Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Teknik yardıma ihtiyacım var....Arka Fren Kaliperi pistonu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Teknik yardıma ihtiyacım var....Arka Fren Kaliperi pistonu

    Arkadaşlar merhaba,
    Elimden geldiğince ufak tefek işlerimi kendim yaparım, malumunuz ekonomik sebeplerden yetkili ve özel servislerin işçilik maliyetleri tavan yapmış durumda..
    Aracımın ön ve arka fren balatalarıni değiştirmeye karar verdim. Ön disklerim iyi durumda ama arka disklerim torna ile idare edebilecek durumda iken, tornadan vaz geçip sıfırlamaya karar verdim. Ürünleri tedarik ettim, Ön kaliperleri söktüm, Kaliper ve pimlerin bakımını yaparak kaliper pistonunu geri ittim ve balata değişimi tamamladım.
    Sıra arka frene geldiğinde, ön frendeki gibi aşamaları yaptım lakin arka fren kaliper pistonunu ne yaptıysam geri ittiremedim.Bu nedenle yeni balatayı ve disklerin değişimi yapamadım. Geri itmek için aparatda yapmıştım ama milim oynamadı. Acaba dedim elektrikli el frenini çekili mi bıraktım, herşeyi kontrol ettim banamısın demedi!... Youtube da elektrikli el freni için videolar var onları izledim.Ama videodaki araçların elektrikli el freni motorları kaliper üzerine monteli.İnsigniada monteli değil...Nerede hata yapıyorum? Acil yardıma ihtiyacım var.

  • #2
    Arka pistonları direk itemezsiniz boşuna uğraşmayın.
    farkettiyseniz pistonun kenarinda tirnaklar var.

    özel aparat o tirnaklara girecek saat yönünde cevirerek pistonu geriye doğru itecek
    direk itmeye çalışırsanız piston uzerinde tozluk katlanır düzeltmek için çok uğraşmak zorunda kalırsın.

    Yorum


    • #3
      Ayrica hidrolik yag haznesinin kapagini acin. Pistonlari geri itirince kenarindaki siyah koruyucu plastikleri hafif kanirtarak oradan havasini alin

      Yorum


      • #4
        Kendinizin uğraşmanız tebrik edilesi. Biz de Sota sayesinde başımıza neler gelebilir öğreniyoruz


        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

        Yorum


        • #5
          Hidrolik yağ kapağını açıp etrafını da korumaya aldım, İngilizlerin DIY sayfalarında gördüm Sn.Sota verdiğiniz bilgiyi... Lakin benim yaptığım aparatta tırnak yok. Tekrar tekerleği söküp ölçü alıp denk gelen yere matkap ile delik açıp cıvata ile iki çıkıntı yapacağım. Tekrar deneyeceğim. Teşekkürler

          Yorum


          • #6
            görseldeki piston basma aparatına ihtiyacınız var.

            Yorum


            • #7
              İnternetten benzer ürünün siparişini verdim. Ürün gelir gelmez kullandım. Diskleri ve fren padlerini değiştirdim.

              Yorum


              • #8
                arkadaşlar söyle bir durum var.
                balata ve diskler inceldikçe hidrolik kabındaki yağ seviyesi azalır.

                azaldı diyerek üstüne ekleme yaparsanız balata-disk değişiminde pistonlar geriye itildiğinde sonradan eklediğiniz tüm hidrolik kabından taşacaktır.

                disk-balata degisimi sonrası seviyeyi ayarlayın birdahada elllemeyin ara ara seviye kontrol yapın.
                boş görürseniz ozaman kaçak vardır.

                Yorum

                İşleniyor...
                X