Duyuru

Collapse
No announcement yet.

6 aylık insignia serüvenim titreme stop etme korumaya alma çekişte düşme ve sonuç olarak subap değişimi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Hocam geçmiş olsun parçalar döviz kuruna endeksli olduğundan pahalı maliyetler ortaya çıkıyor. Daha büyük yara açmadan bununla konuyu atlamışsınız geçmiş olsun.

    Yorum


    • #32
      Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View Post

      Hocam öncelikle çok fazla kafana takmadan şunları söylemek istiyorum. Benim aracımda da bu dediğin tarzda bir titreşim zaman zaman oluyor. Subaplarım hala orjinal. Araç özellikle Benzinden ilk LPG'ye geçtiğinde ışıklara falan denk gelirsem biraz silkeleme yapıyor ondan sonra hararet biraz yükseldiği zaman tekrarlamıyor. Bazen hafif sarsıntı oluyor. Şimdi benim LPG kitim LOVATO OBD2 ve Candan Mühendislik montajını yaptı. Ben bu titremeleri şu şekilde çözüyorum genelde araç soğukken yaptığından aracı manuel olarak hararet orta seviyelere gelince LPG'ye alıyorum. O zaman bu tarz titreme silkeleme vs yapmıyor. Şimdi ben kendi ustamla yaptığım sohbette şunları söylemişti bana;

      Bu araçlarda otomatik hava yakıt karışımı ayarlama olduğu için Benzinden LPG'ye geçtiğinde bu hava yakış karışımında bir tutarsızlık yaşıyor, bu yüzden de kendine gelene kadar bu titreşimi yapıyor. Ecotech motoru olupta bu tarz titreme hiç yaşamıyorum diyen adam çok azdır. Onlarda mesela aracı 10 bin km alıp LPG taktırmış her 20 binde buji her 50 60 binde bobin değiştirmiş insanlar. Şuan değiştirilecek herşeyi zaten değiştirmişsin. Ekstra yapabileceğin bir tek boğaz kelebeği temizliği kalmış. Onu da yaptır madem. Ama yaptırırsan temizlik sonrası bilgisayara bağlatıp adaptasyon yaptırmayı unutma. Önemli bir nokta. Ama senin titreşimlerde benim gibi soğukken olup ısınınca geçen cinstense takma kafaya derim. Ama sürekli bir titreşim varsa bazen sıfır takılan bobinlerde arıza olabiliyor, düşük bir ihtimal de olsa. Ecotech motor özellikle A16LET motor titreşimi ile meşhur malesef. Ben artık kabullendim
      Hocam teşekkürler tavsiyeler için. Ben en son bobini de orjinali ile değiştirdim ve kelebeği temizlettim ama haka titriyor arada dediğiniz gibi yüksek sıcaklıkta geçince lpgye sorun çözülüyor gibi 80 90 derecede yapmıyor bunu. Lpgciye gidip bunu ayarlatcam ancak kelebek temizliğinden sonra adaptasyon dediğiniz şey nedir onu yaptırmadım neden gerekli bu ne işe yarıyor?

      Yorum


      • #33
        insignialarda boğaz kelebeği elektronik yani aç kapa için fiziksel bir gaz teli bağlantısı yok. Boğazı tamamen araçtan ayırıp temizlettiğiniz zaman bilgisayara bağlayı adaptasyon yapmaları gerekiyor aksi halde yakıt sarfiyatı başta olmak üzere aracın bir takım parametreleri tutarsızlık yapıyor. Ancak ayırmadan sadece üstün körü yapılan spreyle temizleme işleminde buna gerek yok. Orjinal bobin meselesine gelince, Orjinal olan GM damgalı bobinin üreticisi de Delphi firması yani delphi pek çok parçada olduğu gibi General Motors için OEM üreticisi. Üzerine basa basa söylüyorum '' Yan sanayi '' değil. OEM'in orjinal üründen farkı ise bana göre o parçanın hizmet süresiyle ilintili. Orjinal parçalar OEM parçalara göre daha uzun ömürlü olabiliyor. Ayrıca bir markanın OEM olabilmesi için o parçanın orjinalini üreten firmadan zaten royalitesini ve üretim hakkını bedel ödeyerek almasıyla oluyor ki burada bazı standartları yakalamadan da bu üretim hakları verilmiyor. Yani OEM parçalar tukaka kadar basit bir mesele değil bu. Mesela ben de delphi disklerden randuman alamadım ve bir diğer OEM üretici olan TRW alarak çözdüm sorunumu. Bobinim delphi ve bir sıkıntı yaşamıyorum. Siz LPG geçme derecenizi biraz yükselterek silkeleme olayının %100 hafif titreme olaylarının ise % 90 önüne geçmiş olacaksınız. Bilgisayarla boğaz kelebeği adaptasyonu yapan bir yerde mutlaka yaptırın.

        Yorum


        • #34
          Orjinal yazı sahibi: Georgebest7 View Post
          insignialarda boğaz kelebeği elektronik yani aç kapa için fiziksel bir gaz teli bağlantısı yok. Boğazı tamamen araçtan ayırıp temizlettiğiniz zaman bilgisayara bağlayı adaptasyon yapmaları gerekiyor aksi halde yakıt sarfiyatı başta olmak üzere aracın bir takım parametreleri tutarsızlık yapıyor. Ancak ayırmadan sadece üstün körü yapılan spreyle temizleme işleminde buna gerek yok. Orjinal bobin meselesine gelince, Orjinal olan GM damgalı bobinin üreticisi de Delphi firması yani delphi pek çok parçada olduğu gibi General Motors için OEM üreticisi. Üzerine basa basa söylüyorum '' Yan sanayi '' değil. OEM'in orjinal üründen farkı ise bana göre o parçanın hizmet süresiyle ilintili. Orjinal parçalar OEM parçalara göre daha uzun ömürlü olabiliyor. Ayrıca bir markanın OEM olabilmesi için o parçanın orjinalini üreten firmadan zaten royalitesini ve üretim hakkını bedel ödeyerek almasıyla oluyor ki burada bazı standartları yakalamadan da bu üretim hakları verilmiyor. Yani OEM parçalar tukaka kadar basit bir mesele değil bu. Mesela ben de delphi disklerden randuman alamadım ve bir diğer OEM üretici olan TRW alarak çözdüm sorunumu. Bobinim delphi ve bir sıkıntı yaşamıyorum. Siz LPG geçme derecenizi biraz yükselterek silkeleme olayının %100 hafif titreme olaylarının ise % 90 önüne geçmiş olacaksınız. Bilgisayarla boğaz kelebeği adaptasyonu yapan bir yerde mutlaka yaptırın.
          +1
          Birkaç ay önce boğaz kelebeğini temizlemek için söktüm, güzelce temizledim baya kirlenmişti. Takınca torque obd 2 de boğaz kelebeği parametreleri değişmişti. Önceden rolantide 0.6-0.7 litre yakan araç 1.7 litrelere çıkmıştı, adaptasyon yaptırınca eski haline döndü. Adaptasyon yaptırmayıp sorun yaşamayanlar da var ama değerlerde bir sapma varsa kesinlikle adaptasyon yaptırılmalı.

          Yorum


          • #35
            Selamlar,sorunun çözümüne nasıl ulaştınız?

            Yorum

            İşleniyor...
            X