün içinde bir daha böyle bir sorunla karşılaşmıyorum ama arasıra geri viteslerde kalkışta stop ediyor. Forumda araştırdığıma göre sorun sübaplarda gibi görünüyor.
    Ancak depoda LPG bittiğinde ve 30-40 km benzin ile yol alıp stop edip sabah tekrar çalıştırdığımda bu rölanti dengesizliği her zaman olmuyor.
    Şimdi sormak istediğim aracı önce servise mi götüreyim yoksa herhangi bir Landirenzo bayisine mi?
    LPG kitinin garantisi devam ettiği için hangi yolu takip etmeliyim?
    Benzer sorunları garantiden çözen arkadaşlar da bilgi verirlerse çok mutlu olurum.
    Son olarak eğer garantiden sübaplar değişmesi gerekirse çelik sübap taktırabiliyor muyuz? Yoksa aracı 0 km dizel bir araçla takas mı etmeliyim?
    Şimdiden çok teşekkürler, iyi forumlar...
    05 FIESTA 1.4 COMFORT
    '06 FOCUS II TDCI SEDAN TREND
    '11 ASTRA SEDAN CDTI ENJOY 111. YIL
    '12 ASTRA CLASSIC III HB ESSENTIA
    '10 INSIGNIA 1.6 T EDITION ELEGANCE

  • #2
    Ynt: Sübaplar mı?

    Lpg konusu biraz saibeli bir konu lpg takilaki kac km oldu genel kanini 14-20 bin km den sonra lpg aracta sorun cikartiyor eger lpg non garantisi var ise lpg garantisinden motor revizyoni yani subap degisimi yapilsin bu esnada farkini verip celik subao takilmasi sonucunda uzun sure kullana bilirsiniz opel aracta lpg var ise motoru garanti disi birakiyor



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Ynt: Sübaplar mı?

      Fatih abi peki en basta LPG taktirirken celik subabida taktirsak olmaz mi..?

      Yorum


      • #4
        Ynt: Sübaplar mı?

        Orjinal yazı sahibi: 41MİRALAY41
        Fatih abi peki en basta LPG taktirirken celik subabida taktirsak olmaz mi..?
        Bu da bir çözüm.



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Ynt: Sübaplar mı?

          1.6 T lerin celik subab fiyatlari ne kadar peki arabaya negatif bi sekilde etki yapma ihtimali var mi

          Yorum


          • #6
            Ynt: Sübaplar mı?

            Bence dediğiniz olay lpg ayarından kaynaklı olabilir,önce lpg bayinize gidin.Sonra Opel servisine gidin.Subaplarla alakalı olsa benzinde de yapardı çünkü subaplar uzadığı zaman benzin de lpgde de fark etmez. Benim araç 46.000 Km'dir lpgli.Şükür herhangi bir sıkıntı yok. 0 Km iken takılmış lpg,ben aldığımda 34.000 Km idi,şimdi 46.000 Km'de,BRC Plug Drive var üstünde.
            2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

            Yorum


            • #7
              Ynt: Sübaplar mı?

              lpg den dolayı daha önce motoru elime almış biri olarak , eğer aracı 3.000 deviri geçirmeden sakin sakin kullnacağım derseniz lpgli aracı tavsiye ederim. sıkıştırarak kullanacaksanız eğer bu subap olur piston olur egr olur..... muhakkakki sorunla karşılaşırsınız. lpg montajının nerede yapıldığı ve nasıl yapıldığı da son derece önemli.

              Yorum


              • #8
                Ynt: Sübaplar mı?

                Ramazan bey aracı nasıl kullanıyorsunuz özellikle 1. ve 2. vites devirleriniz nedir?
                Acaba subaplara fazlamı yüklendiniz. Yanma ne kadar yüksek olursa subaplara o kadar fazla zarar veriyor.

                (2009) 1.6 Turbo Cosmo Spor Tourer >>> (2012) 1.4 Turbo Edition Elegance Yeni Stil Sunroof >>> (2015) 1.4 Turbo Edition Elegance Sunroof Orginal LPG power

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Sübaplar mı?

                  Orjinal yazı sahibi: ramazanakinci
                  Merhaba arkadaşlar;
                  geçen Haziran başlarında 37bin kmde 2010 Insignia 1.6 Edition Elegance aracımı 2. el olarak aldım.
                  Araçta hala garantisi devam eden Landirenzo mark yağlamalı bir kit mevcut. Alırken aracı Ostimde OPAK servisine gösterdim arabayla ilgili olumsuz herhangi bir şey demediler.
                  Yine İvedikte bir Landirenzo bayisinde de LPG kitine baktırdım, garantiden MAP diye bir parça değişti ayrıca LPG filtresini de gelmişken değiştirildi.
                  Ancak bu kısa süreçten sonra araç sabah ilk çalıştığında motor soğukken 20-30 saniye kadar daha LPGye geçmeden rolantide dengesizlik yaşıyor ve çok kısa bir süre rolanti yükselip normale dönüyor ve gün içinde bir daha böyle bir sorunla karşılaşmıyorum ama arasıra geri viteslerde kalkışta stop ediyor. Forumda araştırdığıma göre sorun sübaplarda gibi görünüyor.
                  Ancak depoda LPG bittiğinde ve 30-40 km benzin ile yol alıp stop edip sabah tekrar çalıştırdığımda bu rölanti dengesizliği her zaman olmuyor.
                  Şimdi sormak istediğim aracı önce servise mi götüreyim yoksa herhangi bir Landirenzo bayisine mi?
                  LPG kitinin garantisi devam ettiği için hangi yolu takip etmeliyim?
                  Benzer sorunları garantiden çözen arkadaşlar da bilgi verirlerse çok mutlu olurum.
                  Son olarak eğer garantiden sübaplar değişmesi gerekirse çelik sübap taktırabiliyor muyuz? Yoksa aracı 0 km dizel bir araçla takas mı etmeliyim?
                  Şimdiden çok teşekkürler, iyi forumlar...
                  İyi bir mekanik ustasına aracınızı göstermenizi tavsiye ederim. Ancak iyi bir usta aracın sorununu anlayabilir. Yetkili servise gitseniz, LPG'den deyip işin içinden çıkacaklar... Sorun süpablar da olabilir LPG sisteminden de.. iyi bir ustaya götürün...

                  Ama bence öncelikle LPG ayarlarınızı kontrol ettirin... Tekrar ayar yapıldıktan sonra yine çözüm olmuyor ise bir müddet (1 depo) benzinde kullanın... Benzinde kullanım ile şikayetleriniz kaybolursa o zaman LPG sisteminde sorun var demektir ve direkt LPGcinin yolunu tutun... yok eğer benzinde de benzer problemler yapıyor ise işte o zaman süpablardan olabilir. Direkt motorcunun yolunu tutun...
                  1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Sübaplar mı?

                    Orjinal yazı sahibi: tornado
                    Bence dediğiniz olay lpg ayarından kaynaklı olabilir,önce lpg bayinize gidin.Sonra Opel servisine gidin.Subaplarla alakalı olsa benzinde de yapardı çünkü subaplar uzadığı zaman benzin de lpgde de fark etmez. Benim araç 46.000 Km'dir lpgli.Şükür herhangi bir sıkıntı yok. 0 Km iken takılmış lpg,ben aldığımda 34.000 Km idi,şimdi 46.000 Km'de,BRC Plug Drive var üstünde.
                    Cumartesi günü İvedikteki Landirenzo servisine gittim. Durumu aynen ustalardan birine anlattım. Dediğiniz gibi aynı sorunu benzinde de yapar dedi. Enjektörleri 1 saat sürecek bir işlemle temizleyelim normale döner dedi. Manifottaki bir sıkışmadan motor soğukken ilk sıkışmada bu rolanti dengesizliği olur dedi. Ayrıca beynini değiştirip lpg + benzin karışımlı kullanmamı tavsiye etti, malum subap yanmaması için. Müsait bir vakit gidip ustanın dediklerini yaptıracağım. İçim bayağı rahatladı diyebilirim...
                    05 FIESTA 1.4 COMFORT
                    '06 FOCUS II TDCI SEDAN TREND
                    '11 ASTRA SEDAN CDTI ENJOY 111. YIL
                    '12 ASTRA CLASSIC III HB ESSENTIA
                    '10 INSIGNIA 1.6 T EDITION ELEGANCE

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Sübaplar mı?

                      Orjinal yazı sahibi: omfaya
                      Ramazan bey aracı nasıl kullanıyorsunuz özellikle 1. ve 2. vites devirleriniz nedir?
                      Acaba subaplara fazlamı yüklendiniz. Yanma ne kadar yüksek olursa subaplara o kadar fazla zarar veriyor.
                      Sorunu bulduk sayılır enjektörler temizlenip, lpg+benzin uygulayan bir beyin taktıracağım. Yağlamalı kitlerde bu sistem zaten var zannediyordum. Bu arada 1,2 ve 3. viteslerde aracı ek sıkıştırmam 3000 deviri geçmemeye özen gösteririm.
                      05 FIESTA 1.4 COMFORT
                      '06 FOCUS II TDCI SEDAN TREND
                      '11 ASTRA SEDAN CDTI ENJOY 111. YIL
                      '12 ASTRA CLASSIC III HB ESSENTIA
                      '10 INSIGNIA 1.6 T EDITION ELEGANCE

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Sübaplar mı?

                        Orjinal yazı sahibi: bigbrother
                        Orjinal yazı sahibi: ramazanakinci
                        Merhaba arkadaşlar;
                        geçen Haziran başlarında 37bin kmde 2010 Insignia 1.6 Edition Elegance aracımı 2. el olarak aldım.
                        Araçta hala garantisi devam eden Landirenzo mark yağlamalı bir kit mevcut. Alırken aracı Ostimde OPAK servisine gösterdim arabayla ilgili olumsuz herhangi bir şey demediler.
                        Yine İvedikte bir Landirenzo bayisinde de LPG kitine baktırdım, garantiden MAP diye bir parça değişti ayrıca LPG filtresini de gelmişken değiştirildi.
                        Ancak bu kısa süreçten sonra araç sabah ilk çalıştığında motor soğukken 20-30 saniye kadar daha LPGye geçmeden rolantide dengesizlik yaşıyor ve çok kısa bir süre rolanti yükselip normale dönüyor ve gün içinde bir daha böyle bir sorunla karşılaşmıyorum ama arasıra geri viteslerde kalkışta stop ediyor. Forumda araştırdığıma göre sorun sübaplarda gibi görünüyor.
                        Ancak depoda LPG bittiğinde ve 30-40 km benzin ile yol alıp stop edip sabah tekrar çalıştırdığımda bu rölanti dengesizliği her zaman olmuyor.
                        Şimdi sormak istediğim aracı önce servise mi götüreyim yoksa herhangi bir Landirenzo bayisine mi?
                        LPG kitinin garantisi devam ettiği için hangi yolu takip etmeliyim?
                        Benzer sorunları garantiden çözen arkadaşlar da bilgi verirlerse çok mutlu olurum.
                        Son olarak eğer garantiden sübaplar değişmesi gerekirse çelik sübap taktırabiliyor muyuz? Yoksa aracı 0 km dizel bir araçla takas mı etmeliyim?
                        Şimdiden çok teşekkürler, iyi forumlar...
                        İyi bir mekanik ustasına aracınızı göstermenizi tavsiye ederim. Ancak iyi bir usta aracın sorununu anlayabilir. Yetkili servise gitseniz, LPG'den deyip işin içinden çıkacaklar... Sorun süpablar da olabilir LPG sisteminden de.. iyi bir ustaya götürün...

                        Ama bence öncelikle LPG ayarlarınızı kontrol ettirin... Tekrar ayar yapıldıktan sonra yine çözüm olmuyor ise bir müddet (1 depo) benzinde kullanın... Benzinde kullanım ile şikayetleriniz kaybolursa o zaman LPG sisteminde sorun var demektir ve direkt LPGcinin yolunu tutun.. yok eğer benzinde de benzer problemler yapıyor ise işte o zaman süpablardan olabilir. Direkt motorcunun yolunu tutun...
                        Cumartesi günü LPG servisinde durumu anlattım sorun kitte gibi görünüyor, enjektörler temizlenip biraz daha bekleyeceğim eğer sıkıntı devam ederse o zaman kitin garantisi bitmeden opel servisine giderim. (inşallah gitmem) :-)
                        05 FIESTA 1.4 COMFORT
                        '06 FOCUS II TDCI SEDAN TREND
                        '11 ASTRA SEDAN CDTI ENJOY 111. YIL
                        '12 ASTRA CLASSIC III HB ESSENTIA
                        '10 INSIGNIA 1.6 T EDITION ELEGANCE

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Sübaplar mı?

                          Bende yeni aldığım 1.6 115 hp aracımda motor soğuk iken rölanti dengesiz lik yapıyı ama lpg ye geçince ip gibi dümdüz.motor lpg ye alışmış benzin de şaşırıyor
                          Astra 3 classic Hb 1.3 cdti 2012 konfor paket

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Sübaplar mı?

                            Orjinal yazı sahibi: ramazanakinci
                            Orjinal yazı sahibi: tornado
                            Bence dediğiniz olay lpg ayarından kaynaklı olabilir,önce lpg bayinize gidin.Sonra Opel servisine gidin.Subaplarla alakalı olsa benzinde de yapardı çünkü subaplar uzadığı zaman benzin de lpgde de fark etmez. Benim araç 46.000 Km'dir lpgli.Şükür herhangi bir sıkıntı yok. 0 Km iken takılmış lpg,ben aldığımda 34.000 Km idi,şimdi 46.000 Km'de,BRC Plug Drive var üstünde.
                            Cumartesi günü İvedikteki Landirenzo servisine gittim. Durumu aynen ustalardan birine anlattım. Dediğiniz gibi aynı sorunu benzinde de yapar dedi. Enjektörleri 1 saat sürecek bir işlemle temizleyelim normale döner dedi. Manifottaki bir sıkışmadan motor soğukken ilk sıkışmada bu rolanti dengesizliği olur dedi. Ayrıca beynini değiştirip lpg + benzin karışımlı kullanmamı tavsiye etti, malum subap yanmaması için. Müsait bir vakit gidip ustanın dediklerini yaptıracağım. İçim bayağı rahatladı diyebilirim...

                            Bence siz bu sorunu benzinde yapıp yapmayacağını kendiniz 1 depo benzin kullanarak t test edin. Aynı sorunu benzinde yapıyor ise o zaman lpg ustası haklıdır. Ama ya değil ise? Bu riski almaya gerek var mı?
                            1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Sübaplar mı?

                              ankara da iseniz serçal opeli tavsiye ederim
                              insignia 1.6 Turbo Cosmo+flexride+teknik gri+sunroof+deri+cd 500 navi+19" Jant
                              honda accord 2.4 Executive...

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X