Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Acilll / İNSİGNİA LPG ve MOTOR IŞIĞI ve ÇEKİŞTEN DÜŞME

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Acilll / İNSİGNİA LPG ve MOTOR IŞIĞI ve ÇEKİŞTEN DÜŞME

    Aracım 2011 model İnsignia 1.6t. Aracımda prins yağlamalı lpg mevcut. Aracımı aldığımda motor ışığı yanıyordu ve sahibi lpg den dolayı yaktığını söyledi. Bu ışığı söndürmek için ustaya gittim ve zengin yakıt karışımı ve oksijen sensörü arızası verdiğini gördüm.

    Sırayla. Oksijen sensörleri değişti. Maf /Map sensörü değişti. Kanister valfi değişti. Ama motor arıza ışığı tekrar yandı. Bu ışık aküyü söküp taktığım zaman kayboluyor ve arabam çok süper gidiyor 1. 2. Viteste pati çekiyor. Ama bi süre sonra 40 50 km gittiğimde araba yavaş yavaş hantallaşmaya başlıyor ve bu ışık tekrar yanıyor. Ve komple çekişten düşüyor motor gürültülü çalışmaya başlıyor ve çok ısınıyor motor.Lpg den dolayı yapar diye lpg yi arkadan vanadan kestim ve aküyü çıkarıp takıp hep benzinde kullandım ve bu ışık tekrar yandı.

    Böyle bi olay başına gelen varsa eğer Allah rızası için yardim etsin. Ne yaptıysam hangi ustaya gösterdiysem çözemedi. Lpg ustasına gittim ayar yaptı ama yine çözülmedi. Katalizör diyen oldu . Ama katalizör olsa araba hep hantal olur. Aküyü takıp çıkarınca 50 60 km araba zehir gibi. Ama gel gör yine aynı sorun. Arabamdan çok memnunum ama sırf bu yüzden soğudum lütfen yardımcı olun .

  • #2
    Öncelikle hoşgeldiniz ve geçmiş olsun.Aracınızda motor arıza ışığı yandığında hangi kodu görmektesiniz?Bilgisayara bağlanıp arıza kodunu okutturdunuz mu?hangisi yada hangilerin, vermekte. Arıza kodu olmadan aaraçda herhangi bir sensör değişimine izin vermeyin.Böyle parça değiştire değiştire sorun bulunmaz ve çözülmez.

    Yorum


    • #3
      Arıza kodunun ne olduğunu bilmiyorum. Usta baktı zengin yakıt karışımı ve oksijen sensörü hatası veriyor dedi.Lpgden olur dedi her araç yakar dedi. O kadar bilgim var

      Yorum


      • #4
        Yanılmıyorsam İnsigniada 2 adet oksijen sensörü vardı. AFR miktarını bilmeniz gerekiyor Harici olarak egzasttan ölçüm yapmalıydı ustanız.LPG^de AFR 15,5 benzinde 14,7 olmalı. Eğer hatalı bir ölçüm alıyorsanız sensörleri değiştirme yoluna gitmelisiniz. Akışmetrede rolantide 2,2 seviyelerinde olmalı.Bu değer sapıtıyorsa akışmetreye yönlenmelisiniz. Bunlarıda bir arıza tespit cihazı ile kontrol edebilirsiniz.Yani öncelikle bir yetkili servise gidip aracınız incelettirin.Boşu boşuna sensörlere para vermeyin. İki adet olan lambda sensörünün bir diğerine göre 1/3 fiyatındaydı bildiğim kadarıyla en son.

        *Sürçü lisan ettiysem af edersiniz.Benden daha bilgili arkadaşlarda varsa hatam beni uyarsın.

        Yorum


        • #5
          Teşekkür ederim bilginiz için. 2 adet lambda(oksijen) sensörünüde değiştirdim. Hata çözülmedi. Akışmetre dediğiniz sanırım. Maf ve map sensörleri onlarida yenisiyle değiştirdim. Yine çözülmedi. Kastamonuda afr ayarı yapan usta yok. Sorduğum zaman boşa para verirsin gereksiz bişey dediler. Afr ile alakası yok her lpg li arabada arıza ışığı yakar dediler. Ama böyle bi durum yok çoğu lpg kullanan arkadaşalrda motor arıza ışığı yanmıyor. Nasıl çözeceğim bu sorunu bir türlü bilemedim. Servisede gittim . Orada oksijen sensörü arızası veriyor sensörleri yenisiyle değiştir dediler . Ama lpg olduğu için yine yakar dediler . Değiştirdim ve yine yaktı. Ne yapacağımı şaşırdım kastamonuda çözebilen bi usta yok.

          Yorum


          • #6
            Hiç kompresyon testı yaptırdınız mı?

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Utasali View Post
              ... Kastamonuda afr ayarı yapan usta yok. Sorduğum zaman boşa para verirsin gereksiz bişey dediler. Afr ile alakası yok her lpg li arabada arıza ışığı yakar dediler. ...
              Geçmiş olsun. Bunlar da ustayım diye geçiniyor ya ben birşey demiyorum.


              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

              Yorum


              • #8
                Merhaba,
                Aynı sorunu komşumuzda yaşadı. Bende insignia sports tourer var, benzinli kullanıyorum. Kendisinde lpgli aynı seri var. her türlü afr ayarı vs herşeyi tam ve optimizeli bir araç.

                Öncelikle arabanızın geçmişini çok iyi ve doğru şekilde bilmeniz gerekiyor. LPG ne zamandır takılı ve kullanılıyor bu çok önemli.
                Edindiğim tecrübeler ile şöyle söyleyim, aracınızı opel özel servisine götürün ve arıza kodlarını öğrenin lütfen.
                Sizin dediğiniz gibiyse, sensör ve fazla oksijen sorununu arkadaşım da 1 aydır uğraştı.
                Katalitik konvektör lpg ile dolabiliyor. Bu hataları vermesinin sebebi bu. zaten benzinli motorun sıcaklığı da yine konvektörün doğru düzgün ölçüm yapmamasını sağlıyor.
                Arkadaşımın gitmediği servis kalmadı, aracı egzos işi iyi olan bir yere götürdük. Bu kmler de katalitik konvektöre birşey olmaması lazım, şunları deneyin düzelecektir dedi.

                Würth benzin katkısı ile 1 depo benzin ile aracı performanslı kullandı.
                Daha sonra da Shell'in vpower benzinin devamlı aldı.
                Şu an sorun bulunmuyor / LPG kullanımını arada bir yapıyor.

                Maalesef 1.6T motorlu bir insignia kullanıyorsanız, performanslı bir araç. Yüksek sıcaklıkta yakımı mevcut bir üründür LPG.
                Elbette LPG ayarı düzgün bir sistem olacaktır. Ancak aracın doğası gereği, Katalitik konvektör zamanla dolacaktır.

                Bu konuyu çok araştırdım. Servise giderseniz 5,600 - 7000TL Arası Konvektörünüz değişecek diyecekler.

                Benim şahsi düşüncem, anlıyor iseniz kendinize bir tane OBD cihazı alınız ve telefonunuza uygulama kurarak arıza kodlarınızı takip ediniz.

                Katalitik Konvektörün yapısına kadar öğrendim

                LPG içerisindeki gözenekleri zamanla dolduruyor ve sensörlerin düzgün ölçmemesini sağlıyor.

                2 adet Katalitik Konvektör Sensörü vardır. Biri öndeki oksijen seviyesini ölçen, Diğeride Katalitik Konvektörden sonra Ölçüm yapan sensördür.

                1. veya 2. sensör sorunu vardır diye arıza kodu çıkar.

                Katalitik Konvektörün sensörleri araç beynine, oksijeni ve yakıtın eksozdan çıkışını ölçüp değerlerin arasında kalmayan ölçüm olursa araç arıza lambası yakar.

                Kendinize güzel bir servis ayarlarsanız, derdinize derman olacaktır.

                Ben nacizane şahit olduklarımı anlattım. Sizin sorununuz farklı olabilir. Ama benzer hatalar ortaktır diye düşünüyorum.

                Yine benden daha tecrübeli arkadaşlar fikirlerini sunacaktır.

                Saygı ve Selamlarımla.

                Yorum


                • #9
                  LPG, benzine göre daha çevreci bir yakıt. Benzinin yanma sonucu (aslında tam yanamama sonucu) açığa çıkan gazları katalitik konverter ısı ile ve içerisindeki farklı madenlerin reaksiyonu sonucu daha zararsız hale getirme görevi var. Şimdi LPG silindir içinde daha iyi yanıp nerdeyse çevreye zaralı bir gaz oluşturmadığı için katalitik konverteri tıkama gibi sebebi olamaz.
                  Yani sanayi ustalarının know/how bılmemesinden dolayı sallamasyon fikirleri.

                  LPG'nin katalitik konvere zarar verme ihtimali var. Şöyleki, Eğer araçın AFR (haydi yine geldik döndük dolaştık AFR ayarının önemine) ayarı kapalı döngüde 15,5 den buyukse araç fakir karışımda çalışıyor demektir.Buda Sizin EGT nizi yükseltir. EGT yükselirse turbodan dolayı IAT de yukselir (Turbo donme enerjısını yanmıs egzost gazlarınından alıyor dolayı ıse ısınan gaz turboyuda ısıtarak IAT'da ısıtmıs oluyor,malesef ıntercoolerımız turbodan gelen bu sıcak havayı sogutmakda çokda başarılı olamıyor,sonuç performans kaybı). Diğer taraffda EGT nın yuksek olması katalıtık konverterın ıcındekı malzemelerınde zamanla erımesıne vede gozeneklerının tıkanması sonucuna gıtmekte. Tıkanan gozenekler back pressure oluşturdugundan hızlanmada ısteksızlık son devre cıkama vs sounlara yol açıyor.Tabi en öncesinde subapların erımesı başlıyor.Hadı çalık subap taktınız bunu engellediniz ama konverterın almış oldugu hasarı hıc dusunmedınız. Biraz karışık yazdım. Ama EGT nedir neden yükselir,zararları vs gibi konuları incelerseniz ileride başınıza gelebilecek sorunları ustalarla yorumlarken yön vermiş olrusunuz.Malum bizdeki sanayi ustaları hemen bobin buji akışmetre değiştirme eğilimindeler.Ama bunları ölçü aletil ile test edebileceklerini yada diagnostik cihazları ile sinyallerini inceleyebileceklerini bilmezler.
                  YAzıdklarım hata varsa düzeltin,sürcü lisanım varsa af ola..

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: Kumtanesi View Post
                    Merhaba,

                    Würth benzin katkısı ile 1 depo benzin ile aracı performanslı kullandı.
                    Daha sonra da Shell'in vpower benzinin devamlı aldı.
                    Şu an sorun bulunmuyor / LPG kullanımını arada bir yapıyor.
                    Sayın Kum tanesi bunu belirtmeniz iyi olmuş tamda şu günlerce bu konu hakkında birşey öğrenme çabası içindeydim. İlk öğrendiklerim bu katkıların piyasaya sürülüş miktarları (250ml gibi) tek kullanımda faydalı olamayacağı yönünde. zaten üreticilerin tavsiyesi devamlı olmasa bile her ıkı depoda bir kullanma tavsiyesi. Bu ürünlerin içinde genelde oktanı benzinden daha fazla olan alkol (Metanol-etanol-İPA) türevleri kullanılmakda.İçeriğine bakabilirsiniz. Zaten pompadan aldınız benzinde de bunlar var. Bizlerin burada yapabileceği çok daha basit seyler var.Misal Metanolu(çok tehlikelidir koklamak bile körlüğe sebep olabilir) deponuzdaki yakıta %5-%10 eklemek gibi.yanı avrupada pompalarda satılan E10 yakıt. Yanma odasını güzelce temizler IAT ve EGT yi düşürür. Korbon salınımını düşürür. Metanol sahte rakı yuzunden pıyasadan oyle rahat temın edılemıyor. Etanol ve İPA malum covid-19 yuzunden (dezenfektan yapımı ıcın ana hammadde neredeyse) piyasada almış başını gitmiş.
                    Bu konuya araştırmam ilk Methanol/water injektıon kıtlerle başladı.Şuan Kafam allak bullak bunları iyice okunabılır hale getırıp forumda paylaşacağım inşallah.

                    Yorum


                    • #11
                      Düzeltme E10 yakıt = %10Ethanol %90 benzin
                      M10 yakıt= %10methanol %90benzin şeklinde

                      Yorum


                      • #12
                        Sayın Hayabusa (kusura bakmayın isminizi bilmiyorum) verdiğiniz bilgi ve yorumlar için çok ama çok teşekkür ederiz.Araştırmalarınız forumdaki bir çok arkadaşın derdine derman olabilecektir.

                        Yorum


                        • #13
                          Saadettin bey İsmim Ümit. Ben fena halde EGT yi düşürmeye takmış bulunmaktayım malumunuz Aracım 1,6T ve lpg ile kullanmaktayım. Eskiden araç az yaksın diye fakire AFR 17-20'ye ayarlanmış LPG'li araçlar yüzünden aracımızın adı çıkmış subap eriten araca. EGT yüksekliği araçlara zamanla çok buyuk hasarlar vermekte. EGT yükselince otomatikman IAT de yükseliyor.Bunu nasıl düşürebilirim üzerine araştırma yaparken,farklı ülkelerdeki forumlar vede türk forumları araştırıyorum.Bu konuda ülkemizde uygulama yapmış ve sağlam bilgilerle donanmış bir sürü kişi olduğunu gördüm. Çalışmadığımız şu günlerde forumları gezmek için tam fırsat.

                          Yorum


                          • #14
                            Öncelikle cevaplarınız için teşekkürler. Aracımın subaplarında sorun yok. En son olarak kanister valfini değiştirdim . Boğaz kelebeği temizlendi. Motor yağı ve filtreleri değişti. Ama tam düzeldi derken yine aynı sorun zengin yakıt karışımı problemi ortaya çıktı. Arabamın neredeyse bütün parçaları yenilendi ama dorun bulunamadı. Lpg enjektörleri kontrol edildi bi problem olmadığı görüldü. Bu sorunu bir türlü çözemedim . Obd cihazı aldım. Hata kodu olarak. P0172 zengin yakıt hatası veriyor. Araba çekişten aşırı derecede düşüyor. Ama cihaz ile sildiğim an canavar gibi oluyor. Ama 50 6ü km gittikten sonra yine aynı sorun. Map sensörü, maf sensörü, kanister valfi,2 adet oksijen sensörleri değişti. Boğaz kelebeği temizlendi. Enjektörler sökülüp temizlendi. Motor yağı ve filtreleri temizlendi. Ve bugün bu arızayı tekrar yaptı gerçekten yordu bu sorun. Arabamdan aşırı derecede soğudum... Çözümü bulamadım.

                            Yorum

                            İşleniyor...
                            X