Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Opel insignia 110-145 kmh hızlar arası Direksiyonda titreme sorunu 2692 No'lu Opel Teknik Bülteni Hakkında bilgilendirme

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Opel insignia 110-145 kmh hızlar arası Direksiyonda titreme sorunu 2692 No'lu Opel Teknik Bülteni Hakkında bilgilendirme

    Merhaba Arkadaşlar;

    Bu sorun için 2692 Nolu Opel'in yayınladığı bir güvenlik dışı kapsamlı teknik bülten var. Forumda da çeşitli şekillerde bahsedilmiş. Ancak bizim ve diğer forumlarda yayınlayan arkadaşlar yanlış yönlendirme yapacak şekilde bilgi paylaşmışlar. Bunu düzeltmek için yazmak istedim.


    Forumda yayınlanan bültende kırmızı ile işaretlediğim alttaki ifadeler yanlış.

    2009 ve sonrası Insignia'lar için geçerli olan 2692 numaralı teknik bülten tam olarak bu konu ile ilgili...

    Müşteri şikayeti : 110-140 arası hızlarda hafif titreşim.
    Sebep : Süspansiyon parçalarındaki toleranslar.
    Çözüm : Ön alt salıncak kolu ön takozunu modifiye edilmiş yeni parça ile değiştirin (hem sağ hem sol ikisini birden)
    (Tekerleklere çok iyi balans ayarı yapılmış olmalı ve yerlerine takılırken bültendeki talimatlara harfiyen uyulmalıdır)

    Eski parça kodu : 3 52 866 (OPC dışındaki tüm şasi tipleri için aynı)
    Yeni parça kodu : 3 52 496

    Değişecek parçanın şematik görünümü de şu şekilde : (mavi ile işaretli olan 12 numaralı parça)



    Bültenin ingilizce orjinali alttaki gibi;


    Field Remedy: 2692
    Subject: Front axle suspension - Vibration
    Models: Engines: Option:
    Insignia 2009... All
    Complaint: Slight vibration between 70 mph and 90 mph.
    Cause: Addition of tolerances.

    Remedy:
    In case of customer complaint please exchange the rear bushing
    of both lower front control arms. Improved parts can be ordered at P&A. --> Forumda paylaşılan içerikte ön alt salıncak ÖN TAKOZU değişmeli denmiş. Ancak Doğrusu tam tersi parça Ön alt Salıncak ARKA TAKOZU olması gerekiyor. Parçaya katalogdan bakıldığında da 12 numaralı parça değil 13 numara
    lı parçanın (13315674/352496) değişmesi gerektiği gözüküyor.



    Note: Wheels have to be very well balanced and have to be installed
    to the hub according to the information given in TIS.


    Spare parts: Part-number: Catalogue-number:


    Bushing, damper, front- 13 315 674 3 52 496
    suspension arm, rear --> Buradaki ifade gayet açık. ÖN SALINCAK ARKA BURCU değişecek diyor.


    Labour Times: TC: Hours: U3 269 20 Replace bushings 90 S.A.


    Değişmesi gereken doğru parça altta katalogda daire içine aldığım 13 numaralı arka burç. 12 numaralı parçanın üstüne çarpı koydum. Bu teknik bültende 12 numara değişmeyecek.


    salıncak burcu.jpg

  • #2
    Sanırım konu türlü müdahalelere rağmen geçmeyen titreşimle alakalı.

    Aracım 10 yaşına gelmek üzere ve bahsedilen hızlardaki titreme bende de var. Makyajlı kasada revize edilmiş parça kullansalar bile aracın yaşına bağlı olarak yıpranması kuvvetle muhtemel. Bakımda bir baktırayım bunlara


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
      Sanırım konu türlü müdahalelere rağmen geçmeyen titreşimle alakalı.

      Aracım 10 yaşına gelmek üzere ve bahsedilen hızlardaki titreme bende de var. Makyajlı kasada revize edilmiş parça kullansalar bile aracın yaşına bağlı olarak yıpranması kuvvetle muhtemel. Bakımda bir baktırayım bunlara
      Sizdeki durum muhtemelen Balans kaynaklıdır diye tahmin ediyorum.

      Aracınız manuel vites ise direksiyonu titremeye başladığında, debriyaja basarsanız veya gaz keserseniz titreşim kesiliyorsa kesin Akslarınızda sorun var demektir.

      Debriyaja bastığınızda veya gaz pedalını aniden bıraktığınızda titreşim devam ediyorsa Balans veya Salıncak Arka Burcu sorunudur.

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: cihantavuz View Post

        Sizdeki durum muhtemelen Balans kaynaklıdır diye tahmin ediyorum.

        Aracınız manuel vites ise direksiyonu titremeye başladığında, debriyaja basarsanız veya gaz keserseniz titreşim kesiliyorsa kesin Akslarınızda sorun var demektir.

        Debriyaja bastığınızda veya gaz pedalını aniden bıraktığınızda titreşim devam ediyorsa Balans veya Salıncak Arka Burcu sorunudur.
        Teşekkürler bir deneyeyim bunları.


        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: cihantavuz View Post

          Sizdeki durum muhtemelen Balans kaynaklıdır diye tahmin ediyorum.

          Aracınız manuel vites ise direksiyonu titremeye başladığında, debriyaja basarsanız veya gaz keserseniz titreşim kesiliyorsa kesin Akslarınızda sorun var demektir.

          Debriyaja bastığınızda veya gaz pedalını aniden bıraktığınızda titreşim devam ediyorsa Balans veya Salıncak Arka Burcu sorunudur.
          Hazır bayramda uzun yolda sakin kullanırken denedim, titremenin başladığı 130 km/sa hızda debriyaja basınca titreme kesilmedi. Önce balansa sonra da arka burçlara baktırayım


          Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

          Yorum

          İşleniyor...
          X