Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Antifriz kullanımı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Antifriz kullanımı

    Selamlar , Otoparkta çok kedi var motoru çalıştırmadan kaputu açıp bi kontrol edeyim dedim o sırada su kabında azda olsa aşağı düşüş olduğunu gördüm , su ekleyeceğime otoparkdaki depoda eskiden kalma mavi renkli antifriz vardı 150-250 gram kadar ekledim , sonra pişman oldum şimdi farklı iki malzeme tepkime gösterirmi nedersiniz ? yanlışmı yaptık.

  • #2
    Mavi ve kırmızı mı karıştırdınız? Öyle ise bildiğim kadarıyla zararlı olabilir. Kısa zamanda servise gidip tamamen boşalttırıp kırmızı ile yenilemek gerek.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      Bu işlemide yine kendim uğraşarak yaptım ; İnsignia a 1.6 cdti araçlar G12 destekli kırmızı antifriz kullanıyormuş , Parçacılarda satılıyor , Ben Petrol Ofisinin 3 Litre olan kutusunu aldım , 170 TL.
      Bunun yanında Karışımı ve boşaltımdan sonraki temizlik için 5 adet 1 Lt safsu aldım buda 20 TL x5 : 100 TL. Uygulamayı yapmadan önce soğumasını bekleyip radaytöre giren kalın boruyu çekip çıkardım , akan su 3-4 litre sanırım , genleşme kabı boşaldı , genleşme kabı ağzına peçete koyup suni teneffüs yapar gibi üfledim ( Bunu sanayide görmüştüm bildiğimden değil ) ve kalan sular da çıktı yalnız bir miktar eminim ki radyatörde vs kalmıştır.. , 2.kez sunu teneffüs yaptım zaten benim konu başlığımda yazdığım sorunum mavileşen sudan kurtulmaktı ve 3. Saf sudan sonrada artık tamamen boşalttım . Boruyu taktım ve 5 litrelik su bidonunda 3 litre Antifriz + 2 litre safsu karıştırdım , bununu yarısını ancak aldı.. buyük su hortumunu elimle pompaladım hava kabarcığı kalmayana kadar , Aracı çalıştırdım 3 dk , motor sınında su çekti , çekince ilave ettim ..bu arada kaloriferi açmadım . Tekrar boruyu pompaladım hava kabarcığı görmeyene dek , 10 km kadar bir yere gidip geldim , su iyi genleşma kabında dibe kadar indi , yani iyie çekti , kalan 2 litre kadarıda ekledim veeee Mutlu son ..Artık kırmızı antifrizim oldu. Hava kabarcığı kalmadı komple değişim yapmış oldum . Yaklaşık 60 Km işlerim için git gel yapıp kontrol ettim , yerinde sabit duruyor . Bu işlem toplam 1 saat sürdü , maliyeti 270 TL oldu. Üstüm başım pek kirlenmedi ama sıvı asitlidir vs.. eldiven takılmalı bence . Neden bu işle kendim uğraştım peki çünkü Özel servisteki usta nolucak mavi kırmızı bi farkı yok dedi saldı başından .. Bir başka ustaya gittim suda yağ kokusu yada pislik yoksa gerek yok dedi .. Bizim ustaların kolay işlere el atmadığını biliyorum ama insan bi kendini geliştirir yani , Kırmızı antifrize saf su harici 1 damla yapancı madde eklenmemeliymiş bunu öğrendim .. kısa ve öz yazdım bir gün yapmak isteyen olursa okur işine yarar.
      Sevgiler saygılar.

      Yorum


      • #4
        D.i.y. yapmışsınız. Önce geçmiş olsun. Sonra hayırlı olsun.
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
          D.i.y. yapmışsınız. Önce geçmiş olsun. Sonra hayırlı olsun.
          Mecburen diy oldu . Ustaları ikna etmek zor.

          Yorum


          • #6
            Kendinizin uğraşıp çözmeniz hem iyi hem öğretici olmuş


            Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

            Yorum

            İşleniyor...
            X