Duyuru

Collapse
No announcement yet.

LSPI Yaşayan Motorlar ve Muhtemel Çözümler

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Uzun zaman sonra bir güncelleme yapmak istiyorum. Bujilerin değişim zamanı gelmişti, Champion OE258 taktırdım. Vuruntu yapabilecek tüm koşulları denedim vuruntu yaptıramadım. Üstelik alt devir çekişinin arttığını hissettim. Yeni bujilerin boyu 1-2 mm kadar daha kısa ve kıvılcım çıkan aralık daha dar. Ustama yorumunu sorduğumda "Büyük ihtimalle ateşleme noktasını yanlış hesapladılar, motordaki sabit parçaları değiştirmek yerine bujiyi yeniden tasarlamışlar" dedi.

    Daha öncesinde de yağ değişimini Dexos 1 Gen 2 olarak yaptırmıştım. Bujilerle beraber güncellemeler 2 oldu. Titreşim çok büyük oranda azaldı. Vuruntu da şimdilik kesildi gözüküyor. İnşallah böyle devam eder. Herkese şimdiden hayırlı bayramlar


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

    Yorum


    • #17
      Güncel paylaşımınız için teşekkürler. Bu bujilerden onlineyedekparca.com da var görünüyor. Takım set 322 tl diye geçiyor. Sizin kullandığınız da bu bujiler mi?

      https://www.onlineyedekparca.com/uru...champion-marka
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #18
        Rica ederim. Evet aynı ürün.


        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

        Yorum


        • #19
          O zaman bayram bitiminde ben de sipariş veririm. Motul 5w30 dexos 1 gen 2 yağ, liqui moly engine flush da aldım. Daha 4 ay var bakıma ama gitmişken hepsini birlikte hallederim. İnşallah sizin aracınızda kalıcı bir çözüm olmuştur. Gelişmeleri burdan yazarım.
          @Murat
          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

          Yorum


          • #20
            Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
            Uzun zaman sonra bir güncelleme yapmak istiyorum. Bujilerin değişim zamanı gelmişti, Champion OE258 taktırdım. Vuruntu yapabilecek tüm koşulları denedim vuruntu yaptıramadım. Üstelik alt devir çekişinin arttığını hissettim. Yeni bujilerin boyu 1-2 mm kadar daha kısa ve kıvılcım çıkan aralık daha dar. Ustama yorumunu sorduğumda "Büyük ihtimalle ateşleme noktasını yanlış hesapladılar, motordaki sabit parçaları değiştirmek yerine bujiyi yeniden tasarlamışlar" dedi.

            Daha öncesinde de yağ değişimini Dexos 1 Gen 2 olarak yaptırmıştım. Bujilerle beraber güncellemeler 2 oldu. Titreşim çok büyük oranda azaldı. Vuruntu da şimdilik kesildi gözüküyor. İnşallah böyle devam eder. Herkese şimdiden hayırlı bayramlar
            Champion buji taktırdıktan sonra özellikle kalkışlarda ben de bir performans artışı hissetmiştim. Siz de böyle hissetmişsiniz. Hatta servisten çıkınca 2 kez -istemeden- ışıklarda neredeyse patinaja düşecek şekilde sert kalkış yaptım ki gaza her zamanki gibi hafifçe basmıştım.

            Yorum


            • #21
              Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
              Rica ederim. Evet aynı ürün.
              Sizde son durum nedir? Sorun çıkmadan rahat rahat sürmeye devam mı yoksa olumsuz bir durum oldu mu bu arada?
              Bugün bujiler geldi kargoyla. Ben de en kısa zamanda servise gideceğim.
              @Murat
              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

              Yorum


              • #22
                Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post

                Sizde son durum nedir? Sorun çıkmadan rahat rahat sürmeye devam mı yoksa olumsuz bir durum oldu mu bu arada?
                Bugün bujiler geldi kargoyla. Ben de en kısa zamanda servise gideceğim.
                Bende bugün champion sipariş edeceğim. Acaba sorun yaşar mıyım tedirginliği var. Eski opellerin fabrikasyon bujileri champion du ama hala öylemi bilmiyorum.

                Yorum


                • #23
                  Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
                  Uzun zaman sonra bir güncelleme yapmak istiyorum. Bujilerin değişim zamanı gelmişti, Champion OE258 taktırdım. Vuruntu yapabilecek tüm koşulları denedim vuruntu yaptıramadım. Üstelik alt devir çekişinin arttığını hissettim. Yeni bujilerin boyu 1-2 mm kadar daha kısa ve kıvılcım çıkan aralık daha dar. Ustama yorumunu sorduğumda "Büyük ihtimalle ateşleme noktasını yanlış hesapladılar, motordaki sabit parçaları değiştirmek yerine bujiyi yeniden tasarlamışlar" dedi.

                  Daha öncesinde de yağ değişimini Dexos 1 Gen 2 olarak yaptırmıştım. Bujilerle beraber güncellemeler 2 oldu. Titreşim çok büyük oranda azaldı. Vuruntu da şimdilik kesildi gözüküyor. İnşallah böyle devam eder. Herkese şimdiden hayırlı bayramlar
                  Benim bujilerimde geldi, bu bujilerin alt kısmında pul yok mu? Birde sentil çakısıyla tırnak aralığı falan ayarlayacak mıyım acaba? Yoksa al tak mıdır?

                  Bu aracın bujileri çok ufakmış, dar yani . Benim 2000 model astram da kallavi bujiler vardı


                  WhatsApp Image 2021-07-29 at 11.27.24.jpeg

                  Yorum


                  • #24
                    Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post

                    Sizde son durum nedir? Sorun çıkmadan rahat rahat sürmeye devam mı yoksa olumsuz bir durum oldu mu bu arada?
                    Bugün bujiler geldi kargoyla. Ben de en kısa zamanda servise gideceğim.
                    Günlük kullanıyorum, her türlü dur-kalk, orta hızlar, yüksek hızlar, perşembe buluşmaları; henüz bir sorun yaşamadım.


                    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                    Yorum


                    • #25
                      Hafta içi servise gittim. Motul 5w30 dexos1 gen2 yağ, yağ filtresiyle birlikte yeni aldığım champion bujileri de araçtaki bujilerle değiştirdim. Birkaç gündür tek başıma araçla vuruntu sesinin geldiği yerlerde denemeler yaptım. Ses yapmadı. Titremede azalma olduğu hissi verdi ancak bazı anlarda rölanti titremesi daha da fazla olduğunu gördüm. Sonra yine düzelme şeklinde değişkenlik gösterdi.
                      Bugün de yan koltukta eşimle birlikte aynı yerlerde test sürüşü yaptım. Başta her şey yolunda görünmesine rağmen o sesi en çok yaptığı yokuşta yine duydum. Moralim bozuldu tabi çünkü tam her şey düzeldi diyordum. Yani uzun lafın kısası düzelme var gibi görünmesine rağmen benim araçta bir değişiklik olmadı. Benim için vuruntu sesini bir kez yapması yeterli. Gerisi gelecek biliyorum. Ağız tadıyla şu araçta gaz pedalına istediğim gibi basamıyorum ya insanın psikolojisini bozuyor. Yine dikkatli sürme şekline devam. Kalıcı çözüm yok, çözümler hep geçici ve evet maalesef opel ülkemiz koşullarına uygun araba yapamıyor. Benzinli insignia için 2.0 motordan aşağısı yalan. Yeni 1.5t leri merak ediyorum, acaba onlardan kullanan var mı? Bu tarz sorunlar o motorlarda da var mı?
                      @Murat
                      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                      Yorum


                      • #26
                        Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
                        Hafta içi servise gittim. Motul 5w30 dexos1 gen2 yağ, yağ filtresiyle birlikte yeni aldığım champion bujileri de araçtaki bujilerle değiştirdim. Birkaç gündür tek başıma araçla vuruntu sesinin geldiği yerlerde denemeler yaptım. Ses yapmadı. Titremede azalma olduğu hissi verdi ancak bazı anlarda rölanti titremesi daha da fazla olduğunu gördüm. Sonra yine düzelme şeklinde değişkenlik gösterdi.
                        Bugün de yan koltukta eşimle birlikte aynı yerlerde test sürüşü yaptım. Başta her şey yolunda görünmesine rağmen o sesi en çok yaptığı yokuşta yine duydum. Moralim bozuldu tabi çünkü tam her şey düzeldi diyordum. Yani uzun lafın kısası düzelme var gibi görünmesine rağmen benim araçta bir değişiklik olmadı. Benim için vuruntu sesini bir kez yapması yeterli. Gerisi gelecek biliyorum. Ağız tadıyla şu araçta gaz pedalına istediğim gibi basamıyorum ya insanın psikolojisini bozuyor. Yine dikkatli sürme şekline devam. Kalıcı çözüm yok, çözümler hep geçici ve evet maalesef opel ülkemiz koşullarına uygun araba yapamıyor. Benzinli insignia için 2.0 motordan aşağısı yalan. Yeni 1.5t leri merak ediyorum, acaba onlardan kullanan var mı? Bu tarz sorunlar o motorlarda da var mı?
                        Simdiye kadar yaptıklarınız cok dogru hamleler..atesleme cok onemli husus tabiki, son care olarak, arabanın egsantrik zincirini paletleri v.s degistirin, enjektorleri sokturup cihazda temizletin. akışları dengeli olmalı. Depoyu temizletmeyi tavsiye ederim. Şıkırtı seslerinin GM motorlarındaki en buyuk sebebplerinden birisi egsantrik zinciri vs. arac 90 derecelere gelince tamamaen kendini bırakıyor. Zincir uzaması, tensioner denilen parcanın ısınınca sapıtması, paletlerin yiyilmesi v.s mm lik hamleler atesleme dengesini bozuyor..zincir uzamasi dedigimiz bildigin uzama degil, bosluklar ve ısınma sebebiyle nerdeyse yarım santime yakin zincirin uzaması...motor sogukken LSPI sesini duyamazsınız..butun problem ısınınca..kotu yakıt zaten kesinlikle olmamalı, orjinal yag filtresi, fabrika onaylı yag olmalı..

                        Yorum


                        • #27
                          Orjinal yazı sahibi: escape View Post

                          Simdiye kadar yaptıklarınız cok dogru hamleler..atesleme cok onemli husus tabiki, son care olarak, arabanın egsantrik zincirini paletleri v.s degistirin, enjektorleri sokturup cihazda temizletin. akışları dengeli olmalı. Depoyu temizletmeyi tavsiye ederim. Şıkırtı seslerinin GM motorlarındaki en buyuk sebebplerinden birisi egsantrik zinciri vs. arac 90 derecelere gelince tamamaen kendini bırakıyor. Zincir uzaması, tensioner denilen parcanın ısınınca sapıtması, paletlerin yiyilmesi v.s mm lik hamleler atesleme dengesini bozuyor..zincir uzamasi dedigimiz bildigin uzama degil, bosluklar ve ısınma sebebiyle nerdeyse yarım santime yakin zincirin uzaması...motor sogukken LSPI sesini duyamazsınız..butun problem ısınınca..kotu yakıt zaten kesinlikle olmamalı, orjinal yag filtresi, fabrika onaylı yag olmalı..
                          bir dieger ihtimalde turbonun intercoolera yag basması..gaza yuklenince yag basıncla atomize olup yanma odasına basılıyor, yag sıcaklıktan duzensiz yanmaya sebep oluyor. bir turda tamamaen yanması gereken yag yanmıyor. turbolu araclarda intercooler temizligi yag gibi hızlanmaya sebep oluyor..o tesisat uzerinde ne varsa yagdan arındırılmalı duzenli olarak..sensorler. hortumlar, throtle body v.s..eski aracimda intecoolerden nerdeyse yarım litreye yakın yag cıkmıstı..benzinle yıkayıp kurttum uzunca bi sure bu sesleri hic duymadım..

                          Yorum


                          • #28
                            escape, üşenmeden yazmışsınız, teşekkür ediyorum.
                            Yeni bujilerle birlikte fark ettiğim bir şey de şu oldu, yavaş yavaş yokuş çıkarken motordan gelen şıkıma sesi kayboldu. Siz şıkırtı diyince aklıma geldi. İnceden duyardım, birkaç gündür duymadığımı fark ettim.
                            Bahsettiğiniz intercooler temizliği serviste kolay yaptırılan bir işlem midir? Nette videolara baktım ancak bizim araçlarda sök, temizle, geri tak ne kadar zaman alır bu iş, bilginiz var mı? Bu parçada sorun varsa arıza lambası yakar mı veya ne gibi belirtiler olur?
                            @Murat
                            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                            Yorum


                            • #29
                              Servisle konuyu görüştüm. İntercooler temizliği için aracı sabah verip akşam alabileceğim söylendi. Temizlenip kuruması, sökülüp takılması zaman alacağını söylediler. Usta araçla sürüş yaptı, aracın uzaması, hızlanması felan gayet güzel. Parçada sorun olsa araç bu şekilde gitmez dedi. Ben bu arada hava filtresine de baktırdım, orjinal gm hava filtresi taktırdım. Şu an için her şey yolunda görünüyor. Şurası kesin ki bu champion bujiler araçtaki lspi sorunu için şu ana kadarki en iyi çözüm görünüyor. İnşallah zamanla daha iyi olur. Lspi sorunu yaşayanlar denesin derim.
                              @Murat
                              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X