Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.6 Turbo A16LET motor icin Turbo wastgate ayar degerleri hakkinda

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1.6 Turbo A16LET motor icin Turbo wastgate ayar degerleri hakkinda

    İstanbul'dan İzmir'e giderken otobanda arıza ışığı yakip turbo devredışı kaldi.
    Yol uzerindeki yetkiliye gittim. Turbo wastgate ayar somunu gevseyip düşmüş. Wastgate ile turbonun baglantisi kesilince dogal olarak turbo devredışı kalmis.

    Wastegatein dusen somunu yerine yeni bir somun tutturup yola devam etmemi sagladilar. Ancak wastgate ayari bozuldugu icin turbo basinci dusuk ayarda kaldi. Aracin turbosu dusuk basınç urettiginden arac cok isteksiz şekilde izmire kadar geldim.

    Opelin orjinal parca kataloguna erisimim var. Biraz katalogdan arastirma yaptim. Arastirirken ayar somunlarinin hareket etmesini engelleyen bir parcanin bende olmadigini farkettim.

    Farkinda olmadan once bu parça düşmüş, bu parca düşünce genleşme ve titresim etkisiyle wastegatei turboya baglayan somun gevşeyip yerinden düşmüş.

    Once ayar somunlarinin koruyucusu parçayı temin ettim.

    Sonra turbocuya gittim. Turbonun wastegate ayar degerlerini bulduk.

    Westgate ayar milinin en altindan itibaren yukari 11 ile 13 diş arasi olması gerekiyor.

    Bu değerlerde hem dusuk devirde hem de yuksek devirde en optimim turbo basinc değerlerini yakalayabilirsiniz.

    İslem çok basit ama hangi diş değerlerinde oldugunu bilmeniz gerekiyor.

    Benzer bir durum yaşayanlar kendileri de yukarida yazdığım diş değerlerini uygulayabilirler.



  • #2
    Geçmiş olsun.

    Bilgilendirme için teşekkürler


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

    Yorum


    • #3
      Cihan Bey bilgi için teşekkürler.
      Şimdi ben pimpirikli olduğum için bu sıcakta kaputu açıp turbo koruyucusunu söktürüp diş saymak zorunda bıraktınız.

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: cihantavuz View Post
        İstanbul'dan İzmir'e giderken otobanda arıza ışığı yakip turbo devredışı kaldi.
        Yol uzerindeki yetkiliye gittim. Turbo wastgate ayar somunu gevseyip düşmüş. Wastgate ile turbonun baglantisi kesilince dogal olarak turbo devredışı kalmis.

        Wastegatein dusen somunu yerine yeni bir somun tutturup yola devam etmemi sagladilar. Ancak wastgate ayari bozuldugu icin turbo basinci dusuk ayarda kaldi. Aracin turbosu dusuk basınç urettiginden arac cok isteksiz şekilde izmire kadar geldim.

        Opelin orjinal parca kataloguna erisimim var. Biraz katalogdan arastirma yaptim. Arastirirken ayar somunlarinin hareket etmesini engelleyen bir parcanin bende olmadigini farkettim.

        Farkinda olmadan once bu parça düşmüş, bu parca düşünce genleşme ve titresim etkisiyle wastegatei turboya baglayan somun gevşeyip yerinden düşmüş.

        Once ayar somunlarinin koruyucusu parçayı temin ettim.

        Sonra turbocuya gittim. Turbonun wastegate ayar degerlerini bulduk.

        Westgate ayar milinin en altindan itibaren yukari 11 ile 13 diş arasi olması gerekiyor.

        Bu değerlerde hem dusuk devirde hem de yuksek devirde en optimim turbo basinc değerlerini yakalayabilirsiniz.

        İslem çok basit ama hangi diş değerlerinde oldugunu bilmeniz gerekiyor.

        Benzer bir durum yaşayanlar kendileri de yukarida yazdığım diş değerlerini uygulayabilirler.

        Peki diş ayarını 9 yaparsak ne olur ya da 15 yaparsak ne olur? Yanı rakamı düşürmek ya da arttırmak bize nasıl bir "+" ya da "-" sağlar?
        Balıkesir-2009-1.6T Cosmo

        Yorum


        • #5
          Düz mantık yürüterek sayın SEKO83 sizin sorunuzu yanıtlamaya çalışacağım (Eğer yanlış düşünmüşsem konu hakkında bilgi sahibi olanlar düzeltsin lütfen).
          En optimum seviyede ayarlanmaz ise (biliyorsunuz turbo içinde basıncı ayarlayan kanatçıklar var, bu kanatcıkların açılma kapanma hareketi ile basınç dengeleniyor turbo wastegate kolu ile)
          1- Kanatçıklar normalde açık pozisyonda,wastegate kolunun stroğunu uzatırsanız kanat tam kapanamaz vede overboost hariç istenen pik basınç. 14psi tutturalamaz motordan istenen max güç alınamaz hatta strok çok açılmış ise neredeyse hiç basınç elde edilemez ve araç hatakodu vererek korumaya alır kendini.

          2-Normalde açık alan kanatçıklar ayar vidası ile olması gereken konumdan daha kapalı olursa, turbo hemen alt devirlerde doldurmaya başlar,alt devirler canlanır ama tam kapalı konumda basınç pik değerini oldukça geçer dump valve tahliyede geçikir ve piston kırmaya kadar gidebilir diye düşünüyorum. Ama evvelinde motor aşırı basınçdan yine hata verip korumaya alır

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: hayabusa View Post
            Düz mantık yürüterek sayın SEKO83 sizin sorunuzu yanıtlamaya çalışacağım (Eğer yanlış düşünmüşsem konu hakkında bilgi sahibi olanlar düzeltsin lütfen).
            En optimum seviyede ayarlanmaz ise (biliyorsunuz turbo içinde basıncı ayarlayan kanatçıklar var, bu kanatcıkların açılma kapanma hareketi ile basınç dengeleniyor turbo wastegate kolu ile)
            1- Kanatçıklar normalde açık pozisyonda,wastegate kolunun stroğunu uzatırsanız kanat tam kapanamaz vede overboost hariç istenen pik basınç. 14psi tutturalamaz motordan istenen max güç alınamaz hatta strok çok açılmış ise neredeyse hiç basınç elde edilemez ve araç hatakodu vererek korumaya alır kendini.

            2-Normalde açık alan kanatçıklar ayar vidası ile olması gereken konumdan daha kapalı olursa, turbo hemen alt devirlerde doldurmaya başlar,alt devirler canlanır ama tam kapalı konumda basınç pik değerini oldukça geçer dump valve tahliyede geçikir ve piston kırmaya kadar gidebilir diye düşünüyorum. Ama evvelinde motor aşırı basınçdan yine hata verip korumaya alır
            Normalde Wastegate ayarınız olması gereken değerde değilse Turbonun sökülüp tezgaha alınıp özel cihazıyla hassas Wastegate ayarının yapılması gereklidir. Vidadaki diş sayısı referans alınarak yapılacak ayarlamada tezgahtakine göre %5-10 arasında bir sapma olması kaçınılmazdır. Bu konuda tercih sizin. Turbonun sökülmesi tezgaha alınıp hassas ayar yapılması ciddi maliyetli bir iş sonuç olarak. Ben kendi aracım %5-10 luk sapmayı dikkate almadan önceki mesajımdaki şekilde turbocuya ayarlattım.

            Eğer Wastegate ayarı çok gevşek olursa arabanın turbo basıncı düşer ve araç turbodan yeterli verimi alamaz. Araç isteksizleşir. Her devirde turbo basıncı yetersiz üretileceğinden araba yürümez.

            Eğer Wastegate ayarı çok sıkı olursa da alt devirlerde turbo basıncı hemen geleceğinden bu sefer de orta ve üst devirlerde araba yürümez veya isteksizleşir. Her 2 durumda da aracın sürüş zevki bozulur.


            A16LET motorlarda BorgWarner'in K03 kodlu sağlam bir turbosu mevcut. Bu turboyu tanıyan ve optimum çalışma değerlerini bilen bir Turbocudan destek alarak üzerinde ayar yaptırabilirsiniz.

            İstanbul'da yaşayanlar için Beylikdüzün'de Haramidere Sanayi sitesinde TurboLab var. Gökhan Bey dükkanın sahibi. Burayı öneriyorum. Bu turboyu tanıyorlar. Üzerinde ayar yaptılar gayet sorunsuz kullanıyorum aracımı.

            Yorum

            İşleniyor...
            X