Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Acik yardım lütfen!!!!Motor lambası yakmadan motor gücü azaltıldı uyarısı!!

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Acik yardım lütfen!!!!Motor lambası yakmadan motor gücü azaltıldı uyarısı!!

    Arkadaşlar merhaba, konu ile alakalı önceki tüm başlıkları inceledim ancak anladığım kadarıyla bu durum farklı şekillerde biz kullanıcıların karşısına çıkmış. Ben ortaya çıkış hikayesini anlatacağım.

    İlk olarak uzun yok yaparken ben her zaman aldığım petroldan(shell) farklı olarak bp’den lpg aldım. Uzun yola çıktığımda 50. Kmde giderken birden sarı motor lambası yandı. Ardından turbo ötmeye başladı ve çekiş düştü. Hemen yolda bir servise durdum katalizör arızası dedi kötü yakıt almışsınız dedi. Sonra kendi ustama götürdüm katalizör tıkanmış dedi o sorunu çözdük. Ardından ben yine uzun yola çıktığımda 30. Kmde rampa çıkarken aracın zorlandığını fark ettim ve birde MOTOR GÜCÜ AZALTILDI! uyarısı verdi ancak motor lambası yakmadı. Sonra sağa çektim stop ettim benzine aldım derken araç bazen normal çekiyor gibi bazen çekiş düşük gibi geldi. Hatta benzinde bir denememde eğimsiz yolda 136 kmyi geçemedi. Yani çekiş gücünün düştüğünü böylece kesinleştirdim. Bu daha önce başına gelen oldu mu? Motor lambası halen yanmıyor ancak çekiş gücü gerçekten oldukça düştü.

  • #2
    Dostum öncelikle geçmiş olsun. 1 yıla yakındır adam gibi bir usta bulamadığım için bu şekilde geziyorum bende. Sorunun muhtemel 3 sebebi var.
    1 turbo hortumunda çatlak olabilir
    2 turbo valfi arızalı olabilir
    3 turbo manifoldu çatlak olabilir

    Yüzde 80 hortum yada valf sorunudur. Çünkü valfler kronik arızalanıyor. Canını çok sıkacağın bi durum değil.

    Araç en yakın zamanda servise götürün uyarısıda verebilir. Turbo kesiyor araç o yüzden çekiş düşüyor. Ortalama 5 dakika sonra hareket halindeyken tekrar düzelir turbo devreye girer. Ama yokuşlarda ve aracı sıkıştırdığında yine arıza uyarısı verir aracın. ​​​
    ​​​​​
    2013 İnsignia 1.6T 170HP Kar Beyazı

    Yorum


    • #3
      Hocam size de çok geçmiş olsun 1 yıl böyle nasıl kullandınız çok sinir bozucu bir durum. Araç sanki eski 124 hp atmosferik corollam gibi hareket ediyor bazen. Ben forumda araştırdım birtakım öneriler söylemişler hiç onları uygulama şansınız oldu mu? Araştırdığım kadarıyla

      gaz pedalı
      gaz boğaz kelebeği
      turbo basınç sensörleri
      turbo ve turbo hortumları
      gaz pedalı vericisi
      turbo radyatöründe çatlak
      oksijen sensörü
      map sensörü

      bunlara hiç baktırdınız mı?

      Yorum


      • #4
        Hocam map maf sensörlerini, gaz kelebeğini oksijen sensörünü temizledim onlarda sorun yok. Gaz pedalıda değil sorun. Belirttiğim gibi 3 seçenekten biri. Eminim, fakat kayserideki ustalar benim kadar anlamıyor. Kısa zamanda bende turbo basınç sensörünü valfi değişeceğim. Muhtemelen ondan kaynaklı.
        2013 İnsignia 1.6T 170HP Kar Beyazı

        Yorum


        • #5
          LPG kaynaklıda olabilir



          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • #6
            Merhaba,
            katalitik konvektör hata kodunu ustanizdan resim çekerek aldınız mı?

            Araciniz 100.000 km üstü ise, lpgden katalitik eriyebiliyor. Ustalar sadece hata kodunu siliyor. Emin olmak için bir egsozcuya gidin, ankara da olsaydınız adres verebilirdim.

            Egsoz gazının ilk ve dışarı cikarken sıcaklığını ölçerek ölçüm yapıyorlar.

            Benim başıma 5000 km de bir katalitik düşük değer diye uyarı veriyordu. Meğer manifold çatlamış. Ama benimki başlangıç olan küçük çatlakti. Bazıları iyice çatlayıp artık turbo pervanesine gerekli egzoz basıncı veremiyor araba gidemiyor.

            Ustam bakimda fark etti. Araçta performans düşük ve motor sesi tuhaf dedi. Manifold catlagindan şüpheleniyorum izninle araba kalsın dedi 2 günde çözümlediler.

            İşçiliği bilen birisine yaptırmanızı tavsiye ederim. Bizim manifoldlar turbo ile beraber satılıyor. Ben bir opel malzeme saticisindan sadece manifold buldum şansıma, turbo da hiçbir sorun yoktu manifold bağlantısı değişti.

            Wastegate ayari bozuluyor, turbo basıncını ve yakıtı direk etkileyen bir olay. Herseyi sokuyorlar çünkü. Benim usta herseyi orjinal kendi ayarladı.

            Sonra turbocu aramak zorunda kalabilirsiniz.

            Belki sizin sorununuz farklıdır. Benim tecrübem böyle oldu.

            Umarım en uygun fiyatla çözersiniz.

            Selamlar.

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Kumtanesi View Post
              Merhaba,
              katalitik konvektör hata kodunu ustanizdan resim çekerek aldınız mı?

              Araciniz 100.000 km üstü ise, lpgden katalitik eriyebiliyor. Ustalar sadece hata kodunu siliyor. Emin olmak için bir egsozcuya gidin, ankara da olsaydınız adres verebilirdim.

              Egsoz gazının ilk ve dışarı cikarken sıcaklığını ölçerek ölçüm yapıyorlar.

              Benim başıma 5000 km de bir katalitik düşük değer diye uyarı veriyordu. Meğer manifold çatlamış. Ama benimki başlangıç olan küçük çatlakti. Bazıları iyice çatlayıp artık turbo pervanesine gerekli egzoz basıncı veremiyor araba gidemiyor.

              Ustam bakimda fark etti. Araçta performans düşük ve motor sesi tuhaf dedi. Manifold catlagindan şüpheleniyorum izninle araba kalsın dedi 2 günde çözümlediler.

              İşçiliği bilen birisine yaptırmanızı tavsiye ederim. Bizim manifoldlar turbo ile beraber satılıyor. Ben bir opel malzeme saticisindan sadece manifold buldum şansıma, turbo da hiçbir sorun yoktu manifold bağlantısı değişti.

              Wastegate ayari bozuluyor, turbo basıncını ve yakıtı direk etkileyen bir olay. Herseyi sokuyorlar çünkü. Benim usta herseyi orjinal kendi ayarladı.

              Sonra turbocu aramak zorunda kalabilirsiniz.

              Belki sizin sorununuz farklıdır. Benim tecrübem böyle oldu.

              Umarım en uygun fiyatla çözersiniz.

              Selamlar.


              Merhaba hocam, evet fotoğrafını çekmiştim aynen şu şekilde yazıyor.
              kod 2097ost katalizator yakıt düzenleme çok zengin. Sizde de mi aynı hatayı vermişti acaba? Benim zaten olaylar bu hatadan sonra gelişti. Yani egzozcuta gösterdim kat tıkanmış dedi temizledi ama araç ondan sonra dediğim motor gücü azaltıldı arızasını verdi.

              Yorum


              • #8
                Merhaba,

                Oksijen sensörü verilerinizi kontrol etmenizi tavsiye ederim. Arıza vermemiş olabilir ancak görevini yerine getirmeyip, egsoz dumanını ölçemediğinden ecu fazla yakıt veya hava karışımı gönderiyor olabilir. Bunu yapan oksijen sensörü konum 1 sensörüdür.

                Bir not daha paylaşayım, Benzinli araçların katalitik konvektörü temizlenmez. İlaç sıkıp temizledik dediler ise, zamanla katalitik konvektörünüz tıkanıp, erimeye başlayacaktır. Dizel araçların temizliği yapılmaktadır.

                İleride performansınız iyice düşebilir, Katalitik konvektörlerin içi açılıp yenisi takılıyor. 1200TL maliyetler iyi bir katalitik konvektörün içerisi değiştiriliyor.

                Kim neyi savunur ise savunsun, LPG zamanla Katalitik konvektöre zarar veriyor. LPG den kazandığınız maliyet faydasını aracın başka arızalarına ödüyoruz.

                Katalitik konvektörün orjinal fiyatı 8500TL olduğunu hatırlatayım.

                Katalitik konvektörün içini boşaltalım diyebilir ileride egsozcunuz, muayene de geçmiyor bilginiz olsun.

                1 hafta egsozcu da işlerim olduğu için tecrübelerim olmuştu

                Yine gelişmelerden haberdar ederseniz yardımcı olurum.

                Vaktinizi Ayırıp izlemenizi tavsiye ederim. Bir Video ekledim. İnsignia 1.6T 2 adet katalitik bulunur.

                Saygılarımla.

                 

                Yorum


                • #9
                  İyi güzel hoş ta bizdeki akaryakıt kalitesi bu sistemi karşılayacak kalitede olmuyor maalsef.
                  çevre duyarlılığı her yönüyle ele alınmalı bence.

                  Yorum


                  • #10
                    Arkadaşlar tekrar merhaba, sorunum şimdilik çözüldü gibi. Soketlerden birisi sıcaktan gevşemiş turbonun oradaki orayı bir ilaçla tekrar sıkıştırdı uyarı vermiyor. Aracı denedim çekişi de normale döndü.

                    Yorum

                    İşleniyor...
                    X