Duyuru

Collapse
No announcement yet.

AWD Arıza İkazı ve Arka Aks Arıza İkazı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • AWD Arıza İkazı ve Arka Aks Arıza İkazı

    1.jpg 2.jpg Merhabalar herkese,

    Uzunca bir süredir çıkmayan bir arıza ile karşı kaşıyayım. Arabayı abimden aldığım için onda da yapmadığından biliyorum. Umarım bana kabaran bir şey yoktur ama tecrübe eden oldu mu bu arızayı.
    Araba ile yola çıktıktan bazen 2 dakika bazen 10 dakika bazen de hiç gelmeyen ama sık sık gelen Servis AWD Sistemi ve ardından Servis Arka Aks ikazı ile karşılaşıyorum. İkisi de arka arkaya çıkıyor. Sorunu ustaya sorup araştırmadım henüz. Bu arızayı hiç vermezken şimdi şimdi ortaya çıkması beni üzdü. Dediğim gibi bazen de hiç vermediği oluyor.

    Bilgisi olan veya iyi bir usta ile sorunu çözmem için beni Ankara'da yönlendireceklere şimdiden teşekkür ederim.2.jpg
    Ekli Dosyalar

  • #2
    Araç 4x4 galiba safttaki boşluk çok olduğunda ve araç 4x4 kullanmak istediğinde bunu yapamayınca bu arızayı verir kısacası 4x4 sisteminde bir sorun var
    Eğer istanbulda olsaydınız iseniz opel gerçekte ihsan ustaya bir göstermenizi önerirdim
    ama Ankaradaki yetkili servislere bence kontrol ettirin.



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Arıza vermiş olan 4x4 görmedim ama OPC'de olan bir dört çeker sorunu var, direksiyonu sağa yada sola kırıp çok hafif hızda ilerlerken sanki arkada kilit varmış ve aracın dönüşünü engelliyormuş gibi bir sürüş rahatsızlığı hissettiyseniz o araçlarda diferansiyel değişimi gerekti, belki aynı sorun olabilir.

      piyasada çok fazla 4x4 Insignia olmadığı için bu soruna uygun ve deneyimli usta bulmak zor.
      InsigniaTEAM

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: cagri View Post
        Arıza vermiş olan 4x4 görmedim ama OPC'de olan bir dört çeker sorunu var, direksiyonu sağa yada sola kırıp çok hafif hızda ilerlerken sanki arkada kilit varmış ve aracın dönüşünü engelliyormuş gibi bir sürüş rahatsızlığı hissettiyseniz o araçlarda diferansiyel değişimi gerekti, belki aynı sorun olabilir.

        piyasada çok fazla 4x4 Insignia olmadığı için bu soruna uygun ve deneyimli usta bulmak zor.
        Bunu bir deneyeceğim.
        Arabanın çekiş veya sürüş sorunu olduğunu düşünmüyorum ama emin de değilim.
        Teşekkür ederim.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
          Araç 4x4 galiba safttaki boşluk çok olduğunda ve araç 4x4 kullanmak istediğinde bunu yapamayınca bu arızayı verir kısacası 4x4 sisteminde bir sorun var
          Eğer istanbulda olsaydınız iseniz opel gerçekte ihsan ustaya bir göstermenizi önerirdim
          ama Ankaradaki yetkili servislere bence kontrol ettirin.
          Anladım çok teşekkür ederim. Özel servisleri bi telefonla arayacağım sırayla. Aklıma en yatkın olanına da gideceğim. Yetkili servisi düşünmüyorum aslında, çok yerde direk parça değişimi yapma yönünde olıuyorlar malum.

          Teşekkür ederim.

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: Uğur Bilgin View Post

            Anladım çok teşekkür ederim. Özel servisleri bi telefonla arayacağım sırayla. Aklıma en yatkın olanına da gideceğim. Yetkili servisi düşünmüyorum aslında, çok yerde direk parça değişimi yapma yönünde olıuyorlar malum.

            Teşekkür ederim.
            Geçmiş olsun. 4x4 sistemindeki arızalar genelde Opel Antara'larda sıktır. Özel servislerdeki zihni sihir ustalar aktarma şaftını sökerek bu problemi çözerler, yani aracı önden çekere çevirirler. 4x4 Opel'lerin nadir olması ve özel servislerde bu arızaların çözülemediğini sıklıkla gözlemlediğimden önce Opel yetkili servislerine başvurmanızı öneririm. İlla özel servise gideceğim diyorsanız Saab ustası bulmanız daha mantıklı olacaktır. Çünkü İnsignia'nın 4x4 sistemi Saab 9-5 ve 9-3 ile neredeyse aynı.


            2014 INSINGNIA 1.4 TURBO Sedefli Mahagony Kahve Edition Elegance + Stil Paket + Sunroof Paketi
            2016 MOKKA X 1.6 CDTI AT Amber Turuncu Excellence + Opel Eye + Deri Paketi + Sunroof Paketi

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: mccoffeer View Post

              Geçmiş olsun. 4x4 sistemindeki arızalar genelde Opel Antara'larda sıktır. Özel servislerdeki zihni sihir ustalar aktarma şaftını sökerek bu problemi çözerler, yani aracı önden çekere çevirirler. 4x4 Opel'lerin nadir olması ve özel servislerde bu arızaların çözülemediğini sıklıkla gözlemlediğimden önce Opel yetkili servislerine başvurmanızı öneririm. İlla özel servise gideceğim diyorsanız Saab ustası bulmanız daha mantıklı olacaktır. Çünkü İnsignia'nın 4x4 sistemi Saab 9-5 ve 9-3 ile neredeyse aynı.
              Bunu bilmiyordum,
              Ankara'da elbet iyi bir opel veya saab ustası bulurum diye umuyorum.
              Bilgi için teşekkürler.

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: Uğur Bilgin View Post
                1.jpg 2.jpg Merhabalar herkese,

                Uzunca bir süredir çıkmayan bir arıza ile karşı kaşıyayım. Arabayı abimden aldığım için onda da yapmadığından biliyorum. Umarım bana kabaran bir şey yoktur ama tecrübe eden oldu mu bu arızayı.
                Araba ile yola çıktıktan bazen 2 dakika bazen 10 dakika bazen de hiç gelmeyen ama sık sık gelen Servis AWD Sistemi ve ardından Servis Arka Aks ikazı ile karşılaşıyorum. İkisi de arka arkaya çıkıyor. Sorunu ustaya sorup araştırmadım henüz. Bu arızayı hiç vermezken şimdi şimdi ortaya çıkması beni üzdü. Dediğim gibi bazen de hiç vermediği oluyor.

                Bilgisi olan veya iyi bir usta ile sorunu çözmem için beni Ankara'da yönlendireceklere şimdiden teşekkür ederim.2.jpg
                Sorun muhtemelen kablolarla ilgili. Insignialarda cok sık oluyor. Haldex sistemini besleyen baska bir sensorun kabloları bile buna sebep olabilir. Haldex unitesine giren -cıkan kabloları soketleri sokup temizlemek işe yarayabilir. Arıza kodunada bakmak gerekli. İkinci ihtimal ise haldex yagının degisimi. Saga sola keskin park manevralarında arka tekerleklerin anlık kilitlenmesi zorlanması gibi problem varsa haldex yagının degisimini isaret eder. Haldex yagı 0.7 veya 0.8 litre gider. 1 Litre satılır ve litresi 120 euro civarıdır. Yag degisimiyle birlikte yag filtreside degisir. Bu işlem yapılacaksa haldex pompasınında sokulup temizlenmesi lazım. Yag kontrolunde genelde temiz cıkar ama karter acılınca camurlasmıs tortulasmıs kısım en altta pompada birikir. Ama arıza uyarısı dışında herhangi bir sorun yoksa kablolarda soketlerde problem olabilir. 4x4 sistemi kolay bozulacak bi sistem degil. garantiden degisenler ilk nesil ve opelin hatalı üretim dedigi seridir. Buda aşağı yukarı kirli yağın sebep oldugu sonuca ve pompayla ilgili değişimler diye biliyorum.

                Yorum

                İşleniyor...
                X