Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 1.4t P0171 Fakir karışım sorunu - ESP Servis Stabilitrak hatası - Bujiler siyahlaşıyor

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia 1.4t P0171 Fakir karışım sorunu - ESP Servis Stabilitrak hatası - Bujiler siyahlaşıyor

    Abiler Selamün aleyküm. Düz yolda 1. vites hariç diğerlerinde dip gaz yaptığımda araba saniyelikte olsa kesik kesik hızlanıyor. Devrini aldıktan sonra bi sorun yok. Ufacıkta olsa güç kesintisi
    olduğu hissediliyor. Özellikle rampada daha çok belli ediyor. Normal kullanımda hiçbirşey hissedilmiyor. Bu sorunla birlikte 1 sene geçirdim sorunlar artmaya başladı. Sık sık arıza ışığı yakmaya başladı. Arıza kodu olarak p0171 fakir karışım arızası veriyor. Ve ateşleme düzensizliği gibi bir hata. Birazdan anlatacağım sorunları araba soğukken yapmazken ısındığında daha çok yapıyor. Nedir bu sorunlar; Araba sabitken gaza basıp 2000-3000 arası devirlere çıkarıyorum. Devir ibresinde ufakta olsa dalgalanmalar oluyor. Egsozdan patırtı sesi geliyor ve çiğ yakıt kokusu geliyor. Bujilere baktığımızda dumandan siyahlaştıklarını gördük yağlanma yok. Hava yakıt karışımında problem olduğunu düşünüyoruz ama sorunun nereden kaynaklandığını bulamıyoruz. Sık sık ESP Servis Stabilitrak ışığı yanıyor kendiliğinden sönüyor. .Şuana kadar kanister valfi değişti. MAF sensörü değişti. Bobin ve bujiler değişti. Yağı, yağ filtresi, hava filtresi değişti. Sorunu anlatabildiysem lütfen yardımcı olur musunuz?

  • #2
    Dostum merhaba
    Aynı sorunu bende tespit ettim kendi aracımda da mevcut. Araç soğuk iken yüklendiğimde aynı hatayı bende alıyordum. Bujileri değiştirdiğinden bu yana konu ile ilgili bir daha sorun yaşamadım. Karışıma vs hepsine baktırdım daha sonra. Hava filitresi kazanına bi göz gezdir çatlak kırık hortum var mı bi bak. sensörlerini temizlettir, buji lerde sorun görüyorsan sırada onlar var ateşleme bobinin mutlaka kontrol ettir bir tanesi patladı yada aktarım da sorun varsa ondan kaynaklı olabilir. En son ihtimal lpg montajı hatalı olabilir. Şayet benzinde de aynı sorunları yaşarsan direk lpg yi eleyebilirsin. Ateşleme bobinini tek tek ölçtür mutlaka ama.

    Yorum


    • #3
      Benim şuanda çok hafif devir göstergesinde dalgalanma var nedeni bana göre boğaz kelebeği elim değmedi temizlettirmeye ondan kaynaklı olduğunu düşünüyorum kendi aracımda

      Yorum


      • #4
        Sıfır bobin de hata olmaz diye düşünme sıfır bobin taktık delphi marka bir hafta sonra gözünün birisi yanmış yolda kaldım mesela. Sıfır ürün hata yoktur diye düşünme bence mutlaka ölçümünü yaptır

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Karaali View Post
          Dostum merhaba
          Aynı sorunu bende tespit ettim kendi aracımda da mevcut. Araç soğuk iken yüklendiğimde aynı hatayı bende alıyordum. Bujileri değiştirdiğinden bu yana konu ile ilgili bir daha sorun yaşamadım. Karışıma vs hepsine baktırdım daha sonra. Hava filitresi kazanına bi göz gezdir çatlak kırık hortum var mı bi bak. sensörlerini temizlettir, buji lerde sorun görüyorsan sırada onlar var ateşleme bobinin mutlaka kontrol ettir bir tanesi patladı yada aktarım da sorun varsa ondan kaynaklı olabilir. En son ihtimal lpg montajı hatalı olabilir. Şayet benzinde de aynı sorunları yaşarsan direk lpg yi eleyebilirsin. Ateşleme bobinini tek tek ölçtür mutlaka ama.
          Bobini kontrol edeceğim olmadı bujileri tekrar değiştiricem. Teşekkür ederim cevap için.

          Yorum


          • #6
            Aynı motor kodu var. Aynı hata ile boğuştum.

            Kanister valf, ve O2 bank 1 sensörü değiştirdim. Sorun ortadan kalktı. P0171 Evap sistemi hatası olabiliyor. Vaccum kaçakları söz konusu. Genelde külbütör.

            P0171 genel bir hata kodu. Bir çok noktada fakire düşürüyor olabilir. Ben o2 ile kurtardım.

            Aslında, emme manifold contası, külbütör kapak değişimi, Kanister, O2, buji, sonrası arac saat gibi. Bunların hangi biri sorunu düzeltti emin değilim.
            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

            Yorum


            • #7
              Turbo ile emme manifoldu arasındaki krank havalandırma borusu adındaki boruda sıkıntı olduğunu farkettim bugün. Dün youtubeda yabancı ustaları izlerken birisi bu borunun çalışma prensibi hakkında bilgi verdi. Turbo tarafından bu boruya üflediğimizde nefesi içeri almaması gerekiyor. Benim orası bozuk olduğu için üflediğimde karşı taraftan çıkıyor. Orada valf mi ne var galiba o patlamış. Manifold tarafından üflendiğinde karşı taraftan çıkması normalmiş. Öncelikle o boruyu değiştiricem.

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: arrowdixon View Post
                Turbo ile emme manifoldu arasındaki krank havalandırma borusu adındaki boruda sıkıntı olduğunu farkettim bugün. Dün youtubeda yabancı ustaları izlerken birisi bu borunun çalışma prensibi hakkında bilgi verdi. Turbo tarafından bu boruya üflediğimizde nefesi içeri almaması gerekiyor. Benim orası bozuk olduğu için üflediğimde karşı taraftan çıkıyor. Orada valf mi ne var galiba o patlamış. Manifold tarafından üflendiğinde karşı taraftan çıkması normalmiş. Öncelikle o boruyu değiştiricem.
                Hocam üzerinden yaklaşık 2 sene geçmiş ne yaptınız acaba?

                Yorum

                İşleniyor...
                X