Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Motorda oluşan emme | Motor üst kapak değişimi | Külbütor kapağı diyaframı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Motorda oluşan emme | Motor üst kapak değişimi | Külbütor kapağı diyaframı

    Merhabalar,

    Aranıza yaklaşık 9 ay önce aldığım 2010 Insignia 1.6T Cosmo 180HP ile katıldım. Çok şükür temiz aracımdan memnun olmakla birlikte sürüş deneyimini artırmak (bazen özellikle LPGde vites geçişinde yığılma vb. gibi konular) için yaptığım araştırmalarla farklı konuları da forumdan öğreniyorum.

    Bahsettiğim araştırmalardan MAP-MAF sensör değerleri gibi bazılarının olması gerekenden farklı olduğunu gördüm. MAF sensörüm 3 g/sn ve üzerinde (normali 2 gram civarı), MAP sensörüm 17.8 in/Hg civarında (normali 21 civarı diye okudum) seyrediyor. Temizliklerini yapmam bir şeyi değiştirmedi. Sonrasında ustamla motorda emiş olduğunu fark ettik. Motor çalışırken yağ çubuğu ya da yağ kapağı açılınca vakum oluştuğu görülüyor. Yağ çubuğu çıkarıldığında MAP-MAF sensor değerleri düzeliyor.

    Bu durum için ustam motor üst kapağının değişmesi gerektiğini söyledi. İçindeki diyafram zamanla arızalanıyormuş.

    Sorum şu ki:
    1- Performans kaybı yaşamıyorum, bu emme durumu, bu şekilde idare etmeyi göze alacak bir konu mudur?
    2- Sorunun çözümü kesin kapak değişimi midir? Külbütor kapağı yerine kademeli kontrol etmem gereken yerler var mıdır? (ör: önce conta, sadece diyafram vb. kontrol et gibi)
    3- Motor üst kapağı yerine sadece diyafram değişimi mümkün müdür? Değişim sırasında kesin çok dikkat et dediğiniz husus var mıdır?
    4- Bu duruma neler sebep olur tekrar yaşamamak için nelere dikkat etmeliyim?



    Bilgi sahibi olanlar yardımcı olabilirse çok sevinirim.
    Forumdaki bilgi birikimi gerçekten şahane, yardımlarınız için teşekkürler.



  • #2
    Merhaba,

    Forumdaki diğer arkadaşlarımız sizlere yorumlarını yine konu altında paylaşacaktır. Tecrübesi çok fazla forumdaşlarımız var.

    Bildiklerimi aşağıda sizlerle paylaşıyorum:

    - Diyafram arızasın da yağ eksiltme yapar, boğaz kelebeği ve bujileriniz yağlanır diye biliyorum.
    - Diyafram ayrıca satılmaktadır. Ustanın incelemesine göre diyafram değişimi ve üst conta değişimi yapılacaktır.
    - Diyaframı değiştirmek bazen beceri istiyor, diyaframı değiştirirken üst kapağın parçasını kırabiliyorlar.
    - Diyafram ve Diyafram Lastiğinin zamanında bakım yapılarak ömrü uzayabiliyor. Ayrıca aracı devamlı sert kullanmamak gerekiyor.
    - Üst kapak sorunu yaşamak istemiyorsanız, termostatınızın verilerini takip etmelisiniz.
    - Yine herkesin ihmal ettiği konu olarak, triger seti değiştirilirken mutlaka devirdaim pompasını değiştirmelisiniz.
    - Devirdaim değiştirilirken özellikle benim tercihim, Shell'in kırmızı antifirizini kullanırım ve yenilerim. Herkes antifirize birşey olmaz der ancak ısı transferi için çok önemli bir etkendir.
    -Yüksek Isı siz farketmezsiniz A16LET Motorlar özellikle 105 veya 108 derecede termostat açar, o nedenle termostatımı ömrü dolmadan değiştiririm.
    - Yedek Su deponuz ustalar arasında kronik diye tabir edilir, basınçtan dolayı çatlar ve hava kaçırır. Bunları gözlemleyiniz.
    - En büyük tehlike ise, antifiriz değişimlerin de soğutma sistemin de hava kalmasıdır. Bu havayı ustalar almaz ise, üst kapak sorunu yaşarsınız.
    - Özellikle iyi yağlama yapan, ısı transferi güzel olan motor yağı kullanınız.

    Diyafram olarak kesin emin olduğunuzu düşünerek yorumlar yazdım.

    Eğer üst kapak contasından şüphelenseydi ustanız, Reklam olmasın diye belirtmiyorum X markasının üst kapak conta tamir sıvısı var fiyatı biraz yüksek ancak sanayiye göre maliyetli bir arkadaşımızın contasını bu sıvı ile kurtardık. Yağ değişimin de Yağa katılıyor. ( Ustaların çoğu böyle şeylere karşı, Ancak Almanya ve Amerika da bu Tamir kitleri ile aracın hayatını kurtarıyorlar. )

    Küçük Bir NOT: Sizi tebrik ederim, 1.6T motor çok güzel bir motordur. Ancak çalışmasını ve sesini takip eden sürücüler büyük masraftan kurtulurlar. Bu motor serisi bence OPEL'in en güzel çalışması. Her ustada bu motorların çalışma prensibini bilmez.

    Sorunsuz güzel sürüşler dilerim.

    Uzun bir cevap oldu yine okuduğunuz için Teşekkürler.

    Yorum


    • #3
      [QUOTE=Kumtanesi;n640333]Merhaba,


      -Yüksek Isı siz farketmezsiniz A16LET Motorlar özellikle 105 veya 108 derecede termostat açar, o nedenle termostatımı ömrü dolmadan değiştiririm.

      Sayın Kumtanesi A16LET 92 derecede termostat açar, 98derecede fanın 1.kademesi devreye girer. OBD ile takip ettiğinizde görürsünüz. Eğer sizin aracınızda A16LET ve 105de termostat açıyorsa yanlış termostat takılmıştır. Mutlaka ama mutlaka aracınızı kontrol edin. 105 derecelik termostat bazı Astra ve Cruzlarda yaygın olarak kullanılmış ve hemen hemen hepsi yüksek motor soğutma suyu sıcaklığı ile uğraşmıştır.Çözümü yerli (Umut termostattı sanırım) 95lik termostatla değişim ve yazılımla fan kademelerini aşağıya çekerek çözüm bulmuş.




      Yorum


      • #4
        Merhaba,

        Bu sene değiştirdim GM Marka, Herhangi bir sorun gözükmüyor. Ben sıcakken ölçmüş olabilirim fan devredeydi.

        3- 4 Yıldır memnunum.

        Yerli bir çözüm ve OPEL güvencesi olmayan bir ürünü aracımda kullanmam. ÜStüne üstlük fan dereceleri ile oynayıp, ecu da yazılıma müdahele söz konusu. Yazılımsal güncellemeler olunca, servisten arıyorlar zaten.

        Benim bakış açım biraz farklı, OPEL o kadar ARGE yaparken düşünmeyip, başkaları düşündüyse takdir etmek lazım.

        Uyarınız için Teşekkür Ederim.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Kumtanesi View Post
          Merhaba,

          Forumdaki diğer arkadaşlarımız sizlere yorumlarını yine konu altında paylaşacaktır. Tecrübesi çok fazla forumdaşlarımız var.

          Bildiklerimi aşağıda sizlerle paylaşıyorum:

          - Diyafram arızasın da yağ eksiltme yapar, boğaz kelebeği ve bujileriniz yağlanır diye biliyorum.
          - Diyafram ayrıca satılmaktadır. Ustanın incelemesine göre diyafram değişimi ve üst conta değişimi yapılacaktır.
          - Diyaframı değiştirmek bazen beceri istiyor, diyaframı değiştirirken üst kapağın parçasını kırabiliyorlar.
          - Diyafram ve Diyafram Lastiğinin zamanında bakım yapılarak ömrü uzayabiliyor. Ayrıca aracı devamlı sert kullanmamak gerekiyor.
          - Üst kapak sorunu yaşamak istemiyorsanız, termostatınızın verilerini takip etmelisiniz.
          - Yine herkesin ihmal ettiği konu olarak, triger seti değiştirilirken mutlaka devirdaim pompasını değiştirmelisiniz.
          - Devirdaim değiştirilirken özellikle benim tercihim, Shell'in kırmızı antifirizini kullanırım ve yenilerim. Herkes antifirize birşey olmaz der ancak ısı transferi için çok önemli bir etkendir.
          -Yüksek Isı siz farketmezsiniz A16LET Motorlar özellikle 105 veya 108 derecede termostat açar, o nedenle termostatımı ömrü dolmadan değiştiririm.
          - Yedek Su deponuz ustalar arasında kronik diye tabir edilir, basınçtan dolayı çatlar ve hava kaçırır. Bunları gözlemleyiniz.
          - En büyük tehlike ise, antifiriz değişimlerin de soğutma sistemin de hava kalmasıdır. Bu havayı ustalar almaz ise, üst kapak sorunu yaşarsınız.
          - Özellikle iyi yağlama yapan, ısı transferi güzel olan motor yağı kullanınız.

          Diyafram olarak kesin emin olduğunuzu düşünerek yorumlar yazdım.

          Eğer üst kapak contasından şüphelenseydi ustanız, Reklam olmasın diye belirtmiyorum X markasının üst kapak conta tamir sıvısı var fiyatı biraz yüksek ancak sanayiye göre maliyetli bir arkadaşımızın contasını bu sıvı ile kurtardık. Yağ değişimin de Yağa katılıyor. ( Ustaların çoğu böyle şeylere karşı, Ancak Almanya ve Amerika da bu Tamir kitleri ile aracın hayatını kurtarıyorlar. )

          Küçük Bir NOT: Sizi tebrik ederim, 1.6T motor çok güzel bir motordur. Ancak çalışmasını ve sesini takip eden sürücüler büyük masraftan kurtulurlar. Bu motor serisi bence OPEL'in en güzel çalışması. Her ustada bu motorların çalışma prensibini bilmez.

          Sorunsuz güzel sürüşler dilerim.

          Uzun bir cevap oldu yine okuduğunuz için Teşekkürler.
          Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler, soğutma konusuna baştan sona önem vereceğim.

          Önceki kontrolde bir bujimde ve boğaz kelebeğinde hafif yağlanma ve yağ eksiltme var gibiydi daha sorunun tam tespiti için tekrar gidemedim.

          Üst kapak arızası " P2188 - Sistem rölantide çok zengin, sıra 1 " hatasına sebep olur mu acaba, benzinde bir süre sonra bu arızayı alıyorum. Genelde buna sebep olan MAF sensörü kontrollerini yaptım, düzgün çalışıyor.

          Söylediğiniz gibi çok güzel motor fakat ne yazık ki bilen usta bulmak kolay değil gibi görünüyor.

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: prinsprensi View Post

            Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler, soğutma konusuna baştan sona önem vereceğim.

            Önceki kontrolde bir bujimde ve boğaz kelebeğinde hafif yağlanma ve yağ eksiltme var gibiydi daha sorunun tam tespiti için tekrar gidemedim.

            Üst kapak arızası " P2188 - Sistem rölantide çok zengin, sıra 1 " hatasına sebep olur mu acaba, benzinde bir süre sonra bu arızayı alıyorum. Genelde buna sebep olan MAF sensörü kontrollerini yaptım, düzgün çalışıyor.

            Söylediğiniz gibi çok güzel motor fakat ne yazık ki bilen usta bulmak kolay değil gibi görünüyor.
            Merhaba,

            Aracınız da LPG Var Mı?

            Eğer LPG Var se, Arızayı sildirin ve Aracı Benzin de kullanın. Benzin de bu hatayı alıyor musunuz?

            Genel de MAF sensöründen kaynaklanan bir sorun veya MAP Sensöründen kaynaklandığını söyleyebilirim. ( Benim Aracım Benzinli)

            Eğer Benzinde arıza alırsanız, Ben Ankaradayım Elimde MAP ve MAF Sensörü var temizleyip kaldırmıştım. Yüksek ücretler ödeyip sıfırını almayın.

            Selamlar.

            Yorum


            • #7
              Merhaba,

              Kusura bakmayın telefondan tam okuyamamışım, benzinde de alıyorsanız MAF ve MAP sensörü ile ilgili bir çalışma gerekebilir.

              Siz gelişmelerden haberdar edersiniz.

              Selamlar.

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: Kumtanesi View Post

                Merhaba,

                Aracınız da LPG Var Mı?

                Eğer LPG Var se, Arızayı sildirin ve Aracı Benzin de kullanın. Benzin de bu hatayı alıyor musunuz?

                Genel de MAF sensöründen kaynaklanan bir sorun veya MAP Sensöründen kaynaklandığını söyleyebilirim. ( Benim Aracım Benzinli)

                Eğer Benzinde arıza alırsanız, Ben Ankaradayım Elimde MAP ve MAF Sensörü var temizleyip kaldırmıştım. Yüksek ücretler ödeyip sıfırını almayın.

                Selamlar.


                Merhaba,

                Kusura bakmayın telefondan tam okuyamamışım, benzinde de alıyorsanız MAF ve MAP sensörü ile ilgili bir çalışma gerekebilir.

                Siz gelişmelerden haberdar edersiniz.

                Selamlar.
                Merhaba,

                Aracımda Prins Silverline sıralı sistem var. LPG bakımı sonrası ustanın yaptığı ayar ile duruyor, zengin karışım uyarısı benzinde devam ettiği için çözmeden AFR ayarına gidemedim.

                Benzinde 1 saatten kısa kullanımda hata fırlatıyor diyebilirim. Performans düşüşü hissedip OBD cihazım ile kontrol ediyorum.

                Dediğiniz gibi sensörleri elemek için sizinle irtibata geçmek isterim. Major sebep için kafamda motor kapağından oluşan emme var.

                Teşekkür ederim, iyi akşamlar.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: prinsprensi View Post

                  Merhaba,

                  Aracımda Prins Silverline sıralı sistem var. LPG bakımı sonrası ustanın yaptığı ayar ile duruyor, zengin karışım uyarısı benzinde devam ettiği için çözmeden AFR ayarına gidemedim.

                  Benzinde 1 saatten kısa kullanımda hata fırlatıyor diyebilirim. Performans düşüşü hissedip OBD cihazım ile kontrol ediyorum.

                  Dediğiniz gibi sensörleri elemek için sizinle irtibata geçmek isterim. Major sebep için kafamda motor kapağından oluşan emme var.

                  Teşekkür ederim, iyi akşamlar.
                  Merhaba,

                  Size de uygun olan bir akşam iş çıkışı veya haftasonu planınıza göre buluşup, ürünleri deneyerek en azından sebep olan ne ise ona yönelmiş olursunuz.

                  Ben gelirken yanımda, elektronik özel temizleyici sprey de getiririm. Tornavida Seti vs var bende, mevcut sensörlere olması gereken bakımlarını da yaparız.

                  Selamlar.

                  Yorum


                  • #10
                    Forumlardaki bu yardımlaşmayı takdir ediyor ve çok büyük saydı duyuyorum. Geçen yıl bende AFL ile sorun yaşarken #egeyildirim isimli forumdaşım Aydın kuşadasından elindeki ön far yükseklik sensörü bana kargo yapmıştı denemem için. Deneme sonucunda sensörde bir sıkıntı olmadığı görünce tekrar geri göndermiştim.Tekrardan burada teşekkür edip Allah razı olsun diyorum.Boşu boşuna parça almakdan kurtarmıştı beni.

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: Kumtanesi View Post

                      Merhaba,

                      Size de uygun olan bir akşam iş çıkışı veya haftasonu planınıza göre buluşup, ürünleri deneyerek en azından sebep olan ne ise ona yönelmiş olursunuz.

                      Ben gelirken yanımda, elektronik özel temizleyici sprey de getiririm. Tornavida Seti vs var bende, mevcut sensörlere olması gereken bakımlarını da yaparız.

                      Selamlar.

                      Merhaba,

                      Size mesaj gönderdim müsait olduğunuzda bakabilirseniz sevinirim.

                      İyi Çalışmalar.

                      Yorum


                      • #12
                        [ÇÖZÜLDÜ]

                        Merhaba,

                        Periyodik filtre, yağ ve LPG bakımı, basit bir periyodik temizlik sonrası rolantide zengin karışım uyarısı alıyordum (P2188). MAF ve MAP sensörü değerlerimi OBD ile kontrol ediyordum ve olması gerektiği gibi değildi.

                        LPG ayarı yaptırıp etki etmeyince hatanın benzinde devam ettiğini farkettikten sonra çözüm için değerlendirmeleri yaptık. Ustam motorda bir emme olduğunu önce onu halletmek gerektiğini, külbürütor kapağındaki diyaframdan olabileceğini söyledi. Motor çalışırken yağ çubuğunu çekince sensör değerleri düzeliyordu bunu görünce ustamın söylediği kafama yatmaya yakındı. Bundan sonrası benim için bir dönüm noktası.

                        Sonrasında forumda bu konuyu açtım. Söylenenleri değerlendirdim. Kumtanesi hocam Ankara'da olduğunu yardımcı olabileceğini söyledi. Sürüş kontrollerini yaptı, rotuş boyasından turbo ayarına, sileceğinden trim seslerine, kapı fitillerinden periyodik bakım ürünlerine kadar... çokça tecrübelerini paylaştı. ) Güvendiği, bilgili ustası ile tanıştırdı.

                        Neyse çözüm MAF sensöründeymiş. Bunu deneme ile bulduk. Kendisinde bulunan bir MAF sensörü ile yardımcı oldu.

                        Buji - bobin değişimi de yaptım. Araca sıkıntılı geçen 2-3 ay sonrasında çok şükür gerçekten keyifle biniyorum. Şu an da gayet memnunum fakat genellikle şehiriçi kullanımda LPG kullanma durumu baskın çıktığı için biraz buruk durumdayım. AFR ayarı yaptırmış olmama rağmen tam benzindeki keyfi vermiyor gibi.

                        Bu seferlik çok şükür bir arızadan kurtulmuş durumdayım ama beni daha mutlu eden şey 1.6 Turbo motoru bilen, aracı bilen danışabileceğim kişilerle tanışmış olmak.

                        Kendisine derya deniz tecrübelerini paylaştığı ve çok da yardımcı olduğu için teşekkür ediyorum.


                        Herkese Allah'tan sağlıklı, kazasız, belasız, radarsız sürüşler diliyorum.

                        Yorum


                        • #13
                          Merhaba Hocam,

                          Güzel duygu düşünce ve dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Aramızda başlayan dostluğun tarifi hiçbirşeye değişilmez öncelikle onu belirtmek isterim.

                          A16LET 1.6T üzerinde ve İnsignia olarak daha çok servislerin bizi usta yaptığından dolayı, elimden geldiğince bu araçları keyifle binmek için bilgi ve tecrübemi paylaşıyorum.

                          Özellikle pandemi döneminde en ufak yapılacak bir hata, cidden yüksek maliyetlere çıkabiliyor.

                          Aracınızda yapılacak önemli trim hususlarını gidereceğiz daha

                          Sizlerle tanışmak, sizinde fikirlerinizi, düşüncelerinizi paylaşmanız beni mutlu etti.

                          Bir akşam sorunların, sıkıntıların olmadığı şekilde kahve içmek dileğiyle

                          Selamlar. :




                          Orjinal yazı sahibi: prinsprensi View Post
                          [ÇÖZÜLDÜ]

                          Merhaba,

                          Periyodik filtre, yağ ve LPG bakımı, basit bir periyodik temizlik sonrası rolantide zengin karışım uyarısı alıyordum (P2188). MAF ve MAP sensörü değerlerimi OBD ile kontrol ediyordum ve olması gerektiği gibi değildi.

                          LPG ayarı yaptırıp etki etmeyince hatanın benzinde devam ettiğini farkettikten sonra çözüm için değerlendirmeleri yaptık. Ustam motorda bir emme olduğunu önce onu halletmek gerektiğini, külbürütor kapağındaki diyaframdan olabileceğini söyledi. Motor çalışırken yağ çubuğunu çekince sensör değerleri düzeliyordu bunu görünce ustamın söylediği kafama yatmaya yakındı. Bundan sonrası benim için bir dönüm noktası.

                          Sonrasında forumda bu konuyu açtım. Söylenenleri değerlendirdim. Kumtanesi hocam Ankara'da olduğunu yardımcı olabileceğini söyledi. Sürüş kontrollerini yaptı, rotuş boyasından turbo ayarına, sileceğinden trim seslerine, kapı fitillerinden periyodik bakım ürünlerine kadar... çokça tecrübelerini paylaştı. ) Güvendiği, bilgili ustası ile tanıştırdı.

                          Neyse çözüm MAF sensöründeymiş. Bunu deneme ile bulduk. Kendisinde bulunan bir MAF sensörü ile yardımcı oldu.

                          Buji - bobin değişimi de yaptım. Araca sıkıntılı geçen 2-3 ay sonrasında çok şükür gerçekten keyifle biniyorum. Şu an da gayet memnunum fakat genellikle şehiriçi kullanımda LPG kullanma durumu baskın çıktığı için biraz buruk durumdayım. AFR ayarı yaptırmış olmama rağmen tam benzindeki keyfi vermiyor gibi.

                          Bu seferlik çok şükür bir arızadan kurtulmuş durumdayım ama beni daha mutlu eden şey 1.6 Turbo motoru bilen, aracı bilen danışabileceğim kişilerle tanışmış olmak.

                          Kendisine derya deniz tecrübelerini paylaştığı ve çok da yardımcı olduğu için teşekkür ediyorum.


                          Herkese Allah'tan sağlıklı, kazasız, belasız, radarsız sürüşler diliyorum.

                          Yorum

                          İşleniyor...
                          X