Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yokuş inişlerinde sürüş tekniği

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Yokuş inişlerinde sürüş tekniği

    Selamlar , yokuş inişlerinde 2 den 3 e geçiş esnasında yokuştan dolayı vites değişmeden devir yükseliyor , haliyle gazada yüklenince vites sanki ayağınızı sertçe devriyadan çekermiş gibi yapıp öyle 3 e geçiyor , bu düzlükte böyle değil yada yokuş çıkışında sadece bu iki vitesde görüyorum bu garipliği , bunu yaşamamak için trafiğin durumuna göre farkedersem manuele alıp çok devir yükseltmeden 3 e geçiriyorum , sizlerdede benzer durum varmı? Evimizin olduğu sitenin yaklaşık 200 Metrelik dik bir yokuşu var , her akşam eve girerken bu yokuşun dibindeki kasisde manuel 1 e alıp tüm yokuşu 1 de bitiyorum . Aslında otomatikde çıkabilirm ama yokuşun ortasında 2 ye geçip devri düşürüp tekrar 1 yapması çok rahatsız ediyor ..Bu manuel kullanım bir zarar verirmi?
    Düzlükde çoğu zaman viteslerin geçişlerini anlamıyorken , bi çok kezde hissedebilyorum ,Sizlerin araçlarındada budurumu merak ediyorum

  • #2
    Orjinal yazı sahibi: serdarmete View Post
    Selamlar , yokuş inişlerinde 2 den 3 e geçiş esnasında yokuştan dolayı vites değişmeden devir yükseliyor , haliyle gazada yüklenince vites sanki ayağınızı sertçe devriyadan çekermiş gibi yapıp öyle 3 e geçiyor , bu düzlükte böyle değil yada yokuş çıkışında sadece bu iki vitesde görüyorum bu garipliği , bunu yaşamamak için trafiğin durumuna göre farkedersem manuele alıp çok devir yükseltmeden 3 e geçiriyorum , sizlerdede benzer durum varmı? Evimizin olduğu sitenin yaklaşık 200 Metrelik dik bir yokuşu var , her akşam eve girerken bu yokuşun dibindeki kasisde manuel 1 e alıp tüm yokuşu 1 de bitiyorum . Aslında otomatikde çıkabilirm ama yokuşun ortasında 2 ye geçip devri düşürüp tekrar 1 yapması çok rahatsız ediyor ..Bu manuel kullanım bir zarar verirmi?
    Düzlükde çoğu zaman viteslerin geçişlerini anlamıyorken , bi çok kezde hissedebilyorum ,Sizlerin araçlarındada budurumu merak ediyorum
    Yokuş iniş ve çıkışlarda çoğunlukla ben de manuel kullanmayı tercih ediyorum. Bazen de etmiyorum, biraz da benim modumla ilgili Şöyle ki, yokuş inerken eğer gaza aracı ivmelendirecek kadar güçlü basmıyorsanız araç vites yükseltmeyerek motor freninde kalmayı tercih ediyor. Uygun bir yokuş inişinizde bir de abartmayacak şekilde fakat daha kararlı gaza basarsanız vites büyüttüğünü göreceksiniz. Öncesinde ürkek gaz verip sonra yavaş yavaş yüklenmeye çalışırsanız da vitesi büyütmez, ince ve hassas bir ayarı var. Eğer öyle yapmayacaksam direk manuel'e alıp sakince iniyorum, dedim ya benim de moduma bağlı diye

    Yokuş çıkarken de benzer taktiklerim var Yeterince ivmeli çıkmayacaksam direk manuele alıp 2.viteste sakince çıkıyorum, ya da en başından gaza canlı şekilde basıp vites yükseldiğinde devir dolu dolu çıkıyorum. Özellikle turbo dizellerde düşük devirlerde vuruntulu-silkelemeli kullanmanın bir sakıncası ve teknik açıklaması vardı ama ayrıntısını hatırlamıyorum. işi tamamen şanzımanın otomatiğine bıraksak hep 1200-1500 devir aralığında götürecek Yüksek devirlerde de boşuna hırpalamak motoru yorar. Aracı tanıdıkça, huyunu suyunu öğrendikçe hepsi oturuyor yerli yerine

    Ayrıca sürekli çok düşük devirlerde kullanmak egr ve manifold'un da fazla kurum bağlamasına yol açıyor, devirsiz sürekli şehir içi kullandığınızda motorun otomatik olarak daha çok DPF temizliği yaptığına dikkat etmişsinizdir.

    Konuyu dağıttım sanırım biraz

    Kolaylıklar ve mutlu sürüşler dilerim

    Yorum


    • #3
      Konu dağılmadı aksine daha netlleşti , önceki insigniam 1.6t benzinli modeldi , ve bana göre çok kuvvetliydi ondada yokuş inişlerde kararsızlık oluyordu seri kullanım yaptığımda , şimdi 1.6cdti yazdığınız gibi bıraksanız hep alt devirlerde geziyor ..Manuel kullanımı yokuşlarda özellikle inişlerde rahatlatma için kullanıyorum . DPF temizliğe geçiyor fanla beraber devir yükseliyor 5-10 dk sürüyor. beni esas huzursuz eden sert geçişler sanırım , doğru yazıyormuyum bilmiyorum ama düzlükte kesinlikle net geçişlerim varken eğilmlerde sert yükseltme oluyor ancak bu sadece 30-40 kmlik hızlarda. Bende mutlu kazasız sürüşler dilerim.

      Yorum

      İşleniyor...
      X