Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.4 Turbo'dan 1.5 Dizel'e Geçmek?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1.4 Turbo'dan 1.5 Dizel'e Geçmek?

    Merhaba.
    2017 yılı sonunda 29 bin KM iken satın aldığım ve sorunsuz-kazasız şu an 137 bin KM'ye gelen (56 bin km'de Candan Mühendislik'te LPG yaptırdım) 2014 model 1.4 Turbo manuel 140 hp edition elegance insignia'dan hiçbir memnuniyetsizliğim olmamasına rağmen sadece araç yenilemek maksadıyla 2022 model 1.5 dizel AT8 122 hp exclusive insignia'ya geçmek ile ilgili fikirlerinizi almak istiyorum. onlarca inceleme videosu izlemiş olmama rağmen ne yazık ki henüz fiilen gidip test etmiş, sürmüş değilim aracı. o yüzden aşağıda belirttiğim hususlar tamamen bu inceleme videolarından edindiğim izlenimler üzerine sohbet etmek istediğim başlıklar.

    1. Öncelikle 140 hp - 122 hp karşılaştırmasında şu anki aracımda nerdeyse tüm viteslerde ve tüm yol koşullarında beni tatmin eden ivmelenme 122 hp'de sanki yok gibi. Direksiyondaki kulakçıklar ile manuel kullanım sayesinde gerekli olduğu hallerde bu ivmelenme yine de 122 hp’de sağlanabilir mi? Nitekim mevcut aracım 200 tork 140 hp ile tatmin ederken diğeri 122 hp olsa da sahip olduğu 285 tork ile gerekli hallerde memnun edici bir ivmelenme gösterebilir mi?

    2. 2022 insignia'nın 3 silindir olması dizel motor ile birlikte değerlendirildiğinde özellikle motor sesi ve titreme noktasında rahatsız eder mi? Bunu bugüne kadar hiç dizel araç kullanmamış birisi olarak soruyorum. İnceleme videolarında en sık belirtilen olumsuzluk olarak bu durum öne çıkıyor.

    3. Aracın artık tedavülden kalkmış olması nasip olursa 5-6 yıl sonra satmak istediğimde bir dezavantaj olarak karşıma çıkar mı?


    4. Aracın 20 inç ebatındaki lastikleri daha nazik bir kullanımı gerektirir mi?

    5. Aracı fiilen denemediğim için iç hacim, genişlik ve özellikle yükseklik (baş mesafesi) noktasında mevcut aracımdan daha mı küçük ebatlara sahiptir? Araca binen bir arkadaşımın ısrarlı uyarısı ve iki çocuğu olup bayramda, tatilde memleketine dolu dolu giden ve gelen birisi olarak soruyorum.


    6. Dizel ve LPG litre fiyatları mukayese edildiğinde yıllık olarak 15 bin KM üzerinden yaklaşık 14 bin TL'lik bir yakıt masrafı artışı bu araç gençleştirmeye değer mi?

    7. Mukayese olarak hepsi 2021-2022 model ikinci el olmak üzere yeni kasa Peugeot 508 1.5 HDİ 130 hp GT paket, Skoda Supeb 1.5 TSİ 150 Hp Prestige paket ve Honda Accord 1.5 VTEC 190 Hp Executive Plus paket gözüme çarpıyor.


    Bu araçlardan sadece yeni kasa Peugeot 508'i test sürüşü olarak bayide kullandım. Aracın son derece dar ve basık olması dolayısıyla bizim gibi bir aileye hiç uygun olmadığını düşünerek tercihlerim arasından çıkardım.

    Honda Accord Executive Plus ise donanım ve konfor olarak gayet yeterli görünüyor. Fakat WLTP değerlerine göre olan yakıt tüketiminin 10.3 litre ve ortalamasının bile 8 litre bandında olması abartılı bir tüketim ile 5-6 yılı geçirmeye sebep olabilir gibi geliyor. LPG yaptırılsa bile LPG tüketimi dahi oldukça yüksek bir litreye ulaşıyor.

    Skoda Superb ise donanım ve büyük bir aile aracı olması dolayısıyla oldukça güzel görünüyor. 1-2 yıl sonra yapılabilecek LPG uygulaması ile birlikte toplamda 5-6 yıllık bir kullanımı öngördüğümde mantıklı gelebiliyor. Fakat burada da İnsignia ile arasında 250-350 bin TL fark olması tıpkı şimdiki insignia’yı ve öncesindeki Vectra C kasa aracımı satın alırken Passat ile yaptığım mukayesede olduğu gibi ‘’bu kadar fazla para vermeye değer mi?’’ sorusunu akla getiriyor.


    Şimdilik aklıma gelenler bunlar oldu...

  • #2
    Hepsine birden tek cümle ile cevap vereyim: Aracınızda sorun yoksa yani LPG sorunsuz çalışıyor ise aynen aracınızla devam edin derim.
    ​​​​​​
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      cevabınız belirttiğim teknik gerekçelerden mi kaynaklanıyor yoksa araç piyasanın tam olarak oturmamış olması, lpg-dizel fiyat farkı gibi gerekçelerden mi?

      Yorum


      • #4
        Selamlar, 1.5 dizel 3 silindir ama titremeyi çok çok az belki pür dikkat ederseniz hissedersiniz , şanzıman pejo grubu ile aynı eat denilen tam otomatik iyi bir şanzıman , yakıt değerleri 5-6 LT civarlarında şehir içi ( istanbulun lanet trafiğinde) . eskisigibi zincir derdi veya sesi yok. 1.6 larda olankronik turbo borusu egre gibi hatalar yok. Tertemiz limuzin...artık üretilmiyor olsa bile ben tavsiye ederim

        Yorum


        • #5
          Yapısı gereğince 3 silindirli bir motor benzin/dizel farketmezsin hangi Marka model olursa olsun titreyecektir . Bunda önce hem fikir olmak gerekiyor . Sadece bazılarında motor kulakçıkları yalıtımı yada titreşim engelleyici özelliği daha üstün olan araçlarda daha az hissedilecektir . Bir clio 1.0 tce joy paket xtronic titreşimi ile İnsignia nın titreşimi aynı hissedilmeyecektir .
          gelelim dizel mi benzin/lpg mi olayına .
          dizel araçlar iyi güzel hoş ama uzun yol gibi sakin sürüş gibi yada akıcı trafik gibi alanlarda güzel harici dizel 285 tork şehri içinde başına bela oluyor . 1.6 dizel 290 tork 6 ileri manuel aracımın şehir içinde trafikte çektiğim çilenin farkına 1.4 turbo lpg İnsignia ya geçince anladım .
          tamamen sizin sürüş dinaminiğiz ile alaklı bir durum sürekli şehir dışında yada akıcı yollarda seyahat ediyorsanız Manuel’den otomatiğe geçiş yapayım derseniz dizel mantıklı olabilir . Ama böyle bir tercihde ben İnsignia yerine 508e yönelirim açıkçası.

          Bu arada fiyat farkını sadece yakıt olarak bakmak sıcak iklimde yaşıyorsanız size makul gelebilir . Harici soğuk bir iklimde dizel araç kısa mesafede her koşulda daha çok tüketim sergileyecektir
          bakım fiyatlarında en basitinden kullandığınız dpf destekli yağda bile ciddi fiyat farkı çıkaracaktır .

          Yorum

          İşleniyor...
          X