Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Lastik basınç izleme modülü arızası

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Lastik basınç izleme modülü arızası

    Arkadaşlar merhaba , aranıza henüz bugün bir arkadaşın tavsiyesi ile katıldım. Yaklaşık 20 yıldır opel kullanıyorum bunun son üç yılı ise 2015 cosmo 1.6 cdti ile devam ettiriyorum. 5 ay önce her zaman yaptığım gibi araç kumandasını kullanmaksızın kapı kolundaki düğme ile kapıyı açtığımda alarm çalmaya başladı kumanda ile kapatmayı denedim olmadı , aracı çalıştırdım yine susmadı 1-2 dakika içinde kendiliğinden sustu ve 15-20 saniye sonra tekrar çalmaya başladı ve yine 1-2 dakika içinde durdu ve aynı süreci 3-4 kez tekrarladıktan sonra gösterge panelinde lastik basınç arıza lambasını yaktı ,servis uyarısını verdi ve aynı anda vites kolu üzerindeki vites gösterge lambalarını söndürdü. Ben aracın 2. yada 3. sahibiyim araç ben almadan önce arkadan hasar almış. Doğruca yetkili servise gittim ve aracın arkadan hasar aldığınıda servis yetkilisine belirttim. Bu tür arızayı arka tampon içerisinde kibrit kutusu büyüklüğünde 39047085 kodlu lastik basınç izleme modülünün arızalı olabileceğini söyledi ve parçayı orjinal çıkması ile hasarlı araçtan çıkartıp değiştirdik ve yukarıdaki arızaları o gün için giderdik ancak bundan 2-3 ay sonra tekrar aynı şekilde verdi ve tekrar servise gittim ve arıza kodlarını silerek yine düzelttiler ancak tekrar yaparsa artık parçayı sıfır orjinali ile değiştirelim dediler ogün parça 875 tl idi. Geçen hafta 3.kez aynı arızayı yaptığında servise değiştirmek için gittiğimde parçanın ellerinde olmadığını en erken 1 ay içinde geleceği ve iki-üç ay içinden fiyatınında 2250 tl ye çıktığını belirttiler . Ancak bu parçayı değiştirdiğimde aynı arızayı yapmayacak değil mi , bir garanti veriyor musunuz ? soruma maalesef olumlu yanıt alamadım. İşin maddi tarafı bir yana eğer arıza bu parçadan kaynaklı değilse artık başka parçaları değiştirmeye çalışacaklar bunu kendileri de söylüyorlar , arızalı dedikleri parçanın gerçekten arızalı olup olmadığını test edecek ellerinde herhangi bir donanım yok. Benim tahminim parça arızalı değil ancak kablo tesisatında kablo kırığı yada sıyrığı var ve bu zaman zaman kısa devre yaptırıyor ve alarmı çaldırıyor ve sigortayı attırıyor , ancak servis bu kırığı yada sıyrığı bulmak yerine yukarıdaki parçayı değiştirip olayı çözmek istiyor. Ne yapacağımı şaşırdım ve zevkle bindiğim araçtan soğumaya başladım. Aracında benim anlattığım sıkıntıyı yaşayan arkadaşlarım var ise nasıl çözdüklerini paylaşmalarını rica ediyorum. Saygılarımla.

  • #2
    Modül içerisine su alıp kisadevre yapiyor ya kenarlarini iyice silikon yapin yada modulu aracin baska noktasina tasisinlar

    Yorum


    • #3
      Vites isiklarinin yanmasi icin kutup basini sokup 2 dk bekleyip takin duzelir.

      Yorum


      • #4
        Sen ankaradaymiysin secim opel e git onlar yaparlar.

        Yorum


        • #5
          Öncelikle hoş geldiniz.

          Bahsettiğiniz durum genelde kumandanın pili bittiğinde yaşanıyor. Çok basit bir ihtimali atlamamanız için yazıyorum, belki kumanda pilini yenileyince düzelir.


          Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

          Yorum


          • #6
            2016 model ve ilk sahibiyim. Kazası vs de yok. Aynı sorunu yaklaşık 6 ay önce yaşadım. Sabah bağaj kapağını elle açtım. Sonrasında şöför kapısını elle açtığımda deli gibi bağırdı. O şekilde sakin bir yere gittim, kimseyi rahatsız etmemek için, kaputu açtım vs derken sustu. Lastik basınç hatası, servis vs hatası ve vites ışıkları yanmıyordu. Servise gittim akü kutup başını ayırdı ve sonrası herşey normal, 2 sene önce kumanda pilini değiştirmiştim. İlk işim tekrar değiştirmek oldu. Şimdilik tekrar etmedi.

            Yorum


            • #7
              Merhabalar aynı olay bir kaç ayda bir benim başımada geliyor sonra kendi kendine düzeliyor. Kronik sorun. Anahtar değiştiren yazılım günceleyen ve arka tampondaki sensörü araç ortasına alan bazı kişiler çözüm bulduklarını belirtiyor. Tpms sensörü arkada nerede bilen var nasıl ulaşacağız o sensöre.

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: 5n001 View Post
                Vites isiklarinin yanmasi icin kutup basini sokup 2 dk bekleyip takin duzelir.
                Bu önerinizi beyin , airbag tamircisi bir ustaya bugün ilettim , ' o yöntemi bende biliyorum ancak geçici bir çözüm asıl sorunun kaynağını bulmamız lazım dedi '. Öneriniz için ben teşekkür ederim.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: Mumu2mumu View Post
                  Merhabalar aynı olay bir kaç ayda bir benim başımada geliyor sonra kendi kendine düzeliyor. Kronik sorun. Anahtar değiştiren yazılım günceleyen ve arka tampondaki sensörü araç ortasına alan bazı kişiler çözüm bulduklarını belirtiyor. Tpms sensörü arkada nerede bilen var nasıl ulaşacağız o sensöre.
                  Bu sensör arka tamponla araç karesörünün arasında açıkta , tam ortada karasöre vidalı şekilde , aracı lifte aldıklarında belki sizde görebilirsiniz , ustalar tamponu sökmeden bu parçaya ulaşabiliyorlar. Lifte almadan da tamponun altına yatarak işlem yapabiliyorlar. Ektede resimlerini ekledim.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 3 photos.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: Atikyk View Post
                    Arkadaşlar merhaba , aranıza henüz bugün bir arkadaşın tavsiyesi ile katıldım. Yaklaşık 20 yıldır opel kullanıyorum bunun son üç yılı ise 2015 cosmo 1.6 cdti ile devam ettiriyorum. 5 ay önce her zaman yaptığım gibi araç kumandasını kullanmaksızın kapı kolundaki düğme ile kapıyı açtığımda alarm çalmaya başladı kumanda ile kapatmayı denedim olmadı , aracı çalıştırdım yine susmadı 1-2 dakika içinde kendiliğinden sustu ve 15-20 saniye sonra tekrar çalmaya başladı ve yine 1-2 dakika içinde durdu ve aynı süreci 3-4 kez tekrarladıktan sonra gösterge panelinde lastik basınç arıza lambasını yaktı ,servis uyarısını verdi ve aynı anda vites kolu üzerindeki vites gösterge lambalarını söndürdü. Ben aracın 2. yada 3. sahibiyim araç ben almadan önce arkadan hasar almış. Doğruca yetkili servise gittim ve aracın arkadan hasar aldığınıda servis yetkilisine belirttim. Bu tür arızayı arka tampon içerisinde kibrit kutusu büyüklüğünde 39047085 kodlu lastik basınç izleme modülünün arızalı olabileceğini söyledi ve parçayı orjinal çıkması ile hasarlı araçtan çıkartıp değiştirdik ve yukarıdaki arızaları o gün için giderdik ancak bundan 2-3 ay sonra tekrar aynı şekilde verdi ve tekrar servise gittim ve arıza kodlarını silerek yine düzelttiler ancak tekrar yaparsa artık parçayı sıfır orjinali ile değiştirelim dediler ogün parça 875 tl idi. Geçen hafta 3.kez aynı arızayı yaptığında servise değiştirmek için gittiğimde parçanın ellerinde olmadığını en erken 1 ay içinde geleceği ve iki-üç ay içinden fiyatınında 2250 tl ye çıktığını belirttiler . Ancak bu parçayı değiştirdiğimde aynı arızayı yapmayacak değil mi , bir garanti veriyor musunuz ? soruma maalesef olumlu yanıt alamadım. İşin maddi tarafı bir yana eğer arıza bu parçadan kaynaklı değilse artık başka parçaları değiştirmeye çalışacaklar bunu kendileri de söylüyorlar , arızalı dedikleri parçanın gerçekten arızalı olup olmadığını test edecek ellerinde herhangi bir donanım yok. Benim tahminim parça arızalı değil ancak kablo tesisatında kablo kırığı yada sıyrığı var ve bu zaman zaman kısa devre yaptırıyor ve alarmı çaldırıyor ve sigortayı attırıyor , ancak servis bu kırığı yada sıyrığı bulmak yerine yukarıdaki parçayı değiştirip olayı çözmek istiyor. Ne yapacağımı şaşırdım ve zevkle bindiğim araçtan soğumaya başladım. Aracında benim anlattığım sıkıntıyı yaşayan arkadaşlarım var ise nasıl çözdüklerini paylaşmalarını rica ediyorum. Saygılarımla.
                    Arkadaşlar bugün Ankara da iki yetkili servise daha parçayı sordum ikisinden de 1600 tl kdv dahil , stokta yok en erken 1 aya siparişinizle gelir cevabını aldım. Bu da bir gelişme en azından ilk servisin söylediği 2.250 tl fiyatı , 1600 tl ye düştü.

                    Yorum


                    • #11
                      Aracinin bahsetigin sekilde ariza vermesinin sebebi modulun icerisine sivi almasi, sivinin kisa devre yapmasi, bunun neticesine lastiklerden sinyal alamamasi ve bunu hirsizlik olarak algilamasi. Modul lastiklerden sinyal alamadigi icin sen kontak anahtarinla kapi acip kitlesende otmeye devam eder cunku lastiklerden sinyal gelmiyor. Bu ariza basina geldikten sonra lastik uyari isigin yanacak ve vites isiklarin yanmayacak bunun icin aku kutup basini sokup modulu resetleyeceksin. Resetleme yapinca modul lastiklerden artik sinyali alir hale gelecek. Bu lastik uyarinin sonmesi icin, bunu yapman tekrar arizanin olusmasini engellemez.

                      Kesin olarak bu dertten kurtulmak istiyor isen;


                      1- Modulunu bir elektronikcide incelettir elektronik kartda bir yanma yahut oksitlenme varmi? var ise tamiri mumkun mu? Kartta bir problem yoksa yada var ve tamir edilebilir ise modulun kenarlarini silikonla bir daha su almaz ayni sorunda bir daha basina gelmez diger secenek;

                      2-Egerki modul devresinde bir problem yoksa modulu aracin ic kisimda baska noktaya tasit, bu modulun icerisine sivi girmesini onlemek icin.

                      Sen yeni parca alsanda yukaridaki cozumleri uygulamazsan ayni sorunlar tekrar basina gelecek. Bosuna yeni modul alma

                      Yorum


                      • #12
                        Opel'in akıl edemediği kronik sorunlara biz çare bulmaya devam ediyoruz. Bu tarz arıza tespit işleri için para alan mühendisler varken şu halimize bakın ya.. paylaşmak çok güzel tabi ama ayıbı çözemeyen de opel
                        @Murat
                        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: Atikyk View Post

                          Bu önerinizi beyin , airbag tamircisi bir ustaya bugün ilettim , ' o yöntemi bende biliyorum ancak geçici bir çözüm asıl sorunun kaynağını bulmamız lazım dedi '. Öneriniz için ben teşekkür ederim.
                          Doğru demiş fakat elektronik sistemleri ilgisiz kişiler tarafından fazla oynatırsanız dönüşü olmayan bir heyecana kapılmış olursunuz. Süreç + para = arabadan soğumak ????
                          bence ilk etapta resetlemek, tekrar ediyorsa kontrol edip önlem almak sonrası ise parça değiştirmek olmalı.

                          Yorum


                          • #14
                            Biraz önce bu başlığa rastladım. 1 haftadır tarif edilen sorun birebir aynısıyla benim de başımdaydı. Akü kutup başlarını söktüm, 5 dakika bekledikten sonra tekrar taktım ve bingo! Bütün uyarılar kayboldu. İlk fırsatta modülün etrafını su sızdırmayacak şekilde silikonlayıp süreci izleyeceğim. Sorun tekrar etmez umarım bir daha. Benden önce bu konuda yazıp bilgilendiren arkadaşlara çok çok teşekkür ederim.

                            Yorum

                            İşleniyor...
                            X