Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Hararet yükselmesi sorunu...(Çözüldü)

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Hararet yükselmesi sorunu...(Çözüldü)

    Arkadaşlar ilk bahardan bu yana bir garip hararet sorunu ile uğraşmaktaydım...
    Mayıs ayı gibi başladı herşey, Araç istanbul trafiğinde dur kalk vs 98-99 dereceleri görüp yeniden 92-91 seviyesine geri düşmekte idi.
    Lakin aracı sıkıştırmaya kalkarsam yada rampa yukarı çıkmaya başlarsam hararet yükseliyordu. Örneklemek gerekirse 160-170 gibi hızlarda 103-104 derecelerde ve geri düşmüyor, hızı düşürürsem 96-98 derece cıvarına geri geliyordu. Velev ki rampa çıkarsam ve bu uzun bir rampa ise 108-114 dereceleri görüyordum.

    İşime bisikletle gidip geldiğimden çok fazla yoğunlaşamadım bu soruna, ayda 5-6 kez araç kullanıyordum. Temmuzda Marmaris'e tatil yoluna düştüm, Manisa'ya kadar herşey normal.(Aracımda OBD2 den devamlı veri okurum). Manisa İzmir arası bilenler bilir rampadır, Rampayı tırmanıyorum hararet direk 108lere varıyor,rampayı inişe geçiyorum hoop yine 89-90 derece.

    Marmariste büyük sıkıntı yaşamadım ama tatil dönüşü Gökova Sakar rampasını bilirsiniz 10km tırmanış, Orada aracım 114 derecelere kadar çıktı. Hava sıcak malum. İlk iş İstanbul'da bu derdimi çözmek dedim. Aracı yetkile servise götürdüm, baktılar, diagnostik cihazı bağladılar herşey normal dendi, hava sıcak klima açık normal dediler, çıktım. Özel bir servise götürdüm, iyice inceleyin dedim, birşey bulamadılar, LPG diaframdan gaz karıştırıyor suya, basınç artıyor,kapakdan suyu atıyor bu nedenle hararet oluşuyor dediler. Açıklama mantıklı lakin ben hiç gaz kokusu almamıştım bu güne kadar... Candan mühendisliğe götürdüm test yapıldı diafram sağlam suya gaz karışmıyor dediler( testler cihazla ve klasik olarak genleşme kabını çakmak kontolü yapıldı). Candan mühendislik bana ustanı değiştir dedi. Başka bir servise gittim olanları anlattım, abi senin kapak çarpılmıştır ondandır dediler.Söküp ölçüme gönderelim taşlatalım vs vs dediler.

    Baktım olacak gibi değil, yine kendi kendimin ustası olacağım. (Sahip olduğum tüm motosikletlerin servisini kendim yaparım, buna 1000cclik kawasakiden en son sahip olduğum hayabusaya kadar dahildir). Op-com ile aracı inceleme başladım, termostat kaçta açıyor fan ne zaman devreye giriyor,fan kademeleri normal mi... herşey servisin ve diğer özel servislerin dediği gibi normal görünmekte idi.

    Aklima gelen ilk ihtimal su pompası kanat hasarı, yeterli debide suyu çeviremiyor bu nedenle araç zorlanırsa hareret yükseliyor oldu. (Termostata bakmadım, çünkü 92 derecede termostat açıyor ve soğutma suyu sıcaklığı 88 derece iniyor, bu döngü 4-5 kere sonra bozulmaya başlıyor termostat açık olduğu halde su sıcaklığı düşmüyordu). Pompayı söküp incelediğimde bir sorun olmadığı görmek beni şaşırttı ve üzdü... Çünkü geriye kalan ihtimal sayısı azalıyor ve acaba gerçekten üst kapakmı sorunlu diye düşünmeye başlamıştım.

    Bir diğer kuvvetli ihtimal radyatörün tıkalı olabileceği idi. Gözümü karartmıştım bir kere radyatörün motor bağlantılarını ayırıp içine porçöz ve sıcak su dökecektim...Yaptımda..
    Ben içeriden köpürme vs beklerken hiç birşey olmadı. Su yine tertemiz bir şekilde geldi...

    Aha dedim benim katalitik eridi ve gaz geçişini zorluyor bu nedenle back-pressure olup EGT yükseliyor ve motor içi sıcaklığını arttırıyor bende bunu hararet olarak görüyorum çünkü ayağımı gazdan çekince hararet düşüyor bundan olmalı dedim. Bir egzosçuya gidip katalitik konverteri söktürdüm. Inanırmısınız seramikler beyaz-krem arası ve sıkır sıkır parlıyor adete yeni gibi.(araç 159,000km'de). Katalizörde en küçük bir sıkıntı bile yok.

    Son iki ihtimal ile başbaşa kaldım. Ya motor blok içinde tıkanıklık var yada üst kapak...Her iki durumda da motoru indirttirmek durumunda kalacağım. Herşeyi sakin kafa ile tekrar düşündüm. Tek söküp bakmadığım termostat vardı, Onu bir sökeyim dedim. Ama sökerken bile elle hortum kontrolü yaptım,OBD' den açıldığı görüyorum kapandığını görüyorum ,OP-COM ile yine aynı boşa uğraşıyorum diye düşündüm. Aracım herdaim Saf/Distile su artı PO kırmızı antifiriz kullanırım)

    Elimde termostat ben ona O bana bakıyor. Dedim şuna bi kettle testi yapayım. Bir termoregulator ve termocouple ile su sıcaklığı okuma devresi hazırladım.( Makine üretimi yapan bir firmada Elektrik-otomasyon sorumlusuyum). Attım termostatı kettle başladım suyu ısıtmaya su 95 derece iken termmostat açılmaya başladı. Ama az açıldı bikaç mm kadar. Nereye kadar açılması gerektiğini öğrenecek bir referansım yoktu. Daha sonra kettledan çıkarıp sıcak hava tabancası ile cıvalı kısmı ısıttım sonuna kadar açıldı. Ama cıvayı kaç dereceye ısıttığımı ölçemiyorum. Referans olarak kullanılabilecek tek şey yine bir termostattı. Yeni termostat aldım ve aynı anca kettle attım. 93 derecede yeni termostat full açıkken benim eski termostat 1-1,5mm kadar açılıyordu. Sorun termostattı. Bu zamana kadar ki tüm ustalar bozuk termostatın ya açık kalabileceğini yada hiç açılmayacağını telkin ettiler. Israrla ya tam açılmyorsa diye sorduğumda böyle birşeyin olamayacağını belirttiler. Yetkili servis dahil.

    Sonuç; yeni termostatı taktım, yol denemeleri,aracı sıkıştırmlar, rampada sıkıştırmalar hafta sonu sirf terst için 250km yol bile yaptım. Şikayet ettiğim tüm sorunlar çözülmüş.

    Çok uzun yazdım vaktinizi çaldım, kusura bakmayın... Önceden bu sorunu yazacaktım foruma ama genelde sorunu olan arkadaşlar çözüm yolunu öğrenip sonucu belirtmiyorlar. Soru havada kalıyor. Kendi kendime sorunu çözüp yazacağım demiştim.

  • #2
    Sizin adınıza sevindim. Ustalara kalsa hemen motoru indirilir. Sonra kapak taşlanır conta değişir bu arada termostatı da değiştirelim derler. Sonra hooop ..bak düzeldi. Ver 5 bin -10 bin. Termostat kaç para ? Maalesef bizde sorun çözen değil sorun üreten ustalar var. Bence bütün opel servisleri bu formu takip etmeli

    Yorum


    • #3
      İkitellide Bağcılar-Güngören sanayi sitesinde bir dükkan kirası 10bin olmuş, Özel servis için tek dükkan yetersiz kalıyor,birleştirilmiş 2 dükkan tutsa 20bin kira, eleman maaşları vergi stopaj vs vs derken, her dükkan aybaşı enaz 40bin borçla başlıyor diyor kuzenim. Bu durumda bir ampül değişimine 250tl talep ediyorlar diyor.

      Yorum


      • #4
        Geçmiş olsun. Sorunun çözüldüğüne sevindim.

        Demek ki neymiş; olmaz denilen o üçüncü seçenek ihtimal dahilinde olmalıymış


        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

        Yorum


        • #5

          Orjinal yazı sahibi: hayabusa View Post
          Önceden bu sorunu yazacaktım foruma ama genelde sorunu olan arkadaşlar çözüm yolunu öğrenip sonucu belirtmiyorlar. Soru havada kalıyor. Kendi kendime sorunu çözüp yazacağım demiştim.
          Maalesef dediğiniz doğru. Forum amacına tam da uyan bilgilendirmeniz için teşekkürler. Çözüme ulaşmanıza sevindim.

          Yorum


          • #6
            Geçmiş olsun , elinize ve dilinize sağlık, çok güzel bir paylaşım olmuş.
            2011 MODEL ,1.6T 180hp, DVD800

            Yorum


            • #7
              Paylaşım için teşekkürler

              Yorum


              • #8
                Vallahi helal olsunclapclap
                InsigniaTEAM

                Yorum

                İşleniyor...
                X