Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yetkili Serviste arıza nokta atışı tespit edilir mi?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Yetkili Serviste arıza nokta atışı tespit edilir mi?

    2015 1.6 T otomatik sahibiyim, sarı motor ışığı yanıyor ve sanayideki cihazlardan P0172 arıza kodu alıyorum, Zengin Yakıt Karışım arızası.

    Sanayide birkaç yere göstersem de tam sonuç alamadım. Sebebi bu arızanın birçok sebebi olması ve bu sebeplerin ancak denenerek bulunabilmesi. Yani parça değiştire değiştire sorunlar elenerek sorunun kaynağına gitme.

    Ustamın tavsiyesi yetkili servisten destek alarak NOKTA ATIŞI sorun tespiti yaptırmam. Yetkili servisteki cihazlar gerçekten böyle bir özelliğe sahip mi?

    Sadece arıza tespiti için bile 2.500 TL civarı ödeme alınması da cabası...

  • #2
    Hangi yetkili servis nokta atışı arızayı tespit edebiliyormuş ? Ben daha görmedim duymadım hiç bir markada .

    Yorum


    • #3
      Hangi yetkili servis nokta atışı arızayı tespit edebiliyormuş ? Ben daha görmedim duymadım hiç bir markada .

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: Karaali View Post
        Hangi yetkili servis nokta atışı arızayı tespit edebiliyormuş ? Ben daha görmedim duymadım hiç bir markada .
        Cidden araçtan soğudum. Çekişte tam gazda vites atarken hariç hiçbir problem yok ama böyle bir arıza veriyor. Nereye götürsem yetkili servis dedi...

        Yorum


        • #5
          Araçda LPG var mı?

          Yorum


          • #6
            Hangi şehirde nereye götürdünz

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: hayabusa View Post
              Araçda LPG var mı?
              Yok, hiç takılmamış

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: serdarmete View Post
                Hangi şehirde nereye götürdünz
                İstanbul'dayım, Kartal'da Bostancıoğlu'na götürdüm bugün. Arıza tespiti ve fiyat için bekliyorum

                Yorum


                • #9
                  Az önce servisten aradılar; depo havalandırma valfinin (buharlaştırma valfi ya da kanister valfi diye de adlandırılıyor) arıza verdiği.

                  Bu valf değişip kodlandıktan sonra tekrar kontrol gerçekleştirilecek.

                  Kontrolden sonra herhangi bir arıza tespit edilmezse bu valfi değiştirerek sorunu çözmüş olacağız.

                  Yorum


                  • #10
                    Sorun maalesef çözülemedi.

                    Buharlaştırma valfi değişti 6.500 TL. Teste çıkıldığında tekrar ışık yaktı. Servisten arayıp bunu söylediler. Şimdiki sorun ise, cihazın verdiği, benzin yakıt pompası-regülatörü. Bu parça için de 60 bin TL'ye yakın bi fiyat çektiler. Sorunun %90 ihtimalle bu parçadan kaynaklandığını söylediler. Yani hala kesin bir şey diyemiyorlar.

                    Yakıt pompası - regülatörü değiştiren bu parçayla ilgili sorun yaşayan oldu mu?

                    Yorum


                    • #11
                      Geçmiş olsun. Önceki parçanın parasını aldılar mı? Bu yeni parça değişir de sorun çözülmezse ücret ödeyecek misiniz?


                      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                      Yorum


                      • #12
                        Teşekkür ederim. Değişen valfin arızalı olduğu söyleyerek zaten değişmesi gerektiğini söylediler. Bu yüzden ücretini istiyorlar. Henüz aracı almadığım için ödemeyi yapmadım, sorun devam ettiği için değişen parçanın eskisi ile değiştirilip ödeme yapmak istemediğimi söyleyeceğim. Sorunu da çözmeden masrafı düşüp satacağım aracı.

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
                          Geçmiş olsun. Önceki parçanın parasını aldılar mı? Bu yeni parça değişir de sorun çözülmezse ücret ödeyecek misiniz?
                          Teşekkür ederim. Değişen valfin arızalı olduğu söyleyerek zaten değişmesi gerektiğini söylediler. Bu yüzden ücretini istiyorlar. Henüz aracı almadığım için ödemeyi yapmadım, sorun devam ettiği için değişen parçanın eskisi ile değiştirilip ödeme yapmak istemediğimi söyleyeceğim. Sorunu da çözmeden masrafı düşüp satacağım aracı.

                          Yorum


                          • #14
                            Kanister (depo buharlaştırma) valfinin arızalı olduğunu söyleyip arızayı yanlış teşhis etmiş bir servisin diğer parçaya koyduğu teşhisin ne kadar doğru olacağını düşünmek lazım. Bence sağlam başka servis/servislere baktırın. P0172 çok genel bir arıza kodu ve ucuzdan pahalıya bakılarak çözülebilir. Bahsi geçen parça en pahalı ve en son çözüm. Bu kadar olasılık içinden tek seferde bu parçayı bulmak çok zor. Bu arıza kodu için size kanister valfi bozuk denmesi bile yanlış. Nette biraz araştırın bu arıza kodunu. Ucuzdan pahalıya baktırın derim .
                            @Murat
                            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
                              Kanister (depo buharlaştırma) valfinin arızalı olduğunu söyleyip arızayı yanlış teşhis etmiş bir servisin diğer parçaya koyduğu teşhisin ne kadar doğru olacağını düşünmek lazım. Bence sağlam başka servis/servislere baktırın. P0172 çok genel bir arıza kodu ve ucuzdan pahalıya bakılarak çözülebilir. Bahsi geçen parça en pahalı ve en son çözüm. Bu kadar olasılık içinden tek seferde bu parçayı bulmak çok zor. Bu arıza kodu için size kanister valfi bozuk denmesi bile yanlış. Nette biraz araştırın bu arıza kodunu. Ucuzdan pahalıya baktırın derim .
                              Yorumunuz için teşekkür ederim. Arızayı cihazın yönlendirilmesiyle bulunduğunu söylediler. Cihazın ilk olarak bahsettiğiniz valfi arıza olarak verdiği söylendi. Bu parça değiştikten sonra tekrar cihaza bağlandığında bu sefer yakıt püskürtme pompasının arıza verdiğini söylediler. Ancak onay vermedim yaptırmadım.

                              Daha önce götürdüğüm sanayideki usta yukarıda bahsi geçen 2 parçadan birinin kesinlikle arızalı olduğunu ama yetkili serviste baktırmamın daha iyi olacağını söyledi.

                              Böyle bir durum, ya böyle satacağım ya da parçayı temin edip arızanın çözülmesini temenni edeceğim.

                              İstanbul’da usta önerisine açığım.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X