Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 1.6T Sidi 170 HP Bujiler

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Perşembe İzmir seyahati ileri bir tarihe ertelendi. Şimdilik önümde perşembe buluşması var sadece

    Vuruntu için özellikle ses gelsin diye sadece bir kere denedim. Onun dışında gün içinde klima da devamlı çalıştığı için vuruntu sesi duyabileceğim bir çok yerde ses gelmedi. Ama dediğinizde haklısınız, yarın vuruntunun kesin olacağı senaryoları tekrar deneyeceğim.

    Parça fiyatları konusunda mutlaka internette daha uygun fiyatlı bulunabilir ancak sahteleri çok var diye bu parçaları güvenip de internetten alamadım.


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

    Yorum


    • #32
      Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
      Parça fiyatları konusunda mutlaka internette daha uygun fiyatlı bulunabilir ancak sahteleri çok var diye bu parçaları güvenip de internetten alamadım.
      Hocam ben internet üzerinden 280 lira gibi bir fiyatla Ankaralı bir parçacıdan aldım, hatta arayıp "abi kargoya vermeyelim, akşam sana uğrayıp elden teslim edelim" dediler ve kapıma teslim ettiler. Özetle büyük parçacıların internet sitelerinden almakla gidip dükkanından almak arasında bir fark olduğuna katılmıyorum. İnternetten alırken dikkat edilecek şey ürünü kimin sattığı, tutar da otomotiv sektörü ile tamamen alakasız bir firmadan alırsanız risk elbette var.

      Yorum


      • #33
        Bu iridyum bujilerin bizim araçlarda ne tür bir fark oluşturduğunu kullanan arkadaşlar yazarsa sevinirim. Ben de gerekirse bu bujilerden deneyebilirim.
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #34
          Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
          Bu iridyum bujilerin bizim araçlarda ne tür bir fark oluşturduğunu kullanan arkadaşlar yazarsa sevinirim. Ben de gerekirse bu bujilerden deneyebilirim.
          İridyum olmayanların nasıl davrandığını bilemiyorum çünkü araç sıfır alındığından beri hep iridyum buji kullanıldı.


          Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

          Yorum


          • #35
            Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post

            İridyum olmayanların nasıl davrandığını bilemiyorum çünkü araç sıfır alındığından beri hep iridyum buji kullanıldı.
            O zaman iridyum bujilerin de lspi yi önlemede etkisi yok gibi bir durum çıkıyor ortaya. Peki sizin araca son takılan bujilerin öncekilerden farkı nedir?
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum


            • #36
              Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post

              O zaman iridyum bujilerin de lspi yi önlemede etkisi yok gibi bir durum çıkıyor ortaya. Peki sizin araca son takılan bujilerin öncekilerden farkı nedir?
              Öncelikle ustam yeni bujinin soğuk buji olduğunu söyledi. Ne olduğunu bilmiyordum ben de internetten araştırınca öğrendim. Ayrıca boyu biraz daha, 1-2 mm kadar daha kısaydı. Bir de kıvılcım çıkan aralık daha dardı. Ustama yorumunu sorduğumda "Büyük ihtimalle ateşleme noktasını yanlış hesapladılar, motordaki sabit parçaları değiştirmek yerine bujiyi yeniden tasarlamışlar" demişti.

              Bu arada hangi konuya yazdığımı hatırlamıyorum ama, gaza basınca 1 sn sonra sert tepki verme ve gazdan çekince 1 sn sonra öne yığılma sorunumun sebebinin buji olmadığını da deneyerek öğrenmiş oldum.


              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

              Yorum


              • #37
                Arkadaşlar selamlar.lspi sorunu düşük devirde gaza yüklenince olan bi durum. daha önce benim araçta viteslerde kararsız kalabiliyordu. 2cr de yazılım atıldıktan sonra araç devirli gitmeye daha istekli ve gaza dokununca hemen düşük vitese atıyor.yaklaşık 30K km oldu yazılımlı.

                Yorum


                • #38
                  Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post

                  Öncelikle ustam yeni bujinin soğuk buji olduğunu söyledi. Ne olduğunu bilmiyordum ben de internetten araştırınca öğrendim. Ayrıca boyu biraz daha, 1-2 mm kadar daha kısaydı. Bir de kıvılcım çıkan aralık daha dardı. Ustama yorumunu sorduğumda "Büyük ihtimalle ateşleme noktasını yanlış hesapladılar, motordaki sabit parçaları değiştirmek yerine bujiyi yeniden tasarlamışlar" demişti.

                  Bu arada hangi konuya yazdığımı hatırlamıyorum ama, gaza basınca 1 sn sonra sert tepki verme ve gazdan çekince 1 sn sonra öne yığılma sorunumun sebebinin buji olmadığını da deneyerek öğrenmiş oldum.
                  Siz aracınızla yeni bujilerden sonra lspi için deneme yapacaktınız. Bu konuda var mı bir gelişme?
                  @Murat
                  2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                  Yorum


                  • #39
                    Orjinal yazı sahibi: yakar_35 View Post
                    Arkadaşlar selamlar.lspi sorunu düşük devirde gaza yüklenince olan bi durum. daha önce benim araçta viteslerde kararsız kalabiliyordu. 2cr de yazılım atıldıktan sonra araç devirli gitmeye daha istekli ve gaza dokununca hemen düşük vitese atıyor.yaklaşık 30K km oldu yazılımlı.
                    Aracım düz vites olduğu için kendi kendine vites düşürme olmuyor tabi Şaka bir yana vites değiştirmeye fırsatımız olmadığı veya inattan değiştirmediğimiz düşük devirlerde oluyor genelde. Mesela en son İzmir'den Manisa'ya çıkarken klima açıkken 90 km hızla 6. vitesle 1800 devirde çıkarım dediğimde yaptı. Ne güzel 5 ile çıkıyordum, o sıcakta klima açıkken 6. vitesi ne diye dener insan haha


                    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                    Yorum


                    • #40
                      Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post

                      Siz aracınızla yeni bujilerden sonra lspi için deneme yapacaktınız. Bu konuda var mı bir gelişme?
                      1 temmuz itibariyle işler yoğunlaşınca fırsatını bulamadım. İlk fırsatta deneyip burada bilgilendireceğim


                      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                      Yorum


                      • #41
                        Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post

                        Aracım düz vites olduğu için kendi kendine vites düşürme olmuyor tabi Şaka bir yana vites değiştirmeye fırsatımız olmadığı veya inattan değiştirmediğimiz düşük devirlerde oluyor genelde. Mesela en son İzmir'den Manisa'ya çıkarken klima açıkken 90 km hızla 6. vitesle 1800 devirde çıkarım dediğimde yaptı. Ne güzel 5 ile çıkıyordum, o sıcakta klima açıkken 6. vitesi ne diye dener insan haha
                        Hocam bu vuruntu sesi nasıl bir ses biz vuruntu yaptığını nasıl anlarız, şuna benzer diye tarif edebileceğiniz bir ses var mı ?

                        Yorum


                        • #42
                          Orjinal yazı sahibi: taha_kilic View Post

                          Hocam bu vuruntu sesi nasıl bir ses biz vuruntu yaptığını nasıl anlarız, şuna benzer diye tarif edebileceğiniz bir ses var mı ?
                          Düşük devirde motor zorlandığında motordan metalin metale çarpmasını andıran çıt-çıt-çıt-çıt sesleri gelir.

                          Forumda şöyle bir konu açmıştım, orada epey tartışmıştık:
                          https://www.insigniateam.com/forum/t...%B6z%C3%BCmler

                          Bujilerin de yağda olduğu gibi faydasını gördüğüme emin olduğum zaman o konuya da yazacağım.



                          Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                          Yorum


                          • #43
                            Selam,

                            Sidi motor araçların orijinal bujileri iridyumdur. Yani normal nikel buji kullanılmaz, kullanılmamalıdır.

                            Dip not geçmek istedim, saygılar.

                            Yorum


                            • #44
                              Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post

                              Aracım düz vites olduğu için kendi kendine vites düşürme olmuyor tabi Şaka bir yana vites değiştirmeye fırsatımız olmadığı veya inattan değiştirmediğimiz düşük devirlerde oluyor genelde. Mesela en son İzmir'den Manisa'ya çıkarken klima açıkken 90 km hızla 6. vitesle 1800 devirde çıkarım dediğimde yaptı. Ne güzel 5 ile çıkıyordum, o sıcakta klima açıkken 6. vitesi ne diye dener insan haha
                              Bu olay olduğunda yeni bujiler mi vardı aracınızda?
                              @Murat
                              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                              Yorum


                              • #45
                                Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post

                                Bu olay olduğunda yeni bujiler mi vardı aracınızda?
                                Hayır eski bujiler vardı. Yeni bakım yaptırmış ve yağı değiştirmiştim. Sadece yağın ne kadar faydası olacağını görmek istemiştim.


                                Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X