Duyuru

Collapse
No announcement yet.

52bin de 1.6 T aracıma LPG sistemi uygulatıyorum...

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #91
    Ynt: 52bin de 1.6 T aracıma LPG sistemi uygulatıyorum...

    benimde aracımda prins valve care var yağlamalı sistem bostanıcıda taktırdım gerçekten sıkıntısız binmekteyim gerçi 4000 km oldu ama gayet başarılı. Ben benzinde nasıl kullanıyorsam öyle kullanıyorum yani bmw mercedez gibi araçları görünce dayanamayıp kısa mesafede bile kapışıyorum bir sıkıntı çıkmadı.

    Yorum


    • #92
      Ynt: 52bin de 1.6 T aracıma LPG sistemi uygulatıyorum...

      Orjinal yazı sahibi: nedim
      4000 deviri geçersem sorunlar ne olur peki ?
      Subapların erken bozulur.
      2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

      Yorum


      • #93
        Ynt: 52bin de 1.6 T aracıma LPG sistemi uygulatıyorum...

        Bugün genel bir araştırma yaptım,ve toplam maliyeti çıkarttım
        km başı 15 kuruş kar ettiğimiz varsayılırsa ; 10000*0,15:1500tl yıllık kar
        4 yılda :6000tl hadi biz ona 7500 tl diyelim fazla fazla (18-20kurus hesap edelim km başı)
        3.500tl lpg+2500tl çelik sübap değişimi gerek tekrar muayne ruhsate işletme vs derken
        toplam :6500 tlyi buluyor buda minimum
        e birde 4000 deviri geçemiceğimiz söyleniyor
        ikinci el satarken minimum aynı donanımdaki arac ile %10 daha düşük piyasa
        sonuç :
        Zarardan başka hiç birşey değil
        vazgeçtim malesef.

        Yorum


        • #94
          Ynt: 52bin de 1.6 T aracıma LPG sistemi uygulatıyorum...

          Benim aracımda BRC my 11 turbo kit var. 2500 TL taktırdım.Kitin kendi özelliği yüksek devirlerde aracı benzinle kullanıyor mesala 4000 devir üzerinde. Çelik subap içinde parça dahil 1000-1500 TL ortalama fiyat araştırması yaptım. LPG tercih meselesidir, ben yılda 20 bin km yol yapıyorum ve aracım lpgli diye fazla yüklenmiyorum. Ortalama yakıt tüketimim şehiriçi 30 lt gaz ile ortalama 260-280 şehirler arası 320-340 km. Aracımı belki benzinli kullansaydım yüksek devirlerden vazgeçemiyecektim lpg bir anlamda beni frenliyor. Takan usta çok önemli defalarca söylenmişti. Ben taktıralı 8 bin km oldu daha servise gitmedim. Sizin yaptığınız kaba taslak hesaba göre ben yılda 20 bin km yaparak ilk senede LPG kitini amorti ediyorum. 2. senede subapları kurtarmış oluyorum. Birde söylemeyi unuttum aracıma lpg kiti 100 bin km veya 2 yıl motor garantili takıldı. 2 sene içersinde birşey olursa cebimden belki çok küçük bir para çıkarak bu işi çözeceğim.
          Astra 1.4 T Cosmo Füme + Navigasyon

          Yorum


          • #95
            Ynt: 52bin de 1.6 T aracıma LPG sistemi uygulatıyorum...

            Yılda 15000 km altında yol yapıyorsanız gerek yok !!! Benim 6 ay olucak 15000 km yaptım yılda ortalama 35000km rahat yaparım benim için avantajlı

            Yorum


            • #96
              Ynt: 52bin de 1.6 T aracıma LPG sistemi uygulatıyorum...

              Orjinal yazı sahibi: nedim
              Bugün genel bir araştırma yaptım,ve toplam maliyeti çıkarttım
              km başı 15 kuruş kar ettiğimiz varsayılırsa ; 10000*0,15:1500tl yıllık kar
              4 yılda :6000tl hadi biz ona 7500 tl diyelim fazla fazla (18-20kurus hesap edelim km başı)
              3.500tl lpg+2500tl çelik sübap değişimi gerek tekrar muayne ruhsate işletme vs derken
              toplam :6500 tlyi buluyor buda minimum
              e birde 4000 deviri geçemiceğimiz söyleniyor
              ikinci el satarken minimum aynı donanımdaki arac ile %10 daha düşük piyasa
              sonuç :
              Zarardan başka hiç birşey değil
              vazgeçtim malesef.
              Merhabalar...

              Yol bilgisayarına göre İstanbul trafiğinde karma 11.5 lt/100 km bir ortalamam vardı.Yaklaşık 2 yıllık araştırmadan sonra Prins VSI2+Valve care sistemi taktırdım.
              Nakit 3000 TL ödedim.(Vadeli 3200 TL idi).Muayene ve ruhsat işlemleri ile 3500 TL toplam harcamam oldu..Km de 22 kuruş tasarruf elde ettim..
              Bu durumda aracım sadece 16000 km de masrafını amorti edecek ve ben 4 ayda 8700 km yaptım..
              Süpap değişimi konusuna gelince üzerindeki orjinal süpapları hemen değiştirmeniz gerekmiyor..Ortalama 50000 km (yağlamalı sistemle) sizi götürecektir..
              O zaman çelik süpap değişimi daha mantıklı olur..
              Tabii tercihinize saygılıyım ama ben şimdi 3 yıl aracıma benzinli bindiğim için pişmanım..

              Selamlar...

              2010 Cosmo 1.6T / Flexride / DVD800 / Infinity ses sistemi/Teknik Gri / Avanue Morrocano Bej döşeme

              Yorum


              • #97
                Ynt: 52bin de 1.6 T aracıma LPG sistemi uygulatıyorum...

                Bende aracıma açıkçası benzinle orjinal haliyle binmek isterdim açıkçası.Ancak malum ülkemiz dünyada bu konuda birincilikle ikincilik arasında gelip gidiyor. 180HP olan biraraç 1.6 motoruyla aslında çok yakmıyor ama benzinin pahalı olması beni lpg alternatifine götürdü. Lpg taktırdığıma kesinlikle pişman değilim hatta benzin derdinden kurtulduğum için kendimi şanslı hissediyorum. Senede 25.000 ile 30.000 arası kullanıyorum bunun çoğu şehir içi. Prins markasından da memnunum süpap konusunda da hiç takıntılı değilim gittiği yere kadar. Bundan sonra ki aracımda ne olursa olsun lpg taktıracağım. Yani lpg taktırarak başıma bir dert açmış değilim. Aracımı isteyenler oldu lpg sorduklarında genelde markada soruyorlar sonuçta bu aracı almak isteyenler araştırıyor ona göre de fiyatlarını aşağı yukarı biliyorlar.

                Yorum


                • #98
                  Ynt: 52bin de 1.6 T aracıma LPG sistemi uygulatıyorum...

                  Benim 10 bin km'yi geçti Prins VSI-2 sistemi taktıralı... hiç bir sorun yaşamadım... şu anda yol bilgisayarı 10.7tlt gösteriyor ve LPG tüketimim ise 12,35lt... Ben LPG'yi 2,64'ten aldım en son bu da 32.6 kuruş ediyor km başına... Benzinde aynı ortalama ile 55 kuruş yapıyor... yani km başına 23 kuruş tasarruf demek bu... Yani 15 bin km'de ben Prins'in maliyetini çıkartmış oluyorum...
                  1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

                  Yorum


                  • #99
                    Ynt: 52bin de 1.6 T aracıma LPG sistemi uygulatıyorum...

                    Orjinal yazı sahibi: bigbrother
                    Benim 10 bin km'yi geçti Prins VSI-2 sistemi taktıralı... hiç bir sorun yaşamadım... şu anda yol bilgisayarı 10.7tlt gösteriyor ve LPG tüketimim ise 12,35lt... Ben LPG'yi 2,64'ten aldım en son bu da 32.6 kuruş ediyor km başına... Benzinde aynı ortalama ile 55 kuruş yapıyor... yani km başına 23 kuruş tasarruf demek bu... Yani 15 bin km'de ben Prins'in maliyetini çıkartmış oluyorum...
                    3. aracım hepside turboluydu. önceki aracım bravoydu sanırım sizinki de forumdan hatırlıyorum sizi. önceki brc idi açıkçası turbo motorda prinsin üzerine yok gerçekten.

                    Yorum


                    • Ynt: 52bin de 1.6 T aracıma LPG sistemi uygulatıyorum...

                      Orjinal yazı sahibi: OZGUROGUZ
                      Orjinal yazı sahibi: bigbrother
                      Benim 10 bin km'yi geçti Prins VSI-2 sistemi taktıralı... hiç bir sorun yaşamadım... şu anda yol bilgisayarı 10.7tlt gösteriyor ve LPG tüketimim ise 12,35lt... Ben LPG'yi 2,64'ten aldım en son bu da 32.6 kuruş ediyor km başına... Benzinde aynı ortalama ile 55 kuruş yapıyor... yani km başına 23 kuruş tasarruf demek bu... Yani 15 bin km'de ben Prins'in maliyetini çıkartmış oluyorum...
                      3. aracım hepside turboluydu. önceki aracım bravoydu sanırım sizinki de forumdan hatırlıyorum sizi. önceki brc idi açıkçası turbo motorda prinsin üzerine yok gerçekten.
                      EVet önceki aracım Bravo'ydu... doğru hatırlıyorsunuz... Turbo motorda Prins çok iyi... benzin ile gaz arasında hiç fark hissetmiyorum...
                      1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

                      Yorum


                      • Ynt: 52bin de 1.6 T aracıma LPG sistemi uygulatıyorum...

                        İlk ağar bakımı yaptırdık. Balatalar değişmedi. 1200TL tuttu. LPG de kullanalı 10500 km oldu. Çok şükür bir sıkıntı yok. LPG sisteminin sıvısı bitmek üzere orijinal kutusunda ithal ürün 80TL denildi. Gazı 2.50 kuruşa Total den alıyorum (İstanbul yolu üzerinde A-city AVM yanı).

                        (2009) 1.6 Turbo Cosmo Spor Tourer >>> (2012) 1.4 Turbo Edition Elegance Yeni Stil Sunroof >>> (2015) 1.4 Turbo Edition Elegance Sunroof Orginal LPG power

                        Yorum


                        • Ynt: 52bin de 1.6 T aracıma LPG sistemi uygulatıyorum...

                          Orjinal yazı sahibi: omfaya
                          İlk ağar bakımı yaptırdık. Balatalar değişmedi. 1200TL tuttu. LPG de kullanalı 10500 km oldu. Çok şükür bir sıkıntı yok. LPG sisteminin sıvısı bitmek üzere orijinal kutusunda ithal ürün 80TL denildi. Gazı 2.50 kuruşa Total den alıyorum (İstanbul yolu üzerinde A-city AVM yanı).
                          80 TL'ye hangi bayii fiyat verdi Ömer? Ben Antalya'da sordum 100 TL dediler...
                          1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

                          Yorum


                          • Ynt: 52bin de 1.6 T aracıma LPG sistemi uygulatıyorum...

                            Orjinal yazı sahibi: bigbrother
                            Orjinal yazı sahibi: omfaya
                            İlk ağar bakımı yaptırdık. Balatalar değişmedi. 1200TL tuttu. LPG de kullanalı 10500 km oldu. Çok şükür bir sıkıntı yok. LPG sisteminin sıvısı bitmek üzere orijinal kutusunda ithal ürün 80TL denildi. Gazı 2.50 kuruşa Total den alıyorum (İstanbul yolu üzerinde A-city AVM yanı).
                            80 TL'ye hangi bayii fiyat verdi Ömer? Ben Antalya'da sordum 100 TL dediler...
                            Sistem Mühendislik Otogaz Dönüşümü
                            Fotoğraflarda servisin içinde çekilmişti ismi de çıkmış
                            Daha bitmedi bittiğinde gaz devreden çıkıp benzine geçiyormuş ve sıvı haznesi değişene kadar gaza geçmiyormuş.
                            Denemek için bitmesini bekliyorum yoksa az kaldığı gözüküyor şeffafa yakın bir plastik hazne içinde.

                            (2009) 1.6 Turbo Cosmo Spor Tourer >>> (2012) 1.4 Turbo Edition Elegance Yeni Stil Sunroof >>> (2015) 1.4 Turbo Edition Elegance Sunroof Orginal LPG power

                            Yorum


                            • Ynt: 52bin de 1.6 T aracıma LPG sistemi uygulatıyorum...

                              Konuyu benim için yazmışsınız resmen
                              Elinize sağlık.

                              Maşallah Allah kaza bela vermesin

                              Yorum


                              • Ynt: 52bin de 1.6 T aracıma LPG sistemi uygulatıyorum...

                                Yeni konu açmak yerine buradan devam edeyim bilgiler daha derli toplu olsun.

                                İnsignia 1.6T aracımız ile 80000 km olduk. 30000 km'ye yaklaştı LPG ile kullanmaktayım. Geçenlerde rutin yağ+filtreler+kış bakımı için Opel Opak'daydım.
                                Bilgisayarda iki arıza uyarısı vardı. Afl far uyarısı; Farlarda bir sıkıntı yok anlık bir şey olmuş demek ki. Diğer arıza Yakıt yetiştirememe; Bu önemli çünkü LPG kaynaklı bir durum enjektörler gazı fakir olarak besliyor demektir. Servisten çıktıktan sonra Sistem müh. Prins bayisine gittim. Yazılımı kontrol ettik değerleri bende inceledim benzinde nasıl besleniyorsa gazda da aynı değerleri gösteriyordu. Enjektörlerin doğru çalıştığından emin olduktan sonra Filtreyi değiştirmeye karar verdik. Şu an için anormal bir durum gözükmemekte aracı LPG ile kullanıma devam etmekteyim.
                                Servise gittiğimde başka bir 1.6T insignia BRC lpg kiti ile motor arızası verdirtmiş. Subaplar değişmiş. Çıkan subapları görmek istedim fotoğraflarını da çektim. Erime, sünme, esneme vs gibi tabirlerin yanlış olduğunu gördüm. Magnezyum aşırıyı ısıya ve basınca maruz kaldıkça yanarak önce kurumlaşma yapıp sonrasında kömürün ufalanması gibi hassas noktalarından aşınmaya toz şeklinde dökülmeye başladığını gördüm. Çeliğin yapısı gereği aşınma daha farklı şekilde gerçekleşeceğinden Çelik subaplar daha uzun süre gidecektir.
                                Merak eden incelemek isteyen illaki vardır diye düşündüm. Faydalı olabildiysek yeter.

                                Not: Fotoları büyük yüklüyorum. Subap aşınması fark edilsin.








                                (2009) 1.6 Turbo Cosmo Spor Tourer >>> (2012) 1.4 Turbo Edition Elegance Yeni Stil Sunroof >>> (2015) 1.4 Turbo Edition Elegance Sunroof Orginal LPG power

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X